работа с текстом
материал по английскому языку

Прочитайте и переведите текст со словарем, выполните задания по тексту

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл text.docx15.98 КБ

Предварительный просмотр:

In 1608 an Englishman whose name was Thomas Coryate visited Italy. He liked the country and noted down every interesting thing he found. But there was one thing which he found more interesting than the others. In his diary Thomas wrote, “When the Italians eat meat, they use small forks. They don’t eat with hands because, as they say , do not always have clean hands”. Before leaving for England, Thomas Coryate bought a few forks. At home Thomas gave a dinner party to show the invention to his friends. When the servant brought the steak, he took out a fork and began to eat like they did in Italy. Everybody looked at him in surprise. When he told his friends what it was, they all wanted to take a good look at the strange thing. All his friends said that the Italians were very strange people because the fork was very inconvenient. Thomas Coryate tried to prove the opposite. He said it was not nice to eat with one’s fingers because they were not always clean. Everybody got angry at that. Did Mr. Coryate think that people in England always had dirty hands? And weren’t the ten fingers they had enough for them? Thomas Coryate wanted to show that it was very easy to use the fork. But the first piece of meat he took with the fork fell to the floor. His friends began to laugh and he had to take the fork away. Only fifty years later people in England began to use forks.

1. Translate the following sentences into Russian:

  1. In 1608 an Englishman whose name was Thomas Coryate visited Italy.
  2. But there was one thing which he found more interesting than the others.
  3. He said it was not nice to eat with one’s fingers because they were not always clean.
  4. But the first piece of meat he took with the fork fell to the floor.

2. Answer the questions:

  1. Why did the Italians eat with the forks?
  2. What did he give at home to show the invention of the Italians?
  3. Why did his friends begin to laugh?
  4. When did people in England begin to use forks?

3. Correct according to the contents of the text:

  1. They eat with the hands because, as they say, do not always have clean hands.
  2. Everybody got happy at that.
  3. Only seventy years later people in England began to use forks.
  4. When the servant brought the steak, he took out a knife and began to eat like they did in Italy.

4.Find out 10 irregular verbs, write the first form and translate

5.Write down all types of the questions to the underlined sentence

6.Find out the synonyms: exciting, rather, earlier, toe, arm, tidy, fiction, start, humans, uncomfortable

7.Find out the antonyms: up, ceiling, lose, complicated, enemy, nobody, hate, huge, many, never, sell, take

8.Find out the homophones: dairy, sad, peace, love, think, it, then, who’s, meet, where


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Работа над текстом. Членение текста на части. (5 класс. Коррекционная школа VIII вида)

Подборка упражнений поможет в развитии умения выделять части текста: вступление, главная часть, заключение. Школьники учатся озаглавливать текст, формулируя заглавие в виде его идеи или темы.Закрепляе...

Логопедическое занятие в 3 классе"Текст. Работа над текстом"

Урок разработан для учащихся 4 класса коррекционной школы VII вида с диагнозом "Задержка психического развития церебрально-органического генеза"...

План – конспект урока (русский язык, 9 класс) по теме: «Сложноподчиненные предложения и их роль в тексте» (на примере комплексной работы с текстом)

Слово учителя.Молчит река, отражая в себе бесконечность звездного неба. Журчит по ка­мушкам беспечный ручеёк, трепещет рябина на осеннем ветру... Всё это бессло­весный язык природы. И только человек м...

Фрагмент урока в 11 классе "Работа с текстом. Формулировка проблемы исходного текста (подготовка к ЕГЭ).

Предложенная разработка может использована для подготовки  одиннадцатиклассников к ЕГЭ. Можно применить как доплнительный материал к уроку....

Открытый урок по теме "Работа с текстом (в плане подготовки к ЕГЭ). Основные проблемы текста. Авторская позиция. Составление вторичного текста"

Этот урок поможет учителям, готовящим детей к ЕГЭ, на любом открытом материале составить вторичный текст....

Учебный текст как фактор смыслообразования учащихся (публикации о работе с текстом учебника и текстом задачи на уроке физики) (часть 2)

               В современной педагогической науке наряду с традиционными методами обучения используются и инновационные, одним из которых являе...

Учебный текст как фактор смыслообразования учащихся (публикации о работе с текстом учебника и текстом задачи на уроке физики) (часть 1)

В современной педагогической науке наряду с традиционными методами обучения используются и инновационные, одним из которых является метод графического моделирования. В инновационном образовании ...