The Universal Language of Music Unit 1.3
презентация к уроку по английскому языку (11 класс)

Отиско Елена Вячеславовна

The Universal Language of Music  Unit 1.3 Starlight 11

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл unit_1.3.pptx2.82 МБ

Предварительный просмотр:


Подписи к слайдам:

Слайд 1

Unit 1.3

Слайд 2

Look at the two pictures. How are they related? Why do people enjoy events like this?

Слайд 3

What types of music do you enjoy? How do they make you feel? Listen to the music and match them to the type of music. Classical [ˈ klæsɪkəl ] Folk [ fəʊk ] народная Country (also called country and western) is a genre of popular music that originated with blues, church music such as Southern gospel and spirituals, old-time, and American folk music forms including Appalachian, Cajun, Creole, and the cowboy Western music styles of New Mexico, Red Dirt, Tejano, and Texas country. Its popularized roots originate in the Southern and Southwestern United States of the early 1920s . J azz [ ʤæz ] Jazz is a music genre that originated in the African-American communities of New Orleans, Louisiana in the late 19th and early 20th centuries, with its roots in blues and ragtime . Pop music is a genre of popular music that originated in its modern form during the mid-1950s in the United States and the United Kingdom Rock music is a broad genre of popular music that originated as "rock and roll" in the United States in the late 1940s and early 1950s, developing into a range of different styles in the mid-1960s and later, particularly in the United States and United Kingdom . Blues [ bluːz ] Blues is a music genre and musical form which originated in the Deep South of the United States around the 1860s by African-Americans from roots in African-American work songs and spirituals.

Слайд 4

Read the quotation . [kwəʊˈteɪʃn] цитата “Music is the shorthand of emotion" Leo Tolstoy once said. («Музыка — это стенография чувств»)

Слайд 5

В музыке есть прекрасное свойство: когда она попадает в тебя, ты не чувствуешь боли.

Слайд 7

Do you agree or disagree with these quotations?

Слайд 8

World of Music, Arts and Dance WOMAD / ˈ woʊˌmæd / is an international arts festival. The central aim of WOMAD is to celebrate the world's many forms of music, arts and dance.

Слайд 9

brainchild [ˈbreɪnʧaɪld] замысел Genesis [ˈʤenɪsɪs] are an English rock band formed in 1967 occasion [əˈkeɪʒən] случай повод событие broaden horizons- расширять кругозор delight [dɪˈlaɪt] восторг восхищение over the years - на протяжении многих лет backstage [ˈbæksteɪʤ] за кулисами brotherhood [ˈbrʌðəhʊd] / братство /sisterhood [ˈsɪstəhʊd дружеские отношения Alaska [əˈlæskə ] Аляска Zanzibar [ˈzænzɪbɑː] Занзибар global village [ˈgləʊbəl ˈvɪlɪʤ] - Глобальная деревня — термин, введенный Маршаллом Маклюэном для понимания положения, сложившегося на планете с появлением электричества как средства мгновенной связи и производных от него электронных средств коммуникации: Маклюэн показывает, как в результате Земной шар "сжался" до размеров "деревни", стала возможной мгновенная интерактивная передача сообщений из любой точки мира в любые другие и в этой связи стали появляться все более качественные программные продукты. firmly [fɜːmli] прочно плотно крепко надежно swap [swɒp] менять обмениваться in high spirits - в приподнятом настроении dampen [ˈdæmpən] отсыревать ослабить подавлять омрачать unified [ˈjuːnɪfaɪd] единый объединенный togetherness [təˈgeðənɪs ] единение единство reflect [rɪˈflekt] отражать multitude [ˈmʊltɪtjuːd] множество масса unmistakably [ʌnmɪˈsteɪkəblɪ] безошибочно явно drift away [drɪft əˈweɪ] уплыть mud-splattered- забрызганный грязью fond memories [fɒn ˈmemərɪz] приятные воспоминания die-hard fans- преданные фанаты

Слайд 10

Read the text again and put the sentences in correct logical order. A “ Music is an international language that brings people together”, Gabriel once said. B After the tents are taken apart and the car park is empty, the die-hard fans are already looking forward to the next year to experience the feeling of brotherhood and sisterhood again. C WOMAD is a festival dedicated to various styles of music, art and dance. The idea to create this festival belongs to the lead singer of the rock group “Genesis” Peter Gabriel. D And even though the ground is turning into mud beneath our feet, we enjoy singing and dancing at the WOMAD festival. E The WOMAD festival is for the whole family. You can find activities designed for children, workshops, multi-media exhibits and stalls selling handmade goods. F At the end of the festival, the artists gather on stage to give a performance in a multitude of languages, and although not all words might be clear, but music is able to break down the language barriers. G Musicians from all over the world come to the event. They joke, laugh and swap stories on the road. H A common sight at the festival in bad weather is do-it-yourself boots made of plastic bags to protect your foot from brown soup at the field.

Слайд 12

Translate the sentences into English: Если снова пойдет дождь, как это было вчера, мы промокнем насквозь. Знакомство с другими культурами помогает расширить наш кругозор. Наши отпечатки пальцев уникальны для нас. Моя сестра очень талантливо играет на скрипке. Желание помогать больным людям было мотивацией стать врачом. Среди футбольной команды существует сильное чувство братства. Женщины, борющиеся за свои права, испытывают чувство сплоченности . Мне нужно улучшить свои оценки, если я не хочу разочаровать своих родителей. Мы обменялись номерами телефонов с людьми, которых встретили на отдыхе. Я не хочу портить ей настроение, сообщая, что концерт отменен. Существовало множество проблем, которые правительству необходимо было решить. Его реакция на ее комментарии была безошибочно враждебной. На пути к изучению языка может быть много препятствий. Когда они подняли якорь, лодка медленно поплыла.

Слайд 14

Complete the missing words so that the sentence makes sense ……. was/ were the main attraction at the …. . …… buy hand-crafted goods at the …… . …. broaden our horizons by ….. . … at the festival swap stories about … . is a common sight at a music festival. …. l anguage barriers . … in high spirits . … get the chance to …


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Открытый урок в 11 классе по теме "The Universal Language of Music "

Открытый урок по теме "The Universal Language of Music " для учащихся 11 классов. Урок построен на материалах УМК Starlight 11 ( "Звездный английский. 11 класс"  - К.М. Баранова, Дж. Ду...

методическая разработка по теме "Music is the universal language of the world"

план-конспект урока английского языка в 9 классе по теме "Музыка"...

методическая разработка по теме "Music is the universal language of the world"

план-конспект урока английского языка в 9 классе по теме "Музыка"...

Universal languages

Universal language...

Performing Arts: Music. (Unit 2 Step 9) 8 класс

Цели урока:Практические: развивать навыки  восприятия текста на слух; совершенствовать навыки ознакомительного чтения, научить использовать confussable words : like, alike, at the end, in the end...

Music in the Republic of Belarus and the United Kingdom

Тестовая работа для учащихся 8 класса по теме "Музыка". Включает в себя работу с тематическим текстом и лексическими единицами - музыкальные жанры и инструменты. Кроме того, присутствует кул...