Тесты. Бурятский язык
тест на тему

Жалсанова Людмила Владимировна

Тесты

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon test_1.doc37.5 КБ
Microsoft Office document icon test_2.doc43 КБ
Microsoft Office document icon test_3.doc69.5 КБ
Microsoft Office document icon test_4.doc49 КБ

Предварительный просмотр:

Тест 1.

  1. Какие буквы пропущены? Вставьте их.
  1. – Сайн байна, Сэсэн Хүүхэн!

– С…н!

  1. – Ам…р мэндэ, Будамшуу!

– Мэндэ!

  1. – Ба…ртай, багша!

– Уулзатараа баяртай!

  1. Какое слово пропущено? Вставьте его.
  1. Минии …  Ардан.
  2. Би Номина гэжэ … .
  3. … нэрэ Жамбал.

  1. Как себя представили эти герои? Напишите на бурятском языке.
  1. Меня зовут Цырен.          _________________________

  1. Моё имя Маша.               __________________________

  1. Какое слово пропущено? Вставьте его.
  1. Это мой друг.

…  минии нүхэр.

  1. Это моя подруга.

Энэ … нүхэр басаган.

  1. Это мой друг Жаргал.

Энэ минии … нүхэр.

  1. Вставьте пропущенные буквы.
  1. Энэ мин… нүхэр хүб…н. Тэр… Будамш… гэжэ нэрэт….
  2. Энэ мин… нүхэр б…с…г…н. Т…рэ Нар…н гэжэ нэр…тэй.

  1. Энэ или тэрэ? Вставьте нужный вариант.
  1. Энэ/Тэрэ   …. Сэсэн Хүүхэн гэжэ нэрэтэй.
  2. Энэ/Тэрэ  … минии нүхэр хүбүүн.
  3. Энэ/Тэрэ … Буратино гэжэ энэрэтэй.
  4. Энэ/Тэрэ … минии Алдар нүхэр.

  1. Напишите по образцу, как зовут вашего друга,  вашу подругу.

Минии нүхэр басаган Туяана гэжэ нэрэтэй.

_________________________________________________________

Минии нүхэр хүбүүн Дугар гэжэ нэрэтэй.

_________________________________________________________



Предварительный просмотр:

Тест 2.

  1. Отметь слова, в которых нарушены законы гармонии и последовательности гласных.

Барбаадэй,  жолоошон,  сэсэрлиг

Мѳѳдэй,  борбоосгай,  хасуури

Бэйгал,  Ойхон, омоли

  1. Вставь в слова недостающие гласные: краткие, долгие или дифтонги

Нааданх…

а) -ай

б) -эй

Бээл…

а) -ай

б) -эй

Ног…н

а) -оо

б) -а

Бүрх…г

а) -а

б) -э

Ѳѳр…

а) -ээ

б) -ѳѳ

  1. Какие буквы пропущены? Вставьте их.
  1. Хүх…тэй Будамшуу
  2. Ажалш… Золушка
  3. Ухаат… Сэсэн Хүүхэн
  4. Ш…ран Буратино
  1. Допишите предложения, используя данные слова.

тэрэ      Эрдэни       бэрхэ        Гэрэлмаа      нүхэр     ажалша

Минии нүхэр басаган … гэжэ нэрэтэй. Тэрэ …, … басаган. Минии … хүбүүн … гэжэ нэрэтэй. … хүхюутэй, солбон хүбүүн.

  1. Какие буквы пропущены? Вставьте их.
  1. Энэ минии б…лэ.
  2. Энэ минии аб… .
  3. Энэ минии эж… .
  4. Минии  …хай Ваандан гэжэ нэрэтэй.
  5. Минии эгэ…э Дари гэжэ нэрэтэй.
  6. Энэ минии д… басаган.
  7. Энэ минии дүү х…бүүн.

  1. Составьте предложения.
  1. Тэрэнэй, энэ, нүхэр басаган.

_____________________________________________________________

  1. Гэжэ, Долгор, нүхэр басаган, нэрэтэй, минии. ______________________________________________________________
  2. Нүхэр хүбүүн, тэрэнэй,  бэрхэ. _______________________________________________________________
  1. -Тай, -тэй  или – той? Вставьте нужный вариант.
  1. Будамшуу нүхэр… .
  2. Сэсэн Хүүхэн дүү хүбүү… .
  3. Гэсэр ахай… .
  4. Зуун Хэлэтэ  нагаса эжы… .
  5. Золушка эгэшэ… .
  1. Напишите, кто есть у Наран-Гоохон. У нее есть мама, папа, старший брат, младшая сестра.

1.Наран –Гоохон _____________________________.

2.Наран –Гоохон _____________________________.

3.Наран –Гоохон _____________________________.

4. Наран –Гоохон _____________________________.

  1. Какие буквы пропущены? Вставьте их.

Эн… минии нүхэр Буянта. Буянта аб…тай, эжыт…, д… х…бүүтэй, дүү басагат…. Тэрэн… эжы Тунгалаг гэжэ нэрэтэй. Тэрэнэй аб… Бат… гэжэ нэрэтэй. Тэрэн… дүү хүбүүн Мэрг…н, дүү басаган Арюуна гэжэ нэрэтэй.



Предварительный просмотр:

Тест МСК

  1. Укажите        стрелками, как переводится каждое имя.

1. Сэсэг

2. Эрдэни

3. Алтана

4. Баяр

5. Аяна

6. Алдар

7. Арюуна

8. Наран

9. Жаргал

10. Эрдэм


а) радость б) солнце

в) путешественница

г) слава

д) счастье

е) драгоценность ж) знание

з) цветок и) золото

к) чистая

  1. Восстановите диалог.

– Сайн байна!

         

– Танилсая!

         

– Ши хэн гэжэ нэрэтэйбши?

– Би          гэжэ нэрэтэйб.

– Минии нэрэ          .

– Баяртай!

         !

  1. Укажите, как переводятся эти слова.

1. ахай

2. дyy хyбyyн

3. хyгшэн эжы

4. аба

5. эгэшэ

6. эжы

7. дyy басаган

8. хyгшэн аба


а) папа

б) старшая сестра в) дедушка

г) мама

д) младшая сестра е) старший брат

ж) младший брат

з) бабушка

  1. Напишите, кем приходятся эти люди Аяне.

Сэдэнжаб


Баярма

Баатар


Гэрэлма

Элбэг


Саяна        Аяна


Энхэ

1. Элбэг –          

2. Сэдэнжаб –           

3. Саяна –          

4. Гэрэлма –           

5. Баатар –           

6. Баярма –           

7. Энхэ –           

  1. Восстановите  пропущенные числительные.

11 – арбан          

12 –          хоёр

13 – арбан          

14 – арбан          

15 –          таба


16 –          зургаа

17 – арбан          

18 –          найма

19 – арбан          

20 –          

  1. Заполните четвёртый столбец.

нэгэдэхи Хоёрдохи Гурбадахи Дyрбэдэхи табадахи

1-дэхи

2-дохи

3-дахи

4-дэхи

5-дахи

Зургаадахи Долоодохи Наймадахи Юhэдэхи Арбадахи

7.   Допишите -дахи,  -дохи или -дэхи.

1. Минии ахай долоодохи    класста hурадаг.

2. Минии класс нэгэ         hуури эзэлээ.

3. би гурба         хyбyyнби.

4. Дyрбэ         класс хоёр         hуури эзэлээ.

8.   Напишите, кто на каком курсе учится.

1. Эрдэм (3)           

2. Зоригто (4)          

3. Буянто (1)           

4. Алтана (2)           

9. Укажите  слова, противоположные по значению.

1. жаахан

2. набтар

3. бүдүүн

4. ехэ

5. тоомгүй


а) yндэр б) бага

в) томо

г) нарин

д) тоомгүй

10. Восстановите рассказ Баира о своей семье, вставляя пропущенные слова.

Минии бyлэ               бэшэ. Би аба эжытэйб, ахайтайб,               басагатайб. Минии                Содном  гэжэ  нэрэтэй.  Тэрэ 44-тэй.  Минии аба                        , томо хyн. Минии                 Дулма гэжэ нэрэтэй. Тэрэ сэбэрхэн,                      . Эжы                        44-тэй.  Минии  ахай                             .  Бадма   _____________                          

17-той.        Минии        дүү                 

Тэрэ гурбатай.


Эржэна        жаахан,                 .




Предварительный просмотр:


ИТОГОВЫЙ ТЕСТ

1. Соотнесите слова на бурятском и русском языках

1. ахай                                 а) папа

2. дyy хyбyyн                         б) старшая сестра

3. хyгшэн эжы                 в) дедушка

4. аба                                 г) мама

5. эгэшэ                         д) младшая сестра

6. эжы                                 е) старший брат

7. дyy басаган                 ж) младший брат

8. хyгшэн аба                         з) бабушка

2. Соотнесите слова, противоположные по значению.

1. туранхай                         а) yндэр

2. жаахан                         б) бага

3. набтар                         в) тарган

4. бyдyyн                         г) томо

5. ехэ                                 д) нарин

3. Ответьте на вопросы.

1. Ши хэн гэжэ нэрэтэйбши?

2. Шинии бyлэ ехэ гy?

3. Шинии аба эжы хэн гэжэ нэрэтэйб?

4. Шинии нyхэр хyбyyн / басаган хэн гэжэ нэрэтэйб?

5. Шинии бyлэ нохойтой гy?

                 ________________

4. Допиши -дахи,  -дохи или -дэхи.

1. Минии ахай долоо______ класста hурадаг.

2. Минии класс нэгэ         hуури эзэлээ.

3. Би гурба         хyбyyнби.

4. Дyрбэ         класс хоёр         hуури эзэлээ.

5. Вставьте -тай, -той, -тэй.

1. Минии аба гуша              .

2. Минии хyгшэн аба ерэ              .

3. Минии дyy хyбyyн долоо              .

4. Сэсэг эгэшэ арбан юhэ              .

5. Манай багша гушан таба              .

6. Используя  данные  имена  ответь  на  вопрос  Энэ  хэнэй хyбyyн /

басаган бэ?  Жэшээ: Даш(а)– Дашын

Дарм(а) … Дорж(о) …

Энх(э) …


Дугар …

Сэбэг …

Ойдоб…


Эрдэни …

Банди …

Соли …


Намсарай … Жалсарай …

Далай …


Самбуу …

Соелмаа …

Бэлигмаа …


7. Напиши, кем приходятся друг другу эти люди.

Жэшээ: Жаргал – хyбyyн – сэбэг.  Жаргал сэбэгэй хyбyyн.

1. Долгор – басаган – Эрдэни.           

2. Сэсэгмаа – эгэшэ – Туяана.           

3. Мархуу – аба – Жалсарай.          

4. Дари – эжы – Элбэг          

5. Бадма – ахай – Гэрэлмаа.          

8. Напиши, что любят делать Эрдэм и его друзья.

1.Эрдэм (играть)                                                           дуратай.

2. Сэсэг (танцевать)                                                     дуратай

3. Аяна (шить)                                                             дуратай.

4. Баяр (петь)                                                                дуратай.

5. Арюна (рисовать)                                                      дуратай.

9. Соотнесите профессии и имена известных людей.

1        М. Ломоносов        а) уран зурааша

2          Б. Будаев        б) эрдэмтэн

3          И. Айвазовский        в) тамиршан

4          Л. Бетховен        д) уран зохёолшо

5          Г. Андерсен        е) сэрэг хyтэлэгшэ

6          А. Суворов        ж) хyгжэмшэн

10. Допиши окончания -да, -до, -дэ / -та, -то, -тэ.

1. Минии ахай футбол         дуратай.

2. Минии аба шатар         ехэ дуратай.

3. Минии эжы даам         дуратай.

4. Минии эгэшэ волейбол         дуратай.

5. балдан теннис         дуратай.

11. Допишите окончания -да, -до, -дэ / -та, -то, -тэ.

1. бидэ гимназида  hурадагбди.

2. Минии нyхэр басаган номой сан         хyдэлдэг юм.

3. бадмын бага хyбyyн сэсэрлиг         ябадаг.

4.  бэлигмаагай нyхэр банк         

5. Эрдэниин басаган колледж         hурадаг.


хyдэлдэг.

Һурадаг.



По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Тест по бурятскому языку

Тест сделан в программе PowerPoint по теме: Һургуули. 4-5 классы. Можно провести в начале урока, на этапе закрепления, для контроля знаний учащихся по теме....

Тесты по бурятскому языку

Тесты по разным темам со 2-8 классы....

тест по бурятскому языку

тест по бурятскому языку...

тест по бурятскому языку 5 класс 1 четверть

Текущее оценивание по предмету бурятский язык...

тест по бурятскому языку

тест предназначен для проведения в 5 классе входной диагностики...

Тесты бурятский язык

Тесты Бурятский язык...

Лексикологический аспект бурятского языка. Парное употребление слов в бурятском языке как один из активных и характерных для монгольских языков способов словообразования.

Язык любого народа – это его историческая память, воплощенная в слове. Родной язык – душа нации, первостепенный и наиболее очевидный ее признак. В языке и через язык выявляются такие...