Методическая разработка контрольной работы по английскому языку для 7 класса к учебнику Rainbow English 7, авторы О.В. Афанасьева, И.В. Михеева по теме: «Основы экологии»;
тест по английскому языку (7 класс)

Китченко Оксана  Александровна

Контрольная работа по английскому языку за 3 четверть в 7 классе к учебнику О.В. Афанасьева, И.В. Михеева "Rainbow English 7" включает в себя контроль сформированности лексико-грамматических умений и навыков по пройденной материалу за первую четверть.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл Вариант 118.5 КБ
Файл Вариант 218.32 КБ

Предварительный просмотр:

Form 7 (term 3)

Test (1)

  1. Вы услышите радиопередачу о животных. В заданиях 1-6 выберите букву (a, b или c), соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись 2 раза. (4)
  1. Rob’s interest in beetles began when ___.
  1. he played the guitar and sang songs.
  2. he read books about teenagers
  3. he collected books about animals
  1. Rob says that there are ___.
  1. about 40 species of beetles in the world now
  2. more beetles than people in the world
  3. more beetles than any other animals in the world
  1. According to Rob, the length of the longest beetle can be ___.
  1. 2 centimetres
  2. 20 centimetres
  3. 22 cemtimetres
  1. Rob says that beetles eat ___.
  1. only plants
  2. plants and small animals
  3. plants and other beetles
  1. In Rob’s opinion, people don’t like beetles because they ___.
  1. kill a lot of trees and other plants
  2. lay eggs on plants
  3. kill millions of insects and plants.
  1. Rob thinks that the most unusual fact about beetles is that ___.
  1. they are the largest group of living organisms
  2. they can eat small species of animals
  3. they are the world’s oldest animals

  1. Прочитайте текст и отметьте, какие утверждения после него соответствуют содержанию текста (T), какие – нет (F), а о чем в тексте не упоминается (NS).

If you have a dog you love as a pet, it usually lives in your home, keeps your company, and goes on trips with you. So it is hard to believe that dogs see the world around them not like we, humans, do. Dogs cannot see any colours. Scientists have had a lot of tests to show that. For example, one colour was a signal for food, the other colours were not and dogs couldn’t see the difference. But dogs’ fantastic sense of smell helps them to tell things apart.

What about cats? Cats cannot see colours either. Cats hunt at night when everything is dark and colours are not important. Is there any animal that is able to see colours? As far as scientific tests say, the only animal other than man can do it is the monkey.

  1. Pets always make journeys together with families.
  2. Dogs see the world around us in the way people do.
  3. Only one species of animals other than man can see colours.
  4. Tests with signals for food helped scientists to find out what animals can see colours.
  5. Most animals hunt at night, so colours are not important for them.

  1. Выбери и выпиши соответствующие формы глаголов из данных в скобках.
  1. Ages ago penguins (stopped/have stopped) flying.
  2. (Have you included/Did you include) my name on the list? I can’t find it.
  3. My cousin John never (flies/is flying) by plane.
  4. Alec will support your idea if you (will tell/tell) him all the facts.
  5. When the secretary came into the room, he saw that Mr Smith (worked/was working) on the computer.
  6. I know this city very well. I (have been walking/walked) its streets for twenty years.
  7. (Have you finished/Did you finish) your test? Hand in your papers, please.
  8. I (have never heard/never heard) about it when I (have been/was) in the camp.

  1. Переведите предложения
  1. Эмма ходит в школу с 2011 года.
  2. Этим летом они не ездили за границу.
  3. Джон уехал в Англию вчера?
  4. Я читаю книгу в течении 5 минут.
  5. Они знают Тома с прошлого года.

Критерии оценивания:

24-22 – оценка 5

21-18 – оценка 4

17-11 – оценка 3

менее 12 – оценка 2



Предварительный просмотр:

Form 7 (term 3)

Test (2)

  1. Вы услышите радиопередачу о животных. В заданиях 1-6 выберите букву (a, b или c), соответствующую выбранному вами варианту ответа. Вы услышите запись 2 раза. (4)
  1. Rob’s interest in beetles began when ___.
  1. he played the guitar and sang songs.
  2. he read books about teenagers
  3. he collected books about animals
  1. Rob says that there are ___.
  1. about 40 species of beetles in the world now
  2. more beetles than people in the world
  3. more beetles than any other animals in the world
  1. According to Rob, the length of the longest beetle can be ___.
  1. 2 centimetres
  2. 20 centimetres
  3. 22 cemtimetres
  1. Rob says that beetles eat ___.
  1. only plants
  2. plants and small animals
  3. plants and other beetles
  1. In Rob’s opinion, people don’t like beetles because they ___.
  1. kill a lot of trees and other plants
  2. lay eggs on plants
  3. kill millions of insects and plants.
  1. Rob thinks that the most unusual fact about beetles is that ___.
  1. they are the largest group of living organisms
  2. they can eat small species of animals
  3. they are the world’s oldest animals

  1. Прочитайте текст и выберите, какие утверждения после него соответствуют содержанию (T), какие – нет (F), а о чем в тексте не упоминалось.

Many birds have disappeared from our planet, many birds are still in danger. The kakapo is one of them. People call kakapos old night birds because they move at night. They are green and yellow, large and fat. You can find these birds only in New Zealand. They usually live for sixty years. But there are very very few birds of this species in the world. These birds cannot live with people or other animals and they do not have many babies. What is more they are different from most birds because they cannot fly. Kakapos are now in danger from other animals., so New Zealanders try to move them to some quite places of the country where kakapos can make new homes and live freely. Without this help, all the kakapos are going to die.

  1. More then a thousand species of birds are in danger now.
  2. Kakapos don’t move in the daytime.
  3. Kakapos are not small birds.
  4. Kakapos are in danger from New Zealanders.
  5. Some kakapos can live up to 80 years.

  1. Выбери и выпиши соответствующие формы глаголов из данных в скобках.
  1. Where is Ann? – She (has gone/went) shopping at three and she (hasn’t returned/didn’t return) yet.
  2. What’s the weather like in Moscow? – It (rained/has been raining) since morning.
  3. Frank and George will give a talk on the life of gorillas if they (will find/find) enough interesting information.
  4. Jane has been watching television since she (came/has come) home.
  5. Sarah (has looked/has been looking) for a job since March. She has no job now.
  6. Look! I (have washed/have been washing) the cups. They are clean.
  7. Why are your hands dirty? – I (have been planting/have planted) sunflowers.
  8. The robin (lives/lived) in Britain. It is one of the commonest birds there.

  1. Переведите предложения.
  1. Она танцует 5 дней в неделю.
  2. Вчера он встретил Тома на улице.
  3. Как долго ты учишь английский?
  4. Мой брат не уехал в Канаду в этот понедельник.
  5. Элис знает меня с тех пор как мне исполнилось 15.

Критерии оценивания:

24-22 – оценка 5

21-18 – оценка 4

17-11 – оценка 3

менее 12 – оценка 2


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка контрольной работы по английскому языку для 4 класса к учебнику Rainbow English 4, авторы О.В. Афанасьева, И.В. Михеева по теме: «Мой день»;

Контрольная работа по английскому языку за 1 четверть в 4 классе к учебнику О.В. Афанасьева, И.В. Михеева "Rainbow English 4" включает в себя контроль сформированности лексико-грамматических...

Методическая разработка заданий для уроков английского языка на формирование функциональной (читательской) грамотности для обучающихся 4 класса к учебнику Rainbow English 4, авторы О.В. Афанасьева, И.В. Михеева по теме: «Моя семья».

Методическая разработка заданий для уроков английского языка на формирование функциональной (читательской) грамотности для обучающихся 4 класса к учебнику Rainbow English 4, авторы О.В. Афанасьева, И....

Методическая разработка презентации к уроку английского языка на формирование читательской грамотности для обучающихся 9 класса к учебнику Rainbow English 9, авторы О.В. Афанасьева, И.В. Михеева по теме: «Печатные издания».

Знакомство учащихся с биографией Льюиса Кэрролла и историей создания известной книги "Алиса в стране чудес".  Цель задания: поиск и извлечение информации....

Методическая разработка диагностической работы по английскому языку для 10 класса к учебнику Rainbow English 10, авторы О.В. Афанасьева, И.В. Михеева по теме В гармонии с собой 1 четв.

Диагностическая работа по английскому языку для 10 класса к учебнику Rainbow English 10, авторы О.В. Афанасьева, И.В. Михеева по теме  В гармонии с собой 1 четв....

Методическая разработка диагностической работы по английскому языку для 10 класса к учебнику Rainbow English 10, авторы О.В. Афанасьева, И.В. Михеева по теме В гармонии с другими. 2 четв.

Диагностическая работа по английскому языку для 10 класса к учебнику Rainbow English 10, авторы О.В. Афанасьева, И.В. Михеева по теме  В гармонии с другими. 2 четв....

Методическая разработка диагностической работы по английскому языку для 10 класса к учебнику Rainbow English 10, авторы О.В. Афанасьева, И.В. Михеева по теме В гармонии с природой 3 четв.

Диагностическая  работа по английскому языку для 10 класса к учебнику Rainbow English 10, авторы О.В. Афанасьева, И.В. Михеева по теме  В гармонии с природой 3 четв....

Методическая разработка диагностической работы по английскому языку для 10 класса к учебнику Rainbow English 10, авторы О.В. Афанасьева, И.В. Михеева по теме В гармонии с миром 4 четв.

Диагностическая работа по английскому языку для 10 класса к учебнику Rainbow English 10, авторы О.В. Афанасьева, И.В. Михеева по теме  В гармонии с миром 4 четв....