Занятие в старшей группе: Перестановка слагаемых (частей) основное свойство сложения
план-конспект занятия по математике (старшая группа) по теме
занятие по фэмп в старшей группе по теме основное свойство сложения
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
осовное свойство сложения | 17.73 КБ |
Предварительный просмотр:
Т: Количество и счет. Перестановка слагаемых (частей) основное свойство сложения.
Сорулгазы: уругларны кадылганын кожурерге-даа оскерилбес деп шынары-биле таныштырып ооредир; чувелерни будун болгаш чартык кезии-биле харылзаалыын быжыглап ооредир; уругнун боданырын, угаанын, чугаазын сайзырадыр, уругну сан кичээлинге сонуургалдыг болдурар, эш-оору-биле денге ажылдап чанчыктырар, бодунга унелел бээринге ооредир.
Метод: словестиг, практиктиг, коргузуг болгаш оюн.
Дерилгези: фея-математика, онаалгалрлыг хуулгаазын чагаа хавы, карточка, саннар, + демдек.
Кичээлдин чорудуу.
Организастыг кезээ.
- Уруглар, «Кым шын адаарыл?» деп оюндан ойнаалынар. Тогерик кылдыр туруп алыылынар. Мен бомбукту чангыстап тургаш бир сан окааш адап бээр мен, а силер менче дедир адаан санымнын соона турар санын адааш октаар силер, уруглар. Чижээ, мен 1 дээн болзумза силер 2 дээр силер, чуге дизе 2 деп сан 1 деп саннын соонда турар болгай. Оюнну эгелээлинер.
Кичээлдин кол кезээ.
- Уруглар, богун январь айнын каш дугаар хунул?
- Неделянын каш дугаар хунул, адын аданар?
- Эр-хейлер, уруглар, ай-хунну дыка эки билир-дир силер. Бисте богун Фея аалдап келген (Уруглар мендилежирлер). Фея силернин билиинерни кайы-хире дурген тып шыдаарынарны хынап, сонуургап келген-дир. Феянын бирги чагаазы.
Онаалга 1.
-Уруглар, Фея силерде тывызыктар тыптырары ол-дур.
1) Кырган-ачай чангыс чылда 4 ангы аттыг. Чул ол, тывынарам, уруглар, чангыс чылда 4 ангы аттыг, а чангыс сос-биле чуу деп чугаалаар-дыр бис. (чылдын 4 уелери)
2) Мээн оолдарым 5 –
Бежелдирзи атташ.(5 салаа)
3) Орээлдин 4 азыынга кускелер олурган. Азыг бурузунде 1 куске, шупту каш куске олурган-дыр.
4) Бору болгаш 7 анай деп тоолда бору каш анай тудуп чипкенил? (6)
- Эр-хейлер, уруглар, дака тывызыктажыр-дыр силер.
Онаалга 2.
- Чагаада кузелдиг оолдар, уруглар доска мурнунче унуп келир деп каан. (Кузулдиг 3 уруг, 2 оолду тургузар) силернин мурунунарда каш кыс уруг бар-дыр, а оолдар? Шупту каш кыс уруг туруп келгенин канча билип аыр бис. Оолдар биле уругарны найыралдаштырып алыр бис, катай денге тургузуптаалынар, шупту чеже уруг барын санаалынар – 1, 2, 3, 4, 5. Шупту 5 уруг бар.
- Уруглар, ам солун оюндан ойнаалынар. Сандайда орар уруглар дун душкен, карактарын шиип алыр (турар уругларнын орнун солуштурар). Хун унген, карактарын коор, чуу оскерли берген-дир, уруглар. Орну солчу берген. Саны оскерилген бе, санап корунерем каш-тыр: 1, 2, 3, 4, 5. Оскерилбээн хевээр. Ам база дун душкен, карактарынар шийип алынар, уруглар (уруглрнын орнун солуштурар). Хун унуп келген, карактарынар ажыдыптынар, уруглар, чуну эскердинер?
- Турар уругларнын орнун оскертиривиске-даа саны оскерлир-дир бе? Чок оскерилбес, ол-ла сан 5 хевээр артып калыр шээй. А саннарнын-даа орнун солуй салыптарывыска оскерилбес хевээр артып калыр. Ынчангаш мындыг туннел ундурер бис: чувелернин орнун солуй салырга-даа саны оскерилбес. Катаптап чугааланар.
Физминутка.
1, 2 – ракета ужуп унген
3, 4 – самелет
5, 6 – холдарывыс часкаалынар.
7,8 – холдарывыс ору холдарывыс кыдыынче
9, 10 – денге шупту кылаштаалынар.
Онаалга 3.
- Фея садчыгашка келгеш бир сыптан 3 яблок адырып алган, оон база бир сыптан 3 яблок адырып алган. Чеже яблок адырып алганын тодарадып тывынар. Канчаар бис, уруглар? Яблоктаарны чангыс савага чыый салыптар шээй бис. Шупту каш яблок бар-дыр? (10). Яблоктарнын туружун оскертип корунерем, оскерлир-дир бе?
- Уруглар, Фея шупту каш чечек чуруп алган-дыр? Чечектерни чараш кылдыр оннээринге дузалажып бээр силер бе?
Кичээлдин туннели.
- Уруглар богун силерге чуну кылыры солун болду?
- Кымга кандыг онаалга кылыры берге болду, чуге берге болду?
- Мээн-биле денге катаптаар: «Чувелернин орнун солуй салырга-даа саны оскерилбес хевээр артар».
- Дамырак, богун айтырыгларга кайы-хире харыыладын, одунну унелеп корем.
- Эр-хейлер, уруглар, дыштанып алынар.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Занятие в старшей группе по окружающему миру тема: "Свойства воздуха"
Материал (окружающий мир, старшая группа, тема: "Свойство воздуха"...
Конспект открытого физкультурного занятия в старшей группе (c частями занятий)
№ частиСодержание физкультурного занятияДозировкаТемпДыханиеОрганизация, методические указанияПримечания1. ВводнаяПостроение в шеренгу по росту Повороты на месте...
Конспект занятия в старшей группе по экспериментальной деятельности «Удивительные свойства воздуха».
Формирование целостного восприятия окружающего мира, развитие интереса к исследовательской и познавательной деятельности детей.Задачи:1. Развивать исследовательские способности детей через опыты ...
Конспект занятия 15 по ФЭМП в старшей группе по теме «Решение примеров на сложение и вычитание »
Конспект занятия 15 по ФЭМП в старшей группе по теме «Решение примеров на сложение и вычитание »Доминирующая ОО: познавательное развитие.Интеграция ОО: Речевое развитие, физиче...
Конспект занятия 22 по ФЭМП в старшей группе по теме «Решение задач на сложение и вычитание, порядковый счёт»
Доминирующая ОО: познавательное развитие.Интеграция ОО: Речевое развитие, физическое развитие, Социально-личностное, художественно-эстетическое.Вид деятельности детей: игровая, коммуникативная, продук...
Конспект занятия 28 по ФЭМП в старшей группе по теме «Решение математической загадки, сложение числа 10 из двух меньших»
Е.В.Колесникова...
Конспект занятия НОД старшая группа Тема «Сложение. Повторение.»
Конспект занятия НОД старшая группаТема «Сложение. Повторение.»Цель:Закрепить представление о сложении, как объединении групп предметов, запись сложения с помощью знака +.Задачи:- трениров...