Разработка урока английского языка "Мир животных"
план-конспект урока по английскому языку (5 класс)
Тема урока английского языка в 5 классе: «Мир животных»
Тип урока: комбинированный (направленный на формирование навыков пользования языковым материалом).
Цели:
учебная – формирование навыков изучающего чтения, совершенствование лексических навыков, формирование навыков пользования языковым материалом на основе изученного ранее материала;
развивающая – обучение умению использовать изученную лексику в устной речи;
воспитательная – формировать положительную мотивацию к изучению иностранного языка за счет создания «ситуации успеха» и применение активных форм обучения.
Задачи урока:
- Повторить лексику по теме «Животные»
- Развивать умение чтения текста с извлечением конкретной информации
- Развивать умение монологической речи
Материалы: мультимедийная презентация, раздаточный материал (карточки)
Ход урока
Организационный момент:
Teacher : Hello! Glad to see you. How are you?
-What is the date today? Who is absent today?
-Let`s look at the blackboard, please. You can see different words and word expressions. Let`s read them. (кластер-тема урока)
-What do you think about the subject of our lesson?
-You are right. We are going to speak about zoos.
Актуализация опорных знаний:
-Look at the blackboard, please.
Be careful what you say or do when you visit the animals in the zoo.
Teacher : Why should people be careful?
Pupil1 : Some animals are dangerous.
Pupil 2 : Some animals are wild and aggressive.
Pupil 3 : Some animals are big, others are small.
Teacher : You quite right. Do you know the animals well ?
Pupils : Yes, we do.
Teacher : Let`s have a guessing game. Do you like riddles? Read and guess what it is.
1 : It is long and green. It can be very terrible and aggressive. It likes to neat meat and fish. It is very wild. It lives in the water. What is it ? ( a crocodile )
2 : It is big and brown. It likes to sleep in winter. It has a sweet tooth. It likes to eat honey, berries, fish and meat. It can swim very well but it lives in the forest. It can be very aggressive but in the zoo it is very funny and nice. What is it ? ( a bear )
3: I have a very nice tail. I can fly. I` m covered with colourful feathers. I can talk. I am very funny. I am a
4: It is the biggest animal in the world. It lives in the ocean but it is not a fish. What is it? ( a whale )
5: I have four legs, I have no teeth. I can swim and dive. I carry my house around with me. I am a ..( tortoise)
6: It is the second biggest animal in the world. It can eat 300 kilos of food and drink 200 liters of water. It lives in Africa and India. It is kind, clever and very intelligent. What is it? ( an elephant )
7: Тhis animal is very unusual. It can`t walk, it can`t run, it can`t fly, it can only jump. It has a front pocket and in the pocket it carries a baby. It lives in Australia. What is it ? ( a kangaroo )
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
mir_zhivotnyh.docx | 22.71 КБ |
Предварительный просмотр:
Тема урока: «Мир животных»
Тип урока: комбинированный (направленный на формирование навыков пользования языковым материалом).
Цели:
учебная – формирование навыков изучающего чтения, совершенствование лексических навыков, формирование навыков пользования языковым материалом на основе изученного ранее материала;
развивающая – обучение умению использовать изученную лексику в устной речи;
воспитательная – формировать положительную мотивацию к изучению иностранного языка за счет создания «ситуации успеха» и применение активных форм обучения.
Задачи урока:
- Повторить лексику по теме «Животные»
- Развивать умение чтения текста с извлечением конкретной информации
- Развивать умение монологической речи
Материалы: мультимедийная презентация, раздаточный материал (карточки)
Ход урока
Организационный момент:
Teacher : Hello! Glad to see you. How are you?
-What is the date today? Who is absent today?
-Let`s look at the blackboard, please. You can see different words and word expressions. Let`s read them. (кластер-тема урока)
-What do you think about the subject of our lesson?
-You are right. We are going to speak about zoos.
Актуализация опорных знаний:
-Look at the blackboard, please.
Be careful what you say or do when you visit the animals in the zoo.
Teacher : Why should people be careful?
Pupil1 : Some animals are dangerous.
Pupil 2 : Some animals are wild and aggressive.
Pupil 3 : Some animals are big, others are small.
Teacher : You quite right. Do you know the animals well ?
Pupils : Yes, we do.
Teacher : Let`s have a guessing game. Do you like riddles? Read and guess what it is.
1 : It is long and green. It can be very terrible and aggressive. It likes to neat meat and fish. It is very wild. It lives in the water. What is it ? ( a crocodile )
2 : It is big and brown. It likes to sleep in winter. It has a sweet tooth. It likes to eat honey, berries, fish and meat. It can swim very well but it lives in the forest. It can be very aggressive but in the zoo it is very funny and nice. What is it ? ( a bear )
3: I have a very nice tail. I can fly. I` m covered with colourful feathers. I can talk. I am very funny. I am a
4: It is the biggest animal in the world. It lives in the ocean but it is not a fish. What is it? ( a whale )
5: I have four legs, I have no teeth. I can swim and dive. I carry my house around with me. I am a ..( tortoise)
6: It is the second biggest animal in the world. It can eat 300 kilos of food and drink 200 liters of water. It lives in Africa and India. It is kind, clever and very intelligent. What is it? ( an elephant )
7: Тhis animal is very unusual. It can`t walk, it can`t run, it can`t fly, it can only jump. It has a front pocket and in the pocket it carries a baby. It lives in Australia. What is it ? ( a kangaroo )
Физ.минутка
Hands up, hands down
Hands on hips,
Sit down. Stand up,
Hands to the sides,
Bend left, bend right
Hands to the shoulders
1-2-3-4, back 1-2-3-4.
Введение нового материала. Работа с текстом.
Teacher : Thank you. Good work. I see, that you know the animals very well and we can speak about them for a long time. They live all around us but if you want to see exotic animals you should go to the zoo. Am I right? There are many zoos in the world but we` ll speak about Moscow Zoo today. Let`s open you books and read text about it. And now you should answer for my questions.
Закрепление материала.Составление монологических высказываний
Who takes care of animals?
Yes, they are zookeepers. And now you should do this task. Match the words in 2 boxes to make up word combinations.
Feed animals, buy, take care of, clean, walk, give some animals, love |
Fruit and vegetables, animals every day, animals’ cages, an elephant, well, animals |
What would you do if you were a zookeeper? Answer the questions using the word combinations above.
If I were a zookeeper I would ……
Make up sentences.
1 go, animals, to the zoo, people, to see
2. to help, want, we, animals, endangered
3. London zoological Society, join, you, can
4. has, animals, a lot of, London Zoo
5. defends, Zoological Society, animals
6. is situated, in Regent’s Park, London Zoo
7. Zoo, like, children
Подведение итогов урока
It`s time to sum up and we do it in unusual way. Let`s create a poem!
(cоздание синквейна)
What can you speak about now?
A zoo is funny and enjoyable
(We can) walk, stretch and jump
(It`s ) full of fun
(Its) an animal park.
Ну а сейчас давайте посмотрим на доску. Вы видите красные, желтые и зеленые кружочки. Выберите:
красный - мне все понравилось и у меня все получалось.
желтый - мне понравился урок, но я не со всем справился
зеленый - у меня ничего не получилось на уроке.
The lesson is over. I’d like to thank you for a good work at the lesson. I give excellent marks to …, good – to ….
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Методическая разработка урока английского языка в 4 классе по теме «Животные».
Урок с использованием системно-деятельностного подхода, а также элементов технологии критичекского мышления и проектной деятельности, целью которого является развитие умений и навыков устной реч...
Разработка урока английского языка на тему: "Животные в нашей жизни"
Данная разработка предназначена для проведения урока -обобщения с использованием здоровьесберегающих технологий.Основными целями урока являются6 развитие умений и навыков устной речи а именно суметь в...
Разработка урока английского языка в 5 классе "Мир животных" по УМК "Spotlight" под редакцией Ю.Ваулиной и Д.Дули
Данная разработка урока содержит интересный материал по теме, различные методические приёмы. информационные технологии и может быть использован в качестве рабочего материала на уроках английского язык...
Разработка урока английского языка по теме «Животные» в 4 классе
Цель: Развитие коммуникативной способности школьников на английском языке по теме «Животные»Задачи: Образовательная:1. Расширить знания обучающихся о животных.Практ...
Разработка урока английского языка "Животные в нашей жизни"
Цель урока: формирование самостоятельной познавательной деятельности учащихсяЗадачи урока:Учебные: Формировать лексические навыки, совершенствовать навыки аудирования, устной монологической и диалогич...
Разработка урока английского языка "Мир животных"
Конспект урока английского языка на тему " Мир животных"....
Методическая разработка урока английского языка в 6 классе "Животные в нашей жизни"
Методическая разработка урока английского языка в 6 классе "Животные в нашей жизни"...