Контрольная работа для 8 класса 2 вариант
тест по английскому языку

Аудирование, чтение, лексика и грамматика.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kontrolnaya_rabota_8_klass_variant_2.docx18.63 КБ

Предварительный просмотр:

The 8th form

Name____________________________________________________

Вариант – 2.

Раздел 1. Аудирование.

Вы два раза услышите пять высказываний, обозначенных буквами А, В, С, D, Е,F. Установите соответствие между высказываниями и утверждениями из следующего списка: к каждому высказыванию подберите соответствующее утверждение, обозначенное ,буквами . Используйте каждое утверждение из списка А, В, С, D, Е,F. только один раз. Взаданииесть однолишнееутверждение.

        

A.         The speaker sees his/her friends every day.

B.         The speaker and his/her friends share the same pastime.

C.         The speaker spends all his/her free time with his/her friend.

D.         The speaker thinks of his/her friend as part of the family.

E.         The speaker moved close to his/her friend`s house.

F.         The speaker thinks he/she is lucky to have such good friends.

Запишите в таблицу выбранные цифры под соответствующими буквами.

Говорящий

1

2

3

4

5

Утверждение

Раздел 2. Чтение.

Прочитайте текст. Определите, какие из приведённых утверждений 16соответствуют содержанию текста (1 – True), какие не соответствуют (2 – False) и о чём в тексте не сказано, то есть на основании текста нельзя дать ни положительного, ни отрицательного ответа (3 – Not stated).

Aim for the stars!

Richard Branson is one of England`s most successful businessmen.  He has started more than 360 businesses, built up a personal fortune of more than 3 billion pounds, and is the 20th richest person in Britain today. Not bad for a man who still couldn`t read at the age of eight, and for whom school wasn`t just  a challenge – it was a nightmare.

Richard Branson has dyslexia – a condition which makes it very difficult to learn to read, write and spell correctly. Doctors say that about 10 procent of the population has dyslexia.  However, when Richard was young, no one from his school or family environment realised the sort of problems he was trying to deal with when it came to reading and writing properly. Back then, people didn`t know that dyslexia was a learning disorder. Everyone just thought people with dyslexia were not very clever.

Richard was embarrassed by the problems he had with his schoolwork, and had a very difficult time in school. But he was determined not to let his learning disability prevent him from succeeding in life. So, he concentrated on his other qualities such as his creativity, as well as his ability to inspire people and make them enthusiastic about trying their best. And by doing so, he found great success.

Richard says that dyslexia is a challenge, but it is also a gift. People who have dyslexia have to deal with many challenges and often experience and see the world in different way. He adds that the ability to see things differently is a great advantage in life.

“ My interest in life comes from setting myself huge, apparently impossible challenges and trying to achieve them”, he says. Richard shows that we should all aim for the stars!

   

  1. At the age of eight, Richard was having bad dreams about school.
  1. True                2) False                        3) Not Stated

  1. People understood that he had learning difficulties.
  1. True                2) False                        3) Not Stated

  1. Richard had to see a special doctor about his learning disorder.
  1. True                2) False                        3) Not Stated

  1. Richard has a talent for encouraging others to do well in something.
  1. True                2) False                        3) Not Stated

  1. Richard enjoys trying to achieve goals that seem hopeless.
  1. True                2) False                        3) Not Stated

Раздел 3. Грамматика и лексика.

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 1 – 5, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 1-5.

ThousandsoftouristsvisitEdinburgheveryyear.

1.       The capital of Scotland is ___________ for its history and architecture.                FAME

2.        It`s one of the __________ centres of the country.                                 CULTURE

3.        The main ____________ of the city is Edinburgh Castle.                         ATTRACT

        It was built in the 12th century but it still looks magnificent and

4.        very ________________.  There are many historic monuments in Edinburgh.    IMPRESS

One of them is an unusual monument to Walter Scott,

5.        a well-known ___________. The city streets are usually full of noisy                WRITE        

        touristswithcameras.

Прочитайте приведённый ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные заглавными буквами в конце строк, обозначенных номерами 1 – 7, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 1-7.

1.          Dadusuallycomesupwithoriginalideas. Last Sunday Dad _____________        DECIDE

        that we should all go on a camping trip.

2.        The idea came to him while he  __________________ an article about                 READ

camping. The article said that camping brings families  together.

3.        “Not true”, I smiled. “What about television? It usually ____________                HELP

        families to feel a lot more united.”

4.        “ If the weather is fine, we  _____________on a trip next weekend.                GO

5.        I quickly looked over at my brother. He is _____________ than me.                 YOUNG

        

6.        He gave me a knowing smile, “Do you remember _________ last trip?”         WE

7.         We __________ tired and disappointed with the trip.                                BE


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа 6 класс "Многообразие растений" (2 варианта)

Контрольная работа 6 класс "Многообразие растений" (2 варианта). Часть 1 - выбор одного ответа из четырех. Часть 2 - выбор трех верных ответов из шести, задания на установление соответствия....

Контрольная работа «Основные классы неорганических веществ» химия 8 класс по программе О.С. Габриеляна ( 16 вариантов)

Контрольная работа  по теме «Основные классы неорганических веществ» для учащихся 8 класса обучающихся по программе О.С. Габриеляна. Работа содержит 16 вариантов. Задания каждого варианта одинако...

Контрольная работа. 10 класс. 1,2 вариант

Тестовые задания для контроля знаний...

Контрольная работа в двух вариантах по теме "Политика" для 11 класса профильного обучения

Контрольная работа включает в себя  3 типа заданий ( по аналогии ЕГЭ ): задания с выбором ответв, на выбор из перечня, с развернутым ответом....

Контрольная работа в 2 вариантах для 6 класса

Контрольная работа для 6 класса...

Итоговая контрольная работа, 6 класс (2 варианта)

Итоговая контрольная работа по русскому языку за 6 класс представляет собой две части: 1 часть – 21 задание с выбором ответа, 2 часть – деформированный текст с 7-ю заданиями. В заданиях части ...

Контрольная работа 7 класс Вариант 1

Назначение работы – оценить уровень общеобразовательной подготовки, с целью выявления степени освоения стандарта учащимися 7-х классов основной школы по английскому языку за первую четверть. Кон...