План-конспект урока и презентация
план-конспект по теме

План-конспект конкурсного урока для учщихся разного возраста. 

Тема: Роль английского языка при знакомстве с традициями разных стран

Форма:урок-праздник.

Цель: стимулировать интереса к изучению английского языка, используя ИКТ и элементы театрально-музыкальных композиций.

Учебный аспект:

-повторить изученный материал в игровой форме;

-развивать языковые способности и коммуникативные умения.

Развивающий аспект:

-развивать сотрудничество между учащимися разного возраста;

-развивать воображение, фантазию и творческие способности.

Воспитательный аспект:

-формировать устойчивый интерес и уважение к традициям и языкам других стран.

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon otk_urok_22.doc60.5 КБ

Предварительный просмотр:

План-конспект урока для районного конкурса

«Мой лучший открытый урок»

Подготовила:

Сафарова Д.Р., учитель иностранных языков

ГБОУ СОШ №608 Кировского района

Тема: Роль английского языка при знакомстве с традициями разных стран

Форма: урок-праздник.

Цель: стимулировать интереса к изучению английского языка, используя ИКТ и элементы театрально-музыкальных композиций.

Учебный аспект: 

-повторить изученный материал в игровой форме;

-развивать языковые способности и коммуникативные умения.

Развивающий аспект:

-развивать сотрудничество между учащимися разного возраста;

-развивать воображение, фантазию и творческие способности.

Воспитательный аспект:

-формировать устойчивый интерес и уважение к традициям и языкам других стран.

Оснащение: CD проигрыватель, ноутбук, телевизор, штурвал, парус, якорь, костюмы пиратов, дракона, русский и китайский национальные костюмы, разноцветные острова, открытки поздравительные, гитара, балалайка, мячик, морские звёзды, сундук с сокровищами, написанными на листочках.

Оформление: звучит шум прибоя, на стенах плакаты и рисунки на морскую тематику, учащиеся разного возраста сидят в командах, они – экипажи трёх кораблей с капитанами. Старшеклассники играют роль консультантов для младших ребят и помогают учителю в проведении некоторых моментов урока.

Ход урока:

  1. Организационный момент. Все учащиеся на своих «кораблях». Входят «пираты» - учитель и две старшеклассницы. Вступительное слово учителя:

-Good morning, dear students! Welcome dear guests! Glad to see you here! Guys, how are you today? Today you will have an unusual lesson. Let me introduce myself  & my friends. My name is Jack. They are William & Francis. We are pirates. But we are not angry or violent pirates, we don`t attack or rob ships at sea.

  1. Вводная беседа «пиратов» с командами.

-Today we will travel to different countries & to an amazing land. There we will find some great treasures. It`s our main aim. But during your trip you have to make some tasks & get one sea star after each task. (Слайд 1.)

-We will help you during your adventure & hope it will be very unforgettable & very interesting! So, it`s time to go on a wonderful trip! Let`s leave our seaport! The ships are in full sail! (Слайд 2.)

  1. Выполнение заданий учащимися разных классов.
  1. Для всех учащихся. So, there are 3 different sailing ships. Each crew has its own captain. Your first task is to name your ship. Each crew has one letter inside of the bottle. Firstly, you have to take them out of the bottle and to make the name of your ship which is connected with sea. Sailors, you have 1 minute. (С помощью дефиниции разгадывают зашифрованное название корабля, и на столы ставятся штурвал, парус и якорь.) (Слайд 3.)
  2. Для старших ребят. Thank you, dear seamen! The next task is for older members of your crew. (Слайд 4.) They say that each country has its own face, its own sky, its own clouds…From your point of view what does it mean? (Старшеклассники отвечают на вопрос.)  
  3. Для 5-х классов. You are absolutely right! I completely agree with you. No doubt, people speak their native languages. (Слайд 5, 6.) (Проверка по слайдам.)

          (Слайд 7.)

Let`s go on a journey, escape for a while…

We`ll just take our time & we`ll travel in style…

We`ll see distant landscapes, we`ll try out new things

And see what adventures our holidays bring…

  1. Для 2-х классов. (Слайд 8.) So, guys, we are moved by sails to the British Islands which are extremely rich in different customs & traditions, for example, tea at 5 o`clock, Christmas &  New Year celebrations, Big Ben, red bus, Saint-Valentine`s Day, cricket, golf & football, of course. My little friends, do you like football? Do you like playing with the ball?  Let`s do it just now & recall English alphabet! (С мячиком вспоминают алфавит.)

-A is for apples & apple trees,

You can see apples on apple trees.

-B is for books & bookcase,

I have many books in my bookcase.

-C is for cat. My cat is grey,

And with me it likes to play.

-F is for flowers: red & blue,

White & yellow & rosy too.

-I for I. I`m a boy & I`m ten.

I like to play with my brother Ben.

-E is for 8 & for 11.

How much is 8 & 11?

  1. Для капитанов-старшеклассников. So, we are leaving Britain. Breeze is blowing from the sea which absolutely calm. That`s why our captains have the chance to make one exercise. You should put the sentences in a dialogue in the right order. You have only 2 minutes. (Капитаны составляют диалог, проверяют вместе, читая по очереди.)
  1. Do you know that in many countries English is the state language?
  2. Sure, I know it. For example, in Great Britain, Canada, the USA, New Zealand, Australia. More than that English is well-spread all over the world. Is it so?
  3. Yes, it is. If I`m not mistaken, English has become an international language.
  4. Yes, you are right. That`s why English is the most popular language today. People speak it in Russia, France, Germany, Italy, Egypt, Spain & China. (Слайд 9.) 

By the way, we are sailing to China where we can admire special customs, ancient traditions, lifestyles & extremely popular sports. (Появляются спортсмены и демонстрируют боевое искусство.)

  1. Для 2-х классов. Well done! After this big unforgettable country I suggest you visiting some small colorful islands. But your task is not very easy. Are you ready?

-Jump to the red island;

-fly to the yellow;

-skip to the green;

-dance to the blue;

-hop to the white;

-run to the brown;  

-swim to the pink.(Учащиеся достигают разноцветных островов.)

Thanks! Very nice! Also you get some sea stars.

(Слайд 10.) Then we are crossing tropical seas & reaching a green island-Australia which has a lot of wonderful traditions too. By the way, what`s the date today? (Отвечают-Today it`s the 1-st of February.) In Australia people celebrate Chinese New Year in early February as in China people do. It`s a time when people chase away the evil spirits by setting off fire-crackers. Following a huge dragon people dance & play drums  & gongs. (Появляется дракон.)

-Hello everybody! Happy New Year! My best wishes! Don`t & be happy! My congratulations! (Раздаёт поздравительные открытки гостям.)

-Dragon, thank you very much! See you next year! Bye!

  1. Для 7-8 классов. And now we have some messages & news for you, sailors! (Даются 3 разные установки трём командам.)
  1. Your crew reacts positively & you are for some suggestions. It means you agree.
  2. Your crew reacts negatively. You are against. It means you refuse everything.
  3. And your reaction is indifferent. You are not interested in it & absolutely passive.

(Зачитываются новости и предложения что-то предпринять.)

  1. Guys, why not sailing to Brazil & taking part in a fantastic carnival?
  2. Seamen, let`s visit some American  cities & admire the Grand Canyon or The Statue of freedom!
  3.   What about visiting Egypt & the famous Pyramids?
  4. They suggest you travelling to Spain & enjoying an exciting Spanish corrida?
  5. And you have an wonderful opportunity to sail to Greece & to participate in the Olympic Games! (Слайды 11, 12, 13, 14, 15.)
  1. Для 2-х классов. Our trip is just a bit exhausting. That`s why I suggest you listening some humorous poems.
  1. Нам с квартирой повезло,

Ведь паркетный в доме floor.

  1. Вырос я, и мал мне таз-

Моюсь я в огромной bath.

  1. Здесь всё время гам и шум,

Эта наша ведь class-room.

  1. Если закончили обед,

Малышам надо go to bed.

  1. Сижу на нём я прямо,

Чтоб не болела шея,

Он с удобной спинкой,

И зовётся chair.

  1. Готов обед у Миссис Эйбл,

Гостям накрыт уж круглый table. (Слайд 16.)

(Появляется ученик с балалайкой в русском народном костюме и исполняет песню про еду.) (Слайд 17.)

As you can guess we arrive in Russia which is rich in traditions & holydays. Balalaika is our national musical instrument. Right? Guys, they say East or West Home is the best! We suppose we have reached an amazing land with treasures! It`s our Motherland & treasures are our knowledge, our communication, mutual understanding, respect, help, cooperation & friendship, of course! (Пираты достают из сундука листочки с понятиями.) (Слайд 19.)

  1. Подведение итогов.

Let`s count your sea stars. To sum up I`d like to make a conclusion. Your friendship has won. (Слайд 20.) There is no losers, all of you are winners!

(Слайд 21.)

The world is our oyster, that`s what people say

We can go anywhere, let`s leave today

We`ll visit the places we`ve seen on TV

The whole world is waiting, there is so much to see!

So many new places for us to explore

Places that we`ve never heard of before

We`ll live like the natives, we`ll learn all their ways

We`ll have perfect evenings & magical days…

Финальная песня в исполнении учениц 10 класса.

Thank you very much for your attention, guests! And for your work, guys! See you next time! Good bye! (Слайд 22.)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Презентация к уроку в 10 классе на тему "Предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и разработка урока. А также План-конспект открытого урока в 5 классе на тему:Семья как потребитель товаров и услуг на рынке

В данном материале дана разработка открытого урока на тему "предприниматель и мотивация его деятельности. Предпринимательский доход" и презентация к данному уроку. И План-конспект урока в 5 классе на ...

План конспект открытого урока "Осень в музыке и живописи". Презентация к уроку "Осень в музыке и живописи".

Дорогие читатели перед вами план коспект открытого урока, который проводиться совместно с музыкальным и художественным отделением. "Осень в музыке и живописи" можно посмотреть как и в виде презентации...

Учебно – методический материал: Музыкальные образы в мультипликации» (план – конспект) интегрированного урока, презентация к уроку.

Учебно – методический материал: Музыкальные образы в мультипликации» (план – конспект)  интегрированного урока, презентация  к уроку....

План-конспект открытого урока "Машиноведение". Презентация к уроку.

История создания швейных машин. Классификация машин. Виды приводов швейных машин. Устройство швейных машин. Техника безопасности....

План конспект открытого урока с презентацией "Виды наводнений и их оценка"

Наводнение – это затопление водой значительной местности в результате подъема уровня воды в реке, водохранилище, озере или море, вызванное обильным притоком воды в период снеготаяния или ливней, ветро...

Технологическая карта, план-конспект открытого урока на тему: "Метаморфозы" человеческого тела". Презентация к уроку.

Открытый урок на тему:"Метаморфозы" человеческого тела". К уроку прилагается визитная карточка, технологическая карта, план-конспект урока, дидактический материал, практические разработ...

Презентация к плану - конспекту интегрированного урока. Литература и музыка 7класс Тема урока: «Стихи и песни, звавшие на подвиг».

Искусство – это красота и   богатство человеческой жизни, а героический подвиг – это высшее проявление красоты и богатства человеческого духа. Настоящая красота всегда благородна...