Подборка упражнений по Spotlight (2 классы)
тест по английскому языку

Асфендиярова Танеш Абдулсаметовна

Тесты, карточки по модулям

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл spotlight-_2_test_2.docx34.77 КБ
Файл spotlight-2_test_1.docx15.67 КБ
Файл spotlight-2_test_3.docx15.59 КБ
Файл spotlight-2_test_4.docx17.09 КБ

Предварительный просмотр:

Test 2

Variant 1

1. Read and match.

  1. [ˈsænwɪʤɪz]
  1. bananas
  1. [ˈʧɒkəlɪt]
  1. pizza
  1. [bəˈnɑːnəz]
  1. chocolate
  1. [ˈbɜːgəz]
  1. burgers
  1. [ˈpiːtsə]
  1. sandwiches

2. Read and match.

  1. orange juice
  1. шоколад
  1. favourite
  1. печенье
  1. chocolate
  1. молоко
  1. apples
  1. любимый
  1. biscuit
  1. яблоки
  1. chocolate cake
  1. еда
  1. milk
  1. апельсиновый сок
  1. food
  1. шоколадный торт

3. Write the plurals as in the example:

one orange (4) – four oranges

  1. one cake

(8)

  1. one candle

(4)

  1. one apple

(10)

  1. one banana

(6)

  1. one birthday

(3)

  1. one burger

(9)

  1. one egg

(5)

  1. one house

(7)

4. Look, read and write as in the example.

Food

Amy

Jack

burgers

-

+

sandwiches

-

+

chips

+

-

apples

+

-

chocolate

-

+

Amy

Jack

I don’t like burgers.

I like burgers.

5. Read and complete the table.

I like apples and bananas. I like apple juice but I don’t like orange juice. I like milk and chocolate. My favourite food is chocolate cake, yummy! I don’t like burgers and sandwiches. I don’t like pizza.http://www.clipartlab.com/clipart_preview/art_zoom2/bbfitness1.png

apples

milk

chocolate cake

apple juice

sandwiches

burgers

bananas

chocolate

orange juice

pizza

Test 2

Variant 2

1. Read and match.

  1. [ˈbɜːgəz]
  1. sandwiches
  1. [ˈpiːtsə]
  1. chocolate
  1. [bəˈnɑːnəz]
  1. burgers
  1. [ˈʧɒkəlɪt]
  1. pizza
  1. [ˈsænwɪʤɪz]
  1. bananas

2. Read and match.

  1. food
  1. яблоки
  1. milk
  1. шоколадный торт
  1. biscuit
  1. еда
  1. favourite
  1. апельсиновый сок
  1. orange juice
  1. молоко
  1. apples
  1. шоколад
  1. chocolate cake
  1. печенье
  1. chocolate
  1. любимый

3. Write the plurals as in the example:

one orange (4) – four oranges

  1. one house

(8)

  1. one candle

(4)

  1. one burger

(10)

  1. one cake

(6)

  1. one birthday

(3)

  1. one egg

(9)

  1. one banana

(5)

  1. one apple

(7)

4. Look, read and write as in the example.

Food

Lily

Jim

burgers

+

-

sandwiches

+

-

chips

-

+

apples

-

+

chocolate

+

-

Lily

Jim

I like burgers.

I don’t like burgers.

5. Read and complete the table.

I like bananas and apples. I like orange juice but I don’t like apple juice. I don’t like milk, chocolate and chocolate cakes. My favourite food is pizza, yummy! I don’t like burgers and sandwiches. http://www.clipartlab.com/clipart_preview/art_zoom2/bbfitness1.png

apples

milk

chocolate cake

apple juice

sandwiches

burgers

bananas

chocolate

orange juice

pizza



Предварительный просмотр:

Spotlight – 2. Test 1                    

Задание 1. Перепиши слова в алфавитном порядке.

House, chair, bed, window, lamp, table, radio, rabbit, yacht, yes.

__________________________________________________________________

__________________________________________________________________

Задание 2. Прочитай слова. Распредели их в 2 столбика в зависимости от правила чтения выделенных букв и буквосочетаний.

Tree, see, egg, cheese, bedroom, red, Pete, he, green, nest, please, elephant.

[ iː ]

[ e ]

________________________________

________________________________

________________________________

____________________________________________________________

______________________________

Задание 3. Соедини стрелками звук и буквосочетание в словах.

kitchen

[ k ]

black

[ ŋ ]

bath

[ tʃ ]

living room

[ f ]

this

[ ʃ ]

photo

[ θ ]

sheep

[ ð ]

Задание 4. Обведи лишнее слово в каждой строчке.

  1. Table, chair, dog, bed
  2. Black, radio, yellow, brown
  3. Kitchen, bathroom, garden, living room
  4. Grandma, sister, daddy, queen

Задание 5. Подбери правильный ответ на вопрос. Соедини стрелками.

  1. What’s this?
  1. Fine, thanks!
  1. Where’s mummy?
  1. Yes, it is.
  1. What’s your name?
  1. I’m Larry.
  1. How are you?

  1. She’s in the kitchen.
  1. Is it a yellow book?
  1. It’s a box.



Предварительный просмотр:

Spotlight-2. Test 3

Task 1. Расшифруй слова и запиши их в тетрадь.

1) c a g i m i n a

2) y l f

3) n o l c w

4) y n f u n

5) r u c i s c

6) w i s g n

Task 2. Ответь на вопросы. Запиши ответы в тетрадь.

  1. Can you swim?
  2. Can you sing?
  3. Can you dance like a ballerina?
  4. Can you speak English?
  5. Can you climb like a panda?

Task 3. Напиши 3 предложения о том, что умеет делать Алекс и 3 предложения о том, что не умеет делать Мэри.

Alex

Mary

Jump like a frog

yes

no

sing

no

yes

dance

no

yes

swing like a chimp

yes

no

climb a tree

yes

no

fly like a bird

no

no

swim like a fish

yes

yes

Task 4. Напиши, что НЕ умеют делать животные.

  1.  A fish ____________________________ .
  2. A horse ___________________________ .
  3. A bird _____________________________ .
  4. A dog _____________________________ .
  5. A mouse ___________________________ .

Task 5. Выбери и запиши предложение с правильным вариантом.

  1. She can dance like a frog/a ballerina.
  2. He can climb like a fish/a monkey.
  3. Lulu   can jump like a bird/a frog.
  4. Larry can swim like a horse//a fish.
  5. Nanny Shine can sing like a bird/a rabbit.
  6. He can swing like a monkey/an elephant.

Task 6. Тебе сообщают удивительные факты о животных. Переспроси как в образце.

Образец: A fish can fly. – Can a fish fly?

  1. A dog can climb a tree. - _____________________?
  2. A parrot can speak. - _______________________?
  3. A horse can swim. - ________________________ ?
  4. A kangaroo can swing. - _____________________?


Предварительный просмотр:

Spotlight-2. Test 4.

Task 1. Расшифруй слова и найди значение. Запиши слова правильно.

1.blalrinae ______

2.tdeyd brea ______

3. shfel _______

4. tyo sldireo ________

5. odll _______

6. tyo xbo _______

7.  pnki ______

а) кукла

б) коробка для игрушек

в) балерина

г) игрушечный солдатик

д) розовый

е) плюшевый мишка

ж) полка

Task 2. Найди правильный перевод. Запиши соответствующую букву рядом с английским предложением.

  1. The ballerina is on the shelf. ______
  2. The ballerina is under the shelf.______
  3. The teddy bear is on the bed. _______
  4. The teddy bear is under the bed. ______
  5. The toy soldier is in the toy box. _______
  6. The toy soldier is on the toy box. _______

  1. Солдатик в коробке с игрушками.
  2. Плюшевый мишка под кроватью.
  3. Балерина на полке.
  4. Солдатик на коробке с игрушками.
  5. Балерина под полкой.
  6. Плюшевый мишка на кровати.

Task 3. Пользуясь подсказками, ответь на вопросы.

Образец: Is the teddy bear under the bed? (-) – No, it isn’t.

                  Is the teddy bear on the bed? (+) – Yes, it is.

  1. Is the toy soldier in the toy box? (+)
  2. Is the rabbit under the table? (-)
  3. Is the ballerina on the shelf? (+)
  4. Is the doll on the chair? (+)
  5. Is the horse under the bed? (-)

Task 4. Переведи, используя слова: big, small, green, fair, dark, clever, eyes, ears, nose, mouth, hair. Запиши получившиеся словосочетания.

  1. Умные глаза
  2. Светлые волосы
  3. Маленький нос
  4. Большие уши
  5. Маленький рот
  6. Зелёные глаза
  7. Тёмные волосы

Task 5. Cкажи, что это не так.

Образец: I’ve got six sisters. – I haven’t got six sisters.

                  She’s got a brother. – She hasn’t got a brother.

  1. I’ve got ten little puppets.
  2. She’s got blue eyes.
  3. Nanny Shine’s got dark hair.
  4. I’ve got a nice tree house.
  5. He’s got fair hair.

Следующие задания – дополнительные. Могут быть использованы учителем на тесте или отдельно, для формирования навыков чтения и письма.        

Reading

Task 6. Прочти текст и письменно ответь на вопросы.

       Larry and Lulu have got a lot of different toys: big and small and of all colours. Larry has got a toy soldier, a ball and a jack-in-the-box. Lulu has got a puppet, a ballerina and a doll.

       Larry’s favourite toy is a toy soldier. It has got dark hair and brown eyes. Where’s the toy soldier? It’s on the shelf.

       Lulu’s favourite toy is a ballerina. It has got blue eyes, fair hair, a small nose, small ears and a pink mouth. It’s very pretty. Where’s ballerina? It’s in the toy box.

Вопросы:

  1. What toys has Larry got? ________________________________________________
  2. What’s his favourite toy?________________________________________________
  3. What toys has Lulu got? _________________________________________________
  4. What’s her favourite toy? ________________________________________________
  5. Where’s the toy soldier? _________________________________________________
  6. Where’s the ballerina? ___________________________________________________

Writing

Task 7. Представь, что ты получил письмо от Ларри. Прочитай его и напиши ответ. Не забудь ответить на его вопросы и рассказать о себе. Используй письмо Ларри в качестве образца.

Dear _______________,

My name is Larry. I'm nine. I've got dark hair and brown eyes. I can run and swim well but I can't speak Russian. My favourite food is ice cream. My favourite toy is a toy soldier. I've got a sister, Lulu. She is five. She's got red hair and green eyes.

What can you do? What's your favourite food? What's your favourite toy? Have you got a brother or a sister?

Love,

Larry

Твой ответ:

______________________ ,

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ,

______________________


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Mетодическая подборка упражнений на закрепление Present Simple Tense

Данная подборка упражнений поможет закрепить как письменные так и устные навыки употребления Present Simple Tense....

Spotlight 8 класс Progress check 4 (на основе упражнений из серии УМК Spotlight 8) с ключами

Spotlight 8 класс Progress check 4 (на основе упражнений из серии УМК Spotlight 8) с ключами + аудирование (Test booklet 8 Module 4)...

Подборка упражнений для 2 класса

Упражнения для первого года обучения немецкому языку...

Подборка упражнений для 3 класса

Подборка лексико-грамматических упражнений для 3 класса школ с углублённым изучением немецкого языка...

Подборка упражнений по Spotlight (3 классы)

Тесты, карточки по модулям...

Подборка упражнений по Spotlight (4 классы)

Тесты, карточки по модулям...

Методическая подборка упражнений для подготовки к Всероссийской олимпиаде школьников по английскому языку для обучающихся 9-11 классов  

В данной методической разработке подобраны примеры заданий, которые можно использовать при подготовке обучающихся к Всероссийской олимпиаде школьников 9-11 классов...