Конспекты открытых занятий
план-конспект занятия

Сат Елена Анатольевна

Конспекты ННОД в разных группах 

Скачать:


Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение детский сад комбинированного вида «Родничок» г.Чадаана Дзун-Хемчикского кожууна

Республики Тыва

           

           

                                                                                                           

   

                 

Куш-культурага ажык кичээл

 ортумак болук «Ласточка»

Темазы: «Спортчу койгунактар»

Кичээлди тургускан:–

куш-культура башкызы:

Сат Елена Анатольевна

I-ги категориянын башкызы.

г.Чадана, 2020 год.

Ноябрьнын 23, 2020 чыл.

Темазы: «Спортчу койгунактар»

Сорулгалары:

Ооредиглиг сорулга: Уругларны дорт шын согарынче база ырадыр шурап билир кылдыр ооредиир.

Сайзырадыр сорулга:  Уругларны обручтан обруче шурап тургаш ийи будунун кырынга шын тура-дужерин сайзырадыыры

Кижизидер сорулга: Куш-культура кичээлинге ынак болурун база шимченгир оюн уезинде бот-ботарын хундулежип билир кылдыр уругларны кижизидер. 

Куш-культура ажык кичээлинде кирип турар областар: математика, развитие речи, окружающий мир.

Кичээлдин дериг херекселдери: 4 обруч, ккеглилер, монитор, экран, музыкальный центр, постен кылган тулаа, ватмандан кылган теректер, бичиижек бомбук, хуулгаазын ыяш.

Словарлыг ажыл: тулаа

Кичээлдин чорудуу.

I-ги кезээ.Уруглар орээлче кирип келир. Эгезинде уруглар-биле мендилежиир

Эргим ынак башкыларым

Энерелдиг эжим оорум

Аравыска хулумзуржуп

Амырлажып мендилежиил.

Ам уруглар бот-ботарывысче корунгештин хулумзуржуур бис уруглар.

Башкы- Мен агаарлап кылаштап чорааш, дыка чараш чечектерлиг, кушкаштар ырлажып турар шолчугешке барып чордум. Ынаар барып агаарлаар бис бе?

Уруглар- Ийе.

Башкы- Ынчаарга бо чараш ырыны тып корунерем, тывар силер шуве, уруглар. Экранче корунгеш ырыны кыпсыыр. Ыры «Семдер ак койгунак»

Башкы- Чуу деп ыры-дыр, уруглар?

Уруглар- «Сен, сен, койгунак

                   Семдер ак койгунак!»

Башкы- Эр-хейлер уруглар, койгунак шээй. Ам ынчаарга  бис база койгунактар болур бис бе?

Уруглар- ийе.

Башкы- Ындыг болза мен силерни койгунак кылдыр хуулдуруптайн. Уругларны хуулгаазын ыяжын туткаш аялга аайы-биле хуулдурар.Уруглар аялга аайы-биле долганып хуулдунуп турар.

 Башкы- Койгунактар агаарлап чоруур чараш чечектерлиг шолчугеживис ырак, ынчангаш буттарывысты шылавас кылдыр шимчээшкиннерден кылыптаалынар. Белен бис бе? Ол чараш шолге баргаш ойнап дыштанып, таанцылап агаарлаар бис бе.

Уруглар- ийе.

Кайгамчыктыг шолчугешче баарда анаа эвес шаптараазыннар эртип тургаш баар шээй бис. Шаптараазыннарга торулбайн шупту деннге мээн соом-биле базып чоруптаалынар койгунактарым. Будунун бажы-биле кылаштаар, холдары белинде. Ийи холу кыдыында будунун ээжээ-биле кылаштаар. Бистер койгунактар болганывыста ийи буду кожа бурунгаар мурнунче шураар. Оожуум чиик кылдыр халыыр. Ундур-киир тынар (2-3 катап).

II-ги кезээ. Эр хейлер, койгунактар! Ам чараш шолчугешче агаарлап чоруп болур бис. Ойнап- хоглеп маннап алгаш, чедип келир бис. Белен бис бе?

Уруглар- Ийе.

Башкы- Мээн соомдан кылаштаалынар! Койгунактар мурнувуста ам-даа шаптараазын тонмээн шээй. Ам бо черде чыдар чуу чувел ?

Уруглар- обручтар

Башкы- шын дыр аа обруч шээй, ам олар каш обруч дур? Санап корээлинерем че шупту. 1-2-3-4 обруч бар шээй, ам бис бо обручтарнын ортузунче киир шурап чоруй баар шээй бис. Уруглар обручтан обруче холу мурнунда шураар

Башкы- Ой, мурнувуста чуу деп чувел бо, кым билир?

Уруглар- Тулаа-дыр, башкы.

Башкы- Тулаага кылаштап болур бис бе?

Уруглар- Чок.

Башкы- Ам ынчаарга эккидир шураар силер. Баштай мени коруп алынар шуве?

Ынчаар болза бо тулааны ажыр шураар шээй бис. Черде салган постен кылган тулааны уруглар ажыр шураар.

     Башкы- Эр хейлер, койгунактар.

Бис ам кайгамчыктыг каас чараш чечектерлиг шолчугеживисте чедип келдивис. Чечектернин чыдынын чаагайын, агаар-бойдустун чаражын, агаарнын чыдынын чаагайын, чыттап тур силер бе?

Уруглар- Ийе.

Шупту денге хорек долдур думчуу-биле киир тынып алгаш оон чоорту аксы-биле ундур урбушаан «А-а-а-а аах» деп чуралаар.  (2-3 катап) (Дыхательная гимнастика). Чараш шолчугешке келгеш ойнап хоглээр болган бис, ынчангаш шупту хостуг туруп алынар шимченгир оюн. «Койгунчугаш шуру-ла, шура-ла»

Башкы- Эр хейле, койгунактар. Шылай бердинер бе?

Уруглар- Ийе.

Башкы- Ынчаарга куш кирип, чемненип алыр бис бе?

Уруглар- Ийе.

Башкы- Дуу морковьтар озуп турар, корунер даан, койгунактар, оларны туруп чиирде морковьту бо бичии бомбук-биле соптар бис.

III-ку кезээ. Шимченир оюн «Морковь». Уруглар чыскаалып алгаш чангыстап морковту бомбук-биле андара соп алгаш чиир.

Башкы-  Ам бо чараш шолгедыштанып чыдыптаалынарам черже чыткылапкаш карактарывысты шийип алгаш оору корнуп алгаш дыштанып чыдаалынарам че, койгунактар. (Релаксация)

Шупту оожум тура халып кээр.

Башкы- Ам картап чоруурда ырлажып тургаш, марштап чанар бис. Мээн соом-биле деннге ырлажыыр силер:

Хомузумну ойнай бээр, мен кон-кон-кон!

Койгунактар ырлажы бээр, кон-кон-кон!

Дошпулуурну ойнай бээр мен, дын-дын-дын!

Тоолайлар танцылай бээр, кон-кон-кон!

Барабанны кага бээр мен, бум-бум-бум!

Койгунактар марыштай бээр  бум-бум-бум!

Башкы- Мен силерни картап хуулдуруптайн, койгунактар.

Башкы- Уруглар бис чуулер кылдыр хуулдунуп турдувус?

Уруглар- Койгунактар.

Башкы- Койгунактар кайнаар барып чораан?

Уруглар- Чараш чечектерлиг черже аян-чорук кылып чораан бис.

Башкы- Кандыг шаптараазыннарга таварыштынар?

Уруглар- Тулаа кежип, обручтан обруче шурап турдувус.

Башкы- Кандыг оюн ойнап турдунар?

Уруглар- «Морковь» морковьту бомбук-биле андара соп алгаш чип турган бис.

Башкы- Эр хейлер, уруглар! Силерге солун болду бе, шолчугешче агаарлап чораанывыс?

Уруглар- Ийе.

Башкы- Менээ база силернин-биле агаарлап чоруурумга солун болду. Кичээлдээнинер дээш улуу-биле четтирдим, ам ойнап дыштанынар че уруглар. Уругларны орээлден ундур удээр.



Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное

учреждение комбинированного вида детский сад «Родничок» г. Чадан

 Дзун-Хемчикского кожууна Республики Тыва

        

Конспект непосредственной образовательной деятельности

по ФЭМП

в подготовительной группе

На тему: «Счет в пределах 20.

Ориентировка в пространстве. Решение задач»

Разработала: Сат Елена Анатольевна–

руководитель физического воспитания;

I квалификационная категория.

г.Чадана, 2021 год.

Тема: Счет в пределах 20.

Ориентировка в пространстве. Решение задач

Задачи:

- совершенствовать умение счета в пределах 20.

-закреплять умение определять предыдущее, последующее число к названному в пределах 20.

-формировать умение понимать учебную задачу, самостоятельно решать её, осуществлять самоконтроль и самооценку выполненной работы, руководствуясь пояснениями воспитателя.

-формировать умение и желание активно участвовать в ходе занятия, отвечать, прислушиваться к мнению других, доказать правильный ответ.

-формировать представления о числе и времени.

-развивать общую и мелкую моторику при выполнении задач.

-закреплять умение ориентироваться на листе бумаги.

-закреплять умение сравнивать числа.

-сохранять правильную осанку при выполнении физкультминутки правильно сочетать движения по словам физминутки.

-воспитывать интерес к математике, чувство коллективизма.

Образовательные области:

-Речевое развитие;

-Познавательное развитие;

-Физическое развитие;

-Социально- коммуникативное развитие.

Словарная работа: Предыдущее число, последующее число, состав числа, числовой ряд, прибавлять и вычитать в пределах 20, массаж.

Дидактический наглядный материал: карточки

Демонстрационный материал: картинки на слайдах,

Раздаточный материал: простой карандаш, цветные счётные палочки, набор  раздаточных фигур.

ТСО: ноутбук, телевизор, музыкальный центр, проектор

Ход занятия

Воспитатель переодевшись в тигра заходит в группу.

Воспитатель: Ой, здравствуйте ребята! А куда это я пришла?

Дети: вы пришли в садик.

Воспитатель: А вы узнали кто я?

Дети: Да! Вы тигр.

Воспитатель: Правильно! А вы знаете ребята,  какое животное является символом нового года?  

Дети: Символом нового года является тигр

Воспитатель: правильно ребята. Меня зовут тигренок Даша, являюсь символом нового года. А давайте мы с вами все вместе поздороваемся

Здравствуй солнце золотое,

Здравствуй небо голубое.

Здравствуй вольный ветерок

Здравствуй маленький дубок

Мы живём в одном краю,

Всех я вас приветствую!

Воспитатель: Ребята, я искала друзей за помощью, у меня есть несколько заданий, которых нужно решить. Вы поможете мне их решить?

Дети: да!

Основная часть

Математическая разминка (опрос)

Будьте внимательны, давайте выполним  первое задание - это математические вопросы:

Давайте посчитаем от 1 до 20 и обратно до 1.

А сейчас ребята, коллективно собрать цепочку из чисел по порядку до 20. Вот числа необычные, а воздушные. Ряд чисел поставлены не правильно, помогите пожалуйста.

  • Назовите соседей числа 3, 5, 8 (с кубиками)
  • Назови число на больше, чем 6, 9, 17
  • Назови число на 1 меньше, чем 4, 8, 12

2. Какое сейчас время года?

  • Сколько месяцев в году?
  • Назовите пропущенный месяц: декабрь . . . февраль, июнь . . . август

3. Воспитатель: Следующее задание ориентировка на листе.

Ребята, будьте внимательны: нарисуйте в середине листа круг, на верхнем, правом углу овал, в нижнем левом углу прямоугольник. Покажите мне ответы. Для вас задачи ещё не закончены.

4. Вам надо правильно расставить знаки с фломастером  «больше», «меньше», «равно». (Дети сравнивают числа на доске)

12*13           16*6            9*17      10*11        20*10      14*14  

Игра на внимание.

В снег упал Серёжа, Зина и Антоша,   А за ними Лена, Катенька и Гена,

А потом ещё Игнат.   Сколько на снегу ребят?

Дети: 7 (Счетными палочками).

   6. Составление и решение задач на сложение. Предлагаю решать задачи на листочках, а вы решите их с выполнением упражнений:

5+3= 8 раз наклоны вперёд

7+2=9 раз приседание

6+3= 9 раз прыжки на месте

Решение задач на листочках.

               

Ребята, давайте отдохнём и закрепим своё здоровье. Все встали в круг.

- Поглаживаем и постукиваем ножки, разминаем руки, поглаживаем их.

 А сейчас будем делать физминутку с выполнением самомассажа под музыку «У жирафа пятна пятнышки…» Будьте внимательны делаем все вместе.

3.Заключительная часть.

Ребята, вы мне очень помогли  по решению задач, молодцы, спасибо вам ребята!

До скольких мы считали?

Назовите зимние месяцы?

Какие задачи решили?

Вам понравилась занятие?

 Спасибо за занятие, мне очень была приятно заниматься с вами. До свиданье, ребята.



Предварительный просмотр:

Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение детский сад комбинированного вида «Родничок» г.Чадаана Дзун-Хемчикского кожууна

Республики Тыва.

Конспект непосредственно-образовательной

деятельности по физическому воспитанию

на тему: «Игровые упражнения

в метании мешочков на дальность, в равновесии»

Разработала: Сат Елена Анатольевна–

руководитель физического воспитания;

I квалификационная категория.

                                                    г.Чадана-2023г.

Открытое занятие

по физическому воспитанию в старшей группе

Тема: «Игровые упражнения в метании мешочков на дальность, в равновесии»

Цель: укрепление и сохранение здоровья детей, через физкультурное занятие.

Задачи:

Обучающие: обучать метанию мешочков на дальность правой и левой рукой; создать радостное и веселое настроение детям

Развивающие: развивать силу основных мышечных групп, способствовать растяжению и укреплению мышц и связок.

Воспитательные: воспитывать у детей ответственное отношение к правилам при выполнении физических упражнений.

Интеграция образовательных областей: физическое развитие, познавательное развитие, социально-коммуникативная развитие, речевое развитие, художественно-эстетическое развитие.

Оборудование: обручи по количеству детей, мешочки (по одному на ребенка), корзины или обручи для метания мешочков в горизонтальную цель.

Ход занятия.

Под музыку входит руководитель физического воспитания в зал, звучит фонограмма из мультфильма «Маша и Медведь», осматривается.

Маша: Ой, дети! Здравствуйте!

Здравствуй, солнце золотое!

Здравствуй, небо голубое!

Здравствуй, вольный ветерок!

Здравствуй, маленький дубок!

Мы живем в одном краю-

Всех я вас приветствую!

Дети: здравствуйте!

Маша: Вы меня узнали? Кто я? (ответы детей)

По дороге к Мишке я увидела ваш детский сад. И хочу узнать, чем вы здесь занимаетесь? Расскажите, ребята? (ответы детей)

Маша: Ребята, а можно задавать вам вопросы а вы отвечайте хором, словами «полезно» или «вредно»

-По утрам делать зарядку (полезно)

-Не мыть руки перед едой (вредно)

-Чистить зубы (полезно)

-Пить только газировку (вредно)

-По утрам кушать кашу (полезно)

-Весь день смотреть телефон (вредно)

-Есть овощи и фрукты (полезно)

-Заниматься физкультурой (полезно)

Маша: А чтобы всегда быть здоровым мы будем выполнять различные физические упражнения, движения, поиграть в игры. Всё это поможет вам укрепить наше здоровье. Согласны? (Да)

I. Вводная часть. Построение. Обычная ходьба. Ходьба на носочках, руки на поясе. Ходьба на пятках, руки вверх.  Ходьба с упражнениями для рук: руки вперед; руки вверх; руки в стороны. Боковой галоп правым и левым боком, руки вперёд вытянули.  Бег с заданием: по сигналам свистка: один сигнал – быстрый бег, два – бег врассыпную и продолжение бега, три - бег на месте. Заключительная ходьба (вдох-выдох)

Упражнение на  восстановление дыхания. Вдох носом, руки вверх - на выдохе опускаем руки и говорим «Ах!». (1-2 раза)

Маша: молодцы, ребятушки. Надо, надо заниматься, надо спортом заниматься. Чтобы силу развивать и весь день не уставать! А давайте все вместе делаем зарядку! Встали круг.

II. Основная часть. ОРУ с обручами

1. И.п.  - стоя, обруч надеть на талию, держится двумя руками. 1-2 - поднять обруч вверх,  смотреть на него. 3-4 - И.п. (8 раз)

2. И.п. – стоя, ноги слегка расставлены, руки с обручем вытянуты вперед, держать как руль. Скручивающие движения рук в одну и другую сторону. (повторить 4 раз в каждую сторону)

3. И.п. - стоя, ноги на ширине плеч, обруч одет на талию, держится двумя руками, руки напряжены. 1- поворот туловища влево, 2- И.п. 3- поворот туловища вправо, 4- И.п. (6 раз в каждую сторону)

4. И.п.  - стоя, ноги на ширине плеч, обруч удерживается двумя руками сзади.1- наклон туловища вперед, руки поднимаем вверх. 2- И.п. (8 раз)

5. И.п. - стоя в обруче, ноги вместе. Прыжки: ноги врозь за обруч, ноги вместе в обруч . (10 прыжков в чередовании с ходьбой по обручу, повторить 3 раза)

6. И.п. - стоя в обруче. Ходьба по обручу пальцами, ходьба по обручу пятками.

Основные виды движений.

Метание мешочков на дальность правой и левой руками.

1) Имитация метания мешочка из-за головы:

И.п.- левая нога впереди, мешочек в правой руке. Отвести правую руку с мешочком за голову и сымитировать метание (повторить 3-4 раза).

И.п.- правая нога впереди, мешочек в левой руке. Отвести левую руку с мешочком за голову и сымитировать метание (повторить 3-4 раза).

2) Метание мешочков в горизонтальную цель.

Впереди на расстоянии 5-6 м от шеренги детей расположить обручи (2-3 шт.).

Дети метают мешочки поочередно левой и правой рукой в горизонтальную цель (в обручи) 5-10 раз.

3) Встать и сесть без помощи рук, удерживая на голове мешочек с песком. (повторить 3-4 раза)

Веселая разминка «Мишка косолапый»

Мишка шел, шел, шел      (Ходьба на месте)

И грибочек нашел             (Наклон)

Вот какой грибочек!         (Высоко поднять руки, потянуться)

Мишка шел, шел, шел       (Ходьба на месте)

И ягоду нашел.                   (Наклон)

Вот какая ягода!                 (Высоко поднять руки, потянуться)

Мишка шел, шел, шел       (Ходьба на месте)

И шишку нашел.                (Наклон)

Вот какая шишка!              (Высоко поднять руки, потянуться)

Подвижная игра. «У медведя во бору» (проводится с музыкальным сопровождением).

Цель:  формирование у детей волевых качеств, дружелюбного поведения, положительных межличностных отношений, навыков быстрого бега, ловкости.

Задачи: закреплять умение двигаться врассыпную, имитировать игровые движения, двигаться в соответствии с текстом, развивать скорость реакции на словесный сигнал, упражнять детей в беге, развивать внимание.

Описание. При объяснении игры используется краткий сюжетный образный рассказ. На одной стороне площадки  проводится линия - это опушка леса. Около нее через 2-3 шага рисуется круг - место для медведя. На другой стороне, за линией находится домик для детей. Один из детей играет роль медведя. Остальные дети  идут «гулять по лесу», имитируя собирание грибов и ягод и проговаривая стихи:

У медведя во бору грибы, ягоды беру.

И медведь не спит, а на нас рычит.

На последних словах «медведь» встает со своего места и начинает ловить детей. Пойманный (тот, до кого медведь дотронулся) отправляется к нему на опушку. Игра повторяется, пока не поймаются 2-3 играющих. Затем выбирается новый медведь, и игра начинается снова.

III. Заключительная часть.

Маша: (смеется) Славно мы повеселились, еще крепче подружились. Ну как настроение, хорошее?

- Какие сегодня игры играли?

Давайте улыбнёмся друг другу, улыбаясь, мы дарим здоровье и радость. Были ловкие и выносливые.

Выполняйте физические упражнения ежедневно и будете здоровы!

Спасибо, ребята за интересное занятие, много полезных упражнений я увидела, теперь мне пора к Мишке, пойду играть с ним.

До свидания, ребята!



Предварительный просмотр:

Чөөн-Хемчик кожууннуң Чадаана хоорайның 

«Родничок» уруглар сады

Ортумак бөлүктүң

 ыры ажык кичээли

Темазы: тыва улустуң оюну

«Чинчи чажырары»

 

Родничок уруглар садының

күш-культура башкызы

Сат Елена Анатольевна.

Чадаана хоорай, 2023 чыл.

Ажык кичээл 

Темазы: тыва улустуң оюну «Чинчи чажырары»

Сорулгазы:

 1. Өөредиглиг: Шагаа байырлалы-биле уругларны таныштырар. Тыва улустуң оюнну чинчи чажырарын уругларга шын  өөредиир.

 2. Кижизидилгелиг: 1. Тыва чаагай – чаңчылдарга уругларны кижизидер.

 3. Сайзырадыыр: Уругларның дыл-домаан, угаан-медерелин, сала-сайгыдын

сайзырадыыр.

Арга методу: сүмележилге, салаалар-биле оюн.

Ажыглаар аргалары: көргүзүг, тайылбыр, мактал, оюн, ыры, көгүдүг.

Херек чүүлдер:  делгелге чинчиден кылып каастаан чавага, чараштыр дискен чинчилер болгаш тыва бөрте даараан чинчи,  оюнга хереглээр чаңгыс борбак чинчи, ойнаар-кыс Долаана, быжырган боорзак.

КИЧЭЭЛДИҢ  ЧОРУДУУ:

Организастыг кезээ: (Уруглар өрээлче кирип кээр)

Башкы: Экии уруглар, мендилежиптээлиңерем!

Мендилежилге: Алдын хүннүм.

                            Ак-көк дээрим.

                            Авыралдыг эжим-өөрүм,

                            Кожа турган эживистиң.

                            Холун тудуп мендилешкеш,

                            Хүлүмзүржүп куспактажыыл

Башкы: уруглар удавас биске кандыг байырлал чоокшулап кел чыдар иик , долу харыы- биле харыылаптаалыңарам. Уругларның харыызы.

Башкы: Шагаа дээрге-ле бистиң ада-өгбелеривистин шаг шаандан тура эртирип чоруур чаа чылывыс-дыр уруглар . Эрги чылды үдеп, чаа чылды уткуур чараш солун байырлал-дыр уруглар.

Эжик соктаар Долаана аалдап кирип келир. Башкы болгаш уруглар Долаана-биле мендилежиир.

 Экии Долаана! Долаана база уруглар-биле мендилежиир.

Башкы: Уруглар Долаана база силер хире 5 харлыг, дыңмазы бар Кудерек дээр. Долаананың силер ышкаш ойнаар эштери база хөй.

 Уруглар, Долаана силерден дилег кылып келген шээй. Ол эштери-биле шагаада кандыг солун оюн ойнаарын силерден айтырып алыр дээш келген шээй. Долаанага дузалажыыр бис бе, уруглар!

Уруглар: ийе!

 Башкы: Шагаа байырлалында кандыг оюннар ойнаарын Долаанага айтып бээр бис бе уруглар!

Уруглар: Уругларның харыызы.

Башкы: Эр хейлер уруглар, дыка көвей солун тыва оюннар билир-дир силер уруглар! «Чинчи чажырар» деп солун оюн билир силер бе уруглар! (Уруглар хырыылары). Ынчаарга бистер Долаанага көргузуп ойнап бээр бис бе?

Уруглар: ийе!

Башкы: Чаа оюннуң  тайылбыры:  тыва улустуң шаг-шаандан бээр ойнап чораан оюну. Чинчи чажырарын шагаа байырлалында ойнаарЫнчангаш бис белеткенип алыры-биле бо хүн кичээливисте бо оюн-биле таныжып ойнаар бис. Чинчини кажан холга тудуп алгаш,  ойнап тургаш, аскынче, думчуунче, кулаанче, караанче суп ойнап болур бис бе, уруглар!

Уруглар: чок! (Долу харыы-биле харыылаар)

Башкы: Баштай силерге чинчи дугайында тайылбырлап берейн.

Словарь-биле ажыл: Чинчи – тыва улустуң каасталгазы. Чинчини кыс улус эдилээр. Чинчиден чавага, билектээш, моюнга турар чинчини кылып ап турар бис. Ол болза ангы-ангы өңнерлиг болгаш, хевирлери база өске болур.

Башкы: тайылбыр солун болду бе, уруглар? (ийе). Чинчини кандыг кижи эдилээрил? (Уругларның хырыызы)

Башкы (оюнну ойнап эгелээрин баштай уругларга тайылбырлап бээр).

«Чинчи чажырар» деп оюнну ойнаарда, бирээ уруг херек болур. Ол чинчини кымда чажырганын тывар. Мен олурар уругларның шуптузунуң холунга чинчини тудускан хевирни коргүспүшаан, силерниң араңарда бир-ле кижиниң холунга чажырып каар мен.  Чинчини тывар уруг чажырган чинчини тывар. Тыпас болза ол даалга алыр. (Оюнну 2азы 3 катаптаар)

Башкы: Чинчи чажырар кижи мен бодум болур мен. Чинчи тывар уруг кым болурул?

Уруглар: уругларнын харыызы.

Оюн эгезинде башкы чажырар чинчинин өңүн, санын уруглардан айтырар.

Башкы: че, уруглар оюнувусту ойнаптаалынарам.

                                     Хүлүр, хүлүр, хүлүр ….

                                     Чараш чинчи камда барды,

                                     Тывар сен бе, тыпас сен бе?

                                     Хүлүр, хүлүр, хүлүр ….

Башкы: Тыппайн барган таварылгада, башкы болгаш уруглар даалга бээр.

Уруглар  шын эвес тыпкан шээй, ынчаарга бистер даалга кылдыр шагаа айы болганында «Шагаа, шагаа» деп ырыны ырладыптар бис бе?

Уруглар: ийе!

Башкы: ынчаарга эгезинде үнувүстү ажык үннер-биле азы нотаның дузазы-биле  хоюглаар  бис уруглар.Чижээ: а-аа-ааа . Шупту деңге катаптаптаалыңар.

         Ыры «Шагаа, шагаа…» ырлажыыр.

Шагаа, шагаа часты чала

Чаштар, чаштар самнап-хөглээл

Шагаа, шагаа шайлаңар, моорлаңар!

Шагаа, шагаа сеткилдерни өөрткен.

Самнап ойнап хөглээл.

Шагаа хүннү чайыналды

Уруг, дарыг уткуп алды

Шагаа, шагаа шайлаңар, моорлаңар!

Шагаа, шагаа сеткилдерни өөрткен.

Самнап ойнап хөглээл.

Башкы: Эр-хейлер уруглар, чараштарын!

 Салаалар-биле ажыл «Матпаадыр»:

Матпаадыр чинчи чажырар

Бажыг курлуг чинчи тывар,

Ортаа-Мерген ону тыпаан

Уваа-Шээжең угулзалаан

Биче-Мерген чинчи дизер –

Билир билбес чувези чок

Бичии бистин холдарывыс.

 

Башкы: Эр-хейлер уруглар, чараштарын! Бистин аалчывс Долаана дыка сонуургап коруп олурду, уруглар. Долаана чана бергеш аалынга эштери-биле болгаш дынмазы Кудерек-биле ойнаар шээй уруглар. Ынчангаш Долаана ам чанарынче далажы берген уруглар.

Башкы: Долаананын кырган-авазы биска чаагай боорзак быжырып берген шээй уруглар, четтирдивис Долаананын кырган-авазынга.

        Уруглар болгаш башкы Долаана-биле байырлажыыр. Байырлыг, Долаана!

Башкы: Эр хейлер! Шупту дыка эки ойнап, харыылап турдунар, уруглар!  

1. Бөгүн биске кым аалдап  келген иик уруглар? (Долаана)

2. Чүү деп оюн ойнадывыс уруглар? (Чинчи чажырар)

3. Кандыг өңнүг чинчи чажырып турган бис?

Башкы: бо хүн бис кичээл-оюннувусту дыка солун кылдыр эттирдивис, эр хейлер, уруглар.Четтирдим!


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект открытого занятия в подготовительной к школе группе Конспект занятия в подготовительной группы педагога-психолога со слабослышащими детьми

Дата проведения:  21  февраля  2012  г. Участники:   дети подготовительной группыПроводит:  педагог-психолог Панова  М.М.Цель:способствовать формиров...

конспект открытого занятия Конспект открытого занятия с элементами театрализации по развитию лексико – грамматической стороны речи у детей с ОНР (подготовительная группа)

Конспект открытого занятия с элементами театрализации по развитию лексико – грамматической стороны речи у детей с ОНР (подготовительная группа) ТЕМА: «Почему медведь зимой спит» (по мотивам сказки В. ...

Конспект открытого занятия по физической культуре в подготовительной группе ко дню открытых дверей на тему: «Туристы».

Данный материал будет полезен инструкторам по физической культуре и воспитателям....

Конспект открытого занятия на тему: «День открытых дверей» (1 младшая группа).

Конспект мероприятия на тему «День открытых дверей» в 1 младшей группе.Интеграция образовательных областей: «Познавательное развитие», «Речевое развитие», «Художественно-эстетическое развитие», «Физич...

Конспект открытого занятия по развитию речи во второй младшей группе с презентацией (фотографии в альбоме "Открытое занятие с элементами ТРИЗ)

Конспект открытого занятия по развитию речиво второй младшей группепо сказке "Теремок"Цель: Активизация и обогащение  словаря прилагательными (серый, рыжая…) Развитие диалогическ...

Конспект открытого занятия "Будем солнышко искать и зверушкам помогать" конспект открытого занятия

Цель: Художественно – эстетическое развитие, социально - коммуникативное развитие, познавательное развитие, физическое развитие, речевое развитие...