Контрольные работы по английскому языку
тест по английскому языку на тему

Чеменко Ирина Владимировна

Контрольные и тестовые задания по английскому языку 2 класс

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kontrolnaya_rabota.docx27.81 КБ

Предварительный просмотр:

Контрольная работа №1 на тему: «Глагол-связка «БЫТЬ»

Вариант 1

Задание 1. Выберите и обведите правильный вариант.

  1. I … Nick.
  1. am b) is c) –
  1. He … blue.
  1. am b) are c) is
  1. She … not a monster.
  1. - b) is c) am
  1. They … ten.
  1. is b) are c) –
  1. You … a horse.
  1. are b) am c) is
  1. I … merry.
  1. - b) is c) am
  1. Dwarfs … funny and nice.
  1. is b) am c) are
  1. Teddy Bear … kind.
  1. are b) is c) –
  1. The Wicked Witch … not kind.
  1. is b) - c) am
  1. I … good at skiing.
  1. are b) is c) am

Задание 2. Найдите в рамочке ответы на вопросы. Выпишите их.

Yes, it is. No, he is not.

Yes, they are. No, they are not.


  1. Is he a dragon? ________________________________
  2. Are they foxes? _________________________________
  3. Is it Africa? ________________________________
  4. Are they from America? __________________________

Задание 3.* Составьте предложения.

  1. This/boy/nice/is/a. __________________________________
  2. in/a wigwam/ There/is/my village. ____________________________________
  3. they/Are/evil? _______________________
  4. She/nice/is/girl/a. _____________________________
  5. am/at swimming/I/good. _______________________________

Контрольная работа №1 на тему: «Глагол-связка «БЫТЬ»

Вариант 2

Задание 1. Выберите и обведите правильный вариант.

  1. She … Sam.
  1. am b) is c) –
  1. They … yellow.
  1. am b) are c) is
  1. He … not a monster.
  1. - b) is c) am
  1. I … ten.
  1. is b) are c) am
  1. We … foxes.
  1. are b) am c) is
  1. I … happy.
  1. - b) is c) am
  1. Princess … kind and merry.
  1. is b) am c) are
  1. A dog… kind.
  1. are b) is c) –
  1. Charlie Brown …funny.
  1. is b) - c) am
  1. He … good at playing football.
  1. are b) is c) am

Задание 2. Найдите в рамочке ответы на вопросы. Выпишите их.

Yes, it is. No, she is not.

No, they are not. Yes, they are.


  1. Is she a monster? ________________________________
  2. Are they horses? _________________________________
  3. Is it America? ________________________________
  4. Are they from Europe? __________________________

Задание 3.* Составьте предложения.

  1. nice/mermaid/Ariel/is/a. __________________________________
  2. birds/in/There/are/my village. ____________________________________
  3. smart/Is/he? _______________________
  4. Dwarfs/are/evil/not. _____________________________
  5. good/at skating/I/am. _______________________________

Контрольная работа №2 Написание письма по образцу.

Образец:

Dear Liza,

I am Natasha.

I am 8.

I like reading.

I am good at swimming.

My favourite colour is black.

My favourite animal is panda.

Tell me about yourself.

Love Natasha.

Bye Liza.

Dear ________________,

I am ______________.

I am ________________.

I like ______________.

I am good at _____________________________.

My favourite colour is ____________________.

My favourite animal is ___________________.

Tell me about yourself.

Love ________________.

Bye __________.

Контроль навыков чтения.

Look at this nice girl! This is lovely little Princess. Her name is Snow-White. Her lips are red, her hair is black, her skin is white.

Her wicked stepmother, the Queen is beautiful too. But she understands, that one day Snow-White will be more beautiful.

Each day wicked Queen asks her magic mirror:

Queen: “Mirror, mirror on the wall, who is the most beautiful of all?

The mirror answers:

Mirror: You, my Queen are beautiful, its true. But Snow-White is more beautiful than you .

Snow-White dreams, that one day the Prince will come, love and save her.

Queen: I don’t like it that Snow-White is more beautiful than I am. I don’t want to see her . . .

The Snow-White runs away. She falls down and closes her eyes.

One morning Snow-White wakes up and sees seven dwarfs around her.

Snow-White: Who are you?

Dwarfs (together): We are little dwarfs. There are seven of us.

1st Dwarf: We work in a mine.

2nd Dwarf: Our work is very hard.

3rd Dwarf: We finish our work at five o’clock.

4th Dwarf: We are very tired.

5th Dwarf: We are very hungry.

6th How we return to our house.

7th And see you, unknown girl.

Dwarfs (together): Who are you?

Snow-White: I am the Princess. My name is Snow-White. My stepmother, the Queen, wants to kill me, because I am more beautiful than she is.

Dwarfs (together): Its true. You are so beautiful! You are like angel!

Snow-White: Please, don’t  send me away! I can clean and cook.

Dwarfs (together): Cook! Food! You may stay!

Queen asks her magic mirror again:

Queen: “Mirror, mirror on the wall, who is now is the most beautiful of all?”

The mirror answers:

Mirror: You, my Queen, are beautiful, its true. But in the house of seven dwarfs lives Snow-White. She is more beautiful, than you.

Queen: I am very angry. I want to kill Snow-White. I have a plan.

She drinks a magic drink and turns into old woman.

Old woman: I prepared a poisoned apple of poisoned apple and she will sleep forever. She can wake up only by a kiss of love.

Next day old woman comes to the dwarfs’ house.

Old woman: I will tell you a secret, my dear. This is a magic apple, bite it and wish something.

Snow-White: I want to meet the Prince to marry him and live happily together.

Snow-White bites the apple and falls asleep forever. The old woman is happy!

In the evening seven dwarfs come back home.

They see Snow-White and start to cry:

1st Dwarf: What’s the matter with you?

2nd Dwarf: Wake up, wake up!

3rd Dwarf: Don’t sleep, Snow-White!

4th Dwarf: But she doesn’t look like a dead person.

5th Dwarf: Her lips are red.

6th Dwarf: Her skin is white.

7th Dwarf: Her hair is black as before.

Dwarfs (together): We love you, Snow-White!

The Prince looks Snow-White every where.

Prince: I can’t eat and sleep. I want to see Snow-White. Where are you my dear?! But nobody knows where you are.

Prince goes and goes. One day Prince comes to the dwarfs’ house and sees Snow-White.

Prince: I am very happy, my lovely, my dear Snow-White.

The kisses Snow-White with a kiss of love and Snow-White opens her eyes.

Snow-White: I saw a nice dream!

Prince: It isn’t dream! Now we are together again.

Dwarfs (together): We are so happy to see you! Everybody was happy!!!

Итоговая контрольная работа по английскому языку для 2 класса

Вариант 1

1. Соедините большие буквы с маленькими:

1) A 2) D 3) R 4) T 5) H 6) G 7) J 8) E 9) B 10) N

e t d j g h b a r n

2 . Составьте слова (цвета):

1) owbrn - _________ 4) abclk - _______

2) egren - _________ 5) yreg - ________

3) eyllwo - _________ 6) ulbe - ________

3. Выберите правильное слово:

1) A mouse is _______ ( small- big )

2) A tiger is ________ ( kind- evil )

3) A frog is ________ (green- yellow)

4) A bear is ________ (brown –black)

5) A fox is _________ (orange- green)

4.Составьте предложения из данных слов:

1) can, swim, I, and, climb.

2) like, Do, fishing, you ?

3) What, name, your, is?

4) has, got, She, dog, a.

5) mum, likes, My, cooking.

5. Вставьте has или is в предложения:

1) This___ a cat.

2) It ___little.

3) It ___got a kitten.

4) The kitten ___white.

5) It ___funny.

6. Ответьте кратко: Yes,… No,…

1) Can you fly? -

2) Do you like apples? -

3) Does he sing well? -

4) Are you a girl? -

5) Is she a pupil? -



Итоговая контрольная работа по английскому языку для 2 класса

Вариант 2*

  1. Напиши маленькие буквы рядом с большими буквами.


A B C D E F G H I J R T

  1. Напиши цифрами.

one ___ five_____

four____ three_____

two____ seven____

nine____ ten______

six_____ eight____

3. Выпиши слова, в которых есть эти звуки.

[i]:__________________________________________________________

[æ]:_________________________________________________________

[e]:_________________________________________________________

six, cat, sing, ten, has, sit, pen, is, fat, his, skip, swim, Ann, and, hen, can.


4. Составь из букв знакомые слова:

i, p, n, k - _____________(розовый)          i,p,g-___________ ( поросёнок)

n,e,t  -___________________(десять)            x, s, i    -_______(шесть)

e,r,d _________________(красный)                e,r,r,y,m -_______________ (весёлый)

5.Какие звуки могут давать следующие буквы:

A - [ ] , [ ]

B - [ ]

F - [ ]

O - [ ] , [ ]

I - [ ] , [ ]

K - [ ]

S - [ ], [ ]

6. Составь предложения:

1. is, Tom, big. – ___________________________________________

2. skips, Bill. – ____________________________________________

3. pig, His, is, fat. – ______________________________________

4. has, got, cats, Ann, six. –_________________________________

5. can, Ann’s, sing, cat. – __________________________________

  1. Темы проектов:
  1. «Индейская деревня».
  2. «Моя книга».
  3.  «Остров».


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 6 класса суглубленным изучением английского языка

Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 6 класса школ с углубленным изучением английского языка...

Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 6 класса суглубленным изучением английского языка

Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 6 класса школ с углубленным изучением английского языка...

Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 6 класса суглубленным изучением английского языка

Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 6 класса школ с углубленным изучением английского языка...

Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 5 класса суглубленным изучением английского языка

Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 5 класса школ с углубленным изучением английского языка...

Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 5 класса суглубленным изучением английского языка

Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 5 класса школ с углубленным изучением английского языка...

Тест (английский язык 5 класс) на тему "Контрольная работа по английскому языку за 1 четверть в 5 классе"

Контрольная работа по английскому языку за 1 четверть в 5 классе к учебнику И.Н. Верещагиной "English V" включает в себя контроль чтения, контроль сформированности лексико-грамматических умений и навы...

Итоговая контрольная работа по английскому языку в 7 классе, УМК Новый курс английского языка для российских школ, 3 год обучения, О.В. Афанасьева, И.В. Михеева

Элементы содержания проверяемых заданий:Аудирование на установление соответствий между монологическими высказываниями и утверждениями;Чтение на соответствие между частями текста и их заголовками;Употр...