Итоговая контрольная работа по английскому языку для учащихся, изучающих английский язык как второй иностранный. Третий год обучения.
тест по английскому языку (7 класс)
Итоговая контрольная работа по английскому языку для учащихся, изучающих английский язык как второй иностранный. Третий год обучения.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
ik_7klass_2iya.docx | 49.44 КБ |
Предварительный просмотр:
Вариант 1
Раздел 1(aудирование)
Прослушайте диалог. Для каждого задания выберите правильный ответ из четырёх предложенных. Вы услышите запись дважды.
1.The children are going to ___________ next week.
1) the forest 2) the park 3) the playground 4) the zoo
2.Helen’s favourite animal has ___________.
1) short legs 2) long legs 3) big legs 4) beautiful legs
3.The boy loves ___________ most of all.
1) dogs 2) monkeys 3) giraffes 4) donkeys
4.Helen doesn’t like monkeys because ___________.
1) they eat bananas 2) they like to jump3) they cry from morning till night 4) they cry so loudly
5.The boy thinks that monkeys look like ___________.
1)his sister 2) his brother 3) his friend 4) his cousin
Раздел 2 (задание по чтению)
Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками: к каждому тексту, обозначенными буквами A-D, подберите соответствующий заголовок, обозначенными цифрами 1-5.
Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.
1. A Busy Businessman
2. A Typical Schoolboy
3. A Successful Actress
4. A School Teacher
5. A Good Doctor
А. I wake up at 9, do morning exercises for an hour and eat a healthy breakfast. After breakfast I read books on acting or watch education programmes. It’s important to learn. Then I check e-mails, talk to the manager and agents. In the afternoon I practise my monologues. I have a light lunch. In the evening I have a performance. My life is hard work!
В. I get up very early, usually at 6 o’clock. After a quick breakfast I look through my lesson plans and at 7.30 I go to work. I give four or five English classes a day. After lunch I go to the library to look for some interesting material and prepare computer tasks. Then I’m busy with our drama society. I go home at 5 or 6 pm taking any unfinished work.
С. The alarm clock wakes me up every morning at 5.30. I do some exercises and have a quick breakfast. I am at work at 7.30.At 8 we have a meeting to discuss what problems our patients have and the strategy of the day. Then I examine my patients and get ready for operations if I have any. In the evening after a hard day I go swimming. Sport helps me to keep fit.
D. Discipline is the most important factor in a person’s professional life. Success is the result of many things. Hardwork, brains, careful planning. I get up at 7, go jogging, take a cold shower and have a good breakfast. At 9 I’m at my office. I read e-mails and prepare for the talks with the partners from different companies. We have lunch at 12.30. After lunch we usually have meetings of the staff to discuss our plans. I go home at 8 pm or later.
Раздел 3 (задания по лексике и грамматике)
Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные в скобках, так,чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 10-19.
Hello everyone! I’m Rita from Czech Republic and I _________(go)10 to tell you about three seasons in my country. Why three? BecauseI hate autumn.Winter is usually very cold. The temperature_________(fall)11 below zero. It often snows and there ___________ (be)12 stormy winds. It is good to sit inside by the fire when the cold wind _________(blow)13 outside. There are usually hard frosts. Many people like winter because of winter sports. They like _________(skate)14, sledging, _________ (ski)15, snowboarding, etc. I like spring a lot because after the long cold, wet and_________(fog)16 days it is warm again. Sometimes it’s rainy and_________(wind)17but most of the time it is warm and________(sun)18. My favourite season is summer. It is very hot in July and August.There are lots of fruit in summer. _________(child)19 prefer the summer to all other seasons because there is no school and we can take our holidays.
Раздел 4 (задание по письму)
Для ответа на задание используйте отдельный лист. Обратите внимание на необходимость соблюдения указанного объёма письма. Письма недостаточного объема, а также часть текста письма, превышающая требуемый объём, не оцениваются.
You’ve got a letter from your English pen friend. Write her a letter and answer her three questions. Write 60-70 words.
... We went to McDonald’s to celebrate the holiday. I ordered French fries, a big cheeseburger and a coke. I like this food very much. Mum doesn’t like McDonald’s, she says such food is not good, it’s not healthy. So we don’t often go there. Do you go to a cafe to celebrate holidays? What cafe do you like? What food do you like?
Write back soon.
Amy
Система оценивания результатов выполнения итоговой работы
Вариант 1
ОТВЕТЫ
Задания 1-19 (разделы: «Аудирование», «Чтение», «Грамматика»): за каждый правильный ответ выставляется 1 балл.
Номер задания | Правильный ответ |
1. | 4 |
2. | 2 |
3. | 2 |
4. | 4 |
5. | 2 |
6. | 2 |
7. | 4 |
8. | 5 |
9. | 1 |
10. | am going |
11. | falls |
12. | are |
13. | blows |
14. | skating |
15. | skiing |
16. | foggy |
17. | windy |
18. | sunny |
19. | children |
Критерии оценивания задания 20 (личное письмо по заданной теме)
Максимальный балл – 6 баллов
Критерии (К) | Оценка | ||
2 балла | 1 балл | 0 баллов | |
1.Выполнение коммуникативной задачи (Содержание) Макс. балл -2 | Выполнена полностью: в основной части не менее 3 развернутых предложений по указанным в задании вопросам | Выполнена частично: - в основной части 2 развернутых предложения; - либо есть ответы на все 3 вопроса, НО они не развернуты или не все они по указанным в задании вопросам | Не выполнена: - в основной части менее 2-х предложений; - либо 2 предложения, НО все они не по указанным в задании вопросам |
2.Социокультурный аспект Макс. балл -1 | Нормы вежливости, принятые в английском языке, соблюдены практически полностью (обращение, прощальная фраза, подпись на отдельных строках и в соответствии с неофициальным стилем) | Нормы вежливости, принятые в английском языке, соблюдены частично (более 2-х нарушений) |
Текст по аудированию (аудиозапись)
Текст к заданиям 1–5
The boy: Helen, I'm so glad that we are going to the zoo next week.
Helen: Me too! I love animals.
The boy: By the way, what is your favourite one?
Helen: Try to guess! It has a long neck and long legs.
The boy: It's easy! I know the animal you are talking about! It's a giraffe.
Helen: Right! They are so beautiful. And what's your favourite animal?
The boy: Well, It is very funny and active. It has a long tail.
Helen: Is it a dog?
The boy: No, it isn't. It is a naughty animal which likes to climb trees.
Helen: It’s a monkey! Right?
The boy: Yes, it is.
Helen: Ah! I don’t like monkeys.
The boy: Why not?
Helen: They are too noisy. They cry so loudly!
The boy: I think they are cute. And they look like my little brother, Josh.
Helen: Does your brother like bananas?
The boy: Sometimes. But he likes to jump and cry from morning till night!
Helen: Anyway, I’m sure we will have a great time in the zoo! And take your brother too!
The boy: Sounds great! He will be happy!
Вариант 2
Раздел 1(аудирование)
Прослушайте диалог. Для каждого задания выберите правильный ответ из четырёх предложенных. Вы услышите запись дважды.
1.The children are going to ___________ next week.
1) the forest 2) the park 3) the playground 4) the zoo
2.Helen’s favourite animal has ___________.
1) short legs 2) long legs 3) big legs 4) beautiful legs
3.The boy loves ___________ most of all.
1) dogs 2) monkeys 3) giraffes 4) donkeys
4.Helen doesn’t like monkeys because ___________.
1) they eat bananas 2) they like to jump 3) they cry from morning till night 4) they cry so loudly
5.The boy thinks that monkeys look like ___________.
1)his sister 2) his brother 3) his friend 4) his cousin
Раздел 2(задание по чтению)
Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками: к каждому тексту, обозначенными буквами A-D, подберите соответствующий заголовок, обозначенными цифрами 1-5. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.
1. The German “Karneval”
2. Christmas Celebrations
3. St. Nicholas Day
3. The Festival of Lights
4. A Birthday Party
А. Children celebrate the holiday with their family members.They always have a special cake, which is iced with candles on top. If you are nine you have nine. They invite their friends and they have a celebration with food, games and music. The guests usually bring gifts: CDs, cosmetics, candles, T-shirts, books and photo frames. People often put balloons up in their houses or on their front gates to show everybody where the party is happening.
B. It is celebrated on the first Monday in February. Everybody puts on a mask and a red nose and wears funny clothes. Schools and kindergartens celebrate it with a party, meals and lots of fun. Children eat crisps and drink coke and fanta. Salt-sticks are also popular. Older people celebrate it with beer, sausages, chips and potato salad. There are long processions where people show off their costumes and throw sweets from decorated cars, especially in Koln, the centre of this holiday.
C. In Malaysia there is a special celebration called Deepavali. This is a Hindu festival. It is celebrated between October and November. Hindus believe that on this day the good forces over come the evil (злые) ones. During this time the Hindus lit their homes with tiny lights to show victory over darkness. These lights are in clay pots filled with coconut oil. In the afternoon friends and families gather in their homes and eat lots of traditional Indian food.
D. It is how people celebrate Jesus’s birth in Sweden. Several weeks before it people decorate the streets and shops. Families decorate their houses in red and set up stars and candles in their windows. Every family has a green tree in their house. They decorate it and put presents under it. Some people sing carols and dance around the tree. All the family members usually get together to eat a big dinner.
Раздел 3 (задание по лексике и грамматике)
Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные в скобках, так,чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 10-19.
We’re _________ (go)10 to talk about Thanksgiving today, a very important_________(celebrate)11 in the USA. At Thanksgiving, all_________(America)12 get together in their_________(home)13 to say thank you for the harvest and for the food they eat. Thanksgiving Day is always on the _________(four)14 Thursday in November. They_________ (usul)1 5 eat turkey with potatoes, corn and pumpkin pie.
Chris: Hi, Jenny! What are these?
Jenny: Look! These____(be)16 the pictures of my Granny’s new house. We_____ (visit)17 her last Sunday to help her with the furniture.
Chris: Wow, it’s fantastic!
Jenny: Thank you! I ___________(like) 18 it too. The house is thirty years old, but it_____ (look)10 really new and modern after the decoration.
Раздел 4 (задание по письму)
Для ответа на задание используйте отдельный лист. Обратите внимание на необходимость соблюдения указанного объёма письма. Письма недостаточного объема, а также часть текста письма, превышающая требуемый объём, не оцениваются.
You’ve got an e-mail from your English pen friend. Write him a letter and answer his two questions. Write 60-70 words.
... It is my birthday tomorrow. I hope Mum will make a special cake as she always makes me a birthday cake. We usually decorate my room with balloons. I invite all my classmates and we play games. Mum makes funny sandwiches and we have biscuits and a lot of lemonade. How do you usually celebrate your birthday? Do you invite many guests?
Write back soon.
Кate
Система оценивания результатов выполнения итоговой работы
Вариант 2
ОТВЕТЫ
Задания 1-19 (разделы: «Аудирование», «Чтение», «Грамматика»): за каждый правильный ответ выставляется 1 балл.
Номер задания | Правильный ответ |
1. | 4 |
2. | 2 |
3. | 2 |
4. | 4 |
5. | 2 |
6. | 4 |
7. | 1 |
8. | 3 |
9. | 2 |
10. | going |
11. | celebration |
12. | Americans |
13. | homes |
14. | fourth |
15. | usually |
16. | are |
17. | visited |
18. | like |
19. | looks |
Критерии оценивания задания 20 (личное письмо по заданной теме)
Максимальный балл – 6 баллов
Критерии (К) | Оценка | ||
2 балла | 1 балл | 0 баллов | |
1.Выполнение коммуникативной задачи (Содержание) Макс. балл -2 | Выполнена полностью: в основной части не менее 3 развернутых предложений по указанным в задании вопросам | Выполнена частично: - в основной части 2 развернутых предложения; - либо есть ответы на все 3 вопроса, НО они не развернуты или не все они по указанным в задании вопросам | Не выполнена: - в основной части менее 2-х предложений; - либо 2 предложения, НО все они не по указанным в задании вопросам |
2.Социокультурный аспект Макс. балл -1 | Нормы вежливости, принятые в английском языке, соблюдены практически полностью (обращение, прощальная фраза, подпись на отдельных строках и в соответствии с неофициальным стилем) | Нормы вежливости, принятые в английском языке, соблюдены частично (более 2-х нарушений) | |
3.Лексико-грамматическая сторона речи Макс. балл -2 | Ошибок практически нет (не более 3-х) | Отдельные ошибки, не препятствующие пониманию текста (не более 5-и в сумме) | Более 5-и ошибок, в том числе затрудняющие понимание текста |
4.Орфографическая правильность речи Макс. балл.-1. | Ошибки отсутствуют или отдельные ошибки, не препятствующие пониманию текста (не более 2-х в сумме) | Более 3-х ошибок, в том числе препятствующие пониманию текста |
Текст по аудированию (аудиозапись)
Текст к заданиям 1–5
The boy: Helen, I'm so glad that we are going to the zoo next week.
Helen: Me too! I love animals.
The boy: By the way, what is your favourite one?
Helen: Try to guess! It has a long neck and long legs.
The boy: It's easy! I know the animal you are talking about! It's a giraffe.
Helen: Right! They are so beautiful. And what's your favourite animal?
The boy: Well, It is very funny and active. It has a long tail.
Helen: Is it a dog?
The boy: No, it isn't. It is a naughty animal which likes to climb trees.
Helen: It’s a monkey! Right?
The boy: Yes, it is.
Helen: Ah! I don’t like monkeys.
The boy: Why not?
Helen: They are too noisy. They cry so loudly!
The boy: I think they are cute. And they look like my little brother, Josh.
Helen: Does your brother like bananas?
The boy: Sometimes. But he likes to jump and cry from morning till night!
Helen: Anyway, I’m sure we will have a great time in the zoo! And take your brother too!
The boy: Sounds great! He will be happy.
Вариант 3
Раздел 1 (аудирование)
Прослушайте диалог. Для каждого задания выберите правильный ответ изчетырёх предложенных. Вы услышите запись дважды.
1.The children are going to ___________ next week.
1) the forest 2) the park 3) the playground 4) the zoo
2.Helen’s favourite animal has ___________.
1) short legs 2) long legs 3) big legs 4) beautiful legs
3.The boy loves ___________ most of all.
1) dogs 2) monkeys 3) giraffes 4) donkeys
4.Helen doesn’t like monkeys because ___________.
1) they eat bananas 2) they like to jump 3) they cry from morning till night 4) they cry so loudly
5.The boy thinks that monkeys look like ___________.
1)his sister 2) his brother 3) his friend 4) his cousin
Раздел 2 (задание по чтению)
Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками: к каждому тексту, обозначенными буквами A-D, подберите соответствующий заголовок, обозначенными цифрами 1-5.Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.
1. A Caring Mother
2. A Museum-goer
3. A Music Fan
4. A Computer Lover
5. A Good Student
A. I spend too much of my weekend on the computer. There are plants in the garden to water, washing-up in the sink, clothes to iron, and walls to paint, but I am busy looking things up on the Internet! Still - it is the weekend.
B. Let’s talk about our weekends! At the weekends, I usually do my homework (if I have a lot of homework). Sometimes I listen to the music or read my favourite books. I often watch films, twice a month. How about your weekends? Have a nice day.
C. During the weekends, I usually spend my time with all my family: my three children and my husband. On Saturday morning, I buy many vegetables, fruit and all I need to prepare some good meals. In the afternoon we go for a picnic with some friends. It's a day to have a good time together. I try to make each weekend a holiday.
D. It’s not easy to plan a weekend of family fun. Of course there are parks and rivers for outdoor activities. But no matter what your family likes, a visit to the museum is a good idea. There are museums to all tastes. You can learn a lot about history of your town or painting. I think it’s the best way to spend a weekend.
Раздел 3 (задание по лексике и грамматике)
Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные в скобках, так,чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 10-19.
Hi, Friends! I’m Peter from Hungary. I just want to talk about autumn in my country. School ________ (start)10 on the ______ (one)11 of September ___(sun)13 at the beginning of autumn. And it is a rich season because ________ (tree)14 are full of fruit. But in October and November it’s usually cold and _________ (wind)15 . It rains a lot. The _________ (leaf)16 of the trees fall down. I don’t like rainy days. What about autumn in _________ (you)17country?
Dima Bilan is a pop singer and actor. Bilan represented our Country at the Eurovision Song Contest 2006. He _______ (finish)18 second, with Never Let You Go. In 2008 the _______ (Russia)19 singer won the contest in Belgrade, with the song «Believe». He has had several no.1 hits.
Раздел 4 (задание по письму)
Для ответа на задание используйте отдельный лист. Обратите внимание на необходимость соблюдения указанного объёма письма. Письма недостаточного объема, а также часть текста письма, превышающая требуемый объём, не оцениваются.
You’re going to write an e-mail to your pen friend about your family. Answer the three questions. Write 60 – 70 words.
What are you and your family doing now? What do you and your family usually do at weekends? What are your hobbies?
Write back soon.
John
Система оценивания результатов выполнения итоговой работы
Вариант 3
ОТВЕТЫ
Задания 1-19 (разделы: «Аудирование», «Чтение», «Грамматика»): за каждый правильный ответ выставляется 1 балл.
Номер задания | Правильный ответ |
1. | 4 |
2. | 2 |
3. | 2 |
4. | 4 |
5. | 2 |
6. | 4 |
7. | 5 |
8. | 1 |
9. | 2 |
10. | starts |
11. | first |
12. | children |
13. | sunny |
14. | trees |
15. | windy |
16. | leaves |
17. | your |
18. | finished |
19. | Russian |
Критерии оценивания задания 20 (личное письмо по заданной теме)
Максимальный балл – 6 баллов
Критерии (К) | Оценка | ||
2 балла | 1 балл | 0 баллов | |
1.Выполнение коммуникативной задачи (Содержание) Макс. балл -2 | Выполнена полностью: в основной части не менее 3 развернутых предложений по указанным в задании вопросам | Выполнена частично: - в основной части 2 развернутых предложения; - либо есть ответы на все 3 вопроса, НО они не развернуты или не все они по указанным в задании вопросам | Не выполнена: - в основной части менее 2-х предложений; - либо 2 предложения, НО все они не по указанным в задании вопросам |
2.Социокультурный аспект Макс. балл -1 | Нормы вежливости, принятые в английском языке, соблюдены практически полностью (обращение, прощальная фраза, подпись на отдельных строках и в соответствии с неофициальным стилем) | Нормы вежливости, принятые в английском языке, соблюдены частично (более 2-х нарушений) | |
3.Лексико-грамматическая сторона речи Макс. балл -2 | Ошибок практически нет (не более 3-х) | Отдельные ошибки, не препятствующие пониманию текста (не более 5-и в сумме) | Более 5-и ошибок, в том числе затрудняющие понимание текста |
4.Орфографическая правильность речи Макс. балл.-1. | Ошибки отсутствуют или отдельные ошибки, не препятствующие пониманию текста (не более 2-х в сумме) | Более 3-х ошибок, в том числе препятствующие пониманию текста |
Текст по аудированию (аудиозапись)
Текст к заданиям 1–5
The boy: Helen, I'm so glad that we are going to the zoo next week.
Helen: Me too! I love animals.
The boy: By the way, what is your favourite one?
Helen: Try to guess! It has a long neck and long legs.
The boy: It's easy! I know the animal you are talking about! It's a giraffe.
Helen: Right! They are so beautiful. And what's your favourite animal?
The boy: Well, It is very funny and active. It has a long tail.
Helen: Is it a dog?
The boy: No, it isn't. It is a naughty animal which likes to climb trees.
Helen: It’s a monkey! Right?
The boy: Yes, it is.
Helen: Ah! I don’t like monkeys.
The boy: Why not?
Helen: They are too noisy. They cry so loudly!
The boy: I think they are cute. And they look like my little brother, Josh.
Helen: Does your brother like bananas?
The boy: Sometimes. But he likes to jump and cry from morning till night!
Helen: Anyway, I’m sure we will have a great time in the zoo! And take your brother too!
The boy: Sounds great! He will be happy.
Вариант 4
Раздел 1 (аудирование)
Прослушайте диалог. Для каждого задания выберите правильный ответ из четырёх предложенных. Вы услышите запись дважды.
1.The children are going to ___________ next week.
1) the forest 2) the park 3) the playground 4) the zoo
2.Helen’s favourite animal has ___________.
1) short legs 2) long legs 3) big legs 4) beautiful legs
3.The boy loves ___________ most of all.
1) dogs 2) monkeys 3) giraffes 4) donkeys
4.Helen doesn’t like monkeys because ___________.
1) they eat bananas 2) they like to jump 3) they cry from morning till night 4) they cry so loudly
5.The boy thinks that monkeys look like ___________.
1)his sister 2) his brother 3) his friend 4) his cousin
Раздел 2 (задание по чтению)
Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами и их заголовками: к каждому тексту, обозначенными буквами A-D, подберите соответствующий заголовок, обозначенными цифрами 1-5.Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.
1. Swimming Medicine
2. My Funny Pets
3. Love to Death
4. Classical Music Fans
5. Friends Forever
А. In France, there was a man who had a dog and a cat and he loved them both. One day he got a new job two hundred kilometers away, so he had to move. But he only took the dog with him and left the cat in the same house with new owners.
Three weeks later, the dog suddenly disappeared. The man looked for his dog, but didn’t find him.
Then, seven weeks later, the dog came back - together with the cat. They were tired and hungry after their long way, and the cat’s paws were bleeding (кровоточили). But they looked happy and lived on all together.
B. Bill Bowell was suffering from depression. The doctor gave him medicine, but they didn’t help. He couldn’t work. Then he started to swim with dolphins.
“My life changed forever,” says Bowell. “A dolphin called Simo looked into my eyes for a few minutes and I started to cry. All my emotions erupted like a volcano. As I cried, Simo put his head on my chest and stayed very still.” After swimming with dolphins Bowell says he was back to normal life.
C. Some years ago my husband and I were traveling in the north of England.
One day we stopped in a quiet place for a picnic and played some Mozart on a CD player. After a few minutes we looked up and saw some cows who were listening to the music. When the Mozart was finished, we put on CD of modern music. The cows immediately turned round and walked off.
D. People say that fish are cold, but read this story to see that they can feel too.
Our friend went to another country on business. So we took her pet goldfish and put it in a bowl with our goldfish. They lived together for six months. When the friend came back, she took her goldfish home. The next morning I found my goldfish on the surface, dead. Later that day my friend phoned to say that her goldfish was also dead. I believe they died of a broken heart.
Раздел 3 (задание по лексике и грамматике)
Прочитайте приведенный ниже текст. Преобразуйте слова, напечатанные в скобках, так, чтобы они грамматически и лексически соответствовали содержанию текста. Заполните пропуски полученными словами. Каждый пропуск соответствует отдельному заданию 10-19.
Animal Senses
Humans have five senses: sight, hearing, taste, smell, and touch. We use_________(this)10 senses every day when we work, play, eat, drink. Animals have senses too, and sometimes they are much more powerful than ours. Animals find________(they)11 food using their senses. For example, some birds can see a mouse at a distance of 1.5 kilometers. But they always________(not/catch)12 the mouse._________(mouse)13 have very good hearing and it saves them!
Insects sometimes have senses that are different from ours. For example, butterflies don’t taste with their mouths - they taste with their________(foot)14. Crickets don’t hear with their ears - they hear with their legs.
Some animals have a special sense - it_________(tell)15 them about the future. Birds, ants and many other animals look for food just before bad weather. This helps them because it’s ____( difficult)16 to find food when the weather is bad.
There________(be)17 around twenty hundred types of bees in the world. The_________(small)18 kinds of bees are up to 0,2 mm high. The largest bees are up to 40 mm high. Honey bees live in________(family)19 called clusters. In one cluster there live about twenty thousand bees.
Раздел 4 (задание по письму)
Для ответа на задание используйте отдельный лист. Обратите внимание на необходимость соблюдения указанного объёма письма. Письма недостаточного объема, а также часть текста письма, превышающая требуемый объём, не оцениваются.
...My sister is short and thin with big blue eyes and long fair hair. She has a small nose and a small mouth. She’s fourteen. Her name is Sally. She’s clever and friendly. She’s really sweet when she helps me with my homework. What is your brother/sister like? What is his/her name? What can he/she do as a hobby?
Best wishes,
Аnn
Write 60-70 слов
Система оценивания результатов выполнения итоговой работы
Вариант 4
ОТВЕТЫ
Задания 1-19 (разделы: «Аудирование», «Чтение», «Грамматика»): за каждый правильный ответ выставляется 1 балл.
Номер задания | Правильный ответ |
1. | 4 |
2. | 2 |
3. | 2 |
4. | 4 |
5. | 2 |
6. | 2 |
7. | 1 |
8. | 4 |
9. | 3 |
10. | these |
11. | their |
12. | do not catch/don`t catch |
13. | mice |
14. | feet |
15. | tells |
16. | more difficult |
17. | are |
18. | smallest |
19. | families |
Критерии оценивания задания 20 (личное письмо по заданной теме)
Максимальный балл – 6 баллов
Критерии (К) | Оценка | ||
2 балла | 1 балл | 0 баллов | |
1.Выполнение коммуникативной задачи (Содержание) Макс. балл -2 | Выполнена полностью: в основной части не менее 3 развернутых предложений по указанным в задании вопросам | Выполнена частично: - в основной части 2 развернутых предложения; - либо есть ответы на все 3 вопроса, НО они не развернуты или не все они по указанным в задании вопросам | Не выполнена: - в основной части менее 2-х предложений; - либо 2 предложения, НО все они не по указанным в задании вопросам |
2.Социокультурный аспект Макс. балл -1 | Нормы вежливости, принятые в английском языке, соблюдены практически полностью (обращение, прощальная фраза, подпись на отдельных строках и в соответствии с неофициальным стилем) | Нормы вежливости, принятые в английском языке, соблюдены частично (более 2-х нарушений) | |
3.Лексико-грамматическая сторона речи Макс. балл -2 | Ошибок практически нет (не более 3-х) | Отдельные ошибки, не препятствующие пониманию текста (не более 5-и в сумме) | Более 5-и ошибок, в том числе затрудняющие понимание текста |
4.Орфографическая правильность речи Макс. балл.-1. | Ошибки отсутствуют или отдельные ошибки, не препятствующие пониманию текста (не более 2-х в сумме) | Более 3-х ошибок, в том числе препятствующие пониманию текста |
Текст по аудированию (аудиозапись)
Текст к заданиям 1–5
The boy: Helen, I'm so glad that we are going to the zoo next week.
Helen: Me too! I love animals.
The boy: By the way, what is your favourite one?
Helen: Try to guess! It has a long neck and long legs.
The boy: It's easy! I know the animal you are talking about! It's a giraffe.
Helen: Right! They are so beautiful. And what's your favourite animal?
The boy: Well, It is very funny and active. It has a long tail.
Helen: Is it a dog?
The boy: No, it isn't. It is a naughty animal which likes to climb trees.
Helen: It’s a monkey! Right?
The boy: Yes, it is.
Helen: Ah! I don’t like monkeys.
The boy: Why not?
Helen: They are too noisy. They cry so loudly!
The boy: I think they are cute. And they look like my little brother, Josh.
Helen: Does your brother like bananas?
The boy: Sometimes. But he likes to jump and cry from morning till night!
Helen: Anyway, I’m sure we will have a great time in the zoo! And take your brother too!
The boy: Sounds great! He will be happy.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Итоговая контрольная работа по всеобщей истории для учащихся 9 класса для двух вариантов
Содержит разнообразные задания: тесты с выбором одного правильного ответа, задание на соответствие, задание на восстановление деформированного предложения....
Итоговая контрольная работа по семинару :Технология преподавания ЕГЭ по русскому языку.
Демонстрационный материал....
Итоговая контрольная работа по разделу "Союз" для учащихся 7 класса по русскому языку
Данная контрольная работа является тематической по теме "Союз"...
Итоговая контрольная работа для учащихся 5-ых классов, изучающих английский язык по учебнику Spotlight
В данной работе представлены материалы для итогового контроля по чтению, письму, говорению, лексике и грамматике для учащихся 5-ых классов, изучающих английский язык по учебникуSpotlight....
Итоговая контрольная работа по родной литературе для учащихся 6 класса
Итоговая контрольная работа по родной (русской) литературе составлена с целью проверки читательской грамотности как составляющей части функциональной грамотности. Основа организации оценки читательско...
БАНК ТЕСТОВЫХ ЗАДАНИЙ ДЛЯ ПРОВЕДЕНИЯ ИТОГОВОЙ КОНТРОЛЬНОЙ РАБОТЫ ЗА 1 СЕМЕСТР ПО ДИСЦИПЛИНЕ «ИСТОРИЯ» СПЕЦИАЛЬНОСТЬ 34.02.01 СЕСТРИНСКОЕ ДЕЛО ФОРМА ОБУЧЕНИЯ ОЧНАЯ
Банк тестовых заданий для проведения итоговой контрольной работы за 1 семестр по дисциплине История...
Итоговая контрольная работа за курс 6 класса по родному (русскому) языку
Итоговая контрольная работа за курс 6 класса по родному (русскому) языку включает задания с выбором ответа, задания с кратким ответом, задания с развёрнутым ответом по трём разделам курса: "Язык ...