Карточки для неуспевающих (английский язык)
рабочие листы по английскому языку

Дворянкина Олеся Римовна

Карточки для неуспевающих (английский язык)

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kartochki_dlya_neuspevayushchih.docx39.26 КБ

Предварительный просмотр:

ФИО___________________________________класс________

Дата_____________________

1.Множественное число существительных

+s

+es

y ~ ies

f(e) ~ ves

Исключения:

Girl-girls

Fox-foxes

Berry-berries

Wife-wives

Child-children

Boy-boys

Dress-dresses

City-cities

Wolf-wolves

Man-men

Park-parks

Watch-watches

Lady-ladies

Leaf-leaves

Mouse-mice

 

 

 

 

Foot-feet


Задание 1: Напиши во множественном числе. Пользуйся таблицей.

A book - ____________ a box - ____________ a cherry - ____________ a scarf - ____________ a child - ____________

A desk - ____________ a dish - ____________ a fly - ____________ a loaf - ____________ a woman - ____________

A pen - ____________ a bus - ____________ a jelly - ____________ a half - ____________ a tooth - ____________

Множественное число указательных местоимений.

This – these

That – those

Задание 2: Напиши во множественном числе. Пользуйся таблицей.

this window - ________________________ that book - _______________________ that child - ___________________________this boy - ________________________ this bird - ___________________________ that man - _________________________

this wolf - ___________________________ that city - ________________________ this mouse - ___________________________

ФИО___________________________________класс________

Дата_____________________

1.Множественное число существительных

+s

+es

y ~ ies

f(e) ~ ves

Исключения:

Girl-girls

Fox-foxes

Berry-berries

Wife-wives

Child-children

Boy-boys

Dress-dresses

City-cities

Wolf-wolves

Man-men

Park-parks

Watch-watches

Lady-ladies

Leaf-leaves

Mouse-mice

 

 

 

 

Foot-feet


Задание 1: Напиши во множественном числе. Пользуйся таблицей.

A book - ____________ a box - ____________ a cherry - ____________ a scarf - ____________ a child - ____________

A desk - ____________ a dish - ____________ a fly - ____________ a loaf - ____________ a woman - ____________

A pen - ____________ a bus - ____________ a jelly - ____________ a half - ____________ a tooth - ____________

Множественное число указательных местоимений.

This – these

That – those

Задание 2: Напиши во множественном числе. Пользуйся таблицей.

this window - ________________________ that book - _______________________ that child - ___________________________this boy - ________________________ this bird - ___________________________ that man - _________________________

this wolf - ___________________________ that city - ________________________ this mouse - ___________________________

ФИО___________________________________класс________

Дата_____________________

2. Притяжательные местоимения.

Личные местоимения

Притяжательные местоимения
(+сущ.) (без сущ.)

Дополнительные местоимения

I

my mine

me

he

his his

him

she

her hers

her

it

its -

it

we

our ours

us

you

your yours

you

they

their theirs

them


Задание 1: Дополни по образцу. Работай с таблицей.

Every day …

1. I do ……… homework in ……… room.

2. You play with ………friends after school.

3. He watches TV in ………living-room.

4. She likes ………family very much.

5. It sleeps on ………mat in the corner of the kitchen.

6. We like ………English classes.


Задание 2: Дополни по образцу. Работай с таблицей.

Now…

1. He is playing with ………kitten.

2. I am chatting with ………friend.

3. She is eating ………pizza.

4. They are drinking ………cola.

5. We are spending ………holidays in Moscow.

6. You are riding ………bike in the yard.

ФИО___________________________________класс________

Дата_____________________

2. Притяжательные местоимения.

Личные местоимения

Притяжательные местоимения
(+сущ.) (без сущ.)

Дополнительные местоимения

I

my mine

me

he

his his

him

she

her hers

her

it

its -

it

we

our ours

us

you

your yours

you

they

their theirs

them


Задание 1: Дополни по образцу. Работай с таблицей.

Every day… (Каждый день …)

1. I do ……… homework in ……… room.

2. You play with ………friends after school.

3. He watches TV in ………living-room.

4. She likes ………family very much.

5. It sleeps on ………mat in the corner of the kitchen.

6. We like ………English classes.


Задание 2: Дополни по образцу. Работай с таблицей.

Now… (Сейчас…)

1. He is playing with ………kitten.

2. I am chatting with ………friend.

3. She is eating ………pizza.

4. They are drinking ………cola.

5. We are spending ………holidays in Moscow.

6. You are riding ………bike in the yard.

ФИО___________________________________класс________

Дата_____________________

3. Настоящее простое время

I go

I do not go

I don’t go

Do I go?

You go

You do not go

You don’t go

Do you go?

He goes

He does not go

He doesn’t go

Does he go?

She goes

She does not go

She doesn’t go

Does she go?

It goes

It does not go

It doesn’t go

Does it go?

We go

We do not go

We don’t go

Do we go?

They go

They do not go

They don’t go

Do they go?


Задание 1: Дополни по образцу. Работай с таблицей.

1. I never ………… to school on Sunday (go).

2. You often ………… pizza (eat).

3. She always ………… her homework (do).

4. He usually ………… tennis after school (play).

5. We sometimes ………… song in our English classes (sing).

6. They seldom ………… bad marks at school (get).


Задание 2: Дополни по образцу. Работай с таблицей.

1. We ………………… to get bad marks (not, like).

2. He …………………  to do his homework (not, want).

3. They …………………  to school on Sundays (not, go).

4. She …………………  the piano well (not, play).

5. It …………………  in the afternoon (not, sleep).

6. I …………………  my lunch at home (not, eat).


ФИО___________________________________класс________

Дата_____________________

3. Настоящее простое время

I go

I do not go

I don’t go

Do I go?

You go

You do not go

You don’t go

Do you go?

He goes

He does not go

He doesn’t go

Does he go?

She goes

She does not go

She doesn’t go

Does she go?

It goes

It does not go

It doesn’t go

Does it go?

We go

We do not go

We don’t go

Do we go?

They go

They do not go

They don’t go

Do they go?


Задание 1: Дополни по образцу. Работай с таблицей.

1. I never ………… to school on Sunday (go).

2. You often ………… pizza (eat).

3. She always ………… her homework (do).

4. He usually ………… tennis after school (play).

5. We sometimes ………… song in our English classes (sing).

6. They seldom ………… bad marks at school (get).


Задание 2: Дополни по образцу. Работай с таблицей.

1. We …………………  to get bad marks (not, like).

2. He …………………  to do his homework (not, want).

3. They …………………  to school on Sundays (not, go).

4. She …………………  the piano well (not, play).

5. It …………………  in the afternoon (not, sleep).

6. I …………………  my lunch at home (not, eat).


ФИО___________________________________класс________

Дата_____________________

4.  Прошедшее простое время.

I went

I did not go

I didn’t go

Did I go?

You went

You did not go

You didn’t go

Did you go?

He went

He did not go

He didn’t go

Did he go?

She went

She did not go

She didn’t go

Did she go?

It went

It did not go

It didn’t go

Did it go?

We went

We did not go

We didn’t go

Did we go?

They went

They did not go

They didn’t go

Did they go?

Задание 1: Переделай по образцу. Работай с таблицей.

1. She ………… (go) to school yesterday.

2. He ………… (eat) her lunch at school yesterday.

3. It ………… (drink) its milk yesterday.

4. We ………… (sing) a nice song yesterday.

5. They ………… (meet) their friends yesterday.

6. You ………… (do) your homework well yesterday.


Задание 2: Дополни по образцу. Работай с таблицей.

1. I ………… (play) the piano last Sunday.

2. He ………… (like) his pizza last Monday.

3. She ………… (open) her shop last year.

4. We ………… (ask) many questions last lesson.

5. They ………… (answer) the teacher’s questions last week.

6. It ………… (need) help last Tuesday.


ФИО___________________________________класс________

Дата_____________________

4.  Прошедшее простое время.

I went

I did not go

I didn’t go

Did I go?

You went

You did not go

You didn’t go

Did you go?

He went

He did not go

He didn’t go

Did he go?

She went

She did not go

She didn’t go

Did she go?

It went

It did not go

It didn’t go

Did it go?

We went

We did not go

We didn’t go

Did we go?

They went

They did not go

They didn’t go

Did they go?

Задание 1: Переделай по образцу. Работай с таблицей.

1. She ………… (go) to school yesterday.

2. He ………… (eat) her lunch at school yesterday.

3. It ………… (drink) its milk yesterday.

4. We ………… (sing) a nice song yesterday.

5. They ………… (meet) their friends yesterday.

6. You ………… (do) your homework well yesterday.


Задание 2: Дополни по образцу. Работай с таблицей.

1. I ………… (play) the piano last Sunday.

2. He ………… (like) his pizza last Monday.

3. She ………… (open) her shop last year.

4. We ………… (ask) many questions last lesson.

5. They ………… (answer) the teacher’s questions last week.

6. It ………… (need) help last Tuesday.


ФИО___________________________________класс________

Дата_____________________

5. Настоящее длительное время.

I am writing

I’m writing

I’m not writing

Am I writing?

You are writing

You’re writing

You aren’t writing

Are you writing?

He is writing

He’s writing

He isn’t writing

Is he writing?

She is writing

She’s writing

She isn’t writing

Is she writing?

It is writing

It’s writing

It isn’t writing

Is it writing?

We are writing

We’re writing

We aren’t writing

Are we writing?

They are writing

They’re writing

They aren’t writing

Are they writing?

Задание 1: Напиши глаголы с окончанием – “ing”.

go + ing … going write + ing … writing

play + ing … playing hit + ing … hitting

go, meet, open, play, do, make, write, read, watch, eat, drink, clean, have, sleep

____________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________

Задание 2: Сделай по образцу. Работай с таблицей.

1. I ………… ………… (play) with my kitten now.

2. You ………… ………… (watch) TV now.

3. He ………… ………… (read) a book now.

4. She ………… ………… (sleep) in her room now.

5. They ………… ………… (eat) pizza now.

6. It ………… ………… (drink) its milk now.

ФИО___________________________________класс________

Дата_____________________

5. Настоящее длительное время.

I am writing

I’m writing

I’m not writing

Am I writing?

You are writing

You’re writing

You aren’t writing

Are you writing?

He is writing

He’s writing

He isn’t writing

Is he writing?

She is writing

She’s writing

She isn’t writing

Is she writing?

It is writing

It’s writing

It isn’t writing

Is it writing?

We are writing

We’re writing

We aren’t writing

Are we writing?

They are writing

They’re writing

They aren’t writing

Are they writing?

Задание 1: Напиши глаголы с окончанием – “ing”.

go + ing … going write + ing … writing

play + ing … playing hit + ing … hitting

go, meet, open, play, do, make, write, read, watch, eat, drink, clean, have, sleep

____________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________

Задание 2: Сделай по образцу. Работай с таблицей.

1. I ………… ………… (play) with my kitten now.

2. You ………… ………… (watch) TV now.

3. He ………… ………… (read) a book now.

4. She ………… ………… (sleep) in her room now.

5. They ………… ………… (eat) pizza now.

6. It ………… ………… (drink) its milk now.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

карточки заданий по английскому языку для учащихся 2 класса

карточки содержат задания на проверку знания букв английского алфавита и образования множественного числа имен существительных....

Организация работы со слабоуспевающими и неуспевающими учащимися на уроке английского языка

В данной работе представлены способы повышения интереса к изучению английского языка у слабоуспевающих учащихся через различные виды деятельности. В этой статье рассмотрены наиболее эффектив...

Организация работы со слабоуспевающими и неуспевающими учащимися на уроке английского языка

В данной работе представлены способы повышения интереса к изучению английского языка у слабоуспевающих учащихся через различные виды деятельности. В этой статье рассмотрены наиболее эффектив...

Организация работы со слабоуспевающими и неуспевающими учащимися на уроке английского языка

В данной работе представлены способы повышения интереса к изучению английского языка у слабоуспевающих учащихся через различные виды деятельности. В этой статье рассмотрены наиболее эф...

О повышении мотивации слабоуспевающих и неуспевающих учащихся на примере английского языка

О повышении мотивации слабоуспевающих и неуспевающих учащихся на примере английского языка...

Карточка Артикль в английском языке 5 класс

Карточка Артикль  в английском языке 5 класс...

Карточки для урока английского языка

Материали разных тем для урока английского языка!...