Занятие в старшей группе: Перестановка слагаемых (частей) основное свойство сложения
план-конспект занятия по математике (старшая группа) по теме

Сарыглар Олча Борисовна

занятие по фэмп в старшей группе по теме основное свойство сложения

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл осовное свойство сложения17.73 КБ

Предварительный просмотр:

Т: Количество и счет. Перестановка слагаемых (частей) основное свойство сложения.

Сорулгазы: уругларны кадылганын кожурерге-даа оскерилбес деп шынары-биле таныштырып ооредир; чувелерни будун болгаш чартык кезии-биле харылзаалыын быжыглап ооредир; уругнун боданырын, угаанын, чугаазын сайзырадыр, уругну сан кичээлинге сонуургалдыг болдурар, эш-оору-биле денге ажылдап чанчыктырар, бодунга унелел бээринге ооредир.

Метод: словестиг, практиктиг, коргузуг болгаш оюн.

Дерилгези: фея-математика, онаалгалрлыг хуулгаазын чагаа хавы, карточка, саннар, + демдек.

Кичээлдин чорудуу.

Организастыг кезээ.

- Уруглар, «Кым шын адаарыл?» деп оюндан ойнаалынар. Тогерик кылдыр туруп алыылынар. Мен бомбукту чангыстап тургаш бир сан окааш адап бээр мен, а силер менче дедир адаан санымнын соона турар санын адааш октаар силер, уруглар. Чижээ, мен 1 дээн болзумза силер 2 дээр силер, чуге дизе 2 деп сан 1 деп саннын соонда турар болгай. Оюнну эгелээлинер.

Кичээлдин кол кезээ.

- Уруглар, богун январь айнын каш дугаар хунул?

- Неделянын каш дугаар хунул, адын аданар?

- Эр-хейлер, уруглар, ай-хунну дыка эки билир-дир силер. Бисте богун Фея аалдап келген (Уруглар мендилежирлер). Фея силернин билиинерни кайы-хире дурген тып шыдаарынарны хынап, сонуургап келген-дир. Феянын бирги чагаазы.

Онаалга 1.

-Уруглар, Фея силерде тывызыктар тыптырары ол-дур.

1) Кырган-ачай чангыс чылда 4 ангы аттыг. Чул ол, тывынарам, уруглар, чангыс чылда 4 ангы аттыг, а чангыс сос-биле чуу деп чугаалаар-дыр бис. (чылдын 4 уелери)

2) Мээн оолдарым 5 –

Бежелдирзи атташ.(5 салаа)

3) Орээлдин 4 азыынга кускелер олурган. Азыг бурузунде 1 куске, шупту каш куске олурган-дыр.

4) Бору болгаш 7 анай деп тоолда бору каш анай тудуп чипкенил? (6)

- Эр-хейлер, уруглар, дака тывызыктажыр-дыр силер.

Онаалга 2.

- Чагаада кузелдиг оолдар, уруглар доска мурнунче унуп келир деп каан. (Кузулдиг 3 уруг, 2 оолду тургузар) силернин мурунунарда каш кыс уруг бар-дыр, а оолдар? Шупту каш кыс уруг туруп келгенин канча билип аыр бис. Оолдар биле уругарны найыралдаштырып алыр бис, катай денге тургузуптаалынар, шупту чеже уруг барын санаалынар – 1, 2, 3, 4, 5. Шупту 5 уруг бар.

- Уруглар, ам солун оюндан ойнаалынар. Сандайда орар уруглар дун душкен, карактарын шиип алыр (турар уругларнын орнун солуштурар). Хун унген, карактарын коор, чуу оскерли берген-дир, уруглар. Орну солчу берген. Саны оскерилген бе, санап корунерем каш-тыр: 1, 2, 3, 4, 5. Оскерилбээн хевээр. Ам база дун душкен, карактарынар шийип алынар, уруглар (уруглрнын орнун солуштурар). Хун унуп келген, карактарынар ажыдыптынар, уруглар, чуну эскердинер?

- Турар уругларнын орнун оскертиривиске-даа саны оскерлир-дир бе? Чок оскерилбес, ол-ла сан 5 хевээр артып калыр шээй. А саннарнын-даа орнун солуй салыптарывыска оскерилбес хевээр артып калыр. Ынчангаш мындыг туннел ундурер бис: чувелернин орнун солуй салырга-даа  саны оскерилбес. Катаптап чугааланар.

Физминутка.

1, 2 – ракета ужуп унген

3, 4 – самелет

5, 6 – холдарывыс часкаалынар.

7,8 – холдарывыс ору холдарывыс кыдыынче

9, 10 – денге шупту кылаштаалынар.

Онаалга 3.

- Фея садчыгашка келгеш бир сыптан 3 яблок адырып алган, оон база бир сыптан 3 яблок адырып алган. Чеже яблок адырып алганын тодарадып тывынар. Канчаар бис, уруглар? Яблоктаарны чангыс савага чыый салыптар шээй бис. Шупту каш яблок бар-дыр? (10). Яблоктарнын туружун оскертип корунерем, оскерлир-дир бе?

- Уруглар, Фея шупту каш чечек чуруп алган-дыр? Чечектерни чараш кылдыр оннээринге дузалажып бээр силер бе?

Кичээлдин туннели.

- Уруглар богун силерге чуну кылыры солун болду?

- Кымга кандыг онаалга кылыры берге болду, чуге берге болду?

- Мээн-биле денге катаптаар: «Чувелернин орнун солуй салырга-даа саны оскерилбес хевээр артар».

- Дамырак, богун айтырыгларга кайы-хире харыыладын, одунну унелеп корем.

- Эр-хейлер, уруглар, дыштанып алынар.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Занятие в старшей группе по окружающему миру тема: "Свойства воздуха"

Материал (окружающий мир, старшая группа, тема: "Свойство воздуха"...

Конспект открытого физкультурного занятия в старшей группе (c частями занятий)

№ частиСодержание физкультурного занятияДозировкаТемпДыханиеОрганизация, методические указанияПримечания1. ВводнаяПостроение в шеренгу по росту   Повороты на месте...

Конспект занятия в старшей группе по экспериментальной деятельности «Удивительные свойства воздуха».

Формирование целостного восприятия окружающего мира, развитие интереса к исследовательской и познавательной деятельности детей.Задачи:1. Развивать исследовательские способности детей через опыты ...

Конспект занятия 15 по ФЭМП в старшей группе по теме «Решение примеров на сложение и вычитание »

Конспект занятия 15 по ФЭМП  в старшей группе по теме «Решение примеров на сложение и вычитание »Доминирующая ОО: познавательное развитие.Интеграция ОО: Речевое развитие, физиче...

Конспект занятия 22 по ФЭМП в старшей группе по теме «Решение задач на сложение и вычитание, порядковый счёт»

Доминирующая ОО: познавательное развитие.Интеграция ОО: Речевое развитие, физическое развитие, Социально-личностное, художественно-эстетическое.Вид деятельности детей: игровая, коммуникативная, продук...

Конспект занятия НОД старшая группа Тема «Сложение. Повторение.»

Конспект занятия НОД старшая группаТема «Сложение. Повторение.»Цель:Закрепить представление о сложении, как объединении групп предметов, запись сложения с помощью знака +.Задачи:- трениров...