Конспект занятия. Кукольный театр "Маша болгаш адыг"
методическая разработка по музыке (старшая группа) по теме
Онлайн-тренажёры музыкального слухаМузыкальная академия
Теория музыки и у Упражнения на развитие музыкального слуха для учащихся музыкальных школ и колледжей
Современно, удобно, эффективно
Предварительный просмотр:
Кукольный театр «Маша болгаш адыг»
Сорулгазы: Уругларны талантызын илередип тывары, бот - тывынгыр чоруун сайзырадыры, диалогка чугаалажып билиринге ооредир.
Дириг амытаннарга ынак болур кылдыр кижизидер.
Башкарыкчы:Бир-ле черге ашак кадай чурттап чораан. Ол ашак кадайнын Машенька дээр бичии уруу турган. (Уруглар ашак, кадайнын куклаларын тудуп ойнаар)
Ашак: Кадай, моогулуг суптан хайындырып корем?
Кадай:Моогулуг деп чунул моогу чок чуве-дир.
Ашак: Чоп чок чувел?
Кадай:Чок.
Ашак: Аргалда моогу чок чуве бе?
Кадай:Турган чуве диин , мунгарава кежэээ буде бээр.
Ашак: Ылап-ла бе?
Кадай: Ийе Машенька аргаже киргеш чыып эккээр. (Бир уруг Машеньканын кулазын тудуп алгаш унуп кээр)
Маша: Кежээге чедир байырлыг кырган-ачай, кежээге чедир байырлыг кырган-ачай.
Ашак: Эмин эртир аргаже ханыладыр кирбес, эштеринден чыдып кагбас сен уруум.
Маша: Чаа кырган-ачай. (Маша эштери-биле бажыннын он талазындан коступ келир)
Эштери: Машенька арга кирер бис бе. Моогу кат чыылынар.
Маша: Че чоруулунар.
(«Как пошли наши подружки»-деп ырынын аялгазын салыптар, уруглар аргаже чоруптар)
Башкарыкчы: Арга иштинге чоруп чорааш Машенька эштеринден аза бээр. Кылаштап-ла кылаштап-ла чоруурга мурнунда бажынчыгаш турган.
Маша: Бажында кым чурттап турарыл? Чоп кым-даа чок чувел?
(Кукланы ол бо талазынче эргилдиргеш коргулээр)
Башкарыкчы:Ол бажынчыгашта улуг адыг чурттап турар. Ынчан ол бажын турбаан. Адыг кежээ бажынынга чедип келгеш Машеньканы коруп кааш чугааланган.
Адыг: Сени мен салбас мен. Мээн биле кады чурттап мээн печкам одап, менээ каша кылып берип мени чемгерер сен.
Башкарыкчы: Адыг хунзедир аргаже чорткаш келбес, Машаны кайнаар-даа салбас турган.Маша адыгдан дезер арга дилеп боданып эгелээн-дир оо. Бир-ле катап адыг аргадан чедип келирге маша чугаалаан.
Маша: Адыгжыгаш! Мени чангыс хун салып кор, мен кырган-авам кырган-ачамга пирожки чедирип берейн.
Адыг : Чок. Сен аргага аза бээр сен. Кай пирожкилерин менээ бер мен чедирип берейн.
Башкарыкчы:Машанын бодап алганы ышкаш болган, улуг барба белеткеп алгаш адыгга чугаалаан.
Маша: Адыг! Бажын иштинде улуг барба бар коруп корем. Оон иштинде пирожкилер бар. Ол пирожкилерни кырган-авам, кырган-ачамга чедирип бээр сен.Ол коробканы бар чыткаш ажытпас сен.
(Адыг биле Маша)
Адыг: Чаа, бээр эккел.
Маша:Эргин кырынче унуп келгеш корем. Чаъс чагбайн турар-дыр бе? (Адыг бажындан уне бээр)
Башкарыкчы: Адыг уне бээри билек Машенька барба иштинче кире халый бээр. Адыг кирип келгеш ооргазынга барбаны чуктээш суурже чоруптар. Чоруп-ла, чоруп-ла олурган шылап кааш чугааланган:
Адыг: Тожекке оруп алгаш пирожкиден чиптейн адырам.
Башкарыкчы: Машенька (Барба иштинден бажын баккылап келгеш) чугаалаан.
Маша: Коруп тур мен, коруп тур мен
Тожекке олурба
Пирожкини чиве
Кырган-авам, кырган-ачамга
Аппарып бер.
Адыг: Кажарын корем шуптузун коруп турар ышкажыл.
Башкарыкчы:Адыг улаштыр чоруп каан. Чоруп-ла орааш турупкаш чугааланган.
Адыг: Тожекке орупкаш
Пирожкиден чиптейн
Башкарыкчы: А Машенька барба иштинден алгырган.
Маша: Коруп тур мен, коруп тур мен
Олурба пирожкини чиве,
Кырган-авам, кырган-ачамга
Аппарып бер.
Адыг: Кажарын корем моон. Бедик олуруп алган ыракта мени коруп турар-дыр.
Башкарыкчы:Адыг суурга чедип келгеш, Машеньканын кырган-авазы, кырган-ачазынын бажынынга чедип келгеш, бажынны соктаан.
Адыг: тук-тук-тук! Ажыдынар, мен силерге Машенькадан пирожкилер эккелдим.
Башкарыкчы: Ыттар адыгнын чыдын чыттап каапкаш халып-ла келгеннер. Адыг корткаш, барбазын октапкаш аргаже дезе берген.
Машенька барбадан унуп келген. Ашак кадай оорээнинден, уруун куспактап чыттап «угаанныгбай» деп адап турганнар.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Конспект занятия по произведениям С.Я. Маршака с элементами кукольного театра и драматизации. С детьми 6-7 лет
Продолжать развивать интерес к художественной литературе и умение ориентироваться по содержанию знакомых произведений С.Я. Маршака. Учить детей активно участвовать в совместных играх, изображать харак...
Конспект занятия "Играем в кукольный театр" для детей старшей группы.
Конспект занятия театрализованной игры по теме "Играем в кукольный театр" будет полезен для детей старшей группы(5-6 лет). Конспект занятия направлен на развитие фантазии, внимания, воображения....
Конспект занятия по трудовому обучению для средней группы на тему "Стирка кукольной одежды "
Данное занятие развивает у детей навыки самообслуживания , становление самостоятельности , целенаправленности и саморегуляции собственных действий Так же первичные представления о труде взрослых ....
КОНСПЕКТ ЗАНЯТИЯ КУКОЛЬНЫЙ ТЕАТР 2017
КУКОЛЬНЫЙ ТЕАТРВоспитатель Конова Т.В.Цель занятия:Познакомить с видами театральных кукол. Задачи: Обучающие: 1. Изучить технологию работы с перчаточной куклой Развивающие: 1....
Конспект занятия "Горы Адыгеи, растения и животный мир гор"
ЦЕЛЬ: Знакомство детей с природой родного края; закрепить знания о горах Адыгеи; систематизировать и углублять знания о животных и растениях гор; воспитывать умение рассказывать легенды гор....
Конспект занятия кукольный театр "Маша в лесу"
Организовать досуг детей. Воспитывать доброту и отзывчивость....
Конспект занятие по родному языку : "Черлик болгаш азырал дириг амытаннар"
конспект занятие...