Методическая разработка Неделя иностранных языков
методическая разработка по английскому языку (5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 класс)
В работе рассматриваются методические рекомендации по проведению недели иностранных языков, основанные на практическом опыте.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
metodicheskie_rekomendatsii_po_provedeniyu_nedeli_inostrannyh_yazykov.docx | 27.1 КБ |
Приложение 1 План недели | 41.5 КБ |
Приложение 1 План недели | 67 КБ |
Приложение 1 План недели | 13.75 КБ |
Приложение 1 План недели | 17.79 КБ |
Приложение 2 Конкурс проектов | 11.37 КБ |
Приложение 2 Конкурс проектов | 1.41 МБ |
Приложение 3 Тексты для перевода | 10.59 КБ |
Приложение 3 Тексты для перевода | 14.59 КБ |
Приложение 3Тексты для перевода | 12.93 КБ |
Приложение 4 Олимпиады | 21.01 КБ |
Приложение 4 Олимпиады | 57 КБ |
Приложение 4 Олимпиады | 23.73 КБ |
Приложение 5 English - Speaking Corner | 11.67 КБ |
Приложение 6 Викторины | 18.76 КБ |
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
«Гимназия № 4 им. А.С.Пушкина г. Йошкар-Олы»
Методическая рекомендация
Неделя иностранных языков
Составитель : Семенова Р.Б.
Учитель английского языка
МБОУ « Гимназия №4 им.А.С.Пушкина»
Г.Йошкар-Ола,2020
С О Д Е Р Ж А Н И Е
Пояснительная записка……………………………………………………………………………………………………………………
1. Организация подготовки недели иностранных языков……………………………………………………………….
2. Порядок проведения недели иностранных языков…………………………………………………………………….
2.1 Методика проведения конкурса проектов……………………………………………………………………………….
2.2 Методика проведения конкурса переводчиков………………………………………………………………………..
2.3 Методика проведения олимпиады по английскому языку……………………………………………………………………………………………………………………………………………….….
2.4 Методика проведения конкурса English –Speaking Corner………………………………………………………
2.5 Методика проведения конкурса- викторины…………………………………………………………………………..
2.6 Подведение итогов ……………………………………………………………………………………………………………………
3. Заключение………………………………………………………............................................................................
4. Приложения………………………………………………………………………………………………………………………………..
4.1 План проведения недели иностранных языков….......................................................................
4.2 Проекты учащихся …………………………………………………………………………………………………………………..
4.3 Тексты для переводов…………………………………………………………………………………………………………………
4.4 Тесты для проведения олимпиады по английскому языку....................................................................................................................................................
4.5 Конкурс English –Speaking Corner
4.6 Конкурс-викторина
5. Литература…………………………………………………………………………………………………………………………………..
ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА
Данная методическая разработка содержит описание технологии проведения недели иностранных языков. Рассматриваются особенности организации коллективных, индивидуальных конкурсов, ориентированных на учащихся с разным уровнем подготовки. Работа предназначена для преподавателей иностранного языка, может оказать методическую помощь педагогам-практикам, и имеет своей целью ознакомить их с методикой проведения недели иностранных языков. Методическая разработка составлена на базе практического опыта преподавания английского языка в МБОУ «Гимназия №4 им А.С.Пушкина».
Актуальность проведения предметных недель обусловлена тем, что они позволяют рассматривать с разных сторон одну проблему – проблему обучения и развития школьников, с широким использованием внутренних ресурсов активизации познавательной деятельности. Сущностью любой предметной недели является создание эффективной системы взаимодействия учащихся и учителей, направленного на развитие познавательных и творческих способностей школьников и пропаганду престижа знаний.
Неделя иностранных языков проводится с целью:
предоставить учащимся возможность для реализации творческого потенциала и демонстрации достижений в изучении английского языка, выявить уровень сформированных коммуникативных умений и навыков, расширять общий кругозор и эрудицию учащихся.
Задачи:
1. Усиление мотивации к изучению иностранных языков.
2. Способствовать практическому владению речевой деятельностью.
3. Стимулировать языковую и интеллектуальную догадку.
4. Расширять общий кругозор учащихся, повышать их культурный уровень.
5.Воспитание интереса и положительного отношения к изучаемому языку.
5. Развивать творческие способности учащихся.
6.Развитие речемыслительной деятельности учащихся.
7.Развитие логики, способности к догадке.
8.Развитие навыков контроля и самоконтроля.
9. Развитие умения работать индивидуально и коллективно.
Неделя проводиться ежегодно по решению научно методического совета гимназии в соответствии с планом работы гимназии. Участие в неделе иностранных языков принимают учащиеся со 2 по 11 классы, изучающие иностранные языки. Проводят неделю преподаватели иностранных языков. В ходе проведения недели контролируются знания, умения и навыки учащихся по иностранным языкам, выявляются их способности работать самостоятельно и в группе.
Проведение недели повышает интерес к изучению иностранных языков, развивает творческую активность учащихся, содействует сплочению коллектива.
1.ОРГАНИЗАЦИЯ ПОДГОТОВКИ НЕДЕЛИ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ
За месяц до проведения данного мероприятия на заседании кафедры учителей иностранных языков определяется программа, намечаются сроки проведения, назначаются преподаватели, ответственные за организацию, подготовку, разработку заданий, проведение отдельных этапов мероприятия. Заранее учащиеся знакомятся с тематикой проектных работ. Учителя иностранных языков знакомятся с положением проведения недели иностранных языков(Приложение 1 План недели) https://cloud.mail.ru/public/oi85/huXnFyA52
На стенде помещаются объявление и программа мероприятий.
Преподаватели, ответственные за отдельные этапы мероприятия, разрабатывают необходимые задания и материалы, подготавливают их, по мере необходимости проводят консультации.На время проведения недели в фойе гимназии вывешивается красочная вывеска «Неделя иностранных языков».
Для оценки конкурса проектов создается жюри из числа преподавателей гимназии.
2.ПОРЯДОК ПРОВЕДЕНИЯ НЕДЕЛИ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ
2.1 Методика проведения конкурса проектов
Целью данного конкурса является расширение кругозора и развитие познавательного интереса к стране изучаемого языка. Формирование умения находить прекрасное в жизни и привитие желания к познанию нового. Сам конкурс представляет собой выставку стендовых проектов по тематике недели. Группы участников проекта, создаются по интересам самих учащихся. Учитель контролирует ,чтобы все учащиеся класса принимали участие в создании проекта.
Учащиеся могут создать стенд-проект или проект в виде презентаций . (Приложение2 Проекты учащихся) https://cloud.mail.ru/public/JepV/s3GBurYQJ
В этом конкурсе оценивается оригинальность проекта, его информативность, эстетическое оформление и иллюстративность. За каждый показатель начисляется по 5 баллов, что в сумме составляет максимальную оценку 20 баллов. В состав жюри входят преподаватели иностранных языков и представители администрации – зам.директора по УР и ВР.
2.2 Методика проведения конкурса переводчиков
Основной целью данного конкурса является развитие практического владения языком, что предполагает умение самостоятельно читать тексты путем изучающего чтения. Итогом такого чтения является точный перевод текста на родной язык.Конкурс переводчиков является индивидуальным и проводится средиучащихся, имеющих хороший уровень подготовки . От группы участвуют 1 или 2 учащихся. Тексты для перевода могут быть подобраны какстрановедческого, общенаучного характера, так и художественная литература. (Приложение 3 Тексты для перевода) https://cloud.mail.ru/public/hYkb/AUEHdCLvf . В зависимости от направленности,сложности и объема текста устанавливается время для перевода ивозможность использования словаря. Жюри оценивает скорость перевода,языковую корректность (литературный перевод) и точность передачи информации. За каждый показатель начисляется по 5 баллов, что в суммесоставляет максимальную оценку 15 баллов. Конкурс оцениваютпреподаватели иностранных языков.
2.3 Методика проведения олимпиады по английскому языку
Олимпиада проводится среди учащихся 4-6 классов, 7-8 ,9-11 с целью выяснения уровня усвоения и оценки качества знаний учащихся попредмету.Этот конкурс индивидуальный – принимают участие по два ученика от класса . Преподаватели готовят материалы для олимпиады. Рекомендуется проводить олимпиаду в виде тестирования . Учащимся предлагаются задания по аудированию, грамматике, чтению, письму. Время для тестирования зависит от класса : 45 минут, 90, 140.Максимальное количество баллов зависит от заданий. (Приложение 4 Олимпиады) https://cloud.mail.ru/public/Q41M/SZkJPtB5v
2.4 Методика проведения конкурса English –Speaking Corner
Цель конкурса – активизация учащихся, развитие интереса к изучению английского языка, развитие навыков устной речи.Данный конкурс проводится на большой перемене между уроками. Учащиеся готовят стихи или песни на английском языке по теме недели и выступают с ними у открытого микрофона. Ведущий мероприятия заранее разрабатывает не большую программу и представляет участников . Зрителями мероприятия являются учащиеся разных возрастных групп. (Приложение 5 English –Speaking Corner) https://cloud.mail.ru/public/BHe4/F5jL6omib
2.5 Методика проведения конкурса- викторины
Конкурс знатоков зарубежной культуры проводится среди учащихся разных возрастных групп.
Цель: Воспитание уважительного отношения к культуре, истории и традициям народов других стран. Формирование стойких познавательных интересов. Преподаватели иностранных языков готовят -презентации для демонстрации на мультимедийной аппаратуре. Мероприятие проводится в кабинетах. Учащимся заранее дается задание – как можно больше узнать об истории, науке, культуре, архитектуре, музыке и литературе европейских стран, Америки ( знания полученные в школе при изучении ряда дисциплин). Класс делится на подгруппы по 5-6 участников. За каждый правильный ответ начисляется максимальная оценка – 5 баллов. ( Приложение 6 Викторина) https://cloud.mail.ru/public/AzD3/7M4iV7EaJ
2.6 Подведение итогов
Закрытие и подведение итогов недели иностранных языков проходит в актовом зале. Группы – победители, занявшие призовые места, награждаются грамотами и подарками. Учащиеся, победившие в отдельных номинациях, поощряются индивидуальными призами.
3 ЗАКЛЮЧЕНИЕ
По завершению Недели иностранных языков проводится заседание кафедры учителей иностранных языков с обсуждением итогов проведенного мероприятия, анализируется эффективность его проведения с обобщением опыта, выявляются недоработки, для последующего их устранения, определяются направления, по которым следует совершенствовать подготовку по предмету.
Внеклассная работа, таким образом, может оказать положительное воздействие на учебную деятельность на иностранном языке. Внеурочное общение на иностранном языке учащихся приближает в какой-то мере к естественно мотивированному пользованию им, оно может служить важным средством мотивации.
4 ПРИЛОЖЕНИЯ ( см ПАПКИ) https://cloud.mail.ru/public/hYfb/AciZLEsX7
5. ЛИТЕРАТУРА
1.Подгорская О.Н.,Черничкина Е.К.Предметные недели в школе.-Волгоград: Учитель, 2015
2.Пассов Е.И., Кузовлев В.П. Учитель иностранного языка . Мастерство и личность.-М.: Просвещение ,2016
3. Тер-Минасова С.Г. Язык и межкультурная коммуникация.М.: Слово,2008
Предварительный просмотр:
Утверждаю: Урусова Л.И.
Директор МБОУ «Гимназия №4 им.А.С.Пушкина»
Неделя иностранных языков
«Памятные даты англоязычной литературы»
с 10 по 15 октября 2016г.
Дата | Название мероприятия | Класс | Кабинет | Время | Учитель |
10.10 Пон. | Выступление учащихся 10-11 классов на классных часах по темам: А.Милн Д.Толкиен Ч.Диккенс | 5-6 7-8 9 | 8.15 | Мыза О.В. Колесникова Е.В. | |
Викторина «Известные англоязычные писатели» | 8а | 120 | 8.15 | Ефимова З.И. | |
Викторина «В мире англоязычной литературы» | 7в | 213 | 8.15 | Калякина И.С. | |
11.10 Вт. | Урок «Великие англоязычные писатели» | 8б | 216 | 11.00 | Нейфельд И.Г. |
Олимпиада по английскому языку | 2-11 | 4-6-28 7-8-27 9-11-26 | 9.00 | Семенова Р.Б. | |
12.10 Ср. | Урок- соревнование по сказке А.Милна «Винни Пух» | 4в | 415 | 10.00 | Евсеева А.А. |
Викторина « По страницам английской литературы» | 6в | 208 | 10.05 | Кондратьева Н.П. | |
Подведение результатов конкурса проектов учащихся | Ускова Т.Н. Нейфельд И.Г. | ||||
13.10 Чет. | Аукцион «Книголюбы» | 7а | 119 | 11.05 | Семенова Р.Б. |
14.10 Пят. | Викторина «Круглые даты англоязычной литературы» | 8в | 8.15 | Царегородцева Н.Ю. | |
Викторина «Англоязычные писатели детям» | 6а | 122 | 13.05 | Ускова Т.Н. | |
15.10 Суб. | Подведение итогов недели | Семенова Р.Б. |
Предварительный просмотр:
Утверждаю
Директор МБОУ «Гимназия №4 им.А.С.Пушкина»
Урусова Л.И.
План проведения недели иностранных языков
«Литература стран изучаемых языков»
Дата | Название мероприятия | Класс | Время проведения | Место проведения | Ответственный учитель |
Пон. | Альманах «Витамины роста» | 5б | 8.15 | №116 | Семенова Р.Б. |
Презентация «Творчество К . Дойля» | 9г | 6 урок | №17 | Ефимова З.И. | |
Оформление гимназии проектами учащихся | Кондратьева Н.П. Семенова Р.Б. | ||||
Вт. | Защита проектных работ «Мой любимый англо-язычный писатель». Конкурс проектов | 4а,4б, 4в,4г, 4д | 1-5 уроки | №122 | Ускова Т.Н. |
Викторина «По страницам английских сказок» | 9в | 6 урок | №17 | Колесникова Е.В.,Кондратьева Н.П. | |
Конкурс творческих работ учащихся | 2а,2б,2в,2г | 1-4 уроки | №407 | Евсеева А.А. | |
Ср. | Подведение итогов проектов и творческих работ учащихся | 14.00 | Ускова Т.Н. Нейфельд И.Г. Кобякова Ю.А. | ||
Открытый урок «Хранители сказок» | 5д | 6 урок | №3 | Николаева Ю.О. | |
Литературно-музыкальная композиция «Поэзия-музыка души» «Музыка- язык души» | 8г(1) 8д(2) | 1 урок 2 урок | №216 №216 | Крылова Л.С. | |
Урок -игра «Сказочная Великобритания» | 5д | 6 урок | № | Кобякова Ю.А. | |
Чет. | Викторина по творчеству Дж. Роулинг .Конкурс проектов «Литература англо-язычных стран» | 8а 8б 8в 8д | 2 урок 4 урок 5 урок 6 урок | №122 | Ускова Т.Н. |
Защита проектных работ | 9а 7б | 1 урок 6 урок | №17 №17 | Ефимова З.И. | |
Викторина по сказке Дж. Барри «Питер Пен» | 3д | 1 урок | №407 | Евсеева А.А. | |
«Стихи и музыка в нашей жизни» «Роль музыки в жизни поэта» | 8г(2) 8д(1) | 4 урок 5 урок | №216 №216 | Крылова Л.С. | |
Пят. | Открытый урок «Оскар Уальд «Портрет Дориана Грея» | 11а | 3 урок | №17 | Мыза О.В. |
Открытый урок «Праздник алфавита» | 2г | 4 урок | №209 | Нейфельд И. | |
Суб. | Открытый урок “Reading is an adventure” | 6б | 2 урок | №17 | Царегородцева Н.Ю |
Инсценировки произведений английских авторов “All world’s a stage and all the men and women merely players” | 10а 10б | 14.00 | Актовый зал | Мыза О.В. Семенова Р.Б. Кухарцева К.С.. Валиахметова А.Р,,Виноградова М.В., Лебедева К.В. |
Олимпиада по английскому языку
29 октября
(письменная часть)
класс | время | длительность | количество учащихся | кабинет | учитель |
4-6 | 8.15-9.05 | 45 минут | 4-12 5-15 6-15 | фойе 3 этажа | Ефимова З.И. |
7-8 | 8.15-9.50 | 90 минут | 7-12 8-15 | 26 | Царегородцева Н.Ю. Виноградова М.В.. |
9-11 | 8.15-10.20 | 120 минут | 9-12 10-9 11-9 | 27 | Евсеева А.А. |
Олимпиада по английскому языку
29 октября
(устная часть)
класс | время | длитель ность | колич. учащихся | кабинет проведения | кабинет ожидания | учителя в аудитории | учитель в каб. ожидания |
4 | 9.10 | 2 мин. | 12 | 117 | 119 | Ефимова З.И. | Лебедева К.В. |
5-6 | 12.05 | 2 мин. | 5-15 6-15 | 120 | 116 | Нейфельд И.Г. Кобякова Ю.А. | Кухарцева К.С.. |
7-8 | 12.05 | 3-4 мин. | 7-12 8-15 | 119 | 113 | Колесникова Е.В. Царегородцева Н.Ю. | Валиахметова А.Р. |
9-11 | 12.05 | 2 мин | 9-12 10-9 11-9 | 122 | 118 | Ускова Т.Н. Николаева Ю.О. | Лебедева К.В. |
Предварительный просмотр:
Утверждаю
И.о. директора МБОУ
«Гимназия №4 им.А.С.Пушкина»
Гребнева Е.Н.
План проведения недели английского языка “Wales” 26.11-30.11.2018
Дата | Название мероприятия | Класс | Время проведения | Кабинет | Учитель |
26.11 понедельник | Общешкольный классный час “Wales” | 5 а,б,в,г,д | 8.15-8.45 | 5а-116 5б-118 5в-18 5г-115 5д-33 | Калякина И.И. |
6 а,б,в,г | 8.15-8.45 | 6а-4 6б-29 6в-13 6г-17 | ЧерноваЕ.Е. | ||
7 а,б,в,г,д | 8.15-8.45 | 7а-32 7б-5 7в-30 7г-1 7д-19 | Мыза О.В. Колесникова Е.В(7д). | ||
8 а,б,в,г | 8.15-8.45 | 8а-27 8б-218 8в-417 8г-12 | СеменоваР.Б. | ||
9 а,б,в,г,д | 8.15-8.45 | 9а-7 9б-119 9в-216 9г-3 9д-11 | Калякина И.И. (9в,9г,9д) СеменоваР.Б. (9а,9б) | ||
10 а,б,в | 8.15-8.45 | 10а-31 10б-217 10в-26 | ЧерноваЕ.Е.(10б) Мыза О.В.(10а) Колесникова Е.В(10в) | ||
11 а,б | 8.15-8.45 | 11а-220 11б-214 | Мыза О.В.(11а) Колесникова Е.В(11б) | ||
Урок-викторина “ Wales” | 5б | 8.55-9.30 | 118 | Ефимова З.И. | |
27.11 вторник | Викторина “Wales” | 7а 7в | 8.15-9.00 | 122-119 | Ускова Т.Н. |
Урок-путешествие “ Wales” | 4в | 10.05-10.50 | 311 | Гардфельдер Ю.М. | |
28.11 среда | Игра-путешествие “ Wales” | 2г | 9.05-9.50 | 416 | Кондратьева Н.П. |
Конкурс переводчиков | 11а,11б | 119 | Семенова Р.Б. | ||
Урок- игра “ Wales” | 2б | 11.50-12.35 | 313 | Ядыкова Е.Н. | |
29.11 четверг | Урок- игра “ Wales” | 5а | 12.15-13.00 | 119 | Кобякова Ю.А. |
Урок-игра “Welcome to Wales” | 4а | 11.00-11.45 | 309 | Овчаренко О.И. | |
30.11 пятница | Подведение итогов недели | Семенова Р.Б. |
Предварительный просмотр:
Утверждаю
Директор МБОУ «Гимназии №4 им.А.С.Пушкина»
__________Е.Н.Гребнева
План проведения недели иностранных языков «100-летие Республики Марий Эл» с 18.11 по23.11
Дата | Название мероприятия | Класс | Время проведения | Кабинет | Учитель |
18.11 понед.
| Классный час “Mari El” | 10 а 10 б 10 в | 8.15-8.45 | 5а-214 5б-10 5в-3 5г-116 5д-118 | Семенова Р.Б. |
| Классный час “Mari El” | 10 а 10 б 10 в | 8.15-8.45 | 6а-213 6б-120-113 6в-18 6г-20 6д-28 | Калякина И.С. |
| Урок “Our city is the best” | 5г | 8.55-9.35 | 116 | Овчаренко О.И. |
| Урок “Mari El” | 5в | 8.55-9.35 | 120 | Ефимова З.И. |
19.11 вторник | Урок “I love Yoshkar-Ola” | 5а | 8.15-9.00 | 214 | Мыза О.В. |
Урок “ Yoshkar-Ola is my native town ” | 5 а | 8.15-9.00 | 122 | Ускова Т.Н. | |
20.11 среда | Муниципальный этап всероссийской олимпиады школьников | 7 8 9 10 11 | 9.00 | СОШ №1 | Ускова Т.Н. Калякина И.С. Колесникова Е.В. Чернова Е.Е. Кондратьева Н.П. |
Подведение итогов конкурса проектов и творческих работ учащихся | 14.10 | Ускова Т.Н. Шашина Л.Ю. Ядыкова Е.Н. | |||
21.11 четверг | Викторина «Our Republic” | 7 | 9.10 | 17 | Чернова Е.Е. |
English –Speaking Corner | 5-11 | 10.50-11.10 11.55-12.15 | Фойе 2 этаж | Ядыкова Е.Н. | |
22.11 пятница | Урок “Mari El” | 3д | 8.15-8-55 | 208 | Кондратьева Н.П. |
23.11 суббота | Подведение итогов недели | Семенова Р.Б. |
План проведения классного часа “Mari El”
18 ноября (понедельник) 8.15-8.45
Ответственные:
5 классы-Семенова Р.Б.
6 классы-Калякина И.С.
класс | кабинет | учащиеся | учитель | |
1 | 5а | Булдаков В. Михайлова М. | Мыза О.В. | |
2 | 5б | 10 | Абашина С. Аскольская С | Кудряшова М.М. |
3 | 5в | 3 | Онучина П. Токарева У. | Кобякова Ю.А. |
4 | 5г | 116 | Данилов Н. Петрова А. | Овчаренко О.И. |
5 | 5д | 118 | Волкова Е. Кладовикова Д. | Семенова Р.Б. |
6 | 6а | 213 | Бородина Е.А. | |
6б | 120-113 | Ефимова З.И. | ||
6в | 18 | Байкова Е.А. | ||
6г | 20 | Богданова И.И. | ||
6д | 28 | Альфимова Ю.А. |
English –Speaking Corner
21 ноября
Место проведения- фойе 2 этажа ( каб.18-20)
Время- 10.50-11.10 (перерыв после 3 урока)
11.55-12.15 (перерыв после 4 урока)
Ведущий - Ядыкова Е.Н.
English –Speaking Corner | Участники | класс | Время | учитель |
Russia | Булдаков Вадим Кладовикова Дарья Петрова Анастасия Михайлова Марина | 10б | Семенова Р.Б. | |
This land is your land | Кузнецов Кирилл Павлова Дарья Гильманшина Дарья Морозова Дарья | 9б | Семенова Р.Б. | |
Friends | Евсеев Артем Кодочигова Ксения | 5д | Семенова Р.Б. | |
What is this life? | Лежнина Кристина | 11б | Мыза О.В. | |
Песня-Friends of the Earth | Дмитриева Дарья Петрова Полина Игнатьева Елизавета | 11б | Чернова Е.Е. |
Предварительный просмотр:
Итоги конкурса проектов учащихся по английскому языку
1 -4 классы:
1 место – 4Д, Гусарова Татьяна, Д.Р.Р. Толкиен «Властелин колец»
2 место – 4Д, Кристофорова Светлана, С. Коллинз «Голодные игры»
3 место – 4Д, Серебряков Роман, Л. Кэрролл «Алиса в стране чудес»
За художественное оформление:
3Г, Шевкопляс Полина, Дж. Роулинг «Гарри Поттер»,
3 Д Валитова Юлия, Л.Кэрролл «Алиса в стране чудес».
5 – 6 классы:
1 место – 6А, Стрельникова Мария, Кириллова Дарья, Маркочев Игорь, Чистякова Ксения, Д.Р.Р. Толкиен «Властелин колец»
2 место – 6Г, Сымова Анастасия, Рик Риордан «Перси Джексон»
3 место – 6Б, Мелкумян Лилит, Скворцова Татьяна, Никулин Андрей, Мелкумян Ашот, Путешествие во времени (М. Твен, Дж. Лондон, К.С. Льюис, Дж. Роулинг)
3 место – 5Б, Михайлова Марина, Селиванова Ульяна, «Цыпленок-цыпа»
7 – 8 классы:
1 место – 8Б, Старыгина Алена, Дж.Р. Киплинг
2 место – 8Г, Константинова Даниэлла, Артур Конан Дойл
3 место – 8Д, Поликарпова Кристина, Уильям Шекспир
9 – 11 классы:
1 место – 11А, Кузнецов Александр, 11Б, Рычин Александр, Д.Р.Р. Толкиен
2 место – 10Б, Веретенникова Екатерина, Чагина Александра, Л.М. Элкотт
3 место – 10А, Огнетова Анна, Артемьева Анастасия, Губина Анастасия, Л. Кэрролл «Алиса в стране чудес»
3 место – 11Б, Смирнова Мария, Ягодарова Анна, Рэй Брэдберри
Предварительный просмотр:
Подписи к слайдам:
Mari El The Republic of Mari El is a federal subject of Russia located in the east of the European part of the country, in the Volga Federal District. Yoshkar-Ola is the capital city of the region.
The population of Mari El is about 686,000 (2015) The Finno-Ugric tribes inhabited the current territory of the western, northern and central Russia since prehistoric times. The Republic of Mari El is one of the most environmentally friendly regions in the European part of Russia. There are a lot of beautiful clean lakes, rivers and forests. It is a popular destination for travelers and tourists who enjoy nature.
Kozmodemyansk The Volga, the longest river in Europe, flows for 155 kilometers through the territory of Mari El. Kozmodemyansk , one of the oldest towns in the territory of the republic, stands on its banks.
T he famous Sheremetev Castle On the banks of the Volga you can also find the famous Sheremetev Castle (1874-1915). This palace and park ensemble, an architectural monument of federal importance, is located in the village of Yurino .
Bolshaya Kokshaga Numerous lakes are one of the main natural resources of the Republic of Mari El. Many of them are surrounded by forests and very picturesque. Tourist park, sports camps, rest homes, and sanatoriums are located on their shores. Bolshaya Kokshaga Nature Reserve is known for its virgin forests and wildlife.
Mari Chodra The National Park “Mari Chodra ”, located on Klenovaya (“Maple”) Mount, in the valley of the Ilet River, is an interesting natural complex offering various opportunities for boating, fishing, horseback riding, and mushrooming.
Yoshkar-Ola Yoshkar-Ola is a city in Russia, the capital of the Republic of Mari El, located on the banks of the Malaya Kokshaga River, 50 km north of the Volga River and 750 km east of Moscow. It is a major diversified industrial, cultural and scientific center of the republic, one of the centers of culture of Finno-Ugric Peoples. Yoshkar-Ola was established as a military fortress in 1584, following the Russian conquest of the Mari region.
Obolensky-Nogotkov Square Obolensky-Nogotkov Square. The area includes a complex of office buildings, the National Gallery of Art, the monument to Obolensky-Nogotkov . Here you can also find the so-called “Mari chimes” (“the clock with a donkey”). This square and the surrounding complex of buildings are designed in the Venetian style. Nearby, in front of the main building of Mari State University, you can find one of the symbols of present day Yoshkar-Ola - the sculpture named Yoshkin Cat.
Thank you for your attention!
Предварительный просмотр:
According to D. Islamova
Music Yuri Evdokimov
Russian text Vl. Panova
1. Mari-El, you - as a mother
For each of fate.
Wherever I am, remember
Your son will be about you.
Be glorious, our native land,
Flowers in happiness and in labor.
Always proud of you
And sing, Mari El, about you!
. Retain their honor
Our people for centuries
And friendship like granite
Always with the brothers is strong.
Be glorious, our native land,
Flowers in happiness and in labor.
Always proud of you
And sing, Mari El, about you
Предварительный просмотр:
Д.Р.Р. Толкиен
Приключения Тома Бомбадила” и другие стихи из “Алой Книги” (англ. The Adventures of Tom Bombadil) - сборник стихотворений, написанных Дж. Р. Р. Толкином. Впервые опубликован в 1962 году в Великобритании. Книга содержит 16 стихотворений, только два из них имеют отношение к Тому Бомбадилу, персонажу романа «Властелин Колец». Остальные стихотворения посвящены животным или сказочным сюжетам. В книгу включены также два стихотворения из «Властелина Колец».
Кузнец из Большого Вуттона - волшебная рождественская притча Д. Р. Р. Толкиена о том, как к сыну кузнеца попадает Волшебная Звезда, с этих пор его жизнь меняется, и он становится способен путешествовать по Волшебной стране. Всем , кому по нраву эльфы и волшебники, тем, кто способен разглядеть целый мир в капельке воды..
Лист работы Мелкина - Leaf by Niggle (в другом переводе Лист кисти Ниггля, ) - рассказ Джона Р. Р. Толкина. Это философская нравоучительная сказка, которая содержит множество религиозных и моральных аллегорий.
Роверандом (англ. Roverandom) - повесть, написанная Дж. Р. Р. Толкином; впервые рассказана им в 1925 году. В ней описываются приключения щенка Ровера. Волшебник превращает Ровера в игрушку, и Ровер посещает Луну и дно моря, чтобы найти волшебника и попросить превратить его обратно в собаку. Автор написал «Роверандом» для своего сына Майкла Толкина, чтобы отвлечь его от потери любимой игрушки - плюшевого щенка.
The collection is called Tales from the Perilous Realm, which has recently been released as a hardback illustrated edition (but with Roverandom added to the collection).
The Adventures of Tom Bombadil is a collection of poetry published in 1962. The book contains 16 poems, only two of which deal with Tom Bombadil, a character who is most famous for his encounter with Frodo Baggins in The Fellowship of the Ring. The rest of the poems are an assortment of bestiary verse and fairy tale rhyme. Two of the poems appear in The Lord of the Rings as well. The book is part of the Middle-earth canon.
Roverandom - A young dog named Rover is happily playing with his yellow rubber ball when he meets a cross old man. Rover sends the man on his way, tearing his trousers in the process. Sadly for Rover, the old man is Artaxerxes, a powerful wizard from Persia. Artaxerxes turns Rover into a toy dog, and sends him off. This is the start of an epic quest for Rover, who meets a sand-wizard, the Man-in-the-Moon, the great dragons that live on the moon, the many merfolk living at the bottom of the ocean, and a delightful little boy.
Farmer Giles of Ham did not look like a hero. He was fat and red bearded and enjoyed a slow, comfortable life. Then one day a rather deaf and short-sighted giant blundered on to his land. More by luck than skill, Farmer Giles managed to scare him away. The people of the village cheered: Farmer Giles was a hero! His reputation spread far and wide across the kingdom. So it was natural that when the dragon Chrysophylax visited the area it was Farmer Giles who was expected to do battle with it!
Smith of Wootton Major - Tolkien's Smith of Wootton Major takes us to Fairy and introduces us to the King and Queen of Fairyland, something he never does in any other story, Fantasy or Fairy tale. This story shows us a glimp in the 'real Middle-Earth', as it must have been believed to exist around the year 1000, during the Middle Ages. Even in The Silmarillion we never hear the High King of the Elves,say a single word. He is only a distant figure, a name buried in legends. And there are no elves or fairies in "Farmer Giles of Ham". Even Roverandom reduces fairies to ephemeral creatures, and grants us only a quick glance at the shores of the enchanted world. Tolkien uses metaphor in “Smith” quite noticeably, which is an unusual motif for him. He resorts to symbols and symbolism only occasionally, preferring to be straightforward with his references in most stories. So Smith of Wootton Major too is a story for both adults and children, appealing to the sense of wonder on two levels.
The Adventures of Tom Bombadil is the dramatization of Tom Bomdabil's scenes with the four Hobbits in The Fellowship of the Ring, rather than a retelling of the events of the poems The Adventures of Tom Bombadil.
Brian Sibley had expressed some pity in not including it in his radio adaptation of The Lord of the Rings, and decided to include it here.
Leaf by Niggle - The story, was originally written by J. R. R. Tolkien in 1938-39 and first published in the Dublin Review in January 1945. It can be found, most notably, in Tolkien's book titled "Tree and Leaf". This is notable because the book, consisting of a seminal essay by Tolkien called "On Fairy-Stories"and "Leaf by Niggle" as example, offers the underlying philosophy (Creation and Sub-Creation) of much of Tolkien's fantastical writings. It can also be found in many other books where it is combined with other (short) stories and/or essays & poems by Tolkien. Here it is however only the tale Leaf by Niggle that has been dramatized and just as the book itself it is a true gem. Of all the Radio Dramatizations I very much like The Lord of the Rings, but this one I believe to be even better.
Предварительный просмотр:
People
Ethnic groups and languages
Some coastal caves in Wales were occupied about 200,000 years ago, during the Paleolithic Period (Old Stone Age). Additional waves of settlers arrived from continental Europe and lowland Britain during the Neolithic Period (New Stone Age) and Bronze Age, and iron-wielding Celtic peoples invaded after 2000 BCE. The basic culture of these peoples survived the Roman occupation and was later strengthened and broadened by Celtic immigrations from other parts of Britain. Their language, a Brythonic branch of Celtic speech, formed the basis of modern Welsh, while their heroic poetry, dating from the 6th century CE, became the basis of one of the oldest literary traditions of Europe. There were limited Norse incursions during the early Middle Ages, commemorated today mainly in place-names along the coastal fringes. Large Anglo-Saxon and Anglo-Norman groups subsequently entered Wales from the English border and began to dominate the ethnic and linguistic makeup of the country.
Welsh and English are the two major linguistic and ethnic traditions in Wales. The Welsh border region, known historically as the Marches (a patrolled frontier region), in particular is characterized by an amalgam of the Welsh and English cultures. Welsh was still spoken by about half of the population in 1900, but its use thereafter began steadily to decline, and its survival became one of the main cultural and political themes in national life. It is now spoken by about one-fifth of the population, notably in the heartland—the so-called Y Fro Gymraeg (“Welsh-Speaking Region”)—where more than four-fifths of the inhabitants of some localities speak Welsh. The proportion is much diminished in South Wales, falling below one-tenth in the extreme southeast. The Welsh Language Act of 1967 placed it on the same legal standing as English. In 1993 the Welsh Language Act was passed; it established in principle the equality of Welsh and English in Wales. It further established the Welsh Language Board “to promote and facilitate the use of the Welsh language” and set minimum standards for the use of Welsh by public bodies including councils; police, fire, and health authorities; and schools. Some of the duties of the board, upon its dissolution in 2012, were taken up by the newly created position of Welsh Language Commissioner.
Предварительный просмотр:
Задания школьного этапа Всероссийской олимпиады школьников
по английскому языку
2020-2021 учебный год
5-6 классы
Время выполнения – 45 минут
Максимальное количество баллов – 38
- Listening (10 minutes – 5 points)
Listen to the conversation about a new school magazine. Write a suitable word in every gap. You will hear the recording twice.
- Name of magazine: __________________.
- In next week’s magazine: the _________________ competition.
- Students will talk to: a _________________ person.
- Time of meeting: ___________________ p.m.
- Children should bring: funny _________________.
- Reading (10 minutes – 7 points)
Read a story. Choose a word from the box. Write the correct word next to the numbers 1-6. There are some extra words.
pictures stairs city news pushed finished drove forgotten heavy noisy |
Helen’s parents bought a new house a few months ago. In their last week at their old house, the family put all their (1) ______ , lamps and other things into big boxes. Then on their last day in the old house, two men came and took all the (2) ____ things, like the beds, out of the rooms, down the (3) _____ , out of the house and into a big lorry outside. Then the family stood for a minute in their old house and said goodbye to it.
After that, they (4) ____ behind the lorry to their new house . It wasn’t far because it was in the same (5) ____.
When they arrived, the men opened the doors of the lorry and Helen’s dad walked up to the house. He put his hand in his pocket and said, “Oh, no! I’ve (6) ____ the key. It’s by the window in our old house!”
Helen laughed. “You always put your keys there!”
“Yes!” Helen’s dad answered, “but now I must find a new place for them!”
(7) Choose the best name for the story.
A. Mum and the expensive new lamp. B. Helen and the new lorry. C. Dad and the house key.
- Use of English (15 minutes – 16 points)
Task 1.
Here is an article about air travel. Read it. Choose the correct word for each space (1-8). For questions 1-8, mark A, B or C on the answer sheet.
A history of air travel
It happened in 1783 when two French brothers built…..0…first balloon to take people into the air.
One hundred and twenty years later, in 1903, the Wright brothers built the first plane with an engine and ……1…..in it. This was ….2….the United States. Then, in 1918, the US Post Office began the first airmail service.
Aeroplanes changed a…..3….. in the next thirty years. Then, in the 1950s, aeroplanes became much….4…..because they had jet engines.
Later, in 1976, Concorde was built in the UK and France. It is the fastest passenger plane in the world and it…..5…..fly at 2500 kilometres an hour, so the journey ….6…. London to New York is only four hours.
Today, millions of people travel…7…..aeroplane, and it is difficult to think of a world without ….8……
EXAMPLE: 0 A the B a C one ANSWER: A
1. A fly B flown C flew
2. A in B at C through
3. A lot B many C few
4. A fast B faster C fastest
5. A must B should C can
6. A between B from C of
7. A with B on C by
8. A them B their C they
Task 2.
Choose the best answer, A, B or C. The first one is an example.
- You hear with your ……………..
A eyes B ears C nose ……B….
- We ……a lot of photos at the Wildlife park.
A did B made C took
- Where………..stay?
A you going to B you’re going to C are you going to
- My grandfather is the ……………in the family.
A older B oldest C most old
- She’s only five, and she can…….a tennis ball in one hand.
A throw B catch C kick
- He wears a golden ring on the fourth…..of his left hand.
A arm B neck C finger
- You……… a shower!
A need B must C like
- We’re ……………a few days in Paris next week.
A leaving B going C spending
- Can you …………..over a stream one metre wide?
A climb B fall C jump
- Writing (10 minutes – 10 points)
Read the part of the story about a famous ruler of Tartary. In each sentence there is one spelling mistake. Find 10 mistakes, transfer the correct variants into the answer sheet.
1. Onse there lived a famous ruler of Tartary whose name was Tamerlane. 2.Like Alexander the Great, he wished to became the master of the whole world. 3. So, he raised his armmy made war against other countries.4. He conquered many kings and burnd many cities. 5.But at last his army was beaten; his man were killed; and Tamerlane fled alone from the field of battle. 6. For a long time, he wondered from place to place. 7. He was about to loose hope. 8.One day he was lyeing under a tree, thinking of misfortunes. 9. Suddenly he saw an ant creeping up the trank of the tree. 10. The ant was carrying a grain of wheet as large as itself…...
Предварительный просмотр:
Олимпиада по английскому языку
7–8 КЛАССЫ
Время выполнения – 1 ч 35 минут
Максимальное количество баллов –85
Part 1
Listening (5 points)
Time: 15 minutes
You will hear five different people talking about their experiences while being in Moscow. For each speaker 1–5, choose from the list of events (A–F). There is one extra letter you DO NOT need to use. You will hear the text twice.
Speaker 1 | A. International Women’s Day |
Speaker 2 | B. Tatyana’s Day |
Speaker 3 | C. New Year’s Eve |
Speaker 4 | D. Moscow City Day |
Speaker 5 | E. Maslenitsa |
Speaker 6 | F. Victory Day |
Part 2
Reading (15 points)
Time: 20 minutes
Task I
Read the text to decide if each sentence is correct or incorrect. If it is correct, mark A. If it is incorrect, mark B.
A graphic novel is a kind of comic book in that it tells a story in pictures. However, it usually has a longer and more complicated story than the typical comic book. A graphic novel is usually aimed more at adults than children.
When were the first graphic novels produced? Well, some people have claimed that the cave paintings produced in prehistoric times were the first graphic novels. They say that tapestries and illustrated religious manuscripts from the Middle Ages are also part of the same long tradition. Graphic novels as we know them today, however, probably started in the twentieth century. In the 1940s, for example, graphic novel versions of classic stories were published in the USA. The intention of these was to introduce younger readers to well-known fiction. The stories of some movies were also published in this format.
In the 1960s and 1970s the genre became more respected and writers and artists grew more adventurous in their use of it. The famous author John Updike said that a graphic novel might be both a literary and artistic masterpiece. Some traditional publishing houses have recently begun to publish graphic novels. In England, for example, Bryan Talbot wrote and drew The Adventures of Luther Arkwright, which critics have described as “probably the most influential graphic novel to have come out of Britain”.
A B
1 | A graphic novel is the same as a comic book. | ||
2 | Children are at the target market of the graphic novel. | ||
3 | Prehistoric cave paintings tell a story in pictures. | ||
4 | Some later cave paintings were also produced in the Middle Ages. | ||
5 | Some 1940s American graphic novels were based on familiar stories. | ||
6 | John Updike had little respect for graphic novels as a genre. | ||
7 | Bryan Talbot is both a writer and an artist. | ||
8 | The Adventures of Luther Arkwright is respected by experts in the genre. |
Task II
Match the underlined words from the text 1-7 to their meanings A or B
1 complicated | A difficult | B important |
2 typical | A irregular | B ordinary |
3 adults | A adolescent | B grownup |
4 claimed | A declare | B deny |
5 tapestries | A carpets | B draperies |
6 intention | A aim | B discouragement |
7 masterpiece | A work | B achievement |
Part 3
Use of English (45 points)
Time: 30 minutes
Task 1
Put each verb in brackets (1 - 30) into a suitable verb form.
0 – is done for you as an example.
A Remarkable Book
Once, while I 0 (walk) was walking in a park of London, I 1____ (see) an old strange-looking man. He 2_____ (sit) on a bench 3_____ (hold) a closed book in his hands. I 4______ (sit) down on the bench and 5______ (look) at the book.
I 6____ (see) that the book 7_____ (be) of great interest. It 8____ (be) a very old copy of early Byron’s works. I 9_____(look) at the old man in surprise and 10____(understand) that he 11_____(know) I 12____ (sit) on the bench because of him and the book he 13_____(hold) in his hands. I 14_____(smile). “It is the last I 15____ (have),” he said and 16_____(stretch) it out to me. I 17______(take) it with the words: “I 18___(be) a lover of old books.” I 19___(open) this small book and 20_____(look) at the date.”Oh,” I said.”It 21_____(be) a remarkable book.” “Yes,” he 22____(sigh). “I 23_______(have to) 24______(sell) it 25____(buy) the necessities of life. I 26_____(have) a hard life and this book always 27_____(be) a comfort to me.”
I 28_____(nod) and 29____(think) that I never 30_____(see) such a remarkable book.
Task 2
Read the text below and choose the correct word A–D for each space 31–40. There is an example for you.
The Weather
Rain, clouds, sunshine, wind – what 0 ..A.. them? And why are they important to us? The weather influences farming, fishing and every part of our daily life, and so we 31)……..to know in advance 32)……it will be like. Weather forecasters try to 33)…….us with details of weather conditions for at 34)….. 24 hours ahead, and often for up to a week. To do this they depend 35)…..thousands of separate 36)…..of information about the weather, which are 37) ….from all over the world. But the weather not only changes what people do every day, it can 38)….. change the way we feel. 39)…….instance, the warm, dusty wind of the Mediterranean is famous for 40)……people feel annoyed. And it’s true that we all feel better when it’s sunny rather than when it’s raining.
A | B | C | D | |
0 | causes | does | goes | gets |
31 | must | can | should | need |
32 | how | what | where | when |
33 | give | show | provide | tell |
34 | last | once | least | first |
35 | on | with | at | from |
36 | pieces | words | numbers | facts |
37 | made | moved | told | collected |
38 | again | also | too | so |
39 | As | In | For | By |
40 | making | having | seeing | doing |
Task 3
Express the meaning of each phrase 41–45 in one word. There is an example for you. Please, mind your spelling. The number of letters is shown.
0 very little – t _ _ y tiny
41 a person who designs buildings – a _ _ _ _ _ _ _ t
42 a person who always arrives on time – p _ _ _ _ _ _ l
43 a picture that shows nature – l _ _ _ _ _ _ _ e
44 things that are taken by a traveller – l _ _ _ _ _ e
45 a special event when people celebrate something – f _ _ _ _ _ _ l
Part 4
Writing
Time: 30 minutes (20 points)
In May our country celebrated the 75th anniversary of the Great Patriotic War. Your class is going to take part in the contest of best articles dedicated to this big day. Write an article and mention the following:
· when and where people celebrate Victory Day
· why and how people celebrate this day
· whether you/ your family celebrate this day and how you do it
· if people honour defenders and why
Remember the rules of writing an article (a title, an introduction, a conclusion).
Write 120–150.
Предварительный просмотр:
Олимпиада по английскому языку
9–11 КЛАССЫ
Время выполнения – 1 ч 40 минут
Максимальное количество баллов –55
Task 1.LISTENINGTime: 10 minutes(10 points)
You will hear a talk about the history of surfing. For questions 1-10, complete the sentences. You will hear the recording twice.
History of Surfing
It is generally agreed that surfing started about __________________1 in Western Polynesia.
The first surfers were__________________2 who used surfing as a way of getting ashore.
In ancient Hawaii, the best surfers came from the ____________________3 social class.
The person making a board would leave fish as a ________________4 to the gods of the tree he had dug up.
The type of the surfboard used by children was called a ___________________5 board.
The ‘olo’ was a surfboard that only ______________________6 could use.
Due to the _________________7 of the indigenous population in Hawaii, surfing almost disappeared in the 19th century.
In the 20th century, a swimmer called Duke Kahanamoku made surfing popular in Europe, Australia, ____________________8 and the USA.
Modern surfboards vary in _________9and _________10, but all have three fins and are made of fiberglass.
Task2. READINGTime: 30 minutes(10 points)
Read the passage below.
Emojis
A picture speaks a thousand words. And with over a thousand emoji pictures to represent our words, who needs to speak or write any more?! Let’s take a closer look at the UK’s fastest-growing language.
According to Professor Vyv Evans of Bangor University, Emoji is the UK’s fastest-growing language – evolving faster than any language in history. These little electronic images started life in Japanese mobile phones in the 90s and are now hugely popular. In the UK they are becoming more popular than internet abbreviations like ‘lol’ (laughing out loud), ‘muah’ (the sound of a kiss) or 'xoxoxo' (hugs and kisses). They have inspired fashion, like the real-life dress copied from the dancing lady emoji, and are even recognised as art! In New York’s Museum of Modern Art you can now see the first set of the 176 original emojis.
Why do we love them so much?
We really seem to ‘big red heart’ emojis! But why? They allow us to personalise text and have fun as we express ourselves, make people laugh and be creative in how we use them. UK teenagers also told us they really appreciated the fact that emojis are quick and easy.
‘… they’re quick to use instead of words and show hidden meanings.’
Will, 15
‘My favourite emoji is ‘laughing face’ because it saves you putting ‘hahaha’ or ‘lol’.’
Lucia, 15
‘It’s easier for lazy people.’
Lucy, 15
‘Yeah, cuz talking’s effort.’
Katy, 15
People also really identify with their favouriteemojis. The emojis we choose can reflect our personality. What does your recently used emoji board say about you? Is it full of party poppers and smileys? Or unhappy faces? In the UK, the most used emojis are ‘face with tears of joy’, ‘face blowing a kiss’ and ‘love heart’. Maybe (with emojis at least) the British are more fun and romantic than people think! You can also tell a lot about a culture from their emoji complaints. Until 2015 when the ‘cheese wedge’ arrived, British people were constantly complaining about the lack of cheese! Now, the addition of ‘bacon’ in 2016 means we’re very close to a full English breakfast.
Diversity and representation
Getting the emoji you want can be a more serious problem than not finding exactly what you had for breakfast. Emojis do not always represent the people that use them. However, after many years of public anger and campaigning, things are changing. Instead of just cartoon-yellow people and faces, we now have the option for five different skin colours. Recent updates also included opposite gender pairs, so we have ‘Mrs Father Christmas’, a smartly dressed ‘man in tuxedo’, as a partner for the bride, and a ‘dancing man’, to match the dancing lady. Soon there will be a redhead emoji, by popular demand, and a woman wearing a headscarf, after German teenager RayoufAlhumedhi campaigned for an emoji to represent her.
Emojis for campaigns
Can emojis help to change society for the better? Did you know that the ‘eye in speech bubble’ or ‘I am a witness’ emoji represents speaking out about online bullying? It was created by Apple and the Ad Council for their ‘I Am A Witness’ campaign. Use it to say that someone’s comment is rude and not OK, or to show someone that you’re on their side when people are not treating them right.
Companies such as McDonalds have also tried to use our love of emojis to their advantage. In their ‘good times’ campaign they use a series of emojis on a billboard to tell a story of a frustrating day given a happy ending by a visit to McDonalds. Unfortunately for McDonalds, the blank white space after the end of the story was too tempting for British graffiti artists. Can you guess what they added? That’s right … the vomiting emoji was a popular choice!
The future of emojis
What is the future of emojis? They are already shaping social media as existing and new platforms evolve to incorporate and respond to their use. Is emoji evolving so rapidly that it will soon compete with English as a global language? Or is technology changing so fast that emojis will soon be forgotten when the next big thing comes along? It is hard to predict and even technology and language experts are divided on the subject. What do you think? Keep your eyes open for new developments!
Choose the best answer to questions 11-20 (a, b, c).
11. Emoji ...
a. has more symbols than there are words in the English language.
b. is developing faster than any other language.
c. is still at a very basic stage.
12.Emojis have influenced ...
a. English vocabulary and pronunciation.
b. our messaging style and fashion.
c. art and architecture.
13. British teenagers say emojis help them ...
a. express their personalities and be creative.
b. tell stories in a funny way.
c. save time and effort
14. The author suggests that the emojis you use most ...
a. can reflect your personality.
b. change quickly with your mood.
c. are strongly influenced by your friends.
15. The UK's favouriteemojis might show that British people ...
a. are quite negative.
b. don't say what they mean.
c. are different from how they are perceived.
16. Apart from having no cheese emoji for a while, people have been angry about ...
a. not all emojis being available in the UK.
b.emojis looking different on different platforms.
c. a lack of diversity in emojis.
17. A German teenager has successfully campaigned to add an emoji ...
a. woman with red hair.
b. woman with her hair covered.
c. woman who is boxing.
18. The 'I Am A Witness' emoji is used ...
a. to encourage people to stand up to online bullies.
b. by teenagers to warn friends that their parents are in the room.
c. to say, 'Don't worry, I won't tell anyone'.
19. After the McDonalds advertising campaign that used emojis, ...
a. a lot of people bought McDonalds.
b. McDonalds had to pay money for copyright reasons.
c. some graffiti artists had the last laugh.
20. The author suggests that ...
a. Emoji will become more important that English.
b. it is difficult to know what will happen with emojis in the future.
c. the current excitement over emojis will not last long.
USE OF ENGLISHTime: 20 minutes(25 points)
Task 3. For questions 21-35 form compound words
21. black
22. blue
23. book
24. car
25. day
26. grand
27. hand
28. rain
29. slow
30. super
31. under
32. up
33. up
34. up
35. waste
achieve
board
down
dream
drop
land
made
master
sick
stage
tight
ward
vision
worm
Task 4.For questions 36-45, complete the second sentence so that it has a similar meaning to the first sentence, using the word given. Do not change the word given. You must use between two and five words including the word given. There is an example at the beginning (0).
0. They worked hard on the project.
effort
They … put a lot of effort … into the project.
36. They had very little petrol left in the car by the time they reached the filling station.
run
They had almost …… by the time they reached the filling station.
37. He did the same job as his father, as it was expected of him.
footsteps
He followed ……, as it was expected of him.
38. They should have told him the truth.
better
It …… they had told him the truth.
39. My cousins’ unexpected visit enabled me to get out of doing my homework.
provided
My cousins’ unexpected visit ……. perfect excuse for not doing my homework.
40. You’ll have no difficulty getting out of the country.
easy
You’ll find …… out of the country.
41. She spent ages planting the new flowers.
took
It …… the new flowers.
42. They made him work overtime.
was
He …… overtime.
43. People say this is the best film ever made.
supposed
This …… the best film ever made.
44. Nobody can predict the real consequences of global warming.
saying
There’s …… real consequences of global warming will be.
45. I prefer watching westerns to watching romances.
preferences
I have …… romances.
WRITINGTime: 40 minutes(10 points)
Your teacher has asked you to write an essay on the following subject:
The art of conversation is dying
To what extent do you agree with this?
Remember to
- write an introduction,
- express your personal opinion on the problem and give reasons for your opinion (at least 2).
- draw a conclusion
Write your answer in 200-250 words in an appropriate style.
Предварительный просмотр:
English –Speaking Corner
21 ноября
Место проведения- фойе 2 этажа ( каб.18-20)
Время- 10.50-11.10 (перерыв после 3 урока)
11.55-12.15 (перерыв после 4 урока)
Ведущий - Ядыкова Е.Н.
English –Speaking Corner | Участники | класс | Время | учитель |
Russia | Булдаков Вадим Кладовикова Дарья Петрова Анастасия Михайлова Марина | 10б | Семенова Р.Б. | |
This land is your land | Кузнецов Кирилл Павлова Дарья Гильманшина Дарья Морозова Дарья | 9б | Семенова Р.Б. | |
Friends | Евсеев Артем Кодочигова Ксения | 5д | Семенова Р.Б. | |
What is this life? | Лежнина Кристина | 11б | Мыза О.В. | |
Песня-Friends of the Earth | Дмитриева Дарья Петрова Полина Игнатьева Елизавета | 11б | Чернова Е.Е. |
Предварительный просмотр:
Quiz about Scotland
1) What kind of flower is the national symbol of Scotland and is represented on the banknotes?
a) rose b) thistle c) daffodil
2) What is a tartan?
a) type of Scottish bagpipes
b) woolen fabric with a pattern of colored stripes
c) moorland
3) Sporran - is a part of the Scottish national costume, which is:
a) purse b) jewelry c) belt
4) How is called the legendary monster that lives in one of Scotland's lakes?
a) Nessie b) in Lassie c) Tessie
5) Name the holiday which is held in honor of the Scottish poet Robert Burns.
a) The Evening of Robert Burns b) The Tournament of Robert Burns
c) The Birthday of Robert Burns
6) What is the Motherland game in Scotland?
a) the Games of Scots b) the Highland Games c) the Games of Celts
7) According to Scottish Hogmanay is ....
a) Easter b) Christmas c) New Year
8) Among the competitions of Highlanders is lifting and throwing of different weights and there is - Tossing the Caber. What object is used in this type of competition?
a) cobble b) log c) stone
9) What is the Scotland's motto?
a) "God and my right!"
b) "Peace and prosperity!"
c) "No one provokes me with impunity!"
10) What is haggis?
a) diapers, invented in ancient Scotland
b) beret with a pompon, which is part of the traditional Scottish costume
c) national meat dish
11) What is the capital of Scotland?
a) Glasgow b) Aberdeen c) Edinburgh
12) Which of these writers and poets was not a Scot?
a) Arthur Conan Doyle b) Robert Stevenson c) Oscar Wilde
13) The national flag of Scotland is:
a) the white diagonal cross on a blue field
b) the red diagonal cross on a blue field
c) vertical red cross on a blue field
14) What is the oldest Scottish instrument?
a) harp b) bagpipe c) drum
15) There is an ancient custom (First footer) in Scotland. The first man who crossed the threshold of the Scottish house on the first day of the new year will bring good luck if he takes with him:
a) 3 things: a piece of coal, a piece of bread and a silver coin
b) 2 things: a piece of bread and a silver coin
c) 3 things: whiskey, bread and a silver coin
Викторина о Шотландии
1) Какой цветок является полуофициальным национальным символом Шотландии и изображается на денежных знаках?
а) роза б) чертополох в) нарцисс
2) Что такое тартан?
а) вид шотландской волынки;
б) шерстяная материя с рисунком из цветных полос;
в) вересковая пустошь.
3) Спорран – это часть шотландского национального костюма, представляющая собой:
а) кошелёк б) клинок в) ремень
4) Как называют легендарное чудовище, живущее в одном из озер Шотландии ?
а) Несси б) Лесси в) Тесси
5) Праздник, проводимый в честь шотландского поэта Роберта Бернса, называется:
а) Вечер Бернса б) Турнир Бернса в) День рождения Бернса
6) Родиной каких игр является Шотландия?
а) Игры шотландцев б) Игры горцев в) Игры кельтов
7) По-шотландски Хогмани - это...
а) Пасха б) Рождество в) Новый Год
8) Среди соревнований горцев по поднятию и метанию различных тяжестей существует и такое - Tossing the Caber. Какой предмет используется в этом виде соревнований?
а) булыжник б) бревно в) туша барана
9) Как звучит девиз Шотландии?
а) «Бог и мое право!»
б) «Мир и процветание!»
в) «Никто не тронет меня безнаказанным!»
10) Что такое хаггис?
а) подгузники, изобретённые в древней Шотландии
б) берет с помпоном, входящий в состав традиционного шотландского костюма
в) национальное мясное блюдо
11) Какой город является столицей Шотландии?
а) Глазго б) Абердин в) Эдинбург
12) Кто из этих писателей и поэтов не был шотландцем?
а) Артур Конан Дойл б) Роберт Стивенсон в) Оскар Уайльд
13) Национальный флаг Шотландии представляет собой:
а) белый диагональный крест на синем поле;
б) красный диагональный крест на синем поле;
в) красный вертикальный крест на синем поле
14) Старинный шотландский инструмент – это:
а) арфа б) волынка в) барабан
15) Существует старинный обычай (First footer), согласно которому первый мужчина, который переступит порог шотландского дома в первый день нового года, принесет удачу, если он принесет с собою:
а) 3 вещи: кусочек угля, кусок хлеба и серебряную монету
б) 2 вещи: кусок хлеба и серебряную монету
в) 3 вещи: виски, кусок хлеба и серебряную монету.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
" A language marathon" "Языковой марафон" Внеклассное мероприятие по английскому языку (в рамках недели иностранного языка в школе) 7-9 классы
Внеклассное мероприятие по английскому языку (в рамках недели иностранного языка в школе) 7-9 классы - Путешествие по станциям. Мероприятие на повторение лексики и грамматики английского языка....
«Неделя иностранных языков в школе (французский язык)» 16-22 декабря
В материале представлено вступительное слово к проведению недели иностранных языков в школе, показан план и приведены примеры проведенных мероприятий....
КВН по английскому языку в 4 классе с презентацией в рамках "Недели иностранного языка"
Подробный конспект урока с презентацией по темам "Алфавит", "Цвета", "Животные", "Описание внешности", "Настоящее простое время", "Настоящее продолженное время"...
Урок английского языка в рамках недели иностранных языков по произведению Льюиса Кэрролла АЛИСА В СТРАНЕ ЧУДЕС
театральная постановка сцены суда .Цель урока: формирование навыков чтения, развитие познавательного интереса, эмоций, речи, памяти, внимания, воображения; реализация межпредметных связей (работ...
Неделя иностранных языков- как способ повышения мотивации к изучению иностранных языков.
Неделя иностранных языков как одна из форм внеклассной работы по иностранному языку необходима для развития и поддержания интереса к изучению иностранного языка в школе, для развития творческих способ...
ПОЛОЖЕНИЕ Об организации школьной недели иностранного языка « Волшебный мир иностранного языка»
Цель Развивать интерес к культуре изучаемого языка; воспитывать уважение к культуре страны изучаемого языка; расширять лингвострановедческий и интеллектуальный кругозор учащихся; спл...
ПОЛОЖЕНИЕ Об организации школьной недели иностранного языка « Волшебный мир литературы иностранного языка»
Цель: Развивать интерес к культуре, литературе изучаемого языка; воспитывать уважение к культуре страны изучаемого языка; расширять лингвострановедческий и интеллектуальный кругозор...