Угадай мелодию
материал
Предварительный просмотр:
Муниципальное казенное дошкольное образовательное учреждение детский сад «Чечек» с. Шуй муниципального района «Бай-Тайгинский кожуун РТ
Улуг болуктун уругларынга «Ойнаарактар» болгаш авалар хунунге
«Аялганы тып, авай!» деп хоглуг оюн- моорейнин сценарийи.
Ыры-хогжум башкызы: Чошкак Ч.В.
Шуй,2023
Киржикчилери: Ведущий
Уруглар
Матрешка
Клоун
Дерилгези: группа иштин байырлалга дууштур каастап каан турар. Уруглар аянныг чараш кылдыр кеттинген келир.
Ажыглаар чуулдер: телевизор, флешка, фонограмма, янзы-буру ойнаарактар.
Сорулгазы: «Чечек» уруглар садынын хогжулдезинге, херээжен хиндиктиг кижилеривистин хей –адын, сулде – сузуун бедидери, оларнын культура – массалыг хемчеглерге идепкейлиг киржилгези кол деп чуулду бадыткап коргузери;
Толептиг авалар хуннунге бараалгаткан онзагай, солун кол кезээ болурун чедип албышаан, садиктин аваларынын культурлуг дыштанылгазын массалыы – биле организастаары;
Уран – талантылыг аваларны илередип тывары.
(Хоглуг аялга – биле башкарыкчы залче кирип келир
Байырлалдын чорудуу: группа иштинче уруглар «Кукла» деп ырынын аялгазы-биле кирип келирлер. Группа иштинде ойнаарактар садыында витринада ойнаарактар делгеп салып каан турар, аразында «Кукла» деп танцы танцылаар уруглар бар.
Ведущий: Экии хундулуг ада-иелер база уруглар! Бис чылдын-на ангы-ангы байырлалдарны эртирип турар болгай бис, а бо байырлал дээрге оске байырлалдарга бодаарга бир онзагай чараш кылдыр ылгалып турар. Чуге дизе уругларнын байырлалы «Ойнаарактар» болгаш «Авалар» хунун катай демдеглеп эртирип турар бис. Уругларнын оорушкузу дээрге-ле ава кижинин аас-кежии ол-ла болгай.
Ие кижи – ог-буленин, байлак амыдыралдын ундезилекчизи, ол ажы-толунун чаяакчызы, ашкарыкчызы, чемгерикчизи. Ие кижи — хун, ие кижи – чаяакчы.
Чанчыл болган ноябрь айнын соолгу улуг-хунунде будун Россиянын чону иелер хунун демдеглеп эртирип турар апарган. Ынчангаш, богун эн-не чараш, онзагай байырлал таварыштыр, «Чечек» уруглар садынын бичии болгаш улуг болуктун аваларынга байырны чедирерин чопшээреп корунер. Шупту билир болгай бис кандыг-даа байырлал хуулгаазын куш чок болза эртинмейн баар, силернин мурнунарда садыгда делгеп салып каан ойнаарактар: куклалар бар. Олар силернин оорушкулуг хулумзуруунерден болгаш дынзыг-дынзыг адыш часкаашкыннарындан оттуп силерге чараш ыры-шулуун бараалгадып бээрлер. (Витринадан куклалар дужуп кээрлер, дулгуур-биле дулгуурлээр оолдар сандайларга турар).
«Куклалар» деп танцызын кууседир.
Ведущий: Эр-хейлер, уруглар! Мындыг чаптанчыг куклалар бистин садигивисте чурттап турар ышкажыл. Адыштан часкап байырдан чедирип каалынар. Ам бистин – биле картай ойнап хоглээр ойнаарактарывыс «Кукляндия» деп ойнаарактар чуртунда бисче кээп шыдавайн барганнар ышкажыл, бис ам боттарывыс ол чараш хуулгаазын оранче баргаш ойнаарактарывыс ап алыр бис бе, уруглар?
Ведущий: Ам ол чараш оранче баарда даалгалар кууседип, ырлап, шулуктеп танцылап тургаш баар бис. Садик дугайында ырывысты ырлаптаалынар.
Ыры «Детский сад»
Шулук «Раз,два, три, четыре, пять».
Шулук «Игрушки».
Ведущий: Эр-хейлер, уруглар! «Кукляндия» деп хуулгаазын оранда чоокшулап ор боор бис. Ол чаращ оранда бисти холчок чараш ойнаарактар манап турлар боор. Че ам улаштыр чоруп ораалынар. Чараш ырдан ырлажып чорааш чеде бээр болзувусса дурген боор уруглар аваларывыска байырлалы таварыштыр ырлап бээр бис бе?
Ыры «Мамочка моя».
Шулук «Авамга».
(Стол кырында ноталар чыдар Викторина)
Ведущий: Бо чуу дээр силер, уруглар корээлинерем. (Бижик бижип каан боор) «Бо айтырыгларга харыылаптар болзунарза орукту айтып бээр. Айтырыгга харыыланар деп каан ышкажыл уруглар аваларывыстан дузадан дилеп коор бис бе?
(аваларны тургузуп алыр айтырыгларга харыылаар).
(саазын ноталар артында ырылар иштинден айтырыглар)
1. В какой песне можно повторить таблицу умножения? (Дважды два четыре)
2. Что родилось зимой в лесу? (Елочка) .
3. Что бывает раз в году? (День рождения) .
4. В каком вагоне можно добраться до небосклона? (В голубом) .
5. Кто ничего не проходил и кому ничего не задавали? (Антошка) .
6. Кто пел песню лежа на солнышке? (Львенок и Черепаха) .
7. В какой песне можно узнать про глагол и про тире? (Чему учат в школе) .
8. К кому плыл Мамонтенок на белом своем корабле? (К маме) .
9. На каком острове, где кокосы и бананы, жить легко и просто? (Чунга-чанга, чудо-остров)
10. Если долго по дорожке, по тропинке, топать, бегать, ехать, то куда можно прийти? (В Африку Красная шапочка) .
11. Кто доброй сказкой входит в дом? Кто с детства каждому знаком? Кого повсюду узнают? Скажите как его зовут? (Бу-ра-ти-но) .
12. У кого жили веселые гуси? (У бабуси) .
Ведущий: Эр-хейлер, авалар!
Вопросы:
- Музыкант, руководитель симфонического оркестра? (дирижер)
2) Сочинение музыки во время её исполнения? (импровизация)
3) Слово, которое объединяет польку, вальс, мазурку, танго? (танец)
4) Человек, сочиняющий музыку? (композитор)
5) Музыкальное произведение с четким ритмом, сопровождающее энергичную ходьбу?
( марш)
6) Театрализованное представление, состоящее из танцев и пантомимы под музыку? (балет)
7) Танец, который танцуют плавно кружащиеся пары? (вальс)
8) Тонкая деревянная трость с натянутой лентой из конского волоса, служит для извлечения звука на струнных инструментах? (смычок)
9) Ансамбль из четырех исполнителей? (квартет)
10) Цветок, имеющий музыкальное название? (колокольчик)
Ведущий: Шылай берген боор бис авалар бичии дыштанып танцылаптаалынар.
(Физминутка кылдырар аваларга)
Ведущий: Ам дыштанып, шимченип алдывыс «аялганы тып авай!! Деп моорейивисти эгелээр-дир бис.
(Угадай мелодию» деп передачанын аялгазы дынналыр. Базар кнопка кылдыр уруглар олуртуп алыр азы карточкалар
Башкарыкчы: Оюн-моорей 4 турдан тургустунган. Бир дугаар турнун дурумнери: шупту _____ киржикчи киржиир. Ол болза 4 ангы категория кезекке чарылган, 5 ангы аялгалардан тургустунган болуп турар. Чангыс аялганын , 10,20,30,40,50 баллдарда чарылган. Ырылар сос чок ырлаар. Ойнакчыларнын кайызы мурнай сигнальный карточказын кодургештин шын адаптарыл, анаа очкону санаар. Бир эвес ойнакчы чазыптар болза, ол ийи ыры халаска ойнавас болур. Ыры бурузу 30 секунда ырлаан турар ужурлуг. Шупту ырыларны ойнакчылар албан тондур тыварга ынчан бирги турну тонген деп санаар. Баллдары хой ойнакчы дараазында турже шилчип турар, а аштырганнар оюндан унер. Ойнакчыларнын шын болгаш меге харыы берип
турарын шынгыы жюри кежигуннери коруп турар. Жюри кежигуннери - биле таныжып алыылынар.
_______________________________________________________
_______________________________________________________
________________________________________________________
_______________________________________________________
________________________________________________________
Ынчангаштын оюн-моорейивисти эгелээр – дир бис. («Угадай мелодию» деп аялга дынналыыр).
1 категория «Мульти-пульти»
1 – «Я водяной»
2 – «Два веселых гуся»
3 – «Фиксики»
4 – «Ну, погоди!»
5- «Песенка мамонтенка»
2 категория «Любовь – морковь»
1 – «Бузурелдиг ынакшыл» (Олег Сарыглар)
2 - «Ынакшылды камнаар болза»
3 – «Бутпээн ынакшыл»
4 – «Зайка моя» (Филипп Киркоров)
5 - «Черные глаза»
3 категория «Школьная пора»
1 – «Чему учат в школе»
2- «Чангысклассчы оннуктерим» (Айдын Кара-оол)
3 – «Башкыларым-башкыларым»
4 – «Дважды два четыре»
5 – «Куда уходит детство»
4 категория «Цветы»
1 – «Белые розы» (Юрий Шатунов)
2 – «Миллион алых роз» (Алла Пугачева)
3 – «Куску сесерлике»
4 – «Лаванда» (София Ротару)
5 - «Хек-даваннар частып турда» (Ай-Хаан Саая)
Башкарыкчы: Бирги тур моон – биле тонду. Состу жюриге бээр –дир бис. Аштырган ойнакчыларны адыш часкаашкыннары-биле олуттарынче саадапкаштын, ийи дугаар турже кирген эштеринге сагыжы-биле аарып дузалажырын чопшээреп корунер.
ИЙИГИ ТУР:
Ийи дугаар турда 5 ойнакчы ойнаар. Ол тур база-ла 4 ангы категория кезекке чарылган, 5 ангы аялгалардан тургустунган болуп турар. Ыры бурузу 30 секунда ырлаан турар ужурлуг. Шупту ырыларны ойнакчылар албан тондур тыварга ынчан ийиги турну тонген деп санаар. Баллдары хой ойнакчы дараазында турже шилчип турар, а аштырганнар оюндан унер. Ойнакчыларнын шын болгаш меге харыы берип турарын шынгыы жюри кежигуннери коруп турар.
1 категория «Авайымны»
«Авам мени манап орар»
«Авай» Борбаана Баржай (Хайыралдыг ханым тудуш…)
«Авай» (Коргунчуг кок далай ышкаш… )
«Авай» (Кады чор сен, авай!...)
«Авам ынак куштары»
2 категория «Чаа чыл-биле!»
1 – «В лесу родилась ёлочка»
2 – «Расскажи, Снегурочка, где была»
3 – «Маленькой ёлочке холодно зимой»
4 – «Шивижигеш» (Чидиг ине бурулерлиг)
5 – «Дед мороз» (Дед мороз, дед мороз, деткам елочку принес)
3 категория «Заставка»
1 – Поле чудес
2 – КВН
3 – Новости на первом
4 – Пусть говорят
5 – В мире животных
4 категория «Кино, кино, кино»
1 – «Не вешай нос, гардемарины!» (Гардемарины.)
2 – «Помоги мне» (Бриллиантовая рука)
3 – «Зуби, зуби» (Танцуй, танцуй!)
4 – «Если б я был султан» (Кавказская пленница»)
5 – «Санта-Барбара»
Башкарыкчы: Ийиги тур моон-биле тонду. Ойнакчыларга эки киришкен дээш улуу-биле четтирдивис. Ам состу жюриге бээр дир бис. Дараазында полуфиналга чугле ийи шыырак ойнакчы киржиир.
ПОЛУФИНАЛ:
Башкарыкчы: Полуфиналдын дурумнери: Ийи ойнакчы ойнаар. Бо турда 5 ыры тыптырар. Ырынын баажызын ойнакчыларга башкарыкчы чугаалап бээр. Ойнакчылар боттары аразында ырыны каш секунда иштинде тыварын садыглажып шилип алырлар. Ыры бурузу 7 секунда ырлаар. Бир эвес ойнакчы шын эвес ырыны тывар болза ООН очкозу оске ойнакчыже немежи бээр. Ойнакчы уш очкону ойнап алыр болза тиилээн деп санаар.
Ырыларнын баажызы:
Песня оптимистов («Неприятность эту мы переживем» – Песня кота Леопольда)
Песня о добром насекомом («Добрый жук» - песня Золушки)
Песня о том, что один человек хочет отдать все своей девушке, даже то, что
принадлежит не только ему. («Все для тебя» Стас Михайлов)
Песня о старой и нелегкой судьбе его, об ушедшей любви. («Старая мельница» Игорь Николаев)
Песня о потерянной любви, об одиночестве («Теректер-теректер» Анчы Салчак)
Башкарыкчы: Моон-биле полуфиналды доозулган деп санап тур бис. Аштырган ойнакчыга эки киришкен дээш байыр чедирип тур бис. Изиг-изиг адыш часкаашкыннары – биле силерни олудунарже саадап алырынарны дилээр дир бис. Четтирдивис. Финалче эн-не шыырак ойнакчыны чалап алыылынар.
ФИНАЛ:
Башкарыкчы: Финалдын дурумнери: Силер 1 минута тургузунда 5 аялганы дыка дурген шын тыпкан турар ужурлуг силер. Бир эвес кайы-бир аялганы тып шыдавас хире болзунарза ажырбас, ол аялганы эртирипкеш дараазында аялганы тып эгелей бээр силер. Ынчангаштын финалды эгелээрин чопшээреп корунер. Улуг чедиишкиннерни кузедивис.
«О Боже, какой мужчина» (Натали)
«Роза чайная» (Маша Распутина и Филипп Киркоров)
«Антошка – Антошка»
«Морячка» (Олег Газманов)
«Синий иней»
«Катюша»
«Опа ганам стар»
Башкарыкчы: «Аялганы тып» деп хоглуг оюн-моорейнин тиилекчизи бо хун болза___________________ болган. Ынчангаштын эн улуг байыр чедирип тур бис. Силер богун бистерге ыры-хогжумге кайы-хире ынакшылынарны бадыткап коргустунер.
Ведущий: Эр-хейлер, авалар, ам – на «Кукляндияже» оруувус ажыттынган боор. ( «Кукляндия» депо ранга чедип кээр. Клоун коступ кээр).
Ведущий, уруглар: Экии!
Клоун: Экии! Кымнар силер черле билбейн тур мен.
Ведущий: Бис болза «Чечек» садигинин уруглары-дыр бис. А силер кым силер?
Клоун: Мен болза бо «Кукляндия» деп оранда чурттап турар клоун –дур мен. Чуну канчап чоруурунар ол?
Ведущий: Бо чараш оранда бистин ойнаарактарывыс чанып чадап турар дээрге келдивис.
Клоун: Ийе, ийе мында бар. Адырам кайда чоор? (Дилегзинер).
Клоун: Адыр-адыр дилээйн. Дилежип корунерем уруглар.
Клоун: каям бо матрешка чуге чангыс черинден шимчевейн турар чоор дээш ажыдыптарга ойнаарактар ында чыдар.)
Клоун: Бо ышкажыл, уруглар. Ойнаарактар силерни холчок оорушкулуг манап турганнар ышкажыл. Силер ам чугле мээн чагыым утпас силер шуве. Ойнаараанарга камныг болунар уруглар.
Ведущий: Четтирдивис Клоун база Матрешкалар. Ада-иелеривиске база четтиргенивис илередип каалынар, уруглар. Биске «Кукляндияже» баарда дузалашканы дээш.
Ведущий: Че ам дедир садигивисче ойнаарактарывыс ап алгаш чоруптаалынар, уруглар. (Чоруптарлар).
Аваларны шанаары. Шайлаашкын.
)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
СЦЕНАРИЙ ИГРЫ "УГАДАЙ МЕЛОДИЮ"
СЦЕНАРИЙ ИГРЫ "УГАДАЙ МЕЛОДИЮ"...
Угадай мелодию ( музыку нужно скачать самим )
Презентацией легко пользаваться !!! Музыку которая нужна в презентиции надо скачать зарание !!!...
"Угадай мелодию"
Игра "Угадай мелодию" для учащихся 5-7 классов...
Игра-викторина "Угадай мелодию!"для 3-4 классов
сценарий игры-викторины "Угадай мелодию!"для 3-4 классов...
Детская интерактивная игра "Угадай мелодию"
Дети узнают, вспоминая песни из мультфильмов, детских фильмов. Игра воспитывает музыкальный интерес и развивает мыслительную деятельность....
Музыкально-развлекательное мероприятие "Угадай мелодию". Песни великого подвига.
Данная разработка может использоваться на внеклассных мероприятиях, школьных вечерах, посвященных Победе в Великой Отечественной войне. Материал рассчитан на учащихся 8-11 классов. Цель данного меропр...
Конспект развлечения "Угадай мелодию" (по произведениям Е.П.Крылатова)
Предлагаю Вашему вниманию конспект внеклассного мероприятия "Угадай мелодию" (по произведениям Е.П.Крылатова). Данное мероприятие предоставит воспитанникам возможность пополнить зан...