Работа над словообразованием (Word formation) в учебнике «Spotlight» (5-9 классы)
материал для подготовки к егэ (гиа) по английскому языку
Линия учебных пособий с 3-часовой программой «Spotlight» содержит упражнения на словообразование, но их мало, и к упражнениям нет комментариев по технологии выполнения данных заданий. Чаще всего формулировка заданий к упражнениям следующая: образуйте правильную форму слова , заполните пропуски. Данный вид работы рассматривается в рамках темы учебного занятия, не имея на рассмотрение отдельно отведённых учебных часов, контролируется при работе с Progress Check.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
rabota_nad_slovoobrazovaniem_word_formation_v_uchebnike_spotlight.docx | 28.9 КБ |
Предварительный просмотр:
1.Работа над словообразованием (Word formation) в учебнике «Spotlight» (5-9 классы), Ю. Е. Ваулина, О. Е. Подоляко, Д. Дули, В. Эванс
5 класс
Тема | Раздел модуля, в котором рассматривается | Виды упражнений | Контроль |
Суффиксы существительных, обозначающие национальности; (-ish, -ian, -er, -ese ). | Module 2(a) “I’m from” | 1. «Match the countries to the nationalities » 2. «Group the nationalities» 3. «Play in teams. One team says a country, the other says the nationality» | Test: “Choose the correct answer” |
6 класс
Тема | Раздел модуля, в котором рассматривается | Виды упражнений | Контроль |
Суффиксы прилагательных: -ful, -ing -able, -ic. | Module 4(b) “How about” | 1. «What do you like watching on TV? Use the table and the adjectives to tell the class » 2. «Discuss using the adjectives» | Test: “Complete the table below by adding a suffix to make an adjective” |
Словосложение | Module 6(a) “Free time” |
| Test : “Find 2 words that make each compound word” |
Суффиксы существительных, обозначающих род занятия, профессии (-er, -ist, -or). | Module 6(a) “Free time” |
| Test : “Write the nouns” |
Суффикс прилагательных: -y. | Module 10(b) “What’s the weather like?” |
| Test : “Write the adjectives” |
7 класс
Тема | Раздел модуля, в котором рассматривается | Виды упражнений | Контроль |
Суффикс наречий: -ly. | Module 1 (b) Better safe than sorry | Make adverbs from the adjectives | Test:Make up adverbs from the adjectives in the box and fill in the gaps. |
Суффиксы прилагательных: -ous, -y, -al,-ful | Module 5 English in Use | 1. Form adjectives from the nouns. Check in your dictionary. | Test: “Make the sentences of your own” |
Суффиксы прилагательных с противоположным значением: -un, -il,- im,- in, -ir | Module 6 (d) Culture Corner | Form opposite adjectives. Check in your dictionary. | Test: Choose the best word to make up a sentence. |
Суффиксы прилагательных: -less, -ful | Module 7 (c) In the charts | Form adjectives ending in –ful or –less from the nouns. | Test: Correct the mistakes in the sentences. Make any necessary changes. |
Суффиксы прилагательных: -ive, -ative | Module 10 (d) Culture Corner | Form adjectives from the verbs. Check in your dictionary. Make sentences using them | Test: Make up new words from the verbs in the box and fill in the gaps. |
8 класс
Тема | Раздел модуля, в котором рассматривается | Виды упражнений | Контроль |
Суффиксы прилагательных, образованные от существительных и глаголов : -ful, -al, -ic, -ish, -less, -ly, - ous; - able, -ed, -ing, -ible, -ive. | Module 1(f ) English in Use | Form adjectives from the words in bold. In pairs, answer the questions(Who\Which is). | Test: Fill in the gaps with the correct word. Complete the sentences with word derived from the words in bold. |
Суффиксы существительных, прилагательных, глаголов с противоположным значением: -dis; -mis (суффиксы существительных и глаголов) | Module 2(f ) English in Use | Complete the sentences with word derived from the words in bold. | Test: Complete the sentences with word derived from the words in bold. |
Префикс глаголов и существительных со значением «заново», «снова»: -re | Going green 2
| 1.Find examples in the text, translate trhem. 2. Form verbs to show repetition. | Test: Use the prefix re- to make words from the ones given and explain how their meaning changes. Complete the sentences with word derived from the words in bold. |
Суффиксы глаголов –ise\ize. | Module 3(f ) English in Use | Complete the sentences with word derived from the words in bold. | Test: Complete the sentences with word derived from the words in bold. |
Префиксы прилагательных с противоположным значением: -il,-im, -in, -ir | Module 4(f ) English in Use | Read the box, then complete the sentences with word derived from the words in bold. | Test: Complete the sentences with word derived from the words in bold. |
Суффиксы существительных, образованных от глаголов: -(t)ion, -ance, -ence | Module 5(f ) English in Use | Read the box, then complete the posters with words derived from the words in bold. | Test: Complete the sentences with word derived from the words in bold. |
Суффиксы существительных: -ness, -ment. | Module 6(f ) English in Use | Read the box, then complete the sentences with nouns derived from the words in bold. | Test: Form nouns from the words in bold. |
Сложение слов (Compound nouns) | Module 7(f ) English in Use | Look at the box. Then, form as many compound nouns as you can in a minute. Compare with your partner. | Test: Form compound nouns using the words in the list and then use them to complete the sentences. |
Сложение слов (Compound adjectives) | Module 7(f ) English in Use | Read the box, then match to form compound adjectives. Make sentences, as in the example. | Test: Form compound adjectives with the words below and complete the sentences. |
9 класс
Тема | Раздел модуля, в котором рассматривается | Виды упражнений | Контроль |
Образование Past\ Present Participles –ed, -ing - | Module 1(f ) English in Use | Fill in the gaps with words derived from the words in brackets | Тест: Fill in the gaps with past\present participles formed with the words in bold. |
Суффиксы существительных, образованных от прилагательных: -ance, -cy, -ence, ness, -ity | Module 2(f ) English in Use | Fill in the correct form of the words in bold | Test: Complete the sentences with word derived from the words in bold. |
Сложение слов (Compound adjectives) | Module 3 (f ) English in Use | Read the theory box. Find examples in the text. | Test: Form compound adjectives using the words below |
Образование существительных от глаголов: - ment, - ing, -tion,- ssion, -ery, -ation. | Module 4 (f ) English in Use | Read the box, then complete the sentences with nouns derived from the words in bold. Use your dictionary. | Test: Fill in the gaps with the right form of the word from the box. |
Образование глаголов при помощи префиксов:- re, -mis, -under, -over, -dis. | Module 5 (f ) English in Use | Read the box, then complete the sentences with verbs derived from the words in capitals. | Test: Complete the sentences with verbs formed using the prefixes - re, -mis, -under, -over, -dis and the verbs in capitals. |
Образование абстрактных существительных при помощи суффиксов: -hood (от существительных), - ity (от прилагательных), -age (от глаголов) | Module 6 (f ) English in Use | Read the theory, then use the suffixes to form nouns from the words in capitals. Are there the similar rules in your language? Use the dictionary to write down ten more abstract nouns, the compare with your partner | Test: Correct the mistakes in the sentences. Make any necessary changes. |
Образование глаголов от существительных и прилагательных : префикс –en, суффикс - en | Module 7 (f ) English in Use | Read the theory, then complete the gaps (1-5) with the correct verbs derived from the words in brackets. | Test: Rephrase the underlined parts of the sentences using one of the words in the box in the right form. |
(RNE) Образование частей речи | Module 8 (f ) English in Use | Complete the gaps (1-5) with words formed from the words in capitals | Test: Fill in the gaps with the right form of the word from the box. |
Линия учебных пособий с 3-часовой программой «Spotlight» содержит упражнения на словообразование, но их мало, и к упражнениям нет комментариев по технологии выполнения данных заданий. Чаще всего формулировка заданий к упражнениям следующая: образуйте правильную форму слова , заполните пропуски. Данный вид работы рассматривается в рамках темы учебного занятия, не имея на рассмотрение отдельно отведённых учебных часов, контролируется при работе с Progress Check.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Грамматика: Словообразование (Word Formation) 10 кл
Основные правила словообразования в английском языке...
Словообразование (Word Formation)
Словобразование является одним из самых трудных заданий при изучении английского языка. Данный материал позволяет практиковаться в употреблении словообразовательных суффиксов и приставок....
Контрольная работа по модулю 1-3 к учебнику Spotlight в 5 классе
Задания контрольной работы для 5 класса по модулю 1-3 к учебнику Spotlight...
Контрольная работа к учебнику “Spotlight”, 2 модуль, 7 класс
Контрольная работа к учебнику “Spotlight”, 2 модуль, 7 класс...
Контрольная работа к учебнику “Spotlight”, 3 модуль, 6 класс
Контрольная работа к учебнику “Spotlight”, 3 модуль, 6 класс...
Работа с текстом "English Banknotes" из учебника Spotlight 8
Дополнительное задание к тексту "English Banknotes" (Spotlight 8, Module 3, Culture Corner 3) Вопросы и ответы к тексту....
Комплексная проверочная работа за модуль 1 5 кл. учебник "Spotlight"
2 варианта с ответами. Проверяются разделы: лексика, грамматика, чтение, испоьзование языка. 7 заданий на 40 мин. разработаны на основе тест буклета, рабочей тетради и скайсмарт класса...