Рабочая программа
рабочая программа (6 класс) на тему
Рабочая программа по родному языку (мордовский) для 5 класса общеобразовательных школ
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Рабочая программа по родному языку 5 класс | 194.5 КБ |
Рабочая программа по родному языку 6 класс | 195 КБ |
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное образовательное учреждение
«Перхляйская основная общеобразовательная школа»
Рузаевского муниципального района Республики Мордовия
Рассмотрено и одобрено на засе- Утверждена руководителем
дании методического объединения образовательного учреждения
Председатель МО___________ __________________________
«_____»_______________ 2012г «______»______________2012г
__________________________ ___________/________________
РАБОЧАЯ ПРОГРАММА
учебного курса
Родной язык и литература (мордовский)
в 5 классе
Составитель:
учитель родного языка и литературы
Сидорова Елена Георгиевна
2012 год
Пояснительнай записка.
Календарно-тематическяй планированиясь мокшень кяльса 5-це класса кочкаф тяфтама нормативнай документнень коряс:
-Российскяй образованиянь модернизациянь Концепция 2010 кизоти молемс;
-школьнай учебнай план МБОУ-нь «Перхляйскяй ООШ» 2012-13 уч. кизонди;
-общеобразовательнай учреждениянь программат. Мокшень кялень программат 5-11 кл. М.А.Келин, Т.И.Ломакина, Саранск «Красный Октябрь», 2001к.;
-учебник «Мокшень кяль. 5 класс». В.М.Имярекова. Саранск, Морд.кн.изд. 2005к.
Тя предметть томафнемац мольфтеви учебникть и образовательнай программать коряс 3 частт неделяти. Марнек 102 част. Тонафнихнень содамошиснон проверямаснонды ётафневихть:
диктантт – 5
корхтама маштомань
касфтомань урокт – 20
тестт - 2
Программаса максф тематне фкакс молихть учебниконь материалть коряс.
Методическяй литературась.
- Мет. пособие «Занимательнай грамматика», М.А.Келин, Саранск, Морд.кн.изд. 2008к.
- Мокшень кяльса методическяй указания мархта диктантонь и изложениянь сборник, В.П. Гришунина, Н.А. Кулакова, В.Ф. Рогожина, 2010к
- Келин М.А., Мосин М.В., Цыганкин Д.В. Мокшень кялень нюрьхкяня этимологическяй словарь. – Саранск: Мордов. кн. изд-вась, 1982. – 67 с.
- Русско-мокшанский словарь М.: ГИС, 1951.- 688 с.
- Келин М.А. Мокшень кялень валонь тиевома валкс. – Саранск: Мордов. кн. изд-вась, 1991. – 207 с.
- Смиренникова А.Е. Мокшень кяльсь 5-це класса. Учит. пособ. Саранск. Мордов. кн. изд-вась, 1990.
Учебнай предметть общай характеристикац
К я л ь с ь — инь эрявикс и пяк кунардонь общественнай явления. Сонь вельденза ломаттне фкя-фкянь мархта корхнихть, азондсазь мяльснон-арьсемаснон, шарьхкодихть фкя-фкянь. Кяльсь ванфтсы и пачфтьсы сянь, мезе ульсь народть эряфса, вельденза азондови сонь ётаф киц. Фкявок ши аф эрявихть ломаттне апак корхтак.
Мокшень кяльсь — мокшетнень шачема кяльсна, кона ётась касомань и вииямань пяк кувака кигя. И тяни сон мокшэрзянь народть национальная литературнай кялензон эзда фкясь. Мокшень кяльсь школаса кода тонафнемань предмет занци пяк эрявикс васта, сонь оцю тонафнемань и цебярь потмовиень касфтомань смузец. Школаса родной кяльсь тонафневи сянкса, штоба анокламс культурнай, сембе ширде содай ломатть, максомс тейст мокшень литературнай кяльса морафтомань, корхтамань и сёрмадомань содамошит.
Тя тевса шачема кяльть асувоц аф азовомшка оцю. Велеса мокшень иттне тонафнема пингснон ушедомда инголе сидеста марнек перьфпяльть, ломаттнень ёткса соткснень колга эсь мяльснон и содамошиснон маштыхть азондомост аньцек мокшекс, теист тя кяльсь — пъцтай ськамонза фкя-фкянь мархта корхтамань, фкя-фкянди мялень азондомань средства. Мокшень идть содамошинзон сяда тов касфтоманкса аф эрявихть сязендемс сотксне, конат тя пингти ладявсть ни сонь кяленц и мялензон-арьсеманзон ёткса. Меколанкт, ня сотксне коль кемокснихть и касыхть-виензайхть родной кялень урокнень эса. Шачема кяльть цебярьста содамац пяк лезды келептемс перьфпяльть колга содамошитнень, сон максы пара лезкс рузонь кяльть тонафнемста, грамматиканц, марнек козяшинц и виенц шарьхкодемста.
Тонафнихненди эряви максомс сатомшка содамоши родной кялень фонетикаста, лексикаста, морфологияста, валонь тиевомаста, синтаксисста и стилистикаста; пачфтемс марнек эряфса кяльть асувонц колга, сяда тов касоманц и виияманц и масторлангонь лия кяльхнень ёткса сонь вастонц колга. Шачема кяльть лезксонц вельде, сонь лангозонза нежедезь, эряви касфтомс иттнень логическяй мяльснон-арьсемаснон, ёжемарязь морафтомань и корхтамань маштомошиснон. Максомс сёрмадомань, пунктуациянь и интонациянь кеме маштомошит, кеподемс синь мяльснон цебярьста содамс, кельгомс и ванфтомс тядянь-алянь кяльть.
Ня тефне оцюфт и аф тёждят. Синь цебярьста пяшкодевихть аньцек эста, мзярда сонць учительсь вятьсы эсь предметонц тевонь содазь, цебярь методса и приёмов, апак лотксек кърхкалгофнесы и келепнесы кяльть коряс содамошинц, методическяй и общепедагогическяй ширде аноклафшинц, мзярда сон тевонц тиендьсы седи виень путозь, творческяй толня мархта.
МЕЗЕ ТОНАФНЕВИ V—IХ КЛАССНЕНЬ ЭСА
МОКШЕНЬ КЯЛЬТЬ КОРЯС
Мокшень кяльть келиста тонафнемац ушеды V класса. Сяс тоса работай учительхненди эряви лац содамс начальнай классонь программать.
V—XI класса мокшень кялень школьнай программатненди сувафтфт сведеният фонетикать, лексикать, валонь пялькснень, валонь тиевомать, грамматикать (морфоло-гиять и синтаксисть) коряс, макссевихть видеста сёрмадомань (орфографиянь и пунктуациянь), азондозь и сёрма-дозь корхтамань маштомошит, кой-мезе стилистикать колга, и кяльть колга.
Сембе ня содамошитне максовихть тяниень пингонь кялень наукать сатфксонзон мяльс сявозь. V класса тонафневихть синтаксиссь (нюрьхкяняста), фонетикась, графикась и орфографиясь, лексикась, валонь пяльксне и валонь тиевомась. VI—VII класснень эса тонафневихть морфологиясь (корхтама пяльксне) и орфографиясь, VIII—IX класснень эса—синтаксисонь систематическяй курссь, Х—XI класснень эса — стилистикась.
Тонафнемань эрь кизоть ушедомста и аделамста ётафть лятфтаманкса программаса нолдафт башка частт. Синь эрявихть ётафтомс васендакиге ся пялькснень и тематнень лятфтамста, конатнень тонафнихне содасазь сяда лафчста. Сатомшка мяль эряви шарфтомс марнек ётафть шарьхкодеманцты.
Программань эрь разделса «I» (васенце) цифрать ала няфневи, кодама теоретическяй сведеният эрявихть максомс тонафнихненди тя или тона темать коряс: «II» (омбоце) цифрать ала няфневи, кодама практическяй маштомошит эрявихть кемокстамс теоретическяй материалть тонафнемста. Эряви кирдемс мяльса, тяда башка, сявок: эрь темать или мзярошка темань тонафнемда меле ётафневихть эрь кодама видонь письменнай контрольнай работат. Тя тиендеви теоретическяй содамошитнень маштомошитнень кемокстаманкса и корхтама маштомать касфтоманкса. Мекольцесь программаса лемтьф кода цебярьста корхтама.
Корхтама маштомать касфтоманкса работатне программаса занцихть сатомшка васта и макссевихть эрь класса тонафневи теоретическяй материалть мельгя. Ётафневихть синь кизоньберьф. Марнек программать эзга срафтф письменнай работатне эрявихть ётафтомс тонафнемань эрь кизонди максф корхтама маштомать касфтоманкса разделхнень коряс, коза сувафтфт тянкса часттне.
ВЕТЕЦЕ КЛАССЬ
(70 част)
КЯЛЬСЬ— КОРХТАМАНЬ ИНЬ ЭРЯВИКС СРЕДСТВА (1 част)
НАЧАЛЬНАЙ КЛАССНЕНЬ ЭСА ТОНАФНЕФТЬ ЛЯТФТАМАЦ (3 частт)
Валсь. Валть пяльксова явомац.
Корхтама пяльксне. Самостоятельнай и служебнай корхтама пяльксне.
Валрисьмось. Валрисьмонь главнай и зависимай пяльксне. Аф распространённай и распространённай валрисьмотне.
СИНТАКСИССЬ. ПУНКТУАЦИЯСЬ. ЦЕБЯРЬСТА КОРХТАМАСЬ (20 част)
I. Валзюлмось. Валзюлмоса главнай и зависимай валхне. Валзюлмось и валрисьмось, синь ётксост аф фкаксшись.
Корхтамать целенц коряс валрисьмотнень видсна:
азондомань, кизефтемань и кошардомань. Серьгядемань валрисьмотне.
Валрисьмоть главнай пяльксонза: подлежащайсь и сказуемайсь.
Валрисьмоть зависимай пяльксонза: дополнениясь, определениясь, обстоятельствась.
Кафта главнай пялькс мархта аф распространённай и распространённай валрисьмотне.
Фкя составонь валрисьмотнень шарьхкодемасна.
Однороднай пялькс мархта валрисьмотне. Однороднай пялькснень ёткса и, а, но союсне. Однороднай пялькснень видеса запятойсь.
Пъшкядемась. Пъшкядемать видеса лотксема тяштенятне.
Союз мархта сложнай валрисьмотне, мзярда эрь пялькссь моли кафта главнай пялькс мархта.
Запятойсь сложнай Валрисьмоть пяльксонзон ёткса и, а, но, да, што, штоба, сяс мес, кона, кодама, мзярда, къда, коса валхнень инголе.
Виде корхтамась. Виде корхтамась авторть валда меле и инголе.
Виде корхтамать видеса лотксема тяштенятне.
Ламонь корхтамась. Ламонь корхтамать шарьхкодемац. Ламонь корхтамать видеса тиресь.
II. Маштомс:
вайгяльть лац вятема азондомань, кизефтемань, кошардомань и серьгядемань валрисьмотнень азомста и морафтомста;
выразительнайста ламонь корхтама мархта текстонь морафтома;
синтаксисонь коряс аф пяк сложнай текстти лотксема тяштенянь путаема и путнемаснон азома.
ФОНЕТИКАСЬ. ГРАФИКАСЬ И ОРФОГРАФИЯСЬ. ЦЕБЯРЬСТА КОРХТАМАСЬ (18 част)
I. Корхтамань вайгяльксне. Корхтамань вайгялькснень тиевомасна. Гласнай и согласнай вайгяльксне.
С л о г с ь. Валхнень слогова явомасна.
Гласнай вайгяльксне. Рядонь коряс гласнай вайгялькснень явомасна. Кяльть кеподеманц коряс гласнай вайгялькснень явомасна. Тървань и аф тървань гласнайхне.
Ингольце рядонь а (а) гласнай вайгялькссь, сонь тиевомац, азомац и сёрмаса няфтемац.
Лафча (ъ) гласнай вайгялькссь, сонь тиевомац, азомац и сёрмаса няфтемац.
Согласнай вайгяльксне. Кайги и аф кайги согласнайхне. Кайгомань и аф кайгомань коряс парнай согласнайхне: б-п, в-ф, д-т, д'-т', г-к, з-с, з' -с', ж-ш, й-й', л -лх, л'-л'", р -р", р' -р'". Кайгомань и аф кайгомань коряс аф парнай согласнайхне: м, н, н'; ц, ц', ч, х.
Калгода и ляпе согласнайхне. Калгодошинь и ляпошинь коряс парнай согласнайхне: д -д', т -т', з -з', с -с', н -н', л -л', р -р', л " -л'х, р " -р'", ц -ц'. Калгодошинь и ляпошинь коряс аф парнай согласнайхне: б, п, в, ф, г, к,Ж, Ш, X, М; И, И , Ч.
Ударениясь. Валхнень эса ударениять вастоц. Валхне, конатнень эса ударениясь аф васенце слогса.
Орфоэпиясь. Гласнай и согласнай вайгялькснень, согласнаень сюлмотнень азомасна.
Вайгяльксне и букватне. Вайгялькснень букваса няфтемасна. Алфавитсь. Согласнай вайгялькснень ляпошиснон сёрмаса няфтемасна: ляпе (ь) тяштенясь и я, е, ё, ю, и гласнай букватне согласнайхнень ляпо шиснон няфтемаса. Я, е, ё, ю гласнай букватнень вайгяльксонь смузьсна.
Лх, льх, рх, рьх, их буквань сюлмотнень вайгяльксонь смузьсна. И, ы гласнайда меле х буквать вайгяльксонь смузец.
Явфты ъ и ь тяштенятне мокшень и лия кяльста сявф валхнень эса.
Фкя строчкаста омбоцети валонь ётафтомась.
II. Маштомс:
гласнай и согласнай вайгялькснень признакснон родама и азома;
валса и валзюлмоса гласнайхнень и согласнайхнень видеста азома;
валти фонетикань разборонь тиема;
валхнень слогонь-слогонь явома;
лх, льх, рх, рьх, их буквань сюлмотнень корхтамста и морафтомста видеста азома и сёрмадома;
их, ых буквань сюлмотнень морафтомста видеста азома и сёрмадома;
дс, те, дсь, тсь, дьс, тьс буквань сюлмотнень морафтомста видеста азома и сёрмадома;
валса ударениять видеста путома;
сёрмадомста я, е, ё, ю, и, ь букватнень вельде согласнайхнень ляпошиснон няфтема;
фкя строчкаста омбоцети валонь ётафнема;
орфографиянь валке мархта работама.
ЛЕКСИКАСЬ. ЦЕБЯРЬСТА КОРХТАМАСЬ (16 част)
I. Лексикать шарьхкодемац.
Валть смузец. Валть фкя и лама смузенза. Валть виде и аф виде смузенза.
Омонипне. Омонипнень типсна.
Синонипне и антонипне, корхтамаса синь рольсна.
Кевонзаф валзюлмотне (фразеологизматне).
Мокшень кяльть валлувксонь составоц: валхне, конат ванфтовсть финно-угрань общностть эзда, валхне, конат ванфтовсть мокшэрзянь общностть эзда: валхне, конат тяни аф васьфневихть эрзянь кяльса; лия кяльста сявф валхне: рузонь валхне, тюркань валхне, интернациональнай валхне.
Мокшень литературнай кяльсь и диалекттне. Диалектонь валхне. Диалекттнень рольсна мокшень литературнай кяльть козякофтомаса.
Мокшень валхне, конат прасть тяниень пингонь мок шень кяльста (сире валхне: историзматне и архаизматне).
Од валхне (неологизматне).
Мокшень кялень валкснень содамасна.
II. Маштомс:
текстса или устнай корхтамаса валхнень виде и аф виде смузьснон содама;
омонипнень лама смузьса валхнень эзда содама;
синонимонь рядонь кочкама, синонимонь рядонь эрявикс вал мархта валрисьмонь арьсема;
смузень коряс антонимонь парань кочкама и мархтост валрисьмонь арьсема;
текстста фразеологизмань мушендома и смузьснон шарьхкодема;
лия кяльста сявф валхнень и фразеологизматнень устнай корхтамаса и письменнай работаса маштозь тевс ноляма;
валке мархта работама (орфографиянь, фразеологи-янь, этимологиянь, мокшень-рузонь, рузонь-мокшень).
ВАЛБЯЛЬКСНЕ И ВАЛОНЬ ТИЕВОМАСЬ, ОРФОГРАФИЯСЬ. ЦЕБЯРЬСТА КОРХТАМАСЬ (5 част)
I. Валбяльксне. Валъюрхтсь и валбесь. Апак тик и тиф валъюрхтсь. Гласнай и согласнай валъюрхтсь. Афкуксонь, полатф и кирьфтаф валъюрхтсь. Валъюрсь, суффикссь и валбесь кода валса смузень няфти пялькст. Сотксонь гласнайсь.
Валонь тиевомась. Суффикс вельде валхнень тиевомасна и синь сёрмадомасна: кядь — кятъкс, пуро-момс — пуромкс, лем — лемдемс, пандомс — панкс, мазы — мазыста. Валонь тии валъюрхтсь.
С л о ж н а и валхне. Сложнай валхнень тиевомасна и сёрмадомасна: вайгяльбе, эйзюра, ведьбайге, варсинъбря, шееронъгаръкс.
П а р н а и валхне. Парнай валхнень тиевомасна и сёрмадомасна: алят-цёрат, акат-сазорхт, уштомс-явафтомс, пидемс-панемс, тяса-тоса.
Кирьфтаф сложнай валхне кода рузонь кяльста сявф валлувксонь единицат. Синь азомасна и сёрмадомасна.
II. Маштомс:
валбяльксова валть явома, сонь смузень няфти пяльксонзон мума (валъюрхта, валбе, валъюр, суффикс, сотксонь гласнай);
апак тик, тиф и валонь тии валъюрхттнень ёткса аф фкаксшить содама; гласнай и согласнай, афкуксонь, полатф и кирьфтаф валъюрхттнень содама;
фкя валъюронь мархта валонь кочкама;
валъюрста или валъюрхтста суффикс вельде од валонь тиема и видеста синь сёрмадомост;
простой, сложнай, парнай сложнай и кирьфтаф слож-най валхнень фкя-фкянь эзда явома;
сложнай валхнень валзюлмотнень эзда, кода и парнай сложнай валхнень эзда, явома и видеста сёрмадома;
кирьфтаф сложнай валхнень корхтамста видеста тевс ноляма, азома и сёрмадома.
КИЗОТЬ ПЕСТА ТОНАФНЕФТЬ ЛЯТФТАМАЦ (5 частт)
Валзюлмось и валрисьмось. Валрисьмотнень видеса валрисьмотнень главнай и зависимай пялькссна. Кафта главнай пялькс мархта аф распространённай и распространённай валрисьмотне. Однороднай пялькс мархта валрисьмотне.
Корхтамань вайгяльксне. Гласнай и согласнай вайгяльксне, синь явомасна. Вайгялькснень букваса сёрмадомста няфтемасна.
Лексикась. Фкя и лама смузь мархта валхне. Омонипне. Синонипне и антонипне, кевонзаф валзюлмотне, корхтамаса синь рольсна. Валлувксть составоц.
Валбяльксне и валонь тиевомась. Валхнень смузень пялькссна.
КОРХТАМА МАШТОМАТЬ КАСФТОМАЦ (9 част)
Тонадомс:
картинань, диафильмань, кинофильмань содержаниянь азондома;
азондомань характер мархта сочинениянь арьсема, азондома и сёрмадома (мярьктяма, тяфтама темас: «Тунда паксяса», «Вири пангонкса», «Мон кельгса тялоть» и лият);
башка предметонди или животнаенди максови описания мархта изложениянь и сочинениянь сёрмадома;
азксонь, статьянь колга отзывонь максома;
стенгазетав заметкань, нюрьхкяня азксонь сёрмадома;
кружоконь, пуромксонь колга объявлениянь сёрмадома.
Тематическяй планирования «Мокшень кяль. 5 класс» дисциплинать коряс
№п/п | Разделть лемоц | Максимальнай нагрузкась | Синь эздост | |||
Практическяй пялькссь | Диктантт | Корхтама маштомать касфтомац | ||||
1 | Начальнай класснень эса тонафнефть лятфтамац | 4 | 3 | 1 | - | |
2 | Синтаксиссь и пунктуациясь | 20 | 15 | 1 | 4 | |
3 | Фонетикась. Графикась и орфографиясь | 18 | 15 | 1 | 2 | |
4 | Лексикась | 16 | 13 | 1 | 2 | |
5 | Валбяльксне и валонь тиевомась | 5 | 5 | - | - | |
6 | Кизоть песта тонафнефть лятфтамац | 5 | 3 | 1 | 1 | |
СЕМБОСЬ | 68 | 54 | 5 | 9 |
Календарно-тематическяй планирования 5-це классонди
№ п/п | Разделхнень и тематнень лемсна | Марнек частта | Синь эздост | Уроконь ётафтома шитне | ||||
Диктантт | Корхт.машт.касфт. урокт | Тестт | Плантть коряс | Ётафтома шись | ||||
1 | Начальнай класснень эса тонафнефть лятфтамац | 4 | ||||||
1 | 1.1 | Валсь. Валть пяльксова явомац | 1 | |||||
2 | 1.2 | Корхтама пяльксне. Самостоятельнай и служебнай корхтама пяльксне | 1 | |||||
3 | 1.3 | Валрисьмось. Валрисьмонь главнай и зависимай пяльксне | 1 | |||||
4 | 1.4 | Проверочнай диктант | 1 | 1 | ||||
2 | Синтаксиссь и пунктуациясь | 16+4 | ||||||
5 | 2.1 | Валзюлмось. Валзюлмоса главнай и зависимай валхне | 1 | |||||
6 | 2.2 | К/к Сочинения "Сёксесь паксяса и переса" | 1 | 1 | ||||
7 | 2.3 | Корхтамать целенц коряс валрисьмотнень видсна | 1 | |||||
8 | 2.4 | Валрисьмонь главнай члеттне: подлежащайсь, сказуемайсь | 1 | |||||
9 | 2.5 | Валрисьмонь второстепеннай члеттне: дополнениясь,определениясь | 1 | |||||
10 | 2.6 | Обстоятельствась | ||||||
11 | 2.7 | К/к Сочинениянь сермадомась Ф.В.Сычковонь "Трудный переход" картинанц коряс (упр48) | 1 | 1 | ||||
12 | 2.8 | Обстоятельстватне | 1 | |||||
13 | 2.9 | Аф распространеннай и распространеннай валрисьмотне | 1 | |||||
14 | 2.10 | Фкя составонь валрисьмотнень шарьхкодемасна. Определённо-личнай валрисьмотне. Обобщенно-личнай валрисьмотне | 1 | |||||
15 | 2.11 | Аф определенно-личнай,аф личнай, номинативнай валрисьмотне | 1 | |||||
16 | 2.12 | К/к Изложения малацек текстти «Лъпнай пиле нумолня» | 1 | 1 | ||||
17 | 2.13 | Контрольнай диктант | 1 | |||||
18 | 2.14 | Эльбятькснень лангса тевсь. Однороднай член мархта валрисьмотне. Однороднай члеттнень ёткса и,а,но союсне | 1 | |||||
19 | 2.15 | Однороднай члеттнень видеса запятойсь | ||||||
20 | 2.16 | Пъшкядемась. Пъшкядемать видеса лотксема тяштенятне | 1 | |||||
21 | 2.17 | Союз мархта сложнай валрисьмотне | 1 | |||||
22 | 2.18 | К/к Мокшень текстть рузонь кяльс ётафтомац | 1 | 1 | ||||
23 | 2.19 | Виде корхтамась | 1 | |||||
24 | 2.20 | Ламонь корхтамась | 1 | |||||
3 | Фонетикась. Графикась и орфографиясь | 16+2 | ||||||
25 | 3.1 | Корхтамань вайгяльксне | 1 | |||||
26 | 3.2 | Гласнай вайгяльксне: а гласнай вайгялькссь, | 1 | |||||
27 | 3.3 | К/к Сочинения «Мон кельгса тялоть» темать коряс | 1 | 1 | ||||
28 | 3.4 | Лафча(ъ) гласнай вайгяльксь | ||||||
29 | 3.5 | Согласнай вайгяльксне | 1 | |||||
30 | 3.6 | Кайги и аф кайги согласнайхне | 1 | |||||
31 | 3.7 | Контрольнай диктант | 1 | 1 | ||||
32 | 3.8 | Эльбятькснень лангса тевсь. Калгода и ляпе согласнайхне | 1 | |||||
33 | 3.9 | Слогсь. Валхнень слогова явомасна. Ударениясь | 1 | |||||
34 | 3.10 | Вайгяльксне и букватне | 1 | |||||
35 | 3.11 | Алфавитсь | ||||||
36 | 3.12 | Согласнай вайгялькснень сёрмаса ляпошиснон няфтемасна | 1 | |||||
37 | 3.13 | К/к Изложения | 1 | 1 | ||||
38 | 3.14 | Е,Ё,Ю,Я букватнень вайгяльксонь смузьсна и синь сермадомасна | 1 | |||||
39 | 3.15 | Лх, льх, рх, рьх, йх буквань сюлмотнень вайгяльксонь смузьсна. И,Ы гласнайда меле Х буквать вайгяльксонь смузец | 1 | |||||
40 | 3.16 | Калгода (ъ) и ляпе (ь) явфты тяштенятне мокшень и лия кяльста сявф валхнень эса. | 1 | |||||
41 | 3.17 | Фкя строчкаста омбоцети валонь ётафтомась. Валонь фонетическяй разборсь. | ||||||
42 | 3.18 | Орфоэпиясь. Гласнай и согласнай вайгялькснень и согласнай сюлмотнень азомасна. Тесттнень лангса тевсь | 1 | 1 | ||||
4 | Лексикась | 14+2 | ||||||
43 | 4.1 | Валть смузец | 1 | |||||
44 | 4.2 | Валть фкя и лама смузенза | 1 | |||||
45 | 4.3 | Валть виде и аф виде смузенза | 1 | |||||
46 | 4.4 | К/к Стенгазетав заметкань сермадомась мяльс туф темань коряс | 1 | 1 | ||||
47 | 4.5 | Омонипне | 1 | |||||
48 | 4.6 | Синонипне | 1 | |||||
49 | 4.7 | Антонипне | 1 | |||||
50 | 4.8 | Кевонзаф валзюлмотне | 1 | |||||
51 | 4.9 | Контрольнай диктант | 1 | 1 | ||||
52 | 4.10 | Эльбятькснень лангса тевсь. Мокшень кяльть валлувксоц. Лия кяльста сявф валхне | 1 | |||||
53 | 4.11 | Рузонь валхне | ||||||
54 | 4.12 | Интернациональнай валхне. Мокшень литературнай кяльсь | 1 | |||||
55 | 4.13 | Диалектнай валхне. Мокшень литературнай кяльса диалекттнень рольсна | 1 | |||||
56 | 4.14 | К/к Сочинениянь сермадомась Васнецовонь «Алёнушка» картинанц коряс | 1 | 1 | ||||
57 | 4.15 | .Историзматне и архаизматне | 1 | |||||
58 | 4.16 | Од валхне. Мокшень кялень валксне. Лексикань разборсь | 1 | |||||
5 | Валбяльксне и валонь тиевомась | 5 | ||||||
59 | 5.1 | Эльбятькснень лангса тевсь. Валть составоц и валонь тиевомась | 1 | |||||
60 | 5.2 | Валъюрсь Аф производнай и производнай валъюрхтсь | 1 | |||||
61 | 5.3 | Гласнай и согласнай валъюрхтсь. Афкуксонь, полатф и кирьфтаф валъюрхтсь | 1 | |||||
62 | 5.4 | Суффикс вельде валонь тиевомась. Сложнай валхне. | 1 | |||||
63 | 5.5 | Парнай валхне. Кирьфтаф сложнай валхне | 1 | |||||
6 | Кизоть песта тонафнефть лятфтамац | 4+1 | ||||||
64 | 6.1 | Валзюлмось и валрисьмось Валрисьмонь главнай члеттне | 1 | |||||
65 | 6.2 | К/к Изложения | 1 | 1 | ||||
66 | 6.3 | Валрисьмонь второстепеннай члеттне. Распространеннай и аф распространеннай валрисьмотне | 1 | |||||
67 | 6.4 | Контрольнай диктант | 1 | 1 | ||||
68 | 6.5 | Эльбятькснень лангса тевсь. Корхтама вайгяльксне. Лексикась. Валть составоц | 1 |
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное образовательное учреждение
«Перхляйская основная общеобразовательная школа»
Рузаевского муниципального района Республики Мордовия
Рассмотрено и одобрено на засе- Утверждена руководителем
дании методического объединения образовательного учреждения
Председатель МО___________ __________________________
«_____»_______________ 2012г «______»______________2012г
__________________________ ___________/________________
РАБОЧАЯ ПРОГРАММА
учебного курса
Родной язык и литература (мордовский)
в 6 классе
Составитель:
учитель родного языка и литературы
Сидорова Елена Георгиевна
2012 год
Пояснительнай записка.
Календарно-тематическяй планированиясь мокшень кяльса 6-це класса кочкаф тяфтама нормативнай документнень коряс:
-Российскяй образованиянь модернизациянь Концепция 2010 кизоти молемс;
-школьнай учебнай план МБОУ-нь «Перхляйскяй ООШ» 2012-13 уч. кизонди;
-общеобразовательнай учреждениянь программат. Мокшень кялень программат 5-11 кл. М.А.Келин, Т.И.Ломакина, Саранск «Красный Октябрь», 2001к.;
-Учебник «Мокшень кяль. 6 класс». Т.И.Ломакина. Саранск, Морд.кн.изд. 2004к.
Тя предметть томафнемац мольфтеви учебникть и образовательнай программать коряс 2 частт неделяти. Марнек 68 част. Тонафнихнень содамошиснон проверямаснонды ётафневихть:
диктантт – 5
корхтама маштомань
касфтомань урокт – 18
тестт - 4
Программаса максф тематне фкакс молихть учебниконь материалть коряс.
Методическяй литературась.
- Мет. пособие «Занимательнай грамматика», М.А.Келин, Саранск, Морд.кн.изд. 2008к.
- Мокшень кяльса методическяй указания мархта диктантонь и изложениянь сборник, В.П. Гришунина, Н.А. Кулакова, В.Ф. Рогожина, 2010к
- Келин М.А., Мосин М.В., Цыганкин Д.В. Мокшень кялень нюрьхкяня этимологическяй словарь. – Саранск: Мордов. кн. изд-вась, 1982. – 67 с.
- Русско-мокшанский словарь М.: ГИС, 1951.- 688 с.
- Келин М.А. Мокшень кялень валонь тиевома валкс. – Саранск: Мордов. кн. изд-вась, 1991. – 207 с.
Тонафнихненди эряви эряви содамс:
- Существительнайть аф определеннай, определеннай и притяжательнай склонениянзон, существительнайхнень падежга полафневомасна, существительнайхнень тиевомаснон;
- Качественнай и относительнай прилагательнайхнень тиевомаснон;
- Числительнайть. Лувксонь, лувомань, пуроптомань, явомань числительнайхнень. Простой, сложнай и составной числительнайхнень. Числительнайхнень падежга полафнемаснон;
-Местоимениять. Сонь разрядонзон. Местоимениятнень падежга полафнемаснон.
- содамс корхтамань пялькснень.
Тонафнихненди эряви маштомс:
- марса арьсеф планонь вельде аф оцю статьянь коряс изложениянь и сочинениянь сермадома;
- учительть лезксонц вельде иттнень налхксемаснон, тевснон,
ваймамаснон колга аф оцю азксонь арьсема и сермадома;
- эсь вийса природать и трудонь процесснень мельге ваномать коряс аф оцю азксонь арьсема и сермадома(описаниянь пялькс мархта);
- маштомс валрисьмотнень корхтамань пялькснень падежга полафнемаснон.
Учебнай предметть общай характеристикац
К я л ь с ь — инь эрявикс и пяк кунардонь общественнай явления. Сонь вельденза ломаттне фкя-фкянь мархта корхнихть, азондсазь мяльснон-арьсемаснон, шарьхкодихть фкя-фкянь. Кяльсь ванфтсы и пачфтьсы сянь, мезе ульсь народть эряфса, вельденза азондови сонь ётаф киц. Фкявок ши аф эрявихть ломаттне апак корхтак.
Мокшень кяльсь — мокшетнень шачема кяльсна, кона ётась касомань и вииямань пяк кувака кигя. И тяни сон мокшэрзянь народть национальная литературнай кялензон эзда фкясь. Мокшень кяльсь школаса кода тонафнемань предмет занци пяк эрявикс васта, сонь оцю тонафнемань и цебярь потмовиень касфтомань смузец. Школаса родной кяльсь тонафневи сянкса, штоба анокламс культурнай, сембе ширде содай ломатть, максомс тейст мокшень литературнай кяльса морафтомань, корхтамань и сёрмадомань содамошит.
Тя тевса шачема кяльть асувоц аф азовомшка оцю. Велеса мокшень иттне тонафнема пингснон ушедомда инголе сидеста марнек перьфпяльть, ломаттнень ёткса соткснень колга эсь мяльснон и содамошиснон маштыхть азондомост аньцек мокшекс, теист тя кяльсь — пъцтай ськамонза фкя-фкянь мархта корхтамань, фкя-фкянди мялень азондомань средства. Мокшень идть содамошинзон сяда тов касфтоманкса аф эрявихть сязендемс сотксне, конат тя пингти ладявсть ни сонь кяленц и мялензон-арьсеманзон ёткса. Меколанкт, ня сотксне коль кемокснихть и касыхть-виензайхть родной кялень урокнень эса. Шачема кяльть цебярьста содамац пяк лезды келептемс перьфпяльть колга содамошитнень, сон максы пара лезкс рузонь кяльть тонафнемста, грамматиканц, марнек козяшинц и виенц шарьхкодемста.
Тонафнихненди эряви максомс сатомшка содамоши родной кялень фонетикаста, лексикаста, морфологияста, валонь тиевомаста, синтаксисста и стилистикаста; пачфтемс марнек эряфса кяльть асувонц колга, сяда тов касоманц и виияманц и масторлангонь лия кяльхнень ёткса сонь вастонц колга. Шачема кяльть лезксонц вельде, сонь лангозонза нежедезь, эряви касфтомс иттнень логическяй мяльснон-арьсемаснон, ёжемарязь морафтомань и корхтамань маштомошиснон. Максомс сёрмадомань, пунктуациянь и интонациянь кеме маштомошит, кеподемс синь мяльснон цебярьста содамс, кельгомс и ванфтомс тядянь-алянь кяльть.
Ня тефне оцюфт и аф тёждят. Синь цебярьста пяшкодевихть аньцек эста, мзярда сонць учительсь вятьсы эсь предметонц тевонь содазь, цебярь методса и приёмов, апак лотксек кърхкалгофнесы и келепнесы кяльть коряс содамошинц, методическяй и общепедагогическяй ширде аноклафшинц, мзярда сон тевонц тиендьсы седи виень путозь, творческяй толня мархта.
МЕЗЕ ТОНАФНЕВИ V—ХI КЛАССНЕНЬ ЭСА
РОДНОЙ КЯЛЬТЬ КОРЯС
Мокшень кяльть келиста тонафнемац ушеды V класса. Сяс тоса работай учительхненди эряви лац содамс начальнай классонь программать.
V—XI класса мокшень кялень школьнай программатненди сувафтфт сведеният фонетикать, лексикать, валонь пялькснень, валонь тиевомать, грамматикать (морфоло-гиять и синтаксисть) коряс, макссевихть видеста сёрмадомань (орфографиянь и пунктуациянь), азондозь и сёрмадозь корхтамань маштомошит, кой-мезе стилистикать колга, и кяльть колга.
Сембе ня содамошитне максовихть тяниень пингонь кялень наукать сатфксонзон мяльс сявозь. V класса тонафневихть синтаксиссь (нюрьхкяняста), фонетикась, графикась и орфографиясь, лексикась, валонь пяльксне и валонь тиевомась. VI—VII класснень эса тонафневихть морфологиясь (корхтама пяльксне) и орфографиясь, VIII—IX класснень эса—синтаксисонь систематическяй курссь, Х—XI класснень эса — стилистикась.
Тонафнемань эрь кизоть ушедомста и аделамста ётафть лятфтаманкса программаса нолдафт башка частт. Синь эрявихть ётафтомс васендакиге ся пялькснень и тематнень лятфтамста, конатнень тонафнихне содасазь сяда лафчста. Сатомшка мяль эряви шарфтомс марнек ётафть шарьхкодеманцты.
Программань эрь разделса «I» (васенце) цифрать ала няфневи, кодама теоретическяй сведеният эрявихть максомс тонафнихненди тя или тона темать коряс: «II» (омбоце) цифрать ала няфневи, кодама практическяй маштомошит эрявихть кемокстамс теоретическяй материалть тонафнемста. Эряви кирдемс мяльса, тяда башка, сявок: эрь темать или мзярошка темань тонафнемда меле ётафневихть эрь кодама видонь письменнай контрольнай работат. Тя тиендеви теоретическяй содамошитнень маштомошитнень кемокстаманкса и корхтама маштомать касфтоманкса. Мекольцесь программаса лемтьф кода цебярьста корхтама.
Корхтама маштомать касфтоманкса работатне программаса занцихть сатомшка васта и макссевихть эрь класса тонафневи теоретическяй материалть мельгя. Ётафневихть синь кизоньберьф. Марнек программать эзга срафтф письменнай работатне эрявихть ётафтомс тонафнемань эрь кизонди максф корхтама маштомать касфтоманкса разделхнень коряс, коза сувафтфт тянкса часттне.
КОТОЦЕ КЛАССЬ (68 част)
ВЕТЕЦЕ КЛАССА ТОНАФНЕФТЬ ЛЯТФТАМАЦ (2 частт)
Корхтамань вайгяльксне. Гласнай и согласнай вайгяльксне. Кайги и аф кайги согласнай вайгяльксне. Калгода и ляпе согласнай вайгяльксне.
Валть смузец. Валть фкя и лама смузенза.
Мокшень кяльть шачемань коряс валонь составоц.
Валбяльксне. Валонь тиевомась.
МОРФОЛОГИЯСЬ. ОРФОГРАФИЯСЬ. КОРХТАМА ПЯЛЬКСНЕНЬ ШАРЬХКОДЕМАСНА. ЦЕБЯРЬСТА КОРХТАМАСЬ (46 част)
Существительнайсь (18 част)
I. Существительнайть смузец и валрисьмоса ролец:
подлежащайкс, сказуемайкс и второстепеннай пяльксокс сонь молемац. Существительнайть пъшкядемакс молемац.
Одушевлённай и аф одушевлённай существительнайхне.
Собственнай и нарицательнай существительнайхне. Оцю буквась и кавычкатне собственнай существительнайхнень сёрмадомста.
Существительнайть лувксонь форманза. Существительнайхнень фкя и лама лувкссна. Существительнайхне, конатнень ули аньцек фкя или лама лувкссна. Лама лувксонь форматнень тиевомасна и сёрмадомасна.
Существительнайхнень колма склонениява полафнемасна: аф определённай, определённай, притяжательнай. Смузень коряс колма склонениява Существительнайхнень явомасна.
Существительнайть аф определённай склоненияц. Падешне и синь кизефкссна. Аф определённай склоненияса падежень петне и синь сёрмадомасна.
Существительнайть определённай склоненияц. Определённай склоненияса падежень форматнень тиевомасна и сёрмадомасна.
Существительнайть притяжательнай склоненияц. Аф определённай и определённай склонениятнень эзда сонь явомац. Притяжательнай склоненияса падешне и лично-притяжательнай суффиксне. Притяжательнай склоненияса Существительнайхнень падежга и кота рядга полафнемасна. Падежень петне. Притяжательной склонениянь формаса существительнайхнень сёрмадомасна.
Существительнайть пъшкядемань формац. Пъшкядемань формать тиевомац.
Существительнайхнень тиевомасна: суффикс вельде, кафта валонь сотовома вельде. Парнай сложнай существительнайхнень тиевомасна. Суффикс вельде тиф, сложнай и парнай сложнай существительнайхнень сёрмадомасна. Лия корхтама пяльксста ётаф существительнайхне:
караф, лазф, панчф.
Существительнайхнень кирьфтамань-ляпошинь суффикссна. Кирьфтамань-ляпошинь суффикс мархта существительнайхнень сёрмадомасна.
II. Маштомс:
существительнайхнень аф определённай, определённай и притяжательнай склоненияса падежга полафнема и теист видеста кизефксонь путома;
смузень и формань коряс существительнайхнень склоненияснон и падежснон содама;
сембе форматнень эса существительнайхнень видеста азома и сёрмадома, сявомок мяльс мокшень литературнай кяльть норманзон;
валонь тии, кирьфтамань-ляпошинь суффикс мархта, сложнай, парнай сложнай, существительнайхнень видеста сёрмадома:
Прилагательнайсь (8 частт)
I. Прилагательнайть смузец и валрисьмоса ролец.
Качественнай и относительнай прилагательнайхне. Качественнай прилагательнайхнень синонимонь рядсна. Относительнай прилагательнайхнень качественнаень смузьса молемасна.
Качественнай прилагательнайхнень сравнениянь степеньцна. Сравнениянь степеттнень тиевомасна. Качественнай прилагательнайхнень кирьфтамань-ляпошинь суффиксна: -ня, -кя (мазы — мазыня, якстерь — якстерня, лапш—лапшкя).
Качественнай прилагательнайхнень качествань кирьфтай суффиксна: -за, -аза, -яза, -ана (сянгяря — сянгяряза, акша — акшаза, акшана, якстеръ — якстеряза, равжа — равжана, равжаза). Качествань кирьфтай суффикс мархта прилагательнайхнень башка тяштькссна.
Существительнайста суффикс вельде Качественнай прилагательнайхнень тиевомасна. Прилагательнаень тии суффиксне: -в, -и, -ы, -у, -ю, -це (варя — варяв, вий — вии, вер—веры, сал—салу, медь—медю, вярь—вярце).
Относительнай прилагательнайхнень -нь суффиксть вельде тиевомасна (шуфта — шуфтонъ кайме, киза — ки-зонь ве, ичкозде—ичкоздень ломаиъ).
Рузонь кяльста сявф прилагательнайхне и синь сёрмадомасна.
Прилагательнайхнень существительнаень смузьса валзюлма вастс молемасна (оцю куд — оцюсъ, панчфу руця—панчфу сь). Тяфтама прилагательнайхнень определённай склонениянь формаса молемасна.
II. Маштомс:
прилагательнайть вельде предметонь признаконь азома (устна и письменна);
перьфпяльдень предметтнень и явлениятнень сембода няевикс признакснон коряс прилагательнайса няфтема (сенем менель, акша келу, валда ее, мани ши);
прилагательнайхненди синонимонь и антонимонь кочкама и мархтост корхтамста и сёрмадомста маштозь мялень-арьсемань ладяма;
Прилагательнайхнень виде и аф виде смузьснон тевс лац ноляма;
качественнай и относительнай Прилагательнайхнень фкя-фкянь эзда явома;
качественнай Прилагательнайхнень эзда сравнениянь степенень тиема и корхтамаса тевс ноляма;
качествань кирьфтай и кирьфтамань-ляпошинь суффикс вельде прилагательнаень тиема и корхтамаса тевс ноляма;
лия корхтама пяльксста качественнай и относительнай прилагательнаень тиема и корхтамаса тевс ноляма;
существительнаень смузьса и формаса Прилагательнайхнень корхтамаса тевс ноляма.
Числительнайсь (6 частт)
I. Числительнайть смузец и грамматикань признаконза. Числительнайхнень синонимонь формасна.
Лувксонь, лувомань, собирательнай и явомань числительнайхне.
Простой, сложнай и составной числительнайхне, синь тиевомасна и сёрмадомасна.
Лувксонь числительнайхнень падежга полафнемасна. Существительнайхнень мархта синь соткссна.
Лувомань числительнайхнень тиевомасна и падежга полафнемасна, Существительнайхнень мархта синь соткссна.
Собирательнай числительнайхнень тиевомасна и падежга полафнемасна.
Числительнайхнень лично-притяжательнай суффикссна.
Числительыайхнень существительнаень смузьса моле-масна.
II. Маштомс:
математикань примеронь и задачань лувома, цифра мархта текстонь морафтомста и сёрмадомста простой, сложна п и составной числительнайхнень видеста азома и сёрмад^ма, сявомок мяльс мокшень литературнай кяльть норманзон; :
лувксонь, лувомань и собирательнай числительнайхнень существительнаень мархта сотома, корхтамста видеста азома и сёрмадома.
Местоимениясь (14 част)
I. Местоимениять смузец, грамматикань признаконза и валрисьмоса ролец.
Местоимениятнень смузень коряс явомасна.
Личнай и притяжательнай местоимениятне, синь смузьсна и падежга полафнемасна. Усилительно-личнай, взаимно-личнай, счётно-личнай местоимениятне, синь тиевомасна, смузьсна и падежга полафнемасна. Сказуемайть видеса личнай сембе местоимениятнень тевс ноляма-сна. Косвеннай падежень формаса личнай местоимениятнень и лично-притяжательнай суффикс мархта валмельгакснень синонимиясна.
Притяжательнай местоимениятне, синь тиевомасна, смузьсна и падежга полафнемасна.
Няфтемань местоимениятне, синь смузьсна и падежга полафнемасна.
Определительнай местоимениятне, синь смузьсна и падежга полафнемасна.
Кизефтемань и относительнай местоимениятне, синь смузьсна и падежга полафнемасна.
Аф определённай и отрицательнай местоимениятне, синь тиевомасна, смузьсна и падежга полафнемаена. Аф определённай местоимениятнень синониниясна.
Местоимениятнень сёрмадомасна.
II. Маштомс:
местоимениянь разряттнень фкя-фкянь эзда явома, сявомок мяльс синь смузьснон и валрисьмоса рольснон;
местоимениятнень падежга полафнема и видеста сёрмадома;
местоимениятнень устнай и письменнай корхтамаса тевс ноляма.
КИЗОТЬ ПЕСТА ТОНАФНЕФТЬ ЛЯТФТАМАЦ (4 частт)
Существительнайсь. Существительнайть аф опреде-лённай, определённай и притяжательнай склонениянза. Существительнайхнень падежга полафнемасна. Существительнайхнень тиевомасна.
Прилагательнайсь. Качественной и относительнай прилагательнайхне, синь тиевомасна. Качественнай прилагательнайхнень сравнениянь степеньцна.
Числительнайсь. Лувксонь, лувомань, пуроптомань, явомань числительнайхне. Простой, сложнай и составной числительнайхне. Числительнайхнень падежга полафнемасна.
Местоимениясь, сонь разрядонза. Местоимениятнень падежга полафнемасна.
КОРХТАМА МАШТОМАТЬ КАСФТОМАЦ (18 част)
Тонадомс:
няйфть или кульфть коряс азондомань характер мархта сочинениянь сёрмадома;
перьфпяльти описаниянь максозь азондомань изложениянь тиема (устна и сёрмадозь);
азондомань текстонь коряс нюрьхкяня изложениянь сёрмадома;
азондомань текстонь, кинофильмань, спектаклянь, радиопередачань и телепередачань коряс эсь мялень-арьсемань элементонь сувафтозь изложениянь тиема (устна или сёрмадозь);
морафтф азксонди, стихотворениянди сёрмадозь отзывонь максома;
дискуссиянь характер мархта стенгазетав заметкань сёрмадома;
картинань и кинофильмань коряс эсь мялень-арьсемань мархта сочинениянь сёрмадома.
Тематическяй планирования «Мокшень кяль. 6 класс» дисциплинать коряс
№п/п | Разделть лемоц | Максимальнай нагрузкась | Синь эздост | |||
Практическяй пялькссь | Диктантт | Корхтама маштомать касфтомац | Тестт | |||
1 | Ветеце класса тонафнефть лятфтамац | 2 | 2 | 1 | - | - |
2 | Существительнайсь | 21 | 15 | 1 | 4 | 1 |
3 | Прилагательнайсь | 12 | 6 | 1 | 4 | 1 |
4 | Числительнайсь | 7 | 4 | 1 | 1 | 1 |
5 | Местоимениясь | 22 | 12 | - | 9 | 1 |
6 | Кизоть песта тонафнефть лятфтамац | 3 | 3 | 1 | - | - |
СЕМБОСЬ | 68 | 43 | 5 | 18 | 4 |
Календарно-тематическяй планирования
№ п/п | Разделхнень и тематнень лемсна | Марнек частта | Синь эздост | Уроконь ётафтома шитне | ||||||
Диктантт | Корхт.машт.касфт. урокт | Тестт | Плантть коряс | Ётафтома шись | ||||||
1 | Ветеце класса тонафнефть лятфтамац | 3 | ||||||||
1 | 1.1 | Корхтамань вайгяльксне. Валть смузец | 1 | |||||||
2 | 1.2 | Валбяльксне и валонь тиевомась. Корхтама пяльксне | 1 | |||||||
3 | 1.3 | Проверочнай диктант | 1 | 1 | ||||||
2 | Существительнайсь | 17+4 | ||||||||
4 | 2.1 | Существительнайть смузец и валрисьмоса ролец | 1 | |||||||
5 | 2.2 | Одушевленнай и аф одушевленнай существительнайхне | ||||||||
6 | 2.3 | Собственнай и нарицательнай существительнайхне | 1 | |||||||
7 | 2.4 | К/к Сочинения "Сась сёксесь" | 1 | 1 | ||||||
8 | 2.5 | Существительнайть лувксонь форманза | 1 | |||||||
9 | 2.6 | Существительнайть склонениянза | 1 | |||||||
10 | 2.7 | Падежсь. Аф определеннай склонениясь | 1 | |||||||
11 | 2.8 | Аф определеннай склонениять эсь лацонь ширенза. Существительнайхнень сёрмадомасна | 1 | |||||||
12 | 2.9 | Существительнайть определеннай склоненияц. Существительнайхнень сёрмадомасна | 1 | |||||||
13 | 2.10 | К/к Сочинения "Мес мон кельгса эсь велезень" | 1 | 1 | ||||||
14 | 2.11 | Существительнайть притяжательнай склоненияц | 1 | |||||||
15 | 2.12 | Притяжательнай склоненияса существительнайть полафнемац | 1 | |||||||
16 | 2.13 | Контрольнай диктант | 1 | 1 | ||||||
17 | 2.14 | К/к Азондомань текстонь коряс нюрьхкяня изложениянь сермадомась «Кельгса кизонь пингть» | 1 | 1 | ||||||
18 | 2.15 | Притяжательнай склоненияса существительнайхнень сермадомасна | 1 | |||||||
19 | 2.16 | Существительнайхнень пъшкядемань формасна. Суффикс вельде существительнайхнень тиевомасна | 1 | |||||||
20 | 2.17 | Сложнай существительнайхнень тиевомасна и сермадомасна | 1 | |||||||
21 | 2.18 | К/к Рузонь текстть мокшень кяльс ётафтомац | 1 | 1 | ||||||
22 | 2.19 | Парнай существительнайхнень тиевомасна | 1 | |||||||
23 | 2.20 | Кирьфтамань-ляпошинь суффиксмархта существительнайхнень сермадомасна. Морфологическяй разборсь | 1 | |||||||
24 | 2.21 | Тесттнень лангса тевсь | 1 | 1 | ||||||
3 | Прилагательнайсь | 8+4 | ||||||||
25 | 3.1 | Прилагательнайть смузец и валрисьмоса ролец | 1 | |||||||
26 | 3.2 | К/к Сочиненияти анокламась «Вирсь тялонда» темать коряс | 1 | 1 | ||||||
27 | 3.3 | К/к Сочинениянь сермадомась «Вирсь тялонда» темать коряс | 1 | 1 | ||||||
28 | 3.4 | Качественнай и относительнай прилагательнайхне. Качественнай прилагательнайхнень синонимонь рядсна | 1 | |||||||
29 | 3.5 | Эльбятькснень лангса тевсь. Относительнай прилагательнайхнень качественнаень смузьса молемасна. Прилагательнайхнень сравнениянь степеньцна | 1 | |||||||
30 | 3.6 | Контрольнай диктант | 1 | 1 | ||||||
31 | 3.7 | К/к Мокшень текстть рузонь кяльс ётафтомац | 1 | |||||||
32 | 3.8 | Предметонь признаконь кирьфтамань и касфтомань няфтема спосопне | 1 | |||||||
33 | 3.9 | Прилагательнайхнень тиевомасна и сермадомасна | 1 | |||||||
34 | 3.10 | Рузонь кяльста сявф прилагательнайхне. Морфологическяй разборсь | 1 | |||||||
35 | 3.11 | Тесттнень лангса тевсь | 1 | 1 | ||||||
36 | 3.12 | К/к Кинофильмань коряс эсь мялень-арьсемань мархта сочинениянь сермадомась | 1 | 1 | ||||||
4 | Числительнайсь | 6+1 | ||||||||
37 | 4.1 | Числительнайть смузец и грамматикань признаконза. Простой, сложнай и составной числительнайхне, синь тиевомасна и сермадомасна | 1 | |||||||
38 | 4.2 | Лувксонь числительнайхнень падежга полафнемасна | 1 | |||||||
39 | 4.3 | Дробнай числительнайхне. Пуроптомань числительнайхнень тиевомасна и склонениясна | 1 | |||||||
40 | 4.4 | К/к Морафтф азксонди, стихотворениянди отзывонь сермадомась | 1 | 1 | ||||||
41 | 4.5 | Лувомань числительнайхнень тиевомасна и склонениясна. Числительнайхнень сермадомасна | 1 | |||||||
42 | 4.6 | Тесттнень лангса тевсь | 1 | 1 | ||||||
5 | Местоимениясь | 13+9 | ||||||||
43 | 5.1 | Эльбятькснень лангса тевсь. Местоимениять смузец, грамматикань признаконза и валрисьмоса ролец | 1 | |||||||
44 | 5.2 | Местоимениятнень смузень коряс разрядсна | 1 | |||||||
45 | 5.3 | Лицань местоимениятне | 1 | |||||||
46 | 5.4 | К/к Сочиненияти анокламась А.И.Куинджи "Келунал" картинанц коряс | 1 | 1 | ||||||
47 | 5.5 | К/к Сочинениянь сермадомась А.И.Куинджи "Келунал" картинанц коряс | 1 | 1 | ||||||
48 | 5.6 | Лицань местоимениятнень падежга полафнемасна | 1 | |||||||
49 | 5.7 | Лицань местоимениятнень синонимикасна | 1 | |||||||
50 | 5.8 | Контрольнай диктант | 1 | 1 | ||||||
51 | 5.9 | К/к Изложенияти анокламась | 1 | 1 | ||||||
52 | 5.10 | К/к Изложения текстонь коряс (упр 308) | 1 | 1 | ||||||
53 | 5.11 | Притяжательнай местоимениятне | 1 | |||||||
54 | 5.12 | Эсь - возвратно-притяжательнай местоимениясь | 1 | |||||||
55 | 5.13 | Указательнай местоимениятне | 1 | |||||||
56 | 5.14 | Определительнай местоимениятне | 1 | |||||||
57 | 5.15 | К/к Азксонь сермадомась кудонь кодамовок животнаень колга | 1 | 1 | ||||||
58 | 5.16 | Кизефтемань и относительнай местоимениятне | 1 | |||||||
59 | 5.17 | Аф определеннай и отрицательнай местоимениятне | 1 | |||||||
60 | 5.18 | К/к Сочиненияти анокламась "Кода минь ванфтсаськ вирть козяшинц" темать коряс | 1 | 1 | ||||||
61 | 5.19 | К/к Сочинения "Кода минь ванфтсаськ вирть козяшинц" | 1 | 1 | ||||||
62 | 5.20 | Аф определеннай местоимениятнень синонимикасна. Местоимениятнень сермадомасна | 1 | |||||||
63 | 5.21 | Тесттнень лангса тевсь | 1 | 1 | ||||||
64 | 5.22 | К/к Сочиненияти анокламась | 1 | 1 | ||||||
65 | 5.23 | К/к Сочинения. "Мокшень кялезе-пара мялезе" | 1 | 1 | ||||||
6 | Кизоть песта тонафнефть лятфтамац | 3 | ||||||||
66 | 6.1 | Существительнайсь. Прилагательнайсь | 1 | |||||||
67 | 6.2 | Контрольнай диктант | 1 | |||||||
68 | 6.3 | Эльбятькснеь лангса тевсь. Числительнайсь. Местоимениясь. | 1 |
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
ПМ 01, 02, 03, 04, 05 Рабочая программа по бух-учету, по налогам, для специальности 080110 и рабочие программы по налогам и бух-учету для специальности 080114 и программа экзаменов для ПМ 01 и 02
Рабочие программы:ПМ 01 -Документирование хозяйственных операций и ведение бухгвалтерского учета имущества организацииПМ 02-Ведение бухучета источников формирования имущества, выполнения работ по инве...
Рабочая программа курса химии 8 класс, разработанная на основе Примерной программы основного общего образования по химии (авторская рабочая программа)
Рабочая программа курса химии 8 класс,разработанная на основеПримерной программы основного общего образования по химии,Программы курса химии для 8-9 классовобщеобразовательных учреждений (а...
Рабочая программа по литературе для 6 класса (по программе В. Коровиной) Рабочая программа по литературе для 10 класса (по программе ]В. Коровиной)
Рабочая программа содержит пояснительную записку, тематическое планирование., описание планируемых результатов, форм и методов, которые использую на уроках. Даётся необходимый список литературы...
Рабочие программы по математике для 5 класса, по алгебре для 8 класса. УМК А. Г. Мордкович. Рабочие программы по геометрии для 7 и 8 класса. Программа соответствует учебнику Погорелова А.В. Геометрия: Учебник для 7-9 классов средней школы.
Рабочая программа содержит пояснительную записку, содержание учебного материала, учебно - тематическое планирование , требования к математической подготовке, список рекомендованной литературы, календа...
Аннотация к рабочей программе по математике (алгебре и началам анализа), 11 класс , профильный уровень; рабочая программа по алгебре и началам анализа профильного уровня 11 класс и рабочая программа по алгебре и началам анализа базового уровня 11 класс
Аннотация к рабочей программе по МАТЕМАТИКЕ (алгебре и началам анализа) Класс: 11 .Уровень изучения учебного материала: профильный.Программа по алгебре и началам анализа для 11 класса составлена на ос...
Рабочая программа по русскому языку 5 класс Разумовская, рабочая программа по литературе 5 класс Меркин, рабочая программа по русскому языку 6 класс разумовская
рабочая программа по русскому языку по учебнику Разумовской, Львова. пояснительная записка, календарно-тематическое планирование; рабочая программа по литературе 5 класс автор Меркин. рабочая программ...
Рабочая программа по Биологии за 7 класс (УМК Сонина), Рабочая программа по Биологии для реализации детского технопарка Школьный кванториум, 5-9 классы, Рабочая программа по Биохимии.
Рабочая программа по биологии составлена в соответствии с требованиями Федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования на основании примерной программы по биологи...