Игра-соревнование по английскому языку "Who knows the secrets of the English verb to be well" для учащихся 6 класса.
методическая разработка по английскому языку (6 класс)

Светикова Нина Григорьевна

Данное внеклассное мероприятие в форме игры-соревнования по английскому языку может быть использовано учителями английского языка для организации и проведения интересного  развивающего досуга учащихся 6 класса. Использованы элементы сказки, в которой главный герой английский глагол to be, помогут учащимся с удовольствием и интересом провести время.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл igra-sorevnovanie.docx25.04 КБ

Предварительный просмотр:

Игра-соревнование по английскому языку для учащихся 6 класса «Who knows the secrets of the English verb to be well?”

 Данное внеклассное мероприятие в форме игры - соревнования по английскому языку может быть использовано учителями английского языка для организации интересного развивающего досуга учащихся 6 класса. Использованные элементы сказки, в которой главным  волшебником является английский глагол to be, помогут учащимся с удовольствием и интересом провести время .

В игре – соревновании участвуют две команды учащихся, которых ждут два этапа.

I этап – путешествие в Страну волшебных загадок.

II этап – путешествие в Страну Грамматика.

Посетив эти сказочные страны и выполнив  предложенные задания, учащиеся практиковались  в использовании и употреблении английского глагола to be  в различных временных формах.

Жюри, которое состоит из учащихся старших классов, подводит итоги игры – соревнования.

Победителей и всех участников ждут призы и волшебные подарки.

Цели: развитие интереса учащихся к изучению английского языка, развитие творческих способностей учащихся.

Задачи:

  1. Образовательная: обобщение и систематизация знаний по теме « Английский глагол to be».
  2. Развивающая: расширение лингвистического кругозора учащихся, развитие памяти, мышления, внимания.
  3. Воспитательная: овладение умением работать в команде, воспитание дружеских отношений в команде, формирование потребностей у учащихся организовывать, планировать и участвовать во внеклассных мероприятиях по английскому языку.

                                            Ход мероприятия.

Teacher: It`s very important to learn English Grammar. To be is the first verb which the schoolchildren should learn. The English verb to be is very useful, exiting and informative and it is a very important verb too. We can`t make up simple sentences without this verb. Let`s begin our game-competition. The best way to learn the verb to be is a fairy journey.

First we are ready to travel to the Land of magic riddles. The main wizard in this land is the verb to be with its main helpers am, is, are.

Dear pupils, guess the riddles. Be lucky!

  1. I am purple, red and green

The King cannot reach me and

Neither can the Queen.

I show my colours after the rain

And only when the sun comes out again.  (rainbow)

  1. It is white. It is cold. You can ski on it. What is it? (snow)
  2. I am cold, I am white, I am funny.

I live in winter. I don`t live in summer.

I have a head, eyes, a nose, arms.

But I am not a man. I am made of snow.

What am I? (snowman)

  1. I`m something that is sticky

I`m something that is sweet

I`m made by more than one bee

I`m  something that you eat. (honey)

  1. I am a short stick

I am soft

I can be white or coloured

You can write with me on the blackboard. (chalk)

  1. It is blue and green, and red,

It bounces higher than my head,

 It doesn`t want to stop at all.

What is it? (ball)

  1. I am round like an apple

Flat as a chip

I have eyes

But I can`t see one bit. (a button)

  1. I am red and seeds

And I am also round.

Sliced up in salads is where I can be found. (tomato)

  1. I grow in the dark,

But I come up white,

 On a pizza or a salad

I am a delight

But beware their trick

If you eat the wrong kind

They can make you sick. ( mushroom)

  1.  I serve by being devoured

Thin, I am quick

Fat, I am slow

Wind is my foe.(candle)

Teacher: Dear children, let`s continue our journey. The Grammar Land is waiting for us. Start doing grammar exercises with the verb to be in Present, Past and Future tenses. The best friends of the verb to be and its helpers (am, is, are) are personal pronouns I, he, she, it, we, you, they. The helpers and the personal pronouns are real friends.

Exercise 1. The verb to be. Insert appropriate present forms.

A: Hi, Helen. How (1)  _________ you?

B: Hello Kate. I (2) _________  fine and how (3) _________  you doing?

A: I (4)  _________doing fine.

B: How (5)  _________ your  brother? Where (6) _________he now?

A: He (7)  _________ in London. He (8) _________learning English there.

B: Really? That (9) _________wonderful! How about your grandparents?

A; They (10) _________ fine too. They (11) _________ in Spain now.

B: (12) _________ you busy tonight?

A: Not really, why?

B: We (13) _________ having a party. Would you like to come?

A: I’d love to.

B: Then come to our place at 6:00 p.m.

 Exercise 2. Write in is / isn’t, are / aren’t, am / ’m not.

  1. I __________ strong.
  2. My classmate ___________ friendly.
  3. Our grandpa___________ clever
  4. Her father ___________hardworking.
  5. Your pets___________ funny.
  6. We___________  lazy pupils.

 Exercise 3. Write in is /are

1.  How much ________ the shorts?

2.  How much ________ these trousers?

3. How much ________ a pair of socks?

4.  How much ________ this blouse?

5.  How much ________ this jacket?

6.  How much ________ the jeans?

Exercise 4. Write in was / were

  1. _________ Liza in the park?
  2. _________ Tommy lucky yesterday?
  3. _________ you in France?
  4. _________ your friends in the circus yesterday?
  5. _________ your sister at school yesterday?
  6. _________ you attentive yesterday?

 Exercise 5. Write in was / were

  1. _______ your dad busy yesterday?
  2. _______ you thirsty yesterday morning?
  3. _______ it warm yesterday?
  4. _______ your aunt  kind yesterday?
  5. _______ your dog funny yesterday?

 Exercise 6. Write in was / were

The second day _______ Tuesday. The girls _______ at the stadium. Jane_______ the fastest runner! On Wednesday we _______ at the circus! The monkeys _______  funny! The fifth day _______  Friday. In the afternoon we _______  in the park.

 Exercise 7. Insert appropriate present, past, future forms.

Present Simple

  1. Willy _____ fifteen now.
  2. «____ you  German? «No, l _________.
  3. His  name _____ Alex.
  4. «______ Olga a good friend?» «Yes, she _______».
  5. __________ these women drivers?
  6. «You_______ from Italy, _________ you?» «No, that______wrong».
  7. There__________ a nice pond in the forest. Let’s go!
  8. There ________no more exercises, _________there?

Past Simple

  1. «When you ________ a small boy, _________ you happy?» «Yes, I ________. I ________ very happy.»
  2. They (not) ________ ready for the lesson last Friday.
  3. The days_________ cold and wet last October.
  4. There ________25 pupils in our class last year.

Future Simple

      13. She ________ 11 years old tomorrow.

      14. I ________ back home at 3 o’clock.

      15. We __________ at the theatre at that time.

      16. He __________ here at 5 o’clock.

      17. They ________ glad to see us.

 

Exercise 8. Insert appropriate forms.

 A

Hello! Му name ________  Bill. I________  twelve. My friend’s name ________  Boris. He ________   twelve, too. We  ________   from England. Last summer we ________   at the seaside. The weather ________  sunny. There________  many chidren on the beach. We had a fine time. I hope next summer it ________  sunny and warm, too. There________   a lot of wonderful days. I ______ in Russia last summer. Some day in future I ________   lucky to visit Moscow and my holidays ________   great.

 B

1. The tigers ________   in danger.

2. There ________   only a few mountain gorillas in the world now.

3. It  ________  the twenty-first today.

4. The day ________  frosty yesterday.

5. We________   at the end of Cliff Road when Nick fell down.

6. What ________   the weather like yesterday?

7. I hope your back________  better soon.

8. ________  you________   at school tomorrow?

9. _______  you in Moscow last year?

10. I ________    ill last week.

Teacher: Pupils, let`s sum up. Our fairy journey is over. We are all fond of magic, we are keen on wizards, we enjoy learning the English verb to be. I hope we have learned to do grammar exercises with the verb to be without mistakes.

Now the results of our game! The winners are ………. Your game is perfect.  Our congratulations and magic presents.

Thank you, dear children!

Keys:

Exercise1.

1.are, 2.am, 3.are, 4.am, 5.is, 6.is, 7.is, 8.is, 9.is, 10.are, 11.are, 12.are, 13.are

Exercise 2

1.am, 2.is, 3.is, 4.is, 5.are, 6.are

Exercise 3

1.are, 2.are, 3.is, 4.is, 5.is, 6.are

Exercise 4

1.was, 2.aws, 3.were, 4.were, 5.was, 6.were

Exercise 5

1.was, 2.were, 3.was, 4.was, 5.was

Exercise 6

1.was, 2.were, 3.was, 4.were, 5.were, 6.was, 7.were

Exercise 7

1.is, 2.are, 3.amn`t, 4.is, is, 5.are, 6.are, aren`t, is, 7.is, 8.are,aren`t, 9.were, were, was, was, 10.weren`t, 11.were, 12.were, 13.will be, 14.will be, 15.will be, 16.will be, 17.will be

Exercise 8

A – 1.is, 2.am, 3.is, 4.is, 5.are, 6.were, 7.was, 8.were, 9.will be, 10.will be, 11.wasn`t, 12.will be, will be

B – 1.are, 2.are, 3.is, 4.was, 5.were, 6.was, 7.will be, 8.will be, 9.were, 10.was

 


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Методическая разработка внеклассного мероприятия: Игра - соревнование команд ко дню инфоматики для учащихся 5-6 классов

Игра – соревнование команд(в день информатики)21 век - век информации. 26 ноября – это Всемирный день информации (World Information Day), который проводится по инициативе Международной академии информ...

Интерактивная игра– соревнование для учащихся 8 класса «Математический морской бой»

Подобная форма работы, на мой взгляд, повысила мотивацию детей к учебной деятельности по предмету. Ведь они смогли лично убедиться в практической ценности математических знаний. Все это побудило меня ...

Игра-соревнование между учащимися 4 и 5 классов « Малые олимпийские игры», посвященная зимним олимпийским и параолимпийским играм «Сочи- 2014»

Цели:Познакомить детей с новыми играми, обучать действовать по правилам, слажено дружно.Учить чувству сопереживания , радости за победу команды.Воспитывать здоровый образ жизни....

игра-соревнование "Enjoy your English"

Цели:активизация лексики по теме «Изучение английского языка»;совершенствование навыков устной речи и аудирования;тренировка грамматических навыков;расширение кругозора  и воспитание толерантност...

программа по по английскому языку Биболетовой М.З. УМК «Enjoy English» стандарт 2004 года 5-9 класс

Аннотация к рабочей программе по английскому языку 5-9 кл. Рабочая программа по английскому языку для 5-9 классов разработана на основе федерального компонента государственного стандарта, примерн...

План-конспект урока по английскому языку по теме "What do you know about school life in English-speaking countries?"

План-конспект урока по английскому языку по теме "What do you know about school life in English-speaking countries?" предназначен для поведения урока в 7 классе по учебнику Биболетовой М.З....

Игра-соревнование на урок английского языка

Игра-соревнование на уроке английского языка. Подойдет для актуализации знаний школьников после каникул или как урок-обобщение в конце учебной четверти....