Диалог "Выселение из номера"
учебно-методический материал по английскому языку
Диалог "Выселение из номера", входит в рабочую учебную программу по специальности "Гостиничное дело"
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
check_out_3.docx | 13.87 КБ |
Предварительный просмотр:
- Good morning/evening/afternoon! How may I assist you?
- I’d like to leave now. Can I have my invoice and pay?
- Certainly, madam/sir. Could you remind me of your room number?
- Maria Ivanova, room 209.
- Did you enjoy staying in our hotel, Mrs Ivanova?
- Yes, thank you.
- May I have your room key?
- Here you are.
- Thank you. You have stayed in a single/double/triple standart/lux room with buffet breakfast/ bed and breakfast/ half board/ full board included. You have also used the mini bar/sauna/our massage centre.
-Yes, that’s right
- Have you used any other facilities today, for example mini bar or room service?
- No, I haven’t. But I would like you to order a taxi for me.
- Certainly, madam/sir, with my pleasure.
- This is the final sum of your staying. How would you like to pay: by cash or by credit card?
- Cash, please.
- Here’s your bill. Would you be so kind to sign here, please? Here’s your change and the receipt.
- Thank you.
- May I assist you with anything else?/ Your taxi will be here in 10 minutes./ Would you like us to help you with your luggage?
- All right, no, thank you.
- We hope, you enjoyed you stay in our hotel and we’re looking forward to welcoming you back.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Механизм подготовки концертного номера
К общешкольным концертам всегда хочется подготовить что-нибудь необычное. В данной презентации простейший механизм создания выступления. Главное, всё делать слаженно. При это на сцене на экране должно...
Номер газеты "Школьные вести" за март 2012
Как можно развить способности учащихся осмысливать события и явления действительности? Как можно сформировать позитивные ценностные ориентации и убеждения, развить интерес к культуре и истории региона...