Урок осетинского яыка.Тема: "Ирыстон Цᴁгат Кавказы хсᴁн. Номдарты бирᴁон нымᴁц".
план-конспект урока (8 класс)
Тема: Ирыстон Цᴁгат Кавказы хсᴁн. Номдарты бирᴁон нымᴁц. Урок осетинского языка для невладеющей группы.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok.docx | 19.83 КБ |
Предварительный просмотр:
Тема: Ирыстон Цᴁгат Кавказы хсᴁн.
Номдарты бирᴁон нымᴁц.
(фᴁлхат кᴁнын)
Эпигрᴁф: «Аппᴁт хᴁрзтᴁн Ирыстон у бындур,-
Анᴁ уый мᴁн нᴁ тавдзᴁни хур».
Джыккайты Ш.
Нысᴁнттᴁ:
1) ахуырдзаутимᴁ дарддᴁр ᴁрдзурын Цᴁгат Кавказы республикᴁты хᴁлардзинадыл,сᴁрмагондᴁй Ирыстон цы бынат ахсы се хсᴁн,ууыл;номдарты тыххᴁй.
2) ныхасы рᴁзтыл куыст, сфᴁлдыстадон куыст, аив кᴁсын
3) гуырын кᴁнын цымыдис, уарзондзинад ирон ᴁвзагмᴁ, культурᴁмᴁ, историмᴁ, сᴁрыстыр уын райгуырᴁн бᴁстᴁйᴁ.
Урочы фᴁлгонц: чиныг, презентаци, карточкᴁтᴁ, интерактивон фᴁйнᴁг.
Урочы цыд:
1.Бацᴁттᴁгᴁнᴁн рᴁстᴁг.
-мотивацион уавᴁр: Уᴁ бон хорз! Уᴁ фенд мын тынг ᴁхсызгон у! Нᴁ абоны урок хуымᴁтᴁг нᴁу. Арбацыдысты нᴁм уазджытᴁ. Амᴁ сын зᴁрдᴁбынᴁй зᴁгъᴁм: Алыбон ᴁгас нᴁм цᴁут! Мах -фысымтᴁ, сымах- нᴁ буц уазджытᴁ. Ирон адᴁм кᴁддᴁриддᴁр уыдысты уазᴁгуарзаг. Стыр кадыл нымад уыд ирон хᴁдзармᴁ уазᴁг куы рбацыд,уᴁд. Арфᴁгонд ут!
Уыимᴁ дарддᴁр кᴁнᴁм нᴁ куыст.
Ах-г: Чи у радгᴁс?
Скъ-у: Аз дᴁн радгᴁс. Абон у Хуымгᴁнᴁны мᴁйы 27-ᴁм бон, майрᴁмбон. Къласы нᴁй…
Ах-г: Чи мын зᴁгъдзᴁн, цᴁмᴁн схуыдтой йᴁ афтᴁ?
Скъ-у: Уымᴁн ᴁмᴁ…
Ах-г: Ныр та нᴁ мырты хъуысынадыл бакусᴂм.Тагъддзуринᴁгтᴁ.
«Дзуринаг дзургᴁйᴁ дзураг у дзурᴁг», «Хъᴂр-хъᴁлᴁба хъуысы хъᴁугᴁрон»
Ах-г: Тынг хорз. Уᴁдᴁ ма мын радзурут,цавᴁр фарны хабᴁрттᴁ
уᴁм ис?
Скъ-тᴁ: 1.Хорз барᴁггᴁнᴁн райстон историйᴁ.
2. Уазджытᴁ нᴁм ᴁрбацыд.
3. Уыдыстᴁм экскурсийы националон музейы.
Ах-г: Тынг хорз.Амᴁ уᴁдᴁ мах дᴁр ацᴁуᴁм нᴁ ахуыры балцы дарддᴁр.
2. Рацыд ᴁрмᴁгыл куыст.
Ах-г: Мᴁ хᴁлᴁрттᴁ,цᴁуыл ныхас кодтам уымᴁй размᴁ урочы?
Скъ-ау: 1.Мах ныхас кодтам нᴁ иумᴁйаг хᴁдзар Цᴁгат Кавказы тыххᴁй.
2.Куыд бирᴁ адᴁмыхᴁттытᴁ дзы хᴁларᴁй цᴁрынц
Ах-г: Нᴁ зᴁрдыл- ма ᴁрлᴁууын кᴁнᴁм иу цалдᴁр адᴁмыхатты.
Скъ-тᴁ: Ирᴁттᴁ, кᴁсгᴁттᴁ,дагестайнᴁгтᴁ,хъᴁрᴁсейᴁгтᴁ…
Ах-г: Амᴁ цавᴁр ᴁвзᴁгты бинонтᴁм хауынц?
Скъ-тᴁ: Индоевропейаг-ирᴁттᴁ, тюркаг-хъᴁрᴁсейᴁгтᴁ,балхъайрᴁгтᴁ,кавказаг-кᴁсгᴁттᴁ,цᴁцᴁйнᴁгтᴁ,мᴁхъхъᴁлᴁттᴁ,дагестайнᴁгтᴁ.
Ах-г: Куыд хорз сᴁ бахъуыды кодтат.
Ныр та хᴁдзᴁрмᴁ куыст сбᴁрᴁг кᴁнᴁм.
Скъ-ау: 1) Махᴁн уыд лᴁвᴁрд ныффыссын сочинени «Мᴁ адᴁмыхатт.»
2)Амбисᴁндтᴁ сᴁмбырд кᴁнын.3) Проектон-информацион куыст «Не скъолайы адᴁмыхᴁттытᴁ.»
(бᴁрᴁггонд цᴁуынц куыстытᴁ)
Ах-г: Аппᴁлинаг сты уᴁ куыстытᴁ.Афтᴁмᴁй Цᴁгат Кавказ у нᴁ иумᴁйаг цᴁрᴁн бынат. Ирыстоны зᴁххыл цᴁрынц Кавказы ᴁппᴁт адᴁмы минᴁвᴁрттᴁ, цᴁрынц хᴁларᴁй,кᴁрᴁдзийы ᴁмбаргᴁйᴁ.Уᴁдᴁ ма мын зᴁгъут,цᴁуыл дзурдзыстᴁм нᴁ абоны урочы?
Скъ-ау: 1) Ирыстоны тыххᴁй,нᴁ адᴁмы тыххᴁй.2) Ирон ᴁгъдᴁуттыл,культурᴁйыл.
Ах-г: Бакᴁсᴁм нᴁ урочы эпигрᴁф.Гыццыл фᴁстᴁдᴁр ᴁм раздᴁхдзыстᴁм.
3. Ног ᴁрмᴁгыл куыст.
Дзырдуатон куыст: Фᴁлтᴁр-поколение,слой,период
Фᴁллой-труд,продукт труда.
Хай-доля,часть.
Афсарм-совесть,скромность.
Лᴁгдзинад-мужество
Ног дзырдтимᴁ ᴁрхъуыды кᴁнын дзырдбᴁстытᴁ.
Ах-г:Иттᴁг хорз!Мᴁ зынаргъ ᴁмбᴁлттᴁ,ныр та бакусᴁм текстимᴁ.Аив кᴁсын,тᴁлмᴁц кᴁнын,фарстатыл дзуапп дᴁттын.
Мᴁ зᴁрдᴁ райы уᴁ куыстмᴁ.Куыд загътон афтᴁ, ныр лᴁмбынᴁгдᴁр ᴁркᴁсᴁм эпигрᴁфмᴁ, куыд ᴁй ᴁмбарут?
Скъ-тᴁ: 1.Ахуыр нᴁ кᴁны нᴁ райгуырᴁн зᴁхх уарзын.
2.Хистᴁрᴁн кад кᴁнын
3.Цᴁмᴁй кᴁрᴁдзи уарзᴁм, ᴁнгомᴁй цᴁрᴁм
Ах-г: Амᴁ нᴁ ᴁмбисᴁндтᴁй та кᴁцы райхалы нᴁ урочы темᴁ?
Скъ-тᴁ: Ангом бинонтᴁ цард арынц.
Кад кᴁн дᴁ къонайᴁн.
Ах-г: Тынг раст дзурут.Зᴁгъут-ма, нᴁ ныхасы ᴁппᴁты фылдᴁр цавᴁр дзырдтᴁй пайда кᴁнᴁм?
Скъ-ау: Авᴁццᴁгᴁн номдартᴁй.
Ах-г: Разы дᴁн уемᴁ. Уᴁдᴁ ма ахᴁм куыст бакᴁнут.Текстᴁй рафыссут 4-5 номдары ᴁмᴁ сᴁ бирᴁон нымᴁцы сᴁвᴁрут.
Уᴁ зᴁрдыл ᴁрлᴁууын кᴁнут номдарᴁй цы зонут?
Скъ-тᴁ: 1.У ныхасы хай ᴁмᴁ ᴁвдисы предмет
2.Домы фᴁрстытᴁн чи? цы?
3.Ис ын 8 хауᴁны
4.Т-йы руаджы арᴁзт цᴁуы номдарты бирᴁон нымᴁц.
4. Ног ᴁрмᴁг бафидар кᴁнын.
Ах-г: Уᴁ хорзᴁхай ныр та къордты куыст бакᴁнут.
1-аг къорд: Дзырд ᴁфсымᴁрдзинад-ы дамгъᴁтᴁ ивгᴁйᴁ ссарут ᴁмᴁ ныффыссут ног дзырдтᴁ
2-аг къорд:дзырдбаст « уарзон бᴁстᴁ»-имᴁ хъуыдыйад саразут иугай дзырдта ᴁфтаугᴁйᴁ.
3-аг къорд: хъудыйᴁдтᴁ кᴁронмᴁ ахᴁццᴁ кᴁнут.
Ах-г: Сымах цалынмᴁ кусут,уᴁдмᴁ фᴁйнᴁгмᴁ рацᴁудзᴁн…ᴁмᴁ ныхасы хᴁйттᴁм гᴁсгᴁ равзардзᴁн хъуыдыйад «Адᴁм кᴁнынц сᴁ уалдзыгон куыстытᴁ.»
Ах-г: Дарддᴁр цᴁуᴁм нᴁ ахуыры бᴁрзᴁндтᴁм.(хъуысы Челдыты В.зарᴁг).Нывимᴁ куыст. «Уалдзᴁг хᴁхты»
Ах-г: А вот послушайте,что писала Екатерина Великая об осетинах.(Зачитывается текст).
Бирᴁ нын бантыст абоны урочы.В завершении нашей работы хочу,чтобы вы рассказали,какие качества присущи народу Осетии?
(на лучах солнца ученики пишут)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок осетинского языка в первом классе
Тематикон урок ирон æвзагæй 1 къласы. Урок – балц аргъаумæТемæ: Æмхъæлæсон мыр [м], дамгъæ М,м...
Урок осетинской литературы в 6 классе
Урок – дискусси Урочы темæ: Царды бæрзонддæр нысан Гæдиаты Цомахъы аргъау «Дыууæ дидинæджы»-мæ гæсгæ....
Урок осетинского языка в 5 классе
Урок ирон æвзагæй 5-æм къласыТемæ: Номдарты нысаниуæг.Ныхасы темæ: Уалдзæг у царды райгуырæн....
Урок- описание картины Решетникова "Опять двойка" на уроке осетинского языка в 6 классе.
Подготовка к написанию сочинения по картине Решетникова "Опять двойка"....
Урок по программе «История и быт народов Кавказа» по теме: «Тайны осетинских пирогов»
В этой работе дается первичное представление об этносе осетины, их обычаях и культуре; Осетины — один из самых загадочных этносов Кавказа. Осетинские пироги, несомненно, являются одной из в...
урок 5къласы Темæ: «Фыдлӕг ӕмӕ фыдбон бирӕ нӕ хӕссынц». (Нигеры «Дыууæ зæрватыччы æмæ дыууæ сыхаджы аргъау»-мæ гæсгæ .Краткое описание документа: Урок осетинской литературы в 5 классе по теме: «Нигер. «Дыууæ зæрватыччы æмæ дыууæ сыхаджы аргъау». Тип уро
Ахуыргæнæджы куысты нысантæБацæттæ кæнын сывæллæтты æрмæг æмбарынмæ, информацийæ пайда кæнын зонынмæУрочы типУрок- дискуссиУрочы ахуырадон фæстиуджытæПред...
Методическая разработка по осетинскому языку и литературе «Мотивация учащихся на уроках осетинского языка и литературы с разным уровнем обученности».
Данная разработка предназначена для учителей осетинского языка и литературы....