Мастер-класс "Антонимнер"
план-конспект занятия (5 класс)

Ондар Шенне Болат-ооловна
Антонимнер дээрге удурланышкак уткалыг состер.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл master-klass_antonimy_5_kl.docx19.95 КБ

Предварительный просмотр:

Кичээлдиё темазы: Антонимнер. 5 класс.

Синонимнер деп ч\л? 

  1. Шилилге диктант.

С==г\мден каёнап каан дег доругуп ап,

С=з\м, домам бады, шынчы, быжыг боор мен.

Озал, ш\шпеё, хирлиг, чуттуг, п=р\к эвес

Орлан, эрес, арыг, силиг, дидим боор мен.

Уруглар эрткен кичээлде ==ренген материалынга хамаарыштыр боттары-ныё билиин илередир.

С=з\глелден синонимнерни тыптырар.

Уругларга боданыр арганы берип (мотивация), кичээлдиё сорулгазын тодарадырынга белеткел

  1. Бердинген с=стерге удурланышкак уткалыг с=стерни тыптырар.

Ак—кара

чай—кыш

улуг—бичи

  1. Оюн «Чажыт бижик»

Уруглар с=стер утка талазы-биле удурланышкак уткалыг болур дээрзин чижектерден тодарадып эккээр. Оюннуё дузазы-биле чажыт бижиктен антонимнер деп с=ст\ тып алыр, ынчангаш «Антонимнер» деп теманы ==ренирин чугаалаар.

Чаа материалды уругларга билиндирериниё аргалары

  1. Д\р\м-биле ажыл.

Удурланышкак уткалыг с=стерни антонимнер дээр. Чижээ: хар—чаъс, \нер—кирер.

  1. Таблица-биле ажыл.

+=редилге номунуё 102 дугаар арнында д\р\мн\ номчуткаш, утказын сайгарып чугаалажыр.

Таблицаныё дузазы-биле антонимнер кандыг чугаа кезектери-биле илереттинип болурун шиёгээттирер.

Уругларныё алган билиглерин хынаары

Чырык—караёгы, делгем—кызаа, аар-чиик, ырак—чоок, кежээ—чалгаа, кортук—дидим, аарыг—кадык, арыг—хирлиг, х=гл\г—муёгак, тенек—томаанныг.

Бердинген с=стерге антоним с=стерни аас-биле тыптырар.

Быжыглаашкын кезээ. Алган билиглерин системажыдары

+=редилге номунуё 102 дугаар арнында мергежилге 283-т\ кылыр.

Мергежилгеде с=стерниё антонимнерин тывар.

Янзы-б\р\ аргаларны ажыглаары

  1. Карточкалар-биле ажыл.
  2. Тывызыктар-биле ажыл.
  3. /легер домактар-биле ажыл.

Карточка домактарны самбырага д\ж\р\п бижиткеш, домак кежиг\ннеринге сайгартыр. Тывызык-тарны тыптыргаш, ук тывызыктардан антонимнерни тывар. /легер домак-тарныё уткаларын тайылбырлааш, кыдырааштарга бижиткеш, антоним-нерни тыптырар.

Онаалга бээри болгаш ооё тайылбыры

Мергежилге 290.

Дневниктерге демдеглээр.

Кичээлдиё т\ёнели

Башкы кичээлди т\ёнеп, уругларныё ажылын \нелээр.

Мергежилге 288-ке даянгаш, кичээлди т\ёнээр.

Рефлекция

«Мен бо кичээлде ч\н\ билдим?» деп айтырыгга харыылаар.

Уруглар эштериниё болгаш бодунуё алган билиин \нелээр. Ч\н\ билгенин чугаалаар.