Вариант 1 | Вариант 2 |
I. Open the brackets: - I (to ask) at the lesson yesterday.
- My question (to answer) tomorrow.
- Your luggage (to bring) just up in the lift.
- At the last competition the first prize (to win) by our team.
- The lecture (to attend) by all of us.
- Nobody (to see) him yesterday.
- Moscow University (to found) by Lomonosov.
| I. Open the brackets: - We (to call) Zhukovski the father of the Russian aviation.
- The telegram (to receive) tomorrow.
- A taxi (to call) 15 minutes ago.
- The question (to settle) as soon as they arrive.
- You may (to leave) your coat and hat in the cloak-room.
- The letter (to receive) yesterday.
- Mushrooms (to gather) in autumn.
|
II. Translate in to English. - Её часто посылают на почту.
- Об этом фильме много говорили.
- Книги надо положить в шкаф.
- Эту книгу взяли из библиотеки только вчера.
- Это письмо можно написать на одном листе.
- Какие упражнения делали в классе?
- Ответ будет отправлен через несколько дней.
- За этим мужчиной шла огромная толпа.
- В Москве строят много домов.
- Наш дом сейчас ремонтируют.
- Кто написал это письмо?
- Статья должна быть переведена к 5 часам.
- Весной это поле будет покрыто зелёной травой и цветами.
- Стихотворение было выучено наизусть.
- Когда я приду домой, обед приготовят.
| II. Translate in to English. - В прошлом году её послали в Кембридж.
- В музее нам показали много прекрасных картин.
- Эту картину можно повесить над камином.
- Этих трёх студентов спросили 2 дня тому назад.
- На этой фабрике делают очень красивые сумки.
- Когда тебя спрашивали?
- Когда читали новый рассказ, кто-то постучал в дверь.
- Произведения английских и американских писателей издают во всём мире.
- Колю как раз спрашивают.
- Эти цветы только что сорвали.
- На станции их встретил гид и отвёз в гостиницу.
- Тебя ищут. Иди домой.
- Перевод будет закончен вовремя.
- Работа была выполнена очень хорошо.
- На какой учебник вы ссылаетесь в вашем докладе?
|
III. Change the sentences from the active into the passive voice: - We turn on the light when it is dark.
- The students finished their translation in time.
- I shall finish my work at about seven o’clock.
- Someone has opened the door.
- They often invite me to their parties.
- Where will they build a new library?
- People speak much of him.
- I wonder whether they will listen to him.
| III. Change the sentences from the active into the passive voice: - His wife washed the dishes.
- One uses chalk for writing on the blackboard.
- People speak English in different parts of the world.
- Someone will ask him about it.
- They will look after the children well.
- Students often refer to this book.
- No one has seen him anywhere this week.
- They are discussing this question now.
|
Вариант 3 | Вариант 4 |
I. Open the brackets: - Many houses (to build) in our town every year.
- Hockey (to play) in winter.
- They can (to leave) the key with the clerk downstairs.
- Your report must (to divide) in to two chapters.
- The young man (to introduce) to me only two hours ago.
- He (to give) me this book next week.
- The old man (to show) the way out of the wood.
| I. Open the brackets: - This text (to translate) at the last lesson.
- Many houses (to burn) during the Great Fire of London.
- From the station they (to take) to the hotel tomorrow.
- Soon he (to send) to a sanatorium.
- The rule explained by the teacher at the last lesson (to understand) by all of us.
- The answer to this question (to find) in the encyclopedia.
- They told me that the new student (to speak) about much.
|
II. Translate in to English. - Послали за лекарством? Да, его ищут.
- Его пошлют в Гарвард.
- Эту книгу очень часто спрашивают.
- Как можно перевести это слово?
- Вас экзаменовали утром?
- Письма туда можно посылать только летом, а телеграммы круглый год.
- В будущем году построят много школ.
- Этот перевод будет закончен через несколько дней.
- Вас уже пригласили на вечер?
- Стихи Роберта Бёрнса знают во многих странах мира.
- Тебя вчера просиди прийти пораньше?
- Эти письма просмотрены, их можно отправлять.
- Вас всех соберут в зале и расскажут об изменении в школьной программе.
- Когда я пришла домой, обед был уже сварен.
- Письма были оставлены на столе.
| II. Translate in to English. - За ней всегда посылают.
- Руки надо мыть перед каждой едой.
- Куда можно поставить чемоданы?
- Эта мышь была поймана ночью.
- Мою подругу каждый год посылают заграницу.
- Эта работа будет закончена на будущей неделе.
- Эту книгу вернут вовремя?
- Когда я пришёл, обед был сварен.
- Этот кинотеатр был построен до того, как мы приехали сюда.
- В будущем году его пьеса будет поставлена в этом театре.
- Эти журналы должны быть возвращены в библиотеку на следующей неделе.
- Почему над ним всегда смоются?
- Их будут обучать английскому языку.
- Мальчику не разрешили купаться в реке.
- Этот рассказ обсудили на уроке литературы.
|
III. Change the sentences from the active into the passive voice: - Betty often took her little children to the park.
- We shall do everything in time.
- Someone wants you on phone.
- One uses milk for making butter.
- They will save the money for their holiday.
- People will laugh at you if you say it.
- If they send for you do not refuse to come.
- Somebody has invited her to the concert.
| III. Change the sentences from the active into the passive voice: - Mother made some coffee in the kitchen.
- Snow will cover the fields in winter.
- They build a lot of new houses in this district every year.
- They sent for the doctor immediately.
- Nobody spoke to me in such a way.
- They have done all the exercises in a written form.
- When I switched on the radio they were broadcasting a very interesting programme.
- Wait a little. They are examining the last student there.
|
Вариант 5 | Вариант 6 |
I. Open the brackets: - These trees (to plant) last autumn.
- His new book (to finish) next year.
- Tomorrow we (to take) them to the Russian museum.
- The book (to discuss) at the next conference.
- The poem was so beautiful that it (to learn) by everybody.
- We (to show) the historical monuments of the capital to the delegation.
- The hostess said that one more guest (to expect).
| I. Open the brackets: - Bread (to eat) every day.
- Many interesting games (to play) at our PT lessons.
- Flowers (to sell) in shops and in the streets.
- At the station they (to meet) by a man from the travel bureau tomorrow.
- The composition must (to hand) in on Wednesday.
- I hope the invitation (to send) to everybody.
- The letter (to post) in half an hour.
|
II. Translate in to English. - За ней послали вчера.
- Комнаты нужно регулярно проветривать.
- Кошку можно оставить во дворе?
- Телеграмму послали поздно вечером.
- За этим доктором часто посылают.
- Над ним все смеются.
- На вокзале его встретит папа.
- Собор святого Павла строил архитектор Рен.
- Эта опера была написана 100 лет назад.
- Где сейчас ваш брат? Его послали во Францию.
- За этим профессором всегда посылают в трудных ситуациях.
- На наших занятиях много внимания уделяется произношению.
- Нам всем дали билеты на выставку.
- Когда яблоко было съедено, девочка взяла куклу и пошла в комнату.
- Когда я вернусь домой, все мои чемоданы будут уложены.
| II. Translate in to English. - Уроки были приготовлены, книги и тетради уложены в портфель.
- За мной пошлют завтра.
- Кошку надо кормить рыбой.
- На что нужно обратить внимание?
- Эту статью должна прочитать вся группа.
- На вокзале его всегда встречают друзья.
- Когда были посажены эти яблони?
- Эта картина была написана в 16 веке.
- Этот роман уже переведён на 5 языков.
- О вас только что говорили.
- Меня ждут?
- Иванову велели объяснить, почему он пропускает занятия.
- Лекции этого знаменитого профессора всегда слушают с большим вниманием.
- Когда будет написана ваша книга?
- После обеда посуда была вымыта.
|
III. Change the sentences from the active into the passive voice: - They told her the truth.
- I shall send the letter to my aunt.
- Everybody listened to her attentively.
- They had done everything before we came.
- They have not yet told him about it.
- Somebody locked the front door.
- Someone lost an umbrella here.
- They punished the boy for that.
| III. Change the sentences from the active into the passive voice: - She promised me a book.
- People will forget it very soon.
- They always wait for me after lessons.
- I thought they had already sent the letter.
- We could not use the tape-recorder, they were repairing it.
- I know her family. Her brother Charles has taken me there more than ones.
- They will meet me at the station.
- I did not leave the windows open.
|
Вариант 7 | Вариант 8 |
I. Open the brackets: - The newspapers said that the interesting exhibition (to open) the next week.
- This bone (to give) to my dog tomorrow.
- She (to meet) them in the hall.
- Yesterday he (to tall) to prepare a speech.
- Budapest (to divide) by the Danube into two parts.
- This new dictionary (to sell) everywhere now.
- You can (to find) interesting information about the life of the USA in this book.
| I. Open the brackets: - Nick (to send) to Moscow next week.
- We (to invite) to a concert last week.
- The porter (to bring) you luggage to your room.
- She often (to speak) about at school.
- The article (to publish) last week.
- Uriy Dolgorukiy (to found) in Moscow in 1147.
- All the texts (to look) trough yesterday and not a single mistake (to find.)
|
II. Translate in to English. - Об этом эпизоде часто говорят в нашем доме.
- Их всегда приглашают на день рождения Ани.
- Собаку можно кормить мясом и овощами.
- Её отправили в больницу 2 дня назад
- Это упражнение можно написать карандашом.
- Вам в школе дают книги для чтения?
- В институте его часто вспоминали и говорили о нём.
- Куда положили книги?
- Эти книги используются для работы?
- Обед сварили, когда я пришёл домой.
- Дома над ней посмеялись.
- Меня пригласят на ваш вечер?
- Эту статью написал один английский журналист.
- Не беспокойся, ему помогут в работе.
- Им задали три трудных вопроса.
| II. Translate in to English. - Этот мост ещё строится? Он строился, когда я его увидел в первый раз.
- Летом Колю отвезут на дачу.
- Ребёнку надо давать фрукты.
- Вчера нас послали в лабораторию.
- Ваши сочинения будут возвращены на будущей неделе.
- В Италии нам покажут много достопримечательностей.
- Нас встретят на станции?
- За доктором пошлют завтра.
- К тому времени как он приехал, письмо уже было получено.
- Это стихотворение должны выучить все студенты нашей группы.
- Статья была переведена без ошибок.
- В нашем районе строятся сейчас 3 новые школы.
- Когда я начал им помогать, статью ещё не перевели.
- Мне только что приказали ввести пленных, сказал солдат.
- Я думала, что хлеб и масло купит моя сестра.
|
III. Change the sentences from the active into the passive voice: - She baked her cake very well.
- They will translate this book next year.
- Nobody took notice of this little boy.
- Evidently somebody had informed him of the news before they announced it.
- I am sure your parents will please them.
- You should send the sick man to hospital.
- Hе was a brilliant speaker, and, whenever he spoke, the audience listened to him with great attention.
- I remember that we have paid for the tickets.
| III. Change the sentences from the active into the passive voice: - They built the house in 1960.
- They will tell you when to come.
- Everybody lost sight of the boat in the fog.
- They are constructing some new metro lines now.
- They informed me that they had seen you in Oxford Street.
- Why did they laugh at him?
- The gardener gathered all the dry leaves.
- They finished their work in time.
|