Контрольная работа для 6 класса
тест по английскому языку (6, 8, 10 класс)
Годовая контрольная работа для обучающихся 6 класса.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
Контрольная работа 6 класс | 125.86 КБ |
Контрольная работа 8 класс | 29.09 КБ |
Контрольная работа 10 класс | 565.01 КБ |
Проверочная работа 6 класс | 797.57 КБ |
Предварительный просмотр:
Спецификация годовой контрольной работы по учебному предмету «Иностранный язык» (английский язык) по итогам 2016-2017 учебного года, 6 класс
Максимальный тестовый балл за выполнение заданий - 90 баллов
- Нормативно-методическая база, использованная при составлении контрольно-измерительного материала:
- Приказ Министерства образования и науки Российской Федерации от 17 декабря 2010 г. N 1897 "Об утверждении федерального государственного образовательного стандарта основного общего образования" (утв. приказом Министерства образования и науки РФ от 29 декабря 2014 г. N 1644).
- О сертификации качества педагогических тестовых материалов (Приказ Минобразования России от 17.04.2000 г. № 1122).
- УМК Spotlight 6/ Английский в фокусе 6 Ю.Е. Ваулиной, О.Е. Подоляко издательства Просвещение.
- Назначение работы, где и как будут использоваться результаты оценки работ обучающихся.
Контрольно-измерительные материалы по учебному предмету «Иностранный язык» (английский язык) (далее по тексту – английский язык) предназначены для объективного оценивания качества освоения обучающимися программы по вышеуказанному учебному предмету за 6 класс в ходе процедуры проведения годовой контрольной работы. Контрольно-измерительные материалы по английскому языку позволяют установить уровень освоения обучающимися Стандарта основного общего образования.
- Описание структуры работы (содержательные части, количество заданий, время выполнения, максимальное количество баллов).
Годовая контрольная работа состоит из 4 частей по видам речевой деятельности: чтение (Reading), Лексика (Vocabulary), Грамматика (Grammar), Речевой этикет (Everyday English) и включает в себя 10 заданий, различающихся уровнем сложности.
- Маркировка каждого задания (что проверяется, задание базового или повышенного уровня).
№ задания | Проверяемые предметные действия, понятия (опорный материал) | Тип задания (задание базового или повышенного уровня ) | Первичные баллы за выполнение задания | Примерное время, необходимое для выполнения задания |
Чтение (Reading) | ||||
№1 | Понимание запрашиваемой информации прочитанной в тексте- выбор правильного ответа из двух предложенных. | Задание базового уровня | 1-5 | 4 мин. |
Лексика (Vocabulary) | ||||
№2 | Соблюдение существующих в английском языке норм лексической сочетаемости. | Задание базового уровня | 1-5 | 4 мин. |
№3 | Выбор слова, выпадающего из логического ряда. | Задание базового уровня | 1-5 | 4 мин. |
№4 | Образование родственных слов с использованием основных способов словообразования-аффиксации. | Задание повышенного уровня | 1-10 | 4 мин. |
№5 | Употребление в пропусках подходящих по смыслу слов. | Задание повышенного уровня | 1-10 | 4 мин. |
№ 6 | Выбор правильного ответа из двух предложенных. | Задание базового уровня | 1-5 | 4 мин. |
Грамматика (Grammar) | ||||
№7 | Выбор правильного ответа из двух предложенных. | Задание базового уровня | 1-5 | 4 мин. |
№ 8 | Образование соответствующих видо-временных формы глагола. | Задание повышенного уровня | 1-30 | 4 мин. |
№ 9 | Преобразование глаголов в соответствующую временную форму по содержанию текста. | Задание повышенного уровня | 1-10 | 4 мин. |
Речевой этикет (Everyday English) | ||||
№ 10 | Узнавание в письменном тексте изученных лексических единиц - реплик-клише, в пределах тематики, изученной в 6 классе. | Задание базового уровня | 1-5 | 4 мин. |
Итого | 90 | 40 мин. |
4. Темы, включенные в задания и подлежащие итоговому контролю: | |
1. | Члены семьи; страны; притяжательные местоимения. |
2. | Дата; времена года; месяцы; предлоги; магазины; неопределенные местоимения. |
3. | Дорожное движение; транспорт. |
4. | Повседневная жизнь; настоящее простое время. |
5. | Праздники; словообразование наречий; настоящее длительное время. |
6. | Свободное время; словообразование существительных. |
7. | В прошлом; прошедшее простое время. |
8. | Жилье; модальные глаголы; степени сравнения прилагательных. |
9. | Продукты, напитки; (не)исчисляемые существительные. |
10. | Планы на каникулы; погода; будущее простое время. |
5. Время выполнения работы - На выполнение всей работы отводится 40 минут.
6. Дополнительные материалы и оборудование - Не используются.
7. Оценивание заданий
Номер задания | Первичный балл | Характеристика уровня, выраженного первичным баллом |
Задание № 1 (базовый уровень) | 1x5=5 | Условие верного выполнения задания |
Задание № 2 (базовый уровень) | 1x5=5 | Условие верного выполнения задания |
Задание № 3 (базовый уровень) | 1x5=5 | Условие верного выполнения задания |
Задание № 4 (повышенный уровень) | 2x5=10 | Условие верного выполнения задания |
Задание № 5 (повышенный уровень) | 2x5=10 | Условие верного выполнения задания |
Задание № 6 (базовый уровень) | 1x5=15 | Условие верного выполнения задания |
Задание № 7 (базовый уровень) | 1x5=5 | Условие верного выполнения задания |
Задание № 8 (повышенный уровень) | 2x15=30 | Условие верного выполнения задания |
Задание № 9 (повышенный уровень) | 2x5=10 | Условие верного выполнения задания |
Задание № 10 (базовый уровень) | 1x5=5 | Условие верного выполнения задания |
Итого за базовый уровень | 30 баллов | Условие безошибочно выполненные задания |
Итого за повышенный уровень | 60 балла | Условие безошибочно выполненные задания |
Итого | 90 баллов |
8. Оценивание результатов работы (Перевод первичных баллов в отметку)
5 (отлично) | 4 (хорошо) | 3 (удовлетворительно) | 2 (неудовлетворительно) | 1 (плохо) |
Уровень выполнения работы – 85-100% выполнение заданий на базовом и повышенном уровне. | Уровень выполнения работы - выполнение 2/3 задания на базовом уровне и выполнение задания на повышенном уровне | Уровень выполнения работы - не менее 49 % выполнения задания на базовом уровне и повышенном уровне и/или 100% выполнение заданий базового уровня | Уровень выполнения работы - менее 100% выполнения задания на базовом уровне | Уровень выполнения работы - менее 50% выполнения задания на базовом уровне заданий |
9.Перевод первичных баллов в отметку
5 | 4 | 3 | 2 | 1 |
90-77 баллов (100-85%) | 76-58 баллов (64-84%) | 57-36 баллов (63-33%) | От 35 баллов (32-19%) | От 17 баллов 16% |
Variant 2 – READING – 1. Choose the correct word:
– VOCABULARY – 2. Match the words:
3. Find the odd word out:
4. Form adjectives and nouns using “ –ful, -ing, -ic, -er, -or”: 1. act, 2. excite, 3. hero, 4. write 5. beauty | 5. Choose the right item- piece, palace, bike, cake, weekly:
6. Choose the right item:
– GRAMMAR – 7. Make the right choice:
8. Write the verbs in Present (Past) Simple and Present Continuous:
9. Put the verbs into the Present (Past, Future) Simple and Present Continuous:
– EVERYDAY ENGLISH – 10. Choose the correct response:
|
Variant 3 – READING – 1. Choose the correct word:
– VOCABULARY – 2. Match the words:
3. Find the odd word out:
4. Form adjectives and nouns using “ -ing, -ic, -er, -or, -ist ”: 1. fantasy, 2. play, 3. cycle, 4. direct, 5. football | 5. Choose the correct word -introduce, restaurant, phone, drama, lights:
6. Choose the right item:
– GRAMMAR – 7. Make the right choice:
8. Write the verbs in Present (Past) Simple and Present Continuous:
9. Put the verbs into the Present(Past, Future) Simple and Present Continuous:
– EVERYDAY ENGLISH – 10. Choose the correct response:
|
Ответы
№ | Variant 1 | Variant 2 | Variant 3 | ||
READING | |||||
1/1. | Matt | 1. | John | 1. | friend |
2. | five | 2. | five | 2. | thirteen |
3. | Daniel | 3. | Peter | 3. | the guitar |
4. | Jill | 4. | Emily | 4. | sport |
5. | short | 5. | short | 5. | swim |
VOCABULARU | |||||
2/1. | d. | 2/1. | e. | 2/1. | c. |
2. | c. | 2. | c. | 2. | d. |
3. | e. | 3. | d. | 3. | e. |
4. | --- | 4. | b. | 4. | d. |
5. | --- | 5. | a. | 5. | a. |
3/1. | Russia | 3/1. | vase | 3/1. | autumn |
2. | bathtub | 2. | door | 2. | weekend |
3. | homework | 3. | tennis | 3. | fun |
4. | painting | 4. | bad | 4. | shorts |
5. | lemon | 5. | dessert | 5. | dessert |
4/1. | wonderful | 4/1. | actor | 4/1. | fantastic |
2. | enjoyable | 2. | exciting | 2. | player |
3. | interesting | 3. | heroic | 3. | cyclist |
4. | actor | 4. | writer | 4. | director |
5. | artist | 5. | beautiful | 5. | footballer |
5/1. | capital | 5/1. | bike | 5/1. | lights |
2. | fly | 2. | cake | 2. | phone |
3. | costumes | 3. | weekly | 3. | drama |
4. | novels | 4. | palace | 4. | introduce |
5. | cottage | 5. | piece | 5. | restaurant |
6/1. | 6/1. | ----- | 6/1. | uniform | |
2. | 2. | third | 2. | do | |
3. | 3. | 3. | buy bread | ||
4. | 4. | 4. | |||
5. | 5. | 5. |
Предварительный просмотр:
Годовая контрольная работа по учебному предмету «Иностранный язык» (английский язык), 8 класс
Variant 2 1. Reading Monsters of the sea? People have always been afraid of sharks. Films like “Jaws” have shown them as monsters. But now these animals are in danger, like many others. In recent years, shark meat has become a popular food in America. Too much fishing has begun to reduce the numbers of some kinds of shark. Some people say this is a good thing. Sharks kill about twenty-five people a year near the world’s beaches. Are we going to help sharks, or are they going to become extinct? It’s hard to solve the sharks’ “image” problem and change people’s minds about them. Sharks are hunters and so they naturally kill. But actually elephants kill more people than sharks every year – and everyone likes elephants. Sharks are very important for the world’s oceans. They eat unhealthy fish and keep the numbers of different kinds of sea animals in balance. Now scientists are trying to find way to protect these animals. They have been in the oceans for 350 million years. Perhaps they can survive a little longer. 1.Выберите соответствующие /несоответствующие содержанию текста предложения(True/False):
2.Vocabulary 2.1. Выберите правильное слово: 1 I`m cooking scrambled/grilled eggs . 2.Sally is stubborn/sociable. She likes meeting people. 3.Cars and factories produce toxic waste /litter. 4. She owns a(n) florist`s/optician`s because she loves flowers. 5.How many litres/bars of milk do you drink per month? 6.Earthquake/tsunami is shaking of the ground. 7. Your uniform doesn`t really suit/go with you! 8. Sam loves animals and wants to be a(n) author/vet.
3.2 Преобразуйте слова в скобках в правильную грамматическую форму: 1. Rita is……. ( short ) than you. 2. Why is he so happy to see……. (he) teacher? 3. Peter…… (work) on the computer when I went to his room 4. ……. you….. ( do) homework yesterday? 5. What is Betty doing ? - She…..(clean) her room at the moment.
4. Everyday English 4.Соотнесите фразы по смыслу. Один ответ лишний: 1. Exсuse me! A. See you later! 2. Could I offer you something? B. They`re very trendy! 3. I`ve never been there. Where is it exactly? C. Yes, can I help you? 4. Did you enjoy the football match? D. It`s in the city centre. 5. What do you think of these jeans? E. It was fantastic F. No, thank you
|
2.2. Вставьте слова в предложения по смыслу: tall tornado Astronomy colleagues discovered roast 1. He was …… and well –built. 2. My mum often cooks … chicken for dinner. 3. Doctor Brown understood the problem and told his ..... about it. 4. My brother is good at ...... he studies the planets and stars. 5. Who... … America? – Christopher Columbus did it in 1492. 6. The ….. hit the area and ruined a few small houses and farms . 2.3. Преобразуйте слова, так чтобы они соответствовали предложению: 1.The girl was quite …….. to be an actress. ATTRACT 2. I like fast food, it doesn`t have …….. . ADVANTAGES 3. If you want to … your house I can help you. MODERN 4. It`s……. for the teenagers under 18 to drive cars in Russia. LEGAL 5. The …….. of animals is a very important issue nowadays. PROTECT
3. Grammar 3.1. Выберите правильное слово: 1. Harry does/has done shopping every Saturday . 2. Have you watched/ Are you watching a new film yet? 3. Sandra didn`t/doesn`t visit her friends last week. 4. You was/were driving when I saw you yesterday. 5. A new dress will be / was made for me next week. 6. This toy isn`t expensive, so you don`t take much/many money to buy it. 7. The game was played by the boy./ The boy was played by the game. |
Годовая контрольная работа по учебному предмету «Иностранный язык» (английский язык), 8 класс
Variant 1 1. Reading Monsters of the sea? People have always been afraid of sharks. Films like “Jaws” have shown them as monsters. But now these animals are in danger, like many others. In recent years, shark meat has become a popular food in America. Too much fishing has begun to reduce the numbers of some kinds of shark. Some people say this is a good thing. Sharks kill about twenty-five people a year near the world’s beaches. Are we going to help sharks, or are they going to become extinct? It’s hard to solve the sharks’ “image” problem and change people’s minds about them. Sharks are hunters and so they naturally kill. But actually elephants kill more people than sharks every year – and everyone likes elephants. Sharks are very important for the world’s oceans. They eat unhealthy fish and keep the numbers of different kinds of sea animals in balance. Now scientists are trying to find way to protect these animals. They have been in the oceans for 350 million years. Perhaps they can survive a little longer. 1. Выберите соответствующие/ несоответствующие содержанию текста предложения (True/False): 1. Films have shown sharks as monsters. 2. Shark meat has become a popular food only in Canada. 3. The number of some kinds of shark has reduced because of much fishing. 4. Elephants kill less people than sharks, people like them . 5. Sharks are not very important for the world’s oceans because they kill healthy fish. 2.Vocabulary 2.1.Выберите правильное слово: 1 I`m cooking a roast chicken with pickled/mashed potatoes. 2.Sally is patient/impatient. She is always nervous in difficult situations. 3.Cars and factories produce toxic smoke /fumes. 4. 5.He has got a career/job as a computer programmer. 5.How many litres/bars of chocolate do you eat per month? 6.Greenhouse gases cause poverty/global warming, making the Earth warmer. 7. Your baggy jeans don`t really match/go this elegant top! 8. The people were very friendly and optimistic/pessimistic. 3.2. Преобразуйте слова в скобках в правильную грамматическую форму: 1. My clothes are always …… ( smart ) than yours. 2. Why is she so happy to see……. ( she ) aunt? 3. Peter…… (talk ) on the phone when I went to his room. 4. …… he often …… ( eat out)? 5. ……. they….. ( win ) the game yesterday?
4. Everyday English 4.Соотнесите фразы по смыслу. Один ответ лишний: 1. Exсuse me! A. It`s in the city centre . 2. Could I offer you something? B. Yes, can I help you? 3. I`ve never been there. Where is it exactly? C. No, thank you 4. Did you enjoy the football match? D. You are welcome! 5. What do you think of these jeans? E. It was fantastic F. They`re very trendy!
|
2.2. Вставьте слова в предложения по смыслу: fat avalanche Geography colleagues invented scrambled 1. He was ugly, short and……. 2. My mum often cooks … eggs for breakfast. 3. Doctor Brown understood the problem and told his ..... about it. 4. My brother is good at ...... his dream is to travel to different countries. 5. Who... this gadget? - I `ve no idea, but it`s very helpful. 6. The ..... hit the area and five skiers were buried under the sea. 2.3. Преобразуйте слова, так чтобы они соответствовали предложению: 1.The book was quite …….. to read but I had to prepare a report on it. BORE 2. I … fast food, I prefer homemade soups and salads. LIKE 3. If you want to … the foreign words, use online lessons. MEMORY 4. It`s……. for the children under 16 to watch some films. LEGAL 5. The British Museum has a great … of ancient books... COLLECT
3. Grammar 3.1. Выберите правильное слово: 1. Harry works/has worked at the hospital every Saturday night. 2. Have you seen/ Are you seeing our new classmate yet? 3. Sandra didn`t/doesn`t meet her grandparents last weekend. 4. You was/were shopping for food when I saw you yesterday. 5. A new supermarket will be / was built near our school next year. 6...This work isn`t hard, so you don`t take much/many time to do it. 7. The book was written by Pushkin/Pushkin was written by the book.
|
Ключи к заданиям варианта1 1.Чтение 1.T 2.F 3.T 4.T 5.F (5б.)
| Ключи к заданиям варианта2 1.Чтение 1.T 2 .T 3.F 4.T 5.F (5б.)
|
Предварительный просмотр:
Годовая контрольная работа по учебному предмету «Иностранный язык» (английский) (базовый уровень), 10 класс VARIANT 1 1. LISTENING – Match the speakers to their comments. There is one comment which you do not to use: A. Watching sporting events on TV is important to me. B. I only like watching team sports. C. I don’t mind paying a lot to watch an event. D. I’m not at all interested in sporting events. E. I don’t like staying at home alone to watch sporting events. F. I don’t mind watching sports but I prefer to take part.
2. READING – Match the headings (1-5) to the texts (A-F). There is ono text which you do not to use: 1. FAMOUS PEOPL’S LIVES 4. WHAT A GOOD LAUGH! 2. FOND OF COOKING 5. SCIENCE FICTION RULES! 3. DO YOU LIKE FANTASY?
|
|
3.2. GRAMMAR – Put the words into the correct form:
4.1. VOCABULARY – Choose the correct answer:
|
4.2. VOCABULARY – Put the words into the correct form:
5. EVERYDAY ENGLISH – Match to form exchanges:
|
Годовая контрольная работа по учебному предмету «Иностранный язык» (английский) (базовый уровень), 10 класс
VARIANT 2 1. LISTENING – Match the speakers and their comments. There is one odd comment. A. I prefer going on holiday in cold weather. B. I don’t like going on holiday. C. I like to relax on holiday. D. I don’t like flying alone. E. I spend a lot on my holiday. F. Holidays are really important for me.
2. READING – Match each profiles (1-5) to the texts (A-F). There is ono text which you do not to use Which DVD would you recommend for someone who… 1. …loves nature? 4. …daydreams a lot? 2. …likes fashion? 5. …loves practical jokes? 3. …is interested in mysteries? REVIEWS |
3.1. GRAMMAR – Choose the correct answer:
|
3.2. GRAMMAR – Put the words into the correct form:
4.1. VOCABULARY – Choose the correct answer:
|
4.2. VOCABULARY – Put the words into the correct form:
5. EVERYDAY ENGLISH – Match to form exchanges:
|
Предварительный просмотр:
Module 1 | |
Ex.1 – Match the opposites: | Ex.5 – Fill in the gaps: |
Ex.2 – Underline the correct item: | Ex.6 – Underline the correct item: |
Ex.3 – Choose the correct response: | Ex.4 – Choose the correct item: |
Module 2 | |
Ex.1 – Underline the correct item: | Ex.3 - Choose the correct item: |
Ex.2 – Choose the correct response: |
Module 2 | ||
Ex.4 – Underline the correct item: | Ex.5 – Match the shops to the items: | |
Module 3 Ex.1 – Choose the correct item: | ||
Ex.2 – Underline the correct item: | Ex.3 - Choose the correct response: | |
Ex.4 – Underline the correct item:
| ||
Unit 4 Ex.1 – Choose the correct item: |
Unit 4 | |
Ex.2 – Choose the correct item: | Ex.3 – Choose the correct item: |
Module 5 Ex.1 – Choose the correct item: | |
Ex.2 – Choose the correct item: |
Module 5 Ex.3 – Choose the correct item: |
Module 6 Ex.1 – Choose the correct item: |
Ex.2 – Choose the correct item: |
Ex.3 – Choose the correct item: |
Module 7 Ex.1 – Choose the correct item:
|
Ex.2 – Choose the correct item:
|
Ex.3 – Choose the correct item:
|
Unit 8 Ex.1 – Choose the correct item: |
Unit 8 Ex.2 – Choose the correct item: |
Ex.3 – Choose the correct item: |
Unit 9 Ex.1 – Choose the correct item:
|
Ex.2 – Choose the correct item: |
Unit 9 Ex.3 – Choose the correct item:
|
Unit 10 Ex.1 – Choose the correct item:
|
Ex.2 – Choose the correct item: |
Ex.3 – Choose the correct item:
|
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Контрольная работа «Основные классы неорганических веществ» химия 8 класс по программе О.С. Габриеляна ( 16 вариантов)
Контрольная работа по теме «Основные классы неорганических веществ» для учащихся 8 класса обучающихся по программе О.С. Габриеляна. Работа содержит 16 вариантов. Задания каждого варианта одинако...
Контрольные работы 7 класс - Геометрия 7 класс Б.Г. Зив, В.М. Мейлер, 2007 г.
Контрольные работы 7 класс по вариантам...
Контрольная работа "Основные классы неорганических соединений" (8 класс)
Данная контрольная работа содержит 30 вариантов. В каждом варианте 4 задания. Задания разных вариантов имеют одинаковые формулировки, но различные выходные данные....
Контрольная работа "Основные классы неорганических соединений" (8 класс)
Данная контрольная работа содержит 30 вариантов. В каждом варианте 4 задания. Задания разных вариантов имеют одинаковые формулировки, но различные выходные данные....
Итоговая контрольная работа 3 класс ( для учебника Верещагиной 3 класс)
Контрольная работа разработана для учащихся 3 классов с углубленным изучением английского языка...
Контрольно измерительные материалы по русскому языку (годовая контрольная работа), 5 класс
Контрольно измерительные материалы по русскому языку для 5 класса содержат кодификатор и спецификацию, 1 демонстрационный выриант заданий и ответы к нему, на основе предложенного КИМ можно создать ана...
контрольная работа 8 класс работа тока, мощность, емкость конденсатора и закон Джоуля-Ленца
контрольная работа 8 класс работа тока, мощность, емкость конденсатора и закон Джоуля-Ленца...