КИМы для 4-х классов школ с углублённым изучением английского языка
методическая разработка по английскому языку
Контрольно – измерительные материалы
по учебному предмету «Английский язык»
(углублённый уровень)
для 4 классов
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
4_kl_kimy_2019-2020.doc | 91.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Приложение к рабочей программе
Муниципальное общеобразовательное учреждение
средняя общеобразовательная школа №3
с углубленным изучением английского языка
г. Жуковского Московской области
Контрольно – измерительные материалы
по учебному предмету «Английский язык»
(углублённый уровень)
для 4 классов
2019-2020 учебный год
Входная контрольная работа №1 «Повторение пройденного за 3 класс».
№ задания | Проверяемые элементы содержания |
Грамматика | |
1 | Уметь использовать формы глагола to be в настоящем времени; |
2 | Уметь правильно составлять вопросительные предложения. |
3 | Уметь использовать конструкцию there is/ there are в утвердительных и вопросительных. предложениях. |
I. Complete the sentences with am, is, are.
Example: Mr. Green is from Great Britain.
1. It ___________ often very cold in Moscow in February.
2. I _________ always very happy to get many presents.
3. __________ you hungry? - No, but I am a little thirsty.
4. Mike and Ann _________ at school now.
5. What _________ the weather like today?
6. Who ________ she? She is looking at you!
7. Your jeans ______ nice and new! You look great!
II. Make up the sentences.
Example: is, this animal, Russia, from? – Is this animal from Russia?
1. my breakfast, is, where? - _______________________________________________________
2. that old man, who, is? - ________________________________________________________
3. are, they, a teacher and a pupil? - ________________________________________________
4. how old, you, are? - ___________________________________________________________
5. is, what, the weather, like, today? - _______________________________________________
6. why, you, always, for school, are, late? - ___________________________________________
7. are, fruit, tomatoes? - __________________________________________________________
III. Complete the sentences with There is, There are, Is there, Are there.
Example: There is something in my hand.
1. _______________________ something interesting for you here.
2. _______________________ anything I can do for you?
3. _______________________ any apples on the table?
4. _______________________ some kittens in my room.
5. _______________________ anybody in the classroom?
6. _______________________ any bananas at home?
7. _______________________ a shoe under the table.
Критерии оценки: Всего – 21 балл: 18-21 балл – «5», 15-17 баллов – «4», 12-14 баллов – «3», менее 12 – «2».
Контрольная работа №2 по теме «Школьная жизнь»
№ задания | Проверяемые элементы содержания |
Лексика | |
1 | Уметь находить слово, не совпадающими по смыслу с другими по теме «Школьная жизнь». |
Грамматика | |
1 | Употреблять прошедшее время, различать правильные и неправильные глаголы. |
2 | Уметь правильно задавать общие, специальные и разделительные вопросы. |
I. Write the sentences in Past Simple.
Example: She goes to school - Yesterday she went to school too.
1. Ted and Mary meet at 8 every day. — Yesterday they __________ at 8 too.
2. I play tennis every Wednesday. — Last .Wednesday I __________tennis too.
3. She always laughs at me. — Yesterday she ________at me too.
4. My mother takes me to the Zoo on Sunday. — Last Sunday she __________to the Zoo too.
5. We study English at school. — Last year we ________ English at school too.
6. We run and jump at our P.E. class. — Yesterday ___________________at our P.E. class too.
7. They come home at 3 o'clock. Yesterday they ________ home at 3 o'clock too.
II. Complete the questions.
Example: She can sing well, can't she?
1. She is never late for parties, ________
2. You wear a school uniform at school, ________?
3. There are three pictures on the wall, ________?
4. The door isn't clean, ________?
5. We have got a big bookcase in the classroom, ________?
6. You can't play baseball, ________?
7. She doesn't sit at this desk, ________?
III. Put a general question and a special question to each sentence.
Example: He washes his bike in the evening.
Does he wash his bike in the evening?
What does he wash in the evening?
1. She usually makes tasty cakes on Sunday.
Does_______________________________?
What does___________________________?
2. You meet your friends on your way home.
Do _______________________________?
Whom do__________________________?
3. It often rains in autumn.
_______________________________?
When _______________________________?
4. They all wear uniforms at their school.
_______________________________?
_______________________________?
5. You play basketball at your P.E. class.
_______________________________?
What game_______________________________?
IV. Cross the odd one out.
Example: son, mother, cousin, pupil, sister.
1. rubber, ruler, exercise-book, carpet, school-bag
2. door, floor, picture, window, wall
3. Art, Friday, Music, English, Nature Study
4. study, school, count, write, read
Критерии оценки: Всего – 25 баллов: 22-25 баллов – «5», 18-22 балла – «4», 14-17 баллов – «3», менее 14 – «2».
Административная контрольная работа №3
№ задания | Проверяемые элементы содержания |
Грамматика | |
1 | Уметь образовывать отрицательные предложения в настоящем и прошедшем времени. |
2 | Уметь правильно выбирать нужные глаголы, образовывать грамм. правильные предложения. |
Лексика | |
1 | Уметь по смыслу выбирать ответы на вопросы. |
2 | Уметь по смыслу составлять слова, состоящие из двух частей. |
I. Choose the right word.
Example: Bob was at home yesterday. (is/was)
1. There _________ many trees near my school, (is/are)
2. She laughs a lot, __________ she? (don't/doesn't)
3. Why __________ you late for school? (is/are)
4. You draw pictures on the wall, __________ you? (don't/doesn't)
5. The blackboard __________ not black, (is/ are)
6. My father counts well __________ he? (don't/doesn't)
7. Mary is leaving Moscow now, __________ she? (isn't/aren't)
II. Make the sentences negative.
Example: He liked to have Nature Study. - He didn’t like to have Nature Study.
1. They study numbers at Maths.
They don't __________________________________________________
2. They studied numbers at Maths.
They didn't __________________________________________________
3. He bought a pencil yesterday.
He didn't __________________________________________________
4. He buys pencils every day.
He doesn't __________________________________________________
5. You wanted to sing well.
__________________________________________________
6. You want to sing well.
__________________________________________________
7. He joined us for a walk.
__________________________________________________
III. Choose the right sentence.
1. What is the time? —_____
a) The time is five.
b) Today is Monday.
c) It is half past five.
d) It is autumn now.
2. How do you like it? —_____
a) I like it a lot.
b) I like it cold.
c) I'd like to have a cup of tea.
d) You are welcome.
3._____— I go to the cinema once a month.
a) When do you go to the cinema?
b) How often do you go to the cinema?
c) What time do you go to the cinema?
d) Why do you often go to the cinema?
4. _____— It is six o'clock.
a) How much is it?
b) What's the weather like?
c) How much is your clock?
d) What's the time?
5. Happy New Year! —_____
a) Happy New Year!
b) See you!
c) Good luck!
d) How are you?
6. What is the weather like today? —_____
a) It is terrible.
b) I like it very much.
c) It is September.
d) There is a lot of snow on the ground in winter.
7. Happy birthday, Mary! —_____
a) Happy birthday, Mummy!
b) The same to you.
c) Oh, thanks, Mummy!
d) Happy New Year!
IV. Match the parts of the words.
1. class board
2. black room
3. book room
4. bath chair
5. up stairs
6. arm case
7. cup board
Критерии оценки: Всего – 28 баллов: 24-28 баллов – «5», 19-23 баллов – «4», 14-18 баллов – «3», менее 14 – «2».
Контрольная работа №4 по теме «Лондон»
№ задания | Проверяемые элементы содержания |
Лексика | |
1 | Уметь находить в кроссворде слова по теме «город». |
2 | Уметь правильно использовать предлоги на основе изученной лексики. |
Грамматика | |
1 | Уметь правильно использовать наречия в Present Perfect. |
I. Choose the right word.
Example: Have you ever read the Bible? (yesterday/ever)
1. It will take you three hours to get there__________________. (yesterday/tomorrow)
2. Has your teacher seen the monument to Pushkin __________? (already/yet)
3. I haven't seen the Tsar Bell________. (last week/yet)
4. I have __________ heard the bell, (now/just)
5. Mary has ________ gone to Scotland, (just/last week)
6. They have ________built a new palace, (already/ever)
7. He became a good pupil__________ . (this year/last year)
II. Complete the sentences with the right prepositions.
for, of, by, in, to (3)
1. The Great Fire burnt_______4 days.
2. My classes begin at 8.30_______the morning.
3. How can you get _______Trafalgar Square?
4. I usually go to the country _______car.
5. Does this street lead _______the city centre?
6. Who is afraid _______going there?
7. Where is the monument _______ Nelson?
III. Find and circle the fourteen 'town' words.
G 0 D B P S 0 C V T
D S Q U A R E A C 0
B F D R L W J P V W
U C X W A S D I T N
I I M E C B K T E L
L T 0 W E R X A I R
D Y N M M I X L C 0
I Z U T F D E Z H A
N A M W J G N L U D
G Q E T H E A T R E
C I N E M A 0 I C W
E W T B L 0 C K H U
Критерии оценки: Всего – 28 баллов: 24-28 баллов – «5», 19-23 баллов – «4», 14-18 баллов – «3», менее 14 – «2».
Контрольная работа №5 по теме «Любимые занятия»
№ задания | Проверяемые элементы содержания |
Лексика | |
1 | Уметь находить слово, не совпадающее по смыслу с другими по теме «Любимые занятия», а также существительными с разными суффиксами и значениями. |
2 | Уметь правильно использовать лексику по теме «Любимые занятия». |
Грамматика | |
1 | Уметь отличать глагол от существительного и использовать их по смыслу. |
2 | Уметь правильно использовать наречия many/much, little/few. |
I. Complete the sentences with the words.
through, thematic, documentary, sad, fond, proud, full
1. Are you ______________of travelling?
2. My mother is _____________ of my progress in English.
3. My stamp collection is ______________. I love birds.
4. I love ______________films about animals.
5. The bag is ______________of presents.
6. It's a ______________train, so we don't have to change.
7. I was unhappy yesterday. My sister was very too.
II. Choose the right word.
1. The TV programme is not very good. There are _______cartoons.
a) little
b) a little
c) much
d) few
2. There was _ of it.
a) many
b) much
c) little
d) few
food in the fridge. It was full
I know name.
about this actor. I know only his
a) little
b) few
c) many
d) much
4. They were children of a poor singer and had _______ nice clothes.
a) much
b) few
c) little
d) many
5. Nick has got a glass full of orange juice but his sister has got _______juice, just a half.
a) few
b) fewer
c) many
d) less
III. Cross the odd one out.
1. fiction, novel, story, history, poem
2. library, cinema, collection, theatre, church
3. friendly, comfortable, nice, boring, happy
4. audience, stage, ticket, scenery, screen
5. cartoon, desk, comedy, cinema, seat
6. boring, fantastic, unhappy, ugly, dirty
7. ballet, easy, opera, play, film
IV. Choose the right word.
1. Where do you keep your __________of badges? (collector/collection)
2. I didn't like their__________. (perform/performance)
3. My father is a real __________in gardening. (specialize/specialist)
4. When did you begin to __________toy cars? (collect/collection)
5. What is the __________of your collection? (thematic/theme)
6. When do you __________Christmas? (celebrate/celebration)
7. Is he a successful __________? (write/writer)
Критерии оценки: Всего – 26 баллов: 22-26 баллов – «5», 18-21 баллов – «4», 13-17 баллов – «3», менее 13 – «2».
Административная контрольная работа №6
№ задания | Проверяемые элементы содержания |
Грамматика | |
1 | Уметь задавать разделительные вопросы в предложениях изученных времён. |
2 | Уметь правильно использовать предлоги. |
3 | Уметь правильно задавать общие вопросы во временах Present Simple, Present Continuous, Past Simple, Present Perfect. |
I. Complete the questions.
Example: We thanked him, didn't we?
1. He comes home late,______________________?
2. She is a very interesting person, _____________?
3. You have just moved into a new flat,_________?
4. He won't be able to fly, ____________________?
5. We couldn't wake up at 5, __________________?
6. There is a monument in the square,_________?
7. He has lived here for 20 years,______________?
II. Choose the right word.
Example: How is the weather today? (is/was/are)
1. I usually wear jeans but now I __________my favourite dress. (wear/am wearing/wears)
2. Yesterday I _______ through your book and liked it a lot. (have looked/will look/looked)
3. __________you see me on the screen yesterday? (Can/Do/Could)
4. Why__________ Disney's cartoons so popular? (do/have/are)
5. When __________you begin to collect stamps? (did/do/have)
6. When __________you born? (did/were/are)
7. Have they ever __________Big Ben? (saw/seen/see)
III. Complete the sentences with the words.
do, does, did, will, is, are, have
1. ______you watering the flowers now?
2. ______you eaten frog's legs?
3. ______he go to school in summer?
4. ______you go to the mountains next winter?
5. ______they decorate a Christmas tree last year?
6. ______your cousins often visit you?
7. ______she wearing my coat?
Критерии оценки: Всего – 21 балл: 19-21 балл – «5», 16-18 баллов – «4», 12-15 баллов – «3», менее 12 – «2».
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
УМК для 2 класса к учебнику " Английский язык. Учебник для 2 класса школ с углублённым изучением английского языка" И.Н. Верещагиной, Т.А. Притыкиной
Презентации,правила , упражнения дляуспешного обучения учащихся 2 класса...
УМК для 3 класса к учебнику " Английский язык. Учебник для 3 класса школ с углублённым изучением английского языка" И.Н. Верещагиной, Т.А. Притыкиной.
Презентации,правила , упражнения дляуспешного обучения учащихся 3 класса...
УМК для 4 класса к учебнику " Английский язык. Учебник для 4 класса школ с углублённым изучением английского языка" И.Н.. Верещагиной, О.В. Афанасьевой.
Презентации,правила , упражнения дляуспешного обучения учащихся 4 класса...
УМК для 5 класса к учебнику " Английский язык. Учебник для 5 класса школ с углублённым изучением английского языка" И.Н. Верещагиной, О.В. Афанасьевой
Презентации,правила , упражнения дляуспешного обучения учащихся 5 класса...
УМК для 6 класса к учебнику " Английский язык. Учебник для 6 класса школ с углублённым изучением английского языка" О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой.
Презентации,правила , упражнения дляуспешного обучения учащихся 6 класса...
УМК для 7 класса к учебнику " Английский язык. Учебник для 7 класса школ с углублённым изучением английского языка" О.В. Афанасьевой, И.В. Михеевой.
Презентации, правилаи упражнения для успешного обучения учащихся 7 класса...
КИМы для 2-х классов школ с углублённым изучением английского языка
Контрольно – измерительные материалы по учебному предмету «Английский язык» (углублённый уровень)для 2 классов...