Лексико-грамматический тест Вариант 1
материал для подготовки к егэ (гиа, 9 класс)
Лексико-грамматический тест разработан в составе группы тестологов для Государственной Итоговой Аттестации в 9 кл
Скачать:
Предварительный просмотр:
Вариант 1
Итоговое тестирование по бурятскому
языку как государственному
9 класс
Инструкция по выполнению работы
Тестирование состоит из двух разделов, включающих 42 задания.
Раздел 1 (грамматика и лексика) включает 40 заданий. Рекомендуемое время выполнения раздела 1 - 60 мин.
Раздел 2 (задания по чтению) включает 2 задания на понимание прочитанных текстов. Рекомендуемое время на выполнение заданий – 20 минут.
Желаем успеха!
Раздел 1
1. Не могут сочетаться в одном слове следующие гласные:
- а, э, и
- а, у, и
- а, у, ы
- э, өө, ы
2. Исключение из закона гармонии гласных:
- мүнөөдэр
- hайндэр
- үглөөдэр
- шүүдэр
3. В словосочетании ...ара үнгэ пропущена буква:
- х
- г
- h
- н
4. Пропущен дифтонг или долгий гласный:
Эрдэмтэдн… Байгал далайда элдэб шэнжэлэлгэнүүдые хэжэ байна.
- эй
- ай
- ээ
- ии
5. Пропущенный аффикс личного притяжания:
Бидэ ганса ашатайбди. Аша… гурбатайхан.
- мни
- мнай
- тнай
- бди
6. Пропущенный глагол:
Манай бүлэдэ абамнай үдэр бүри эгээл эртэ … .
- бододог
- бодохо
- бодоо
- бодобо
7. Пропущенный глагол:
-Алло, сайн байна, Дамдин.
-Сайн, Эрдэни.
-Ши мүнөө хаанабши? Юу хэжэ байнабши?
-Би гэртээб, телевизор … .
- харадагби
- харааб
- хаража байнаб
- хаража байдагби
- Правильная последовательность реплик диалога:
- Yглөөгүүр 7 сагта.
- 8 хахадта, тиигээд үдэрэй 2 сагта дүүрэдэг.
- Тиигээд хэды сагта шинии хэшээлнүүд эхилнэб?
- Эрдэм, ши хэды сагта бододогбши?
9. Пропущенный глагол:
Нёдондо «Прогресс» кинотеатрта Япониин соёлой үдэрнүүдтэ фильмнуудые … .
- харуулаа
- харуулха
- харуулжа байна
- харуулдаг
10. Пропущенный глагол:
Yглөөдэр газаа хүйтэн … .
- болоо
- болодог
- боложо байна
- болохо
11. К личным именам существительным относятся:
- слова, обозначающие «лицо», т.е. людей
- слова, обозначающие неодушевленные предметы
- слова, обозначающие животных
- слова, обозначающие личные предметы
12. Вопрос к выделенному слову:
Нүгөөдэр Ц. Сампиловай уран hайханай музейдэ суута уран зурааша Алла Цыбиковагай выставкэ харалга болохо.
13. Пропущенное имя числительное:
Арюна манай үйлсэдэ _____ гэртэ байдаг.
- арбан табадахи
- арбан табан
- арбан табанай
- арбан табатай
14. Пропущенный глагол:
Yсэгэлдэр эжымни «Абсолют» гэhэн худалдаанай түбтэ элдэб амтатай эдеэ хоол … .
- асараа
- эдеэ
- эдеэлээ
- абаа
15. В бурятском языке у имен существительных отсутствует категория:
- падежей
- числа
- рода
- личных и неличных существительных
16. Подходящее личное местоимение
Тиигээд ….. кинотеатр шэнэ фильмдэ ошообди.
- би
- тэдэ
- бидэнэй
- бидэ
17. Последовательность реплик диалога
- Хаана хүдэлдэг бэ?
- Эжышни юу хэдэг бэ?
- Тэрэ поликлиника хаанаб?
- Хүүгэдэй эмшэн.
- Хүүгэдэй поликлиникада.
- Хотын түбтэ.
- 1,6,2,4,3,5
- 3,5,2,4,1,6
- 2,4,1,5,3,6
- 2,4,1,6,3,5
18. Пропущенное окончание:
Бидэ үглөөдэр Хитадай Хайлар хото ошо…бди.
- дог
- жо байна
- хо
- дог байха
19. Пропущенное окончание:
В бурятском языке окончания множественного числа -нууд, -нүүд имеют слова:
- обозначающие профессию, родство людей, местоимения
- оканчивающиеся на краткие и долгие гласные, дифтонг
- с неустойчивой буквой - н
- оканчивающиеся на согласный
20. Преобразуй слово зураг так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста:
Даша Намдаков багаhаа зураха, дархалха, урлаха дуратай hэн. Тэрэ Красноярскын уран … институт дүүргэhэн.
- зурагтай
- зурагай
- зурагта
- зураг
21. Преобразуй слово hоёо так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста:
Гууляар, зэдээр, модоор, мамонтын … Даша уран зүйлнүүдые бүтээдэг.
- hоёотой
- hоёодо
- hоёогоор
- hоёогой
22. Вопрос к выделенному слову:
Н. Бестужевэй нэрэмжэтэ Ород драмын театрай артистнар шэнэ зүжэгүүдээр харагшадаа баясуулна.
23. Вопрос к выделенному слову:
Н. Бестужевэй нэрэмжэтэ Ород драмын театрай артистнар шэнэ зүжэгүүдээр харагшадаа баясуулна.
24. Вопрос к выделенному слову:
Мүльhэн дээрэ мүнгэн шагта.
- юун?
- хэды?
- хаана?
- ямар?
25. Последовательность склонения слова по падежам
- Толитой
- Толиhоо
- Толеор
- Толиие
- Толидо
- Толи
- Толиин
- 3,1,2,5,6,7,4
- 6,7,5,3,4,1,2
- 6,7,5,4,1,3,2
- 6,7,5,4,3,1,2
26. Правильный порядок слов в предложении:
- 23-да сентябриин үдэр hүни хоёр тэнсэдэг.
- Сентябриин 23-да үдэр hүни хоёр тэнсэдэг.
- Yдэр, хоёр hүни тэнсэдэг сентябриин 23-да.
- Сентябриин 23-да тэнсэдэг хоёр үдэр hүни.
27. Последовательность реплик диалога:
- Би Шэнэ жэлдэ бэлдэнэб, ёлко шэмэглэнэб.
- Ши юу хэнэбши?
- Би баhа Шэнэ жэлдэ бэлдэжэ байнаб.
- Алло, сайн байна, Долгор.
- Сайн, Должин.
- Ши юу хэжэ байнабши?
- 4,6,1,2,3,5
- 4,5,2,1,6,3
- 5,4,1,2,3,5
- 4,5,6,3,2,1
28. Последовательность реплик диалога:
- Дүрбэ.
- Yгы, нэгэ дабхар, модон гэр.
- Гэртнай олон дабхартай гү?
- Улаан-Yдэдэ.
- А-а, олон дабхартай бэшэ г=? Хэды таhагтайб?
- Танай гэр бүлэ хаана байдаг бэ?
- 5,1,3,4,6.2
- 3,1,6,2,5,4
- 6,4,3,2,5,1
- 6,4,5,2,3,1
29. Соответствующее существительному имя прилагательное:
- мэхэтэй 1. байшан
- ухаатай 2. дуран
- алтан 3. намар
- томо 4. хөөрөөн
- hонин 5. hурагша
6. үнэгэн
30. Огородой эдеэндэ ородог:
- мангир, морхооб, хартаабха
- мангир, hархяаг, хартаабха
- hонгино, морхооб, загаhан
- морхооб, хапуус, мяхан
31. Пропущено слово:
Уласхоорондын экспедициин эрдэмтэд Артур Чилингаровой хүтэлбэрилгэ доро «Миры» гэжэ батискафууд соо Байгалай … эхилээ.
- шэнжэлэлгэ
- ажал
- хүтэлбэрилгэ
- бэлдэлгэ
32. Соответствие слов из левого столбца со словами из второго столбца:
- морин 1. эшэгэн
- хонин 2. тугал
- ямаан 3. унаган
- гахай 4. инзаган
- тэмээн 5. гүлгэн
- үнеэн 6. хурьган
- нохой 7. ботогон
8. поршоонхо
33. Зэрлиг амитад:
- үнэгэн, баабгай, шоно, тахяа, шандаган
- заряа, үнэгэн, баабгай, шоно, шандаган
- шоно, хандагай, заряа, хонин, үнэгэн
- шандаган, заряа, гахай, баабгай, шоно
34. Последовательность реплик диалога:
- Гэрhээ. Нүүдэл циркдэ ошохомнай гү?
- Тиимэ, тиимэ. Зогсолто дээрэ 12 сагта уулзая. Баяртай.
- Алло, сайн байна!
- Ошоё, Бабушкинай үйлсэдэ гү?
- Сайн, ши хаанаhаа хонходонобши?
- 3,5,1,4,2
- 5,3,1,2,4
- 3,5,1,2,4
- 3,5,4,2,1
35. Последовательность реплик диалога:
- Ямар бэрхэбши даа!
- Тиимэ, hайн, «4», «5» гэhэн сэгнэлтэнүүдтэйб. Ши ямар дүүргээбши?
- Ши хоёрдохи четверть hайн дүүргээ гүш?
- Би баhа hайн дүүргээб. Тоо бодолгоор – «4», информатикаар – «5».
36. Порядок слов в предложении:
а | мүрысөөн |
б | манай |
в | Гэсэр болон Дангинын |
г | болоо |
д | hургуулида |
37. Порядок слов в предложении:
а | hайндэрөөр |
б | Мартын 8-ай |
в | амаршалнаб |
г | эжы, |
д | хүндэтэ |
38. Порядок слов в предложении:
а | аймагуудаар |
б | олон |
в | республикын |
г | орохо |
д | ехэ |
е | саhан |
39. Пропущено прилагательное:
Байгал дэлхэй дээрэ эгээл … нуур юм.
- гүнзэгы
- гүйхэн
- жаахан
- багахан
40. Эрын гурбан наадан:
- Һур харбалга
- Мори урилдаан
- Шатар
- Бүхэ барилдаан
- 1,2,3
- 2,3,4
- 1,3,4
- 1,2,4
Раздел 2
41.Установите соответствие между заголовками A–Е и абзацами текста 1–5. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании один заголовок лишний.
А. Япониин т=р== технологинууд.
Б. Япониин байгаали
В. Япониин шанартай з=йлн==д.
Г. Дэлхэйн экономикын т=р== hуури эзэлэгшэдэй нэгэн.
Д . Япониин уларил
Е. Япон арад
1. Японидо д=рбэн томо олтирогууд тоологдоно: Хоккайдо, Хонсю, Сикоку болон Кюсю. Хойто з=гh-- урда з=г х=рэтэр Япониин архипелаг 3000 километрээр нэмжынхэй. Япон арад ехэ айхабтар дуратайгаар т=рэhэн газартаа хандадаг юм Эгээл гайхамшагта hайхан газарынь - Фудзи хада.
2. Жэлэй болзор соо эндэ 1700 мм бороо, саhан ородог юм. Олтирогууд дээрэ тайфунууд, цунами боложол байдаг, тиин газар х=дэлжэл байдаг.
3. Японидо 126 миллион зон ажаhуудаг. Зоной тоогоор дэлхэй дээрэ 8-дахи hуури эзэлнэ. Энэ яhатанай зоной дундаhаа эрэш==л 77,1 наhа х=рэтэр байдаг, тиин эхэнэрн==д 83,8 наhа х=рэтэр ажаhуудаг юм. Япон яhатан гэр гуламтаяа наринаар тахижа ябадаг, тэдэнэй б=лэн==д ехэнхидээ 2 =хиб==тэй.
4. Г=рэнэй экономико эдеэ хоол =йлэдбэрилг--р дэлхэй дээрэ гурбадахи hуури эзэлнэ. Япониин =йлэдбэрилгын hайн шанар шэнжэтэй автомобильнууд, техникэ, электронно хэрэгсэл, хэлхеэ холбооной системэн==д дэлхэй дээрэ олондо мэдээжэ юм.
5. М=н--дэр Япони Америкэтэй, Баруун Европотой хамта дэлхэйн эгээл ехэ экономическа т=б==дэй нэгэн болоно. Г=рэнэй =йлэдбэрин==д Азида, Америкэдэ, Европодо х=дэлдэг. Японой т=р== технологинуудые болон капитал хэрэглэжэ, олон г=рэн==д --рынг-- экономикоёо х=гж--нэ. Ганса г=рэн дотор 700 мянган эрдэмтэ мэргэжэлтэд ажаллана. Шэнжэлэлгэн==дтэ г=рэн ехээр м=нгэ hомолодогг=й заншалтай юм. Шэнжэлгэн==д =мсын =йлэдбэрин==дтэ хэгдэжэ, г=рэнэй экономико х=гжэнэ.
42. Подберите вместо выделенных слова, подходящие по смыслу
1. Японидо д=рбэн томо олтирогууд тоологдоно: Хоккайдо, Хонсю, Сикоку болон Кюсю.
2. Японидо 126 миллион зон ажаhуудаг.
3. Энэ яhатанай зоной дундаhаа эрэш==л 77,1 наhа х=рэтэр байдаг, тиин эхэнэрн==д 83,8 наhа х=рэтэр ажаhуудаг юм.
4. Япониин =йлэдбэрилгын hайн шанар шэнжэтэй автомобильнууд, техникэ, электронно хэрэгсэл, хэлхеэ холбооной системэн==д дэлхэй дээрэ олондо мэдээжэ юм.
5. Ганса г=рэн дотор 700 мянган эрдэмтэ мэргэжэлтэд ажаллана.
43. Выберите верное утверждение:
1. Япониин суута хада:
- Хоккайдо
- Хонсю
- Сикоку
- Фудзи
2. Японидо 126 миллион … ажаhуудаг:
- эрэш==л
- эхэнэрн==д
- х=н
- яhатан
3. … дотор 700 мянган эрдэмтэ мэргэжэлтэд ажаллана.
- Япони
- Ази
- Америкэ
- Европо
4. Япоиниин г=рэнэй =йлэдбэрин==д … х=дэлдэг.
- ганса Японидо
- Азида, Америкэдэ, Европодо
Предварительный просмотр:
Вариант 2
Итоговое тестирование по бурятскому
языку как государственному
9 класс
Инструкция по выполнению работы
Тестирование состоит из двух разделов, включающих 43 задания.
Раздел 1 (грамматика и лексика) включает 40 заданий. Рекомендуемое время выполнения раздела 1 - 60 мин.
Раздел 2 (задания по чтению) включает 2 задания на понимание прочитанных текстов. Рекомендуемое время на выполнение заданий – 20 минут.
Желаем успеха!
1. Не могут сочетаться в одном слове следующие гласные:
- а, э, ү
- а, у, и
- а, у, ы
- э, өө, ү
2. Исключение из закона гармонии гласных:
- эжымни
- эжынь
- эжымнай
- эжытэй
3. В словосочетании наhатай …үн пропущена буква:
- г
- h
- х
- с
4. Пропущен дифтонг или долгий гласный:
Эрдэмтн… ямар удаан болоноб?
- эй
- ай
- ээ
- ой
5. Пропущенный аффикс личного притяжания:
Та аяар табан үхибүүдтэйт. Yхибүүд… таанадтаа адли бэрхэнүүд.
- та
- танай
- тнай
- тэй
6. Пропущенный глагол:
Уhан Цельсиин 100 градуста … .
- бусалжа байна
- бусалдаг
- бусалаа
- бусалгаха
7. Пропущенный глагол:
Буряадууд hүөөр айраг, тараг, ээзгэй, брынзэ, зөөхэй, тоhо … .
- хэжэ байна
- хээд
- хэхэ
- хэдэг
- Правильная последовательность реплик диалога:
- Ехэнхидээ найма багаар. Мүнөө ехэ ажалтайб.
- Yглөөнэй наймада.
- Тиигээд гэртээ хэдыдэ ерэнэбши?
- Хэды сагта ажалдаа ошодогбши?
9. Пропущенный глагол:
Жаргалай ахай 1991 оной январиин 15-да … .
- түрөө
- түрэхэ
- түрэжэ байна
- түрэнэ
10. Пропущенный глагол:
Һаяхан, энэ зун би Монгол орондо «Найрамдал» гэжэ уласхоорондын лагерьта … .
- амархаб
- амардагби
- амарнаб
- амарааб
11. К неличным именам существительным относятся слова, обозначающие:
- «лицо», т.е. людей
- неодушевленные предметы и животных
- животных
- неодушевленные предметы
12. Вопрос к выделенному слову:
Эжыдэ аха дүүнэрынь алтан часы бэлэглээ.
13. Пропущенное имя числительное:
Жэл бүри «Амта» фабрикада … тонно амтатай кондитерска зүйлнүүд гаргагдана.
- найма мянга гаран
- найма мянгатай
- найма мянгадахи
- найма мянгата
14. Пропущенный глагол:
Лагерьтамнай спортын, уран hайханай, эстрадна дуунай мүрысөөнүүд ходо … .
- үнгэрбэ
- үнгэрдэг
- үнгэрөө
- үнгэрhэн
- Личное притяжание обозначает:
- принадлежность предмета 1-му лицу
- принадлежность предмета какому-либо лицу
- принадлежность предмета действующему лицу
- принадлежность предмета ко 2-му лицу
16. Подходящее личное местоимение
Москва хотодо … ямар музей хараабта?
- танда
- таанадай
- танай
- таанад
17. Последовательность реплик диалога
1.Болоо, болоо. Би Гэсэр конкурсдо эрхимлээб. Танай hургуулида болоо гү?
2. Баhа болоо. Би буряад дуунай конкурсдо хабаадаад, түрүү hуури эзэлээб.
3. Һургуулидатнай Сагаалганай hайндэр болоо гү?
- 3,1,2
- 2,1,3
- 3,2,1
18. Правильная форма глагола:
Манай класс үсэгэлдэр ЛВРЗ экскурсида … .
- ошодог
- ошожо байна
- ошохо
- ошоо
19. В бурятском языке окончания множественного числа – нар, - нор, - нэр имеют слова:
- обозначающие профессию, родство людей, местоимения
- оканчивающиеся на краткие и долгие гласные, дифтонг
- с неустойчивой буквой - н
- оканчивающиеся на согласный
20. Преобразуй слово он так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста:
Би дайнда 1942 … январь hараhаа дүүрэтэрынь ябааб.
- он
- ондо
- оной
- онhоо
21. Преобразуй слово проект так, чтобы оно грамматически соответствовало содержанию текста:
Энэ … генеральна продюсер А.Ю.Рудковский «Бриз» гэжэ радио байгуулаа юм.
- проектын
- проектдо
- проектоор
- проекттой
22. Вопрос к выделенному слову:
Эжыдэ түрэhэн үдэртэнь аха дүүнэрынь алтан часы бэлэглээ.
23. Вопрос к выделенному слову:
Республикын хүн зониие ажалаар хангадаг бүхы түбүүдтэ хэдэн мянган хүнүүд хандаhан байна.
24. Вопрос к выделенному слову:
Уласхоорондын конференцидэ олон гүрэнэй айлшадые харааб.
- хэн?
- хэнтэй?
- хэниие?
- хэнээр?
25. Последовательность склонения слова по падежам:
- хүгжэмые
- хүгжэмэй
- хүгжэмтэй
- хүгжэмhөө
- хүгжэмдэ
- хүгжэм
- хүгжэмөөр
- 6,3,5,1,7,2,4
- 6,7,5,3,4,1,2
- 6,2,5,1,7,3,4
- 6,7,5,4,3,1,2
26. Правильный порядок слов в предложении:
- 5 классай сагта суглаан үдэшын эхилхэ.
- Сагта 5 үдэшын эхилхэ классай суглаан.
- Суглаан эхилхэ 5 классай үдэшын сагта.
- Yдэшын 5 сагта классай суглаан эхилхэ.
27. Последовательность реплик диалога:
- Гэрhээ. Нүүдэл циркдэ ошохомнай гү?
- Тиимэ, тиимэ. Зогсолто дээрэ 12 сагта уулзая. Баяртай.
- Алло, сайн байна!
- Ошоё, Бабушкинай үйлсэдэ гү?
- Сайн, ши хаанаhаа хонходонобши?
- 3,5,1,4,2
- 5,3,1,2,4
- 3,5,1,2,4
- 3,5,4,2,1
28. Последовательность реплик диалога:
1. Сайн байна, Дарима. Ши хаанаhаа ябанаш?
2. Ошооб, хүүгэдэй концерт Соведүүдэй талмай дээрэ харааб. Ехэ гоё байгаа. Би «Хотын hайндэрhөө» ябанаб. Пушкинай бульварта номой hайндэр болоо, 43-дахи кварталда шэнэ аттракционной нээлгын баяр болоо. Ши hайндэртэ ошоо гүш?
3. Би «Хотын hайндэрhөө» ябанаб. Пушкинай бульварта номой hайндэр болоо, 43-дахи кварталда шэнэ аттракционной нээлгын баяр болоо. Ши hайндэртэ ошоо гүш?
4. Тиимэл даа, гоё hайндэр боложо байна.
- 1,2,3,4
- 1,3,2,4
- 3,4,1,2
- 1,4,3,2
29. Пропущенный союз:
Минии Золто ахаймни 4 хэлэ мэдэдэг, … би оройдоо нэгэ хэлэ мэдэнэб.
- тиигээд
- харин
- аад
- болон
30. Вариант ответа, соответствующий содержанию предложения:
Урданhаа Байгалые хүнүүд … .
- нуур бэшэ, далай гэдэг
- далай бэшэ, нуур гэдэг
- нуур бэшэ, мүрэн гэдэг
- далай бэшэ, гол гэдэг
31. Пропущено слово:
Буряад Республикада зуу гаран … ажаhуудаг: буряадууд, ородууд, хамнигад, татарнууд, белорусууд, армянууд болон бусад.
- хүн
- зон
- ажаhуугшад
- яhатан
32. Соответствующий антоним:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
33. Соответствующий антоним:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
34. Соответствие вопросов с ответами:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35 Последовательность реплик диалога:
1. Болоо, болоо. Би Гэсэр конкурсдо эрхимлээб. Танай hургуулида болоо гү?
2. Баhа болоо. Би буряад дуунай конкурсдо хабаадаад, түрүү hуури эзэлээб.
3. Һургуулидатнай Сагаалганай hайндэр болоо гү?
- 1,3,2
- 2,3,1
- 3,2,1
- 3, 1,2
36. Порядок слов в предложении:
а | бии |
б | манай |
в | компьютерна |
г | класс |
д | hургуулида |
е | шэнэ |
37. Порядок слов в предложении:
а | бүхы дэлхэйн суута |
б | ябуулна |
в | ажал |
г | шэнжэлгын |
д | эрдэмтэд |
38. Порядок слов в предложении:
а | байранууд |
б | олон |
в | худалдаа наймаанай |
г | баригдана |
д | эндэмнай |
39. Вариант ответа, соответствующий содержанию предложения:
Урданhаа Байгалые хүнүүд … .
- далай бэшэ, нуур гэдэг
- нуур бэшэ, далай гэдэг
- нуур бэшэ, мүрэн гэдэг
- далай бэшэ, гол гэдэг
40. Буряадай зунай hайндэр:
а. Сабантуй
б. Сагаалган
в. Масленица
г. Сурхарбаан
Раздел 2
43.Установите соответствие между заголовками A–Е и абзацами текста 1–5. Занесите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании один заголовок лишний.
А. Yльгэртэ хада
Б. Ойхоной байгаали
В. Ойхон - Байгалай түб
Г. Байгалай олтирогууд
Д . Ойхоной нюусанууд
Е. Ойхоной түүхэтэ баялиг
1. Байгал далай дээрэ 20 гаран олтирогууд бии. Тэдэнэй тоодо Ехэ Тойн, Бага Тойн, Букачан, Борогчин, Баргодоган, Шаргодоран, Изохой, Едор, Хэлтэгэй г.м. олтирогууд ороно. Эгээл бага олтирог гэхэдэ Модотой. Томо олтирог хадаа Ольхон болоно. Нютагай зон тэрэниие Ойхон гэжэ нэрлэдэг.
2. Ойхон Байгалай зүрхэн гэхэдэ, алдуу болохогүй. Юундэб гэхэдэ, энэ олтирог Байгалай эгээл тэг дунда оршодог, мүн дүрсөөрөөшье далайдаа адлирхуу. Тэрэнэй утань - 74 километр, үргэниинь 12 километр шахуу болодог. Ойхон шадар Байгалай эгээл гүнзэгынь 1637 м.
3. Энэ олтирогто сүл губи, тала газар, ой модон, хада хабсагайнууд дайралдадаг. Олтирог дээрэ ехэнхидээ наратай үдэрнүүд болодог.
4. Ольхон хадаа түүхэтэ ба нангин шүтөөнэй газарнуудаар баян нютагуудай нэгэн. Эндэ үни холоһоо хүнүүд һуурижаһан байна. Ольхон урданай һуудалнуудай үлэгдэлнүүдээр тон баян. Эндэ 143 ехэ бага археологическа зүйлнүүд олдоhон. Эдэ хадаа эртэ урдын гэр байранууд, шулуун харшанууд гэхэ мэтэ ба бэшэшье зүйлнүүд.
5. Иимэрхүү мүргэлтэй нэгэ газар 1276 м үндэртэй олтирогой Эжимэй хада болоно. Үндэр хадын хормойдо түмэр гэнжэдэ уяатай мүнхэ наһатай хара баабгай байдаг гэжэ үльгэр түүхэдэ хэлэгдэдэг.
42. Подберите вместо выделенных слова, подходящие по смыслу:
1. Тэдэнэй тоодо Ехэ Тойн, Бага Тойн, Букачан, Борогчин, Баргодоган, Шаргодоран, Изохой, Едор, Хэлтэгэй г.м. олтирогууд ороно.
2. Ойхон шадар Байгалай эгээл гүнзэгынь 1637 м
3. Энэ олтирогто сүл губи, тала газар, ой модон, хада хабсагайнууд дайралдадаг
4. Олтирог дээрэ ехэнхидээ наратай үдэрнүүд болодог.
5. Эндэ үни холоһоо хүнүүд һуурижаһан байна.
43. Выберите верное утверждение:
1. Байгалай эгээл жаахан олтирог:
- Едор
- Модотой
- Бага Тойн
- Ойхон
2. Ойхон олтирог … Байгал далайда адли.
- газарнуудаар
- дүрсөөрөө
- үлэгдэлнүүдээр
- археологическа зүйлнүүдээр
3. Нютагай зон … Ойхон гэжэ нэрлэдэг
- Ольхониие
- Байгалые
- Эжимэй хадые
- олтирогые
4. Ойхон … баян.
- газарнуудаар
- дүрсөөрөө
- археологическа зүйлнүүдээр
Предварительный просмотр:
Система оценивания результатов тестирования
Вариант 1
Раздел 1
Вес заданий: Задания 1-40 - 1 балл, из них 8,17,25,27-29,32,34-38 - по 2 балла. Итого 52 балла.
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
г,а,в,б | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
хэнэй? | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
хэнэй? | ||||||||
юугээр? | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
6 | 5 | 3 | 1 | 4 | ||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
3 | 6 | 1 | 7 | 2 | 5 | |||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
в,б,г,а | ||||||||
в,а,г | ||||||||
д,г,б,а,в | ||||||||
в,б,а,д,е,г | ||||||||
+ | ||||||||
+ |
Раздел 2
Вес заданий: Задание 41 по 3 балла за каждый. Итого: 15 баллов
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Б | Д | Е | В | Г |
Вес заданий: Задание 42 по 1 баллу за каждый. Итого 5 баллов.
1. _______________
2._______________
3._______________
4._______________
5._______________
Вес заданий: Задание 43 по 2 балла за каждый. Итого 8 баллов.
1 | 2 | 3 | 4 |
г | в | а | б |
Итого: Разделы 1,2 - 80 баллов
Вариант 2
Раздел 1
Вес заданий: Задания 1-40 - 1 балл, из них 8,17,25,27-29,32,34-38 - по 2 балла. Итого 52 балла.
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
г,б,в,а | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
хэндэ? | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
хэндэ? | ||||||||
юугээр? | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
+ | ||||||||
4 | 3 | 6 | 1 | 2 | ||||
4 | 6 | 7 | 1 | 3 | 8 | 2 | ||
4 | 1 | 7 | 3 | |||||
+ | ||||||||
б,д,е,в,г,а | ||||||||
а,д,г,в,б | ||||||||
д,б,в,а,г | ||||||||
+ | ||||||||
+ |
Раздел 2
Вес заданий: Задание 41 по 3 балла за каждый. Итого: 15 баллов
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Г | В | Б | Е | А |
Вес заданий: Задание 42 по 1 баллу за каждый. Итого 5 баллов.
1. _______________
2._______________
3._______________
4._______________
5._______________
Вес заданий: Задание 43 по 2 балла за каждый. Итого 8 баллов.
1 | 2 | 3 | 4 |
б | б | а | в |
0 - 35 баллов – оценка «2» 36 – 51 балл – оценка «3» 52 – 67 баллов – оценка «4» 68 – 80 баллов – оценка «5» |
Итого: Разделы 1,2 - 80 баллов
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
лексико-грамматический тест 11 класс
Лексико-грамматический тест по немецкому языку для учащихся старшей ступени обучения с целью общей проверки знаний. А также можно использовать как одно из заданий школьной олимпиады....
Лексико-грамматические тесты по английскому языку
Каждый учебник английского языка, как правило, содержит задания для контроля усвоения пройденного материала. Такого рода задания помещаются после каждой главы или ряда глав ...
Методическая разработка по английскому языку для 8 класса "Лексико-грамматический тест".
Варианты заданий контрольной работы для 8 класса по английскому языку. Лексика. Грамматика....
Тест по немецкому языку (5 класс) на тему: Лексико-грамматический тест по теме "Freizeit"
Тест по немецкому языку (5 класс) на тему: Лексико-грамматический тест по теме "Freizeit"...
ИТОГОВЫЙ ЛЕКСИКО-ГРАММАТИЧЕСКИЙ ТЕСТ ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ В 7 ВАРИАНТАХ К УЧЕБНИКУ "ПЛАНЕТА АНГЛИЙСКОГО" ДЛЯ СПО
В тестах представлен общий лексико- грамматический матнриал учебника по таким разделам как " Моя семья", "Мои увлечения", " Моя будущая профессия" и др. В грамматических заданиях охвачены следующие ра...
Демонстрационный вариант лексико-грамматического теста по английскому языку
Данный тест предназначен для итогового контроля учащихся 7-х классов по УМК Rainbow English...
Вариант лексико-грамматического тестирования
Данный тест является одним из вариантов контроля на уроке или как введение в тему в начале урока. Его можно выполнять как индивидуально, так и в группе....