5-ти класслы урок-шудон
план-конспект урока (5 класс) по теме
Предварительный просмотр:
Тема: В. Ар-Сергилэн, П.Черновлэн, Н.Васильевлэн, Г.Даниловлэн
творчествозыя урок-шудон
Шудонлэн ортчемез. Та урокез ортчытыны луэ та писательёслэн творчествоенызы тодматскем бере. Шудон кылдэмын 4 турлэсь, кытын пиналъёс возьматыны быгатозы писателбёслэсь улон сюресэз но произведениоссэс тодэмзэс. Шудонэ пыриське кык команда.
Шудонлэн мынэмез
Дышетисьлэн кылыз. Котькудмылы ик асьмелы тодмо таче кылъёс: жалян, юрттон. Та кылъёсты кутын луэ адямиосты но пудо-животэз но лыдэ басьтыса. Та темаосты асьсэлэн произведениосазы жуто тросэз писательёс.
«Разминка». Пиналъёслы сётисько конвертъёс. Шедьтоно писателез но солэсь произведенизэ.
«Тод гожтосэз». Сётэм люкетэз лыдзыса, тодоно гожтослэсь нимзэ.
- «Сайказ кадь, каллен султиз, е пулсысьтыз паськыт пуртсэ кыскиз но сюез гудыны одъяз. Музъем шуныт, Васёк уз кынмы отын.»
- «Жытме ини. Уйшор палась пеймыт тулкым погыльске. Чукна кошкыкуз, Ваня вераз вал вынызлы: «Безмен нюлэскы вуи ке, Васёкез лэзё, возьма!»
- «Сиглэн тусыз тодмантэм воштиськем. Отын югыт луэм. Волдэтэ уно жуг-жаг усьылэм. Портэм тодмотэм зынъёс шодисько. Тужгес но адями куараос кошкемыт кылисько.»
- «Писэй кулэ интыез тодэ. Мунчо азе мыныса, со тубатэти каньылэн сике тубиз. Отын кос сюй кисьтэмын. Небыт валес овол ке но, зор уг йоты.»
- «Одиг пол, ужысь бертыса, гид сигысь нин керттэтэз васькыти. Сое атай войналэсь азьло дасям вылэм. Нинэз шур дуре нуи, небзытыны вуэ выйти, медаз лопты шуыса, вылаз изъёс тыри.»
- «Мусо анае! Тодысалыд ке тон, макем шудо адями вал мон со гужем жытэ. Соку валай, дыр, ас киыным лэсьтэм ужелэсь шумпотон ваемзэ.»
- «Туннэ солы тужгес но удалтиз. Бусыости, нюлэсъёсти котыръяськыса, со одиг луд кеч кутиз но бертыны малпа вал ини. Чап соку зичы пытьыез адзиз»
- «Воргорон буран пырти тылэз адземзэ гинэ тодэ на. Коня вамыш отчыозь – оло куамын, оло витьтон? Кесяськыны уг луы – ымпуш косэктэмын.»
«Кема эн малпаськы»
- Кудиз та писательёс полысь вордскиз Можга ёросысь Вильгуртын? (Г.Данилов)
- Кытын вордиськиз Пётр Чернов? (Алшаш ёрос Сизьгурт)
- «Душеспи» веросысь валтись герой? (Ваня)
- П.Черновлэн веросэзлэн нимыз? («Тодьы Пыдвыл»)
- Трофим Петрович. Кыче произведениысь герой? («Куазь жобан дыръя»)
- Коня пиосыз вордсизы Тодьы пыдвыллэн? (ньыль)
- Кин со Васёк? (кыр дыдык)
- Кинлы но кызьы юрттиз Трофим Петрович? (кышномуртлы но пичи пилы буран дыръя нюкысь потыны)
- Кыче вакыт возьматэмын «Эктытись кутъёс» веросын? (война)
- Писателъёс полысь кудиз нырысь улонзэ маткматикаен герзаз? (Н.Васильев)
- Та писательёс полысь кудиз самой пинал? ( Ар-Серги)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Классла дурабси балбуц (мероприятие) "Нешла мез дила давла".
Дарсла тема ва мурад аргъахъни....
Адаптированнаярабочая программа курса коррекционно-развивающих занятий "Мир, в котором я живу" для обучающихся 0-4 классл
Программа направлена на развитие и коррекцию физических отклонений и развитие познавательных процессов учащихся школы, на повышение возможностей детей в обучении, в усвоении программы. Разработка имее...