Методическая разработка для подготовки к итоговой аттестации за курс начальной школы
методическая разработка по английскому языку на тему

Гюнинен Ирина Валерьевна

Данная методическая разработка имеет цель подготовить учащихся к итоговой аттестации за курс начальной школы. Материалы содержат задания по наиболее сложным грамматическим темам для восприятия младшими школьниками.

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл test_1.docx16.12 КБ
Файл narechiya_chastotnosti.docx12.53 КБ
Файл prityazhatelnye_mestoimeniya.docx14.03 КБ

Предварительный просмотр:

Test

  1. Mary and I___ sisters.
  1. are  b. am  c. is
  1. ___you play tennis?
  1. Can b. Have  c. Are
  1. I ___ got a new computer.
  1. can`t   b. am not   c. haven`t
  1. They have got three ___.
  1. child  b. children  c. childs
  1. Look at the baby`s ___. They are so small.
  1. foots  b. foot  c. feet
  1. Who are ___?
  1. They  b. him  c. them
  1. Where is Anna? I can`t see ___.
  1. her  b. she  c. he
  1. The story is about a man and two ___.
  1. foxes  b. fox  c. foxies
  1. This book is ___.
  1. my  b. mine  c. me
  1.  This is John`s book. It is ___.
  1. his  b. her  c. hers
  1.  ___cat is black and white.
  1. my  b. mine  c. I
  1.  She___ meat every day.
  1. is eating  b. eat  c. eats
  1.  The baby ___ at the moment.
  1. is sleeping  b. sleeps  c. sleep
  1.  Look! She ___ very fast.
  1. is running  b. runs  c. run
  1. I ___ my homework every day.
  1. does  b. am doing  c. do
  1.  It sometimes snows ___ winter.
  1. in  b. at  c. on
  1. I have an English lesson ___ Monday morning.
  1. in  b. at  c. on

  1. Ben`s birthday is ___ April 4th.
  1. in  b. at  c. on
  1. You ___ brush your teeth after meals. It is good for your teeth.
  1. must  b. mustn`t  c. can`t
  1. We`ve got tickets for the concert. We ___ the band live!
  1. saw  b. will see  c. see
  1. Did you ___ a music lesson yesterday?
  1. has  b. have  c. had
  1. Tina ___ this story five years ago.
  1. wrote  b. will write  c. is going to write
  1. He ___ milk for breakfast.
  1. always drinks  b. drinks always  c. always drink
  1. We usually ___ at home in the evening.
  1. stays  b. are staying  c. stay
  1. Are there ___ letters for me?
  1. some  b. any  c. a
  1. ___sugar do you need?
  1. How  b. How much  c. How many
  1. John ___ a new bike yesterday.
  1. buying  b. bought c. buys
  1. They ___ dinner now.
  1. ate  b. are eating  c. eat
  1. ___ is my bag? - It is on the bed.
  1. When  b. What  c. Where
  1. ___ is the weather like? - It`s rainy.
  1. What  b. Who c. Why
  1. ___apples do you need? Seven.
  1. How much  b. How  c. How many
  1. ___ is that man? - I think he is Peter.
  1. What  b. Where  c. Who
  1. ___ are you crying? - I lost my bag.
  1. Who  b. What  c. Why
  1. ___bread do you need?- Not much.
  1. How b. How many c. How much
  1. ___coat is it? It`s mine.
  1. Who  b. Whose  c. Where



Предварительный просмотр:

НАРЕЧИЯ ЧАСТОТНОСТИ

В предложениях в Present Simple мы нередко используем слова, которые указывают на то, как часто происходит то или иное действие:

Always- всегда

Usually- обычно

Often- часто

Sometimes- иногда

Seldom (hardly ever)- редко

Never- никогда

Например:

 He always wakes up early.

He usually works in the afternoon.

He never works at night.

Запомни, что такие слова мы обычно ставим перед смысловым глаголом, но после глагола to be.

 Например: I sometimes play chess with my brother. John is never late.

Напиши предложения, как в примере.

  1. Ben is hungry. (always)

Ben is always hungry.

  1. The children eat ice cream. (sometimes)

  1. I go to the cinema. (often)

  1. We have lunch at a restaurant. (seldom)

  1. You are polite to your teachers. (always)

  1. Katie helps her mum. (often)

  1. The boys are funny. (sometimes)

  1. Ivan and I do our homework. (always)

  1. Dad washes his car. (never)

  1. Cara is very kind. (usually)

  1. Emma plays tennis on Fridays. (often)

  1. Meera is on time for work. (always)

  1. We go to the theatre at the weekend. (sometimes)        


Предварительный просмотр:

Притяжательные местоимения

Притяжательные местоимения показывают, кому принадлежит та или иная вещь. Мы ставим притяжательные местоимения перед существительными.

Личные местоимения

Притяжательные местоимения

        I

my

you

your

he

his

she

her

it

its

we

our

you

your

they

their

Вставь пропущенное притяжательное местоимение.

  1. May`s shoes are green.

_Her_ shoes are green.

  1. Alex`s hat is yellow.

___ hat is yellow.

  1. My parents` s car is big.

___  car is big.

  1. My family` s house isn`t big.

___ house isn`t big.

  1. You have got blue eyes.

___ eyes are blue.

  1. You and Tom have got brown hair.

___ hair is brown.

  1. My dog has got a white tail.

___ tail is white.

  1. You have got a red bike.

___ bike is red.

  1. I have got a sister.

___ sister is very kind.

 Притяжательные местоимения существуют в двух формах: относительной и абсолютной. Относительная форма употребляется перед существительным, а абсолютная форма без существительного.

Перед существительным

Без существительного

my

mine

your

yours

his/her/its

his/hers/-

our

ours

your

yours

their

theirs

Впиши в пропуски абсолютное местоимение.

  1. Mike has got a computer. It`s his.
  2. I have got a rabbit. It`s ___.
  3. Karen has got a new sweater. It`s ___.
  4. We have got a new house. It`s ___.
  5. You have got a brown coat. It`s ___.
  6. They have got a big flat. It`s ___.

Впиши в пропуски слова из таблицы.

his

her

hers

your

yours

my

mine

our

ours

its

their

theirs

  1. I`m Becky. This is my rabbit.
  2. This is Juan and this is ___ sister.
  3. The boys have got comics. The comics are ___.
  4. We`re in ___ garden today.
  5. Look at Nadia and Tom. They`re in ___ car.
  6. Lisa has got a bag. The bag is ___.
  7. I`m Adam. That bike is ___.
  8. We`re hungry. These sandwiches are ___.
  9. You and Becky are friends. Becky is ___ friend.
  10. Isabel hasn`t got ___ today.
  11. That bird is funny. Look at ___ tail!
  12. Hello, Amy! Is that ball ___?


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Итоговое тестирование за курс начальной школы (для школ с углубленным изучением английского языка)

Предлагаю вашему вниманию три раздела итогового теста в 4 классе (для школ с углубленным изучением английского языка). Каждый год у нас в школе проходит такой "экзамен" для четвероклассников. К трем п...

Проектное задание на тему: «МЕТОДИЧЕСКОЕ СОПРОВОЖДЕНИЕ КОНТРОЛЯ НА УРОКАХ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА (ИТОГОВАЯ АТТЕСТАЦИЯ ЗА КУРС НАЧАЛЬНОЙ ШКОЛЫ)»

ГОУ ДПО «Ленинградский областной институт развития образования»Факультет гуманитарного образованияКафедра филологического образования и межпредметной интеграции(английский и французские языки)ПРОЕКТНО...

«Формирование экспериментальных умений учащихся в ходе подготовки к государственной итоговой аттестации за курс основной школы в новой форме»

В 2008 г. впервые в ряде регионов государственная итоговая аттестация выпускников 9-го класса по физике проводилась в новой форме. КИМ представляет собой письменную работу, которая оценивает общеобраз...

Сборник тестовых заданий для подготовки к итоговой аттестации за курс основной школы.

Сборник тестовых заданий для подготовки к итоговой аттестации за курс основной школы....

Презентация результатов проведения Итоговой Аттестации за курс начальной школы

В данной  презентации показаны литературные источники и приведены результаты проведения Итоговой Аттестации за курс начальной школы в 4 классах МОУ СОШ №53 в п. Октябрьском Люберецкого р-она МО. ...

Сборник тестовых заданий для подготовки к итоговой аттестации за курс основной школы

Тесты по истории России с древнейших времен до конца 20 в....

Сборник тестовых заданий для подготовки к итоговой аттестации за курс основной школы

Материал содержит тесты по обществознанию разного уровня сложности....