Входной контроль 5 кл
методическая разработка по английскому языку (5 класс) на тему
Методическая разработка для организации входного контроля уровня языковых умений для 5 класса содержит контрольно измерительный материал, критерии оценивания и "Анализ" выполненной работы.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
vhodnoy_kontrol_5_kl.docx | 24.51 КБ |
Предварительный просмотр:
Входная контрольная работа в 5 ____ классе по английскому языку.
Вариант 1
Фамилия, имя ________________________________________________________
Задание 1. Вставь в текст пропущенные слова ( favourite, friend, school , second, Maths, have, poems ,lessons):
I have a …. . His name is Jason. He is only six. But he goes to …. Every day he has three … . The first lesson is … . Jason and his classmates count pens and pencils. At the … lesson they learn ….by heart . Art is Jason's … lesson. He can draw very well. At 12 o'clock they … lunch.
Задание 2. Употреби сравнительную степень прилагательных.
1. This doll is (nice) than that doll.
2. The car is (fast) than the bike.
3. My book is (interestimg) than your book.
4. The country is (clean) than the city.
5. Peter is (fat) than Mike.
Задание 3. Выбери правильную форму глагола.
- Tom usually … coffee.
- drinks b) drank c) will drink
- Mary … to music tomorrow.
- listen b) listens c) will listen
- Alex … to school every day.
- go b) goes c) went
- He …in Oxford last year.
- live b) lived c)will live
- I … to see Mr. Dale next time.
- will come b) comes c) am coming
- They … animals tomorrow.
- draw b) draws c) will draw
- We … the window in our room every morning.
- open b) opens c) are opening
- You … new English words at the next lesson.
- learn b) learns c) will learn
- Your brother …in the river every day.
- swim b) swims c) swum
- My parents often … at home.
- work b) works c) worked
Задание 4. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Подчеркни его.
- boots, shoes, trainers, trousers
- ocean, river, lake, desert, sea
- granny, postman, grandpa, dad, brother
- sheep, horse, cow, camel, whale
- Maths, PE, Thursday, Reading, Russian
Входная контрольная работа в 5 _____ классе по английскому языку.
Вариант 2
Фамилия, имя___________________________________________________________
Задание 1. Вставь в текст пропущенные слова (by heart, Russian, speak, writes, translate, sing, play, London):
Sasha is a ….pupil. He likes English. At the lessons he and his friends … English, … English songs, learn poems … . Sometimes they ….games. Sasha likes to … texts from English into Russian. He … letters to his English pen friend John. Next year Sasha will visit his pen friend in…
Задание 2. Употреби превосходную степень прилагательных.
1. The mouse is (small)
2. The elephant is (big).
3. The dog is (kind).
4. The cat is (beautiful).
5. My pet is (good).
Задание 3. Выбери правильную форму глагола.
1. We usually … swimming in summer.
a)go b) goes c) went
2. Last mother’s birthday …in March 10th .
- be b) will be c) was
3.Children … presents next month.
a) get b) got c) will get
4. They … working tomorrow.
- start b) starts c) will start
5. John … a wonderful camera last summer.
- have b) had e) will have
6. She always… at the disco.
- dance b) dances c) will dance
7. Tina usually …in the bathroom.
- sing b) sings c) is singing
8. I … my homework yesterday
- do b) did e) will do
9. The boys… football tomorrow .
- play b) played e) will play
10. They … TV every day.
- watch b) watches c) watched
Задание 4. Какое из слов в каждой строчке лишнее? Подчеркни его.
- boots, shoes, trainers, trousers
- ocean, river, lake, desert, sea
- granny, postman, grandpa, dad, brother
- sheep, horse, cow, camel, whale
- Maths, PE, Thursday, Reading, Russian
КРИТЕРИИ ВЫСТАВЛЕНИЯ ОТМЕТОК ПО АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ
Виды работ | Оценка «3» | Оценка «4» | Оценка «5» |
Контрольные работы | От 50% до 69% | От 70% до 90% | От 91% до 100% |
Анализ
выполнения итоговой контрольной работы
по английскому языку
в _5_____ классе
- Дата______________________
- Количество учащихся в классе _____
- Выполняли работу_____
- Результаты работы:
«5»__________________ чел ________________%
«4»__________________ чел ________________%
«3»__________________ чел ________________ %
«2»__________________ чел ________________ %
Успеваемость ___________ %
Качество _____________ % (от числа выполнявших работу)
Допустили ошибки на:
- Употребление лексики -
- Степени сравнения прилагательных-
- Видовременные формы глаголов –
Учитель (ФИО) ______________________