Итоговый контроль. Лексико-грамматический тест
тест по английскому языку (10 класс)

Гончаренко Екатерина Валентиновна

Лексико-грамматический тест состоит из 4 заданий (дополнение предложений необходимыми словами, преобразование прямой речи в косвенную, составление непрямых вопросов, дополнение текста артиклями a,an, the 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл itogovyy_kontrol_10_klass.docx54.19 КБ

Предварительный просмотр:

Итоговый контроль   10 класс.

Test                               Date__________________

                                      Name_________________

                                      Surname________________    

                                      Form_______________                

  1. Complete    the sentences  with the correct forms of  phrasal verbs  and translate the sentences.
  1. Before he___________ karate he had gone swimming

___________________________________________________________________.

  1. My father got angrier and angrier and suddenly  he_________________crying, « Will you be quiet!»______________________________________________________-

_________________________________________________________________.

  1.  The plane_______________from here  half an hour ago.

_________________________________________________________________

  1.  My parents ________________early for the airport as they wanted to be in time.-______________________________________________________________

_________________________________________________________________.

  1. My uncle  _________________a firm  in Germany a year ago to stay there.

______________________________________________________________-

______________________________________________.

To set up, to take off , to  burst into/ out,  set off, to take up

 

  1. Change sentences to reported speech.
  1. My uncle said: « We are going to Spain.” _________________________________________________________________
  2. My aunt added: «We don’t like to stay in our country»

________________________________________________

  1. Tom said: « My job is very important» _________________________________________________________________-

  1. Bill said: «I have won the prize this month»

_________________________________________________________________

  1. I answered: «I am watching a TV now.»-____________________-

______________________________________________________________

  1. Write indirect questions. Use the questions and the phrases in brackets to help you.
  1. When did Shakespeare live? ( Can anyone tell me______________________-

_______________________________________________________________________.

  1. Have you read « Julius Caesar»? ( I wonder __________________________-

_____________________________________________________________.

  1. Why did he write about ancient Rome? ( Have you any idea ______________-

_____________________________________________________________.

  1. Is it really about ancient Rome?  ( Are you sure________________________-

_________________________________________________________________.

  1.  Complete the text with  a/ an , the or 0( zero article)

Taking ___ year out between school and going to ___university is something you have to think about very carefully. There are many ways of spending your gap year, anywhere in___ world. You could teach in ___classroom in ___ small village in___middle of ___Africa or become involved in environmental work in ____India. Whatever it is, it will be something totally new. It may even be ____first time you have ever left home. You may decide to work with ___sick people or others whose lives are very different to your own. You make ___ real difference to their lives, and you should learn  __ lot about yourself.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Приблизительный тест для контроля лексико-грамматических навыков учащихся 7-8 класса

Может быть использовано учителем или родителями для контроля учащихся...

Итоговая контрольная работа по английскому языку в 7 классе УМК "Enjoy English" М.З. Биболетова и др.: контроль лексико-грамматических навыков.

Лексико-грамматический тест (Базовый уровень сложности) на множественный выбор поможет учителю организовать контроль знаний учащихся в области лексики и грамматики за курс 7 класса. Тест расчитан на 2...

Тест 2, контроль лексико-грамматических навыков, 2 четверть, Enjoy English- 8 класс, Биболетова М.З.

Тест 2, контроль лексико-грамматических навыков, 2 четверть, Биболетова М.З. Enjoy English-8...

тест 2, контроль лексико-грамматических навыков, 2 четверть, Forward 5, Вербицкая М.В.

тест 2, контроль лексических и грамматических навыков, 2 четверть, Forward 5, Вербицкая М.В....

тест 4, контроль лексико-грамматических навыков, 4 четверть, Enjoy English 7, Биболетова М.З.

тест 4, контроль лексических и грамматических навыков, 4 четверть, 7 класс, Enjoy English 7, Биболетова М.З....

Электронный комплект тестов для контроля лексико-грамматических навыков 8 классов к УМК Spotlight

В данной методической разработе представлены примерные тесты электронного комплекта для контроля лексико-грамматических навыков 8 классов к УМК Spotlight....

Статья в журнале "Вестник. Педагогические науки" 2017/4 Опыт создания электронного теста для контроля лексико-грамматических навыков к УМК Spotlight 8 класс

Опыт создания электронного комплекта тестов для контроля лексико-грамматических навыков к УМК Spotlight 8. Статья "Вестник. Педагогические науки. 2017/4"...