Деятельность учителя | Деятельность уч-ся | УУД | Примечание |
1.Организационный этап |
1. Приветствие. Учитель говорит: “Hello, dear boys and girls! I’m glad to see you. I’ll introduce myself. My name is Irina Anatol’evha. 2. Речевая разминка. (2 раза) Before we start our lesson I want to warm-up. The task for you is very easy. You should repeat the actions and words after me. How about doing it again quickly? Please, sit down”. | Учащиеся говорят: “Hello, dear teacher, we’re glad to see you, too”. It is time to think It is time to speak It is time to show Ready! Steady! Go! | Коммуникативная деятельность: Учащиеся приветствуют учителя, слушают собеседника, строят понятные высказывания. | 3m |
2. Постановка цели и задач урока. Мотивация учебной деятельности учащихся |
Ознакомление учащихся с темой урока. “I don’t know anything about you, just your names. And you don’t know anything about me.” That’s why I want to “break the ice”. I will say that I like. And if you like the same, you should say “I like it, too”. I like flowers. I like English. I like to travel. But there are various situations in the process of traveling. You’ll watch a video. You should understand, what happened with my friend in Spain, where they spend their holidays. Try to guess what topic we’re discussing today. What is the purpose of our lesson? OK, now I give to each of you very important document - passport. It give you a possibility to travel, you should work in it and use as vocabulary. First of all, write information about you. |
Учащиеся просматривают картинки и отвечают “I like it, too!”
Видео по теме и отвечают на вопросы. Догадываются о теме урока: “Holiday problems” И ставят цель урока: We want to know what the problems may be in the journey and how we can solve them. Учащиеся получают загранпаспорт (рабочий лист) и заполняют информацию о себе. | Регулятивная деятельность: Учащиеся определяют тему и цели урока. Познавательная деятельность: Учащиеся осуществляют актуализацию полученных ранее знаний по предмету и личного жизненного опыта. Коммуникативная деятельность: Учащиеся точно выражают свои мысли.
| 5m |
3. Первичное усвоение новых знаний |
Work alone. First task “You may see in your passport different phrases and translation which describe holiday problems. You should mach translation and words. When you finish, please, swap the papers with your partner and check his/her answers. Let’s check your work together. You’ll see a picture and some useful expressions. You should mach picture and word Проверка: Put your hand up: If you’ve got 0-1 wrong answers If you’ve got 2-3 wrong answers If you’ve got 4-5 wrong answers | Get sunstroke – получить солнечный удар Miss their flight - пропустить свой самолет Car breaks down – машина сломалась Lose the way - потеряться Have an accident - инцидент, происшествие (на дороге) Weather gets bad – испортилась погода Have a flat tyre – проколотая шина Get seasick – морская болезнь Lose passport – потерять паспорт Luggage/wallet gets stolen – багаж или кошелек украден | Коммуникативная деятельность: Учащиеся точно выражают свои мысли. Регулятивная деятельность: Учащиеся должны правильно воспринимать на слух уже знакомые высказывания. Познавательная деятельность: Учащиеся осуществляют актуализацию полученных ранее знаний по предмету и личного жизненного опыта. | 3m |
5. Первичное закрепление |
Now, you should work in groups. What happened with people on these pictures? Describe the picture using these phrases.
Stand up, please! Let’s find the most tallest person in each group! | Ученики строят монологическое высказывание по примеру: Picture №1 shows two people in front of their car. One is looking at the car engine. It seems that/it looks as if their car has broken down. They seem to be very angry. Обучающиеся встают, находят самого высокого участника группы. Именно он представляет работу команды. | Коммуникативная деятельность: Учащиеся должны уметь слушать и понимать партнера. Регулятивная деятельность: Учащиеся должны правильно определять значение незнакомых выражений. | 3m |
6. Контроль усвоения, обсуждение допущенных ошибок и их коррекция |
Now, you should work in pairs. You may see a dialogue. You should understand what the problem is. Create 3-4 advice for your touristic brochure. You’ve got 3 minutes to complete this task. If you need some assistance, you can put your hand and ask me. Let’s check your work. First dialogue - between Clerk and Alex in the airport. So first pair shows your brochure and declare one of your advice. So next pair shows your advice which connected with these theme. Next dialogue - Insurance (страховой) inspector and Samantha. Third – Tim and Clerk. Thank you for your answers! | Ученики читают диалог, работая в парах, определяют проблему, создают брошюру с 3-4 советами для путешественников.
Каждая пара представляет один самый ценный совет от группы. | Коммуникативная деятельность: Учащиеся должны уметь слушать и понимать партнера, планировать и согласованно выполнять совместную деятельность, распределять роли, взаимно контролировать действия друг друга и уметь договариваться. Личностная деятельность: учащиеся должны самостоятельно определять и высказывать самые простые общие для всех людей правила поведения в обществе. | 7m |
8.Информация о домашнем задании, инструктаж о его выполнении |
Учитель задает домашнее задание: HW: Imagine yourself as a writer, you may write a story about the unsuccessful journey of the Neudachnikovs family. Or you may create a film about this family! | Учащиеся записывают домашнее задание (дифференцированное). | Регулятивная деятельность: понимание учеником того, что он будет делать в классе и дома, и зачем он это будет делать. | 30s |
9. Рефлексия (подведение итогов занятия) |
Учитель подводит итог урока: Today we were talking about holiday problems. But now you should write in your ticket out. Please hand over your tickets. I hope you’ll never face such problems and difficulties on your way! Учитель прощается с учащимися: “Thank you for the lesson! Goodbye!” |
Учащиеся: “Goodbye, teacher, see you tomorrow!” | Коммуникативная деятельность: Учащиеся прощаются с учителем, слушают собеседника, строят понятные высказывания. | 3,5m |