Внеклассное мероприятие по английскому языку "English is fun"
материал по английскому языку (5 класс) на тему
Внеклассное мероприятие по английскому языку для 5 класса
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
vneklassnoe_meropriyatie_po_angliyskomu_yazyku_english_is_fun.docx | 131.08 КБ |
vneklassnoe_meropriyatie_po_angliyskomu_yazyku_english_is_fun.docx | 131.08 КБ |
Предварительный просмотр:
Игра «English is fun!»
Цель игры:
1) Образовательная: расширить кругозор учащихся. Закрепить пройденные темы.
2) Воспитательная: воспитывать культуру взаимоотношений при работе в группе, паре, коллективе.
3) Развивающая: развивать интеллектуальные и познавательные способности учащихся, готовности помочь друг – другу, культуру общения в разных видах коллективного взаимодействия, развивать навыки чтения, говорения, письма.
Оснащение урока: проектор, самолетики разного цвета, плакат «English is fun!”, листочки с заданиями.
Ход игры.
Hello, girls! I am glad to see you. How are you? I see your mood is fine. Today we will have a game. Can you speak English? Do you think you know English very well? We’ll see! Are you ready to start? All right! Good luck!
Three girls will take part in our competition, so we’ll choose the leader. Let me introduce you with the judge of our game. She is Natalia Borisovna.
Now it’s time to start! Take your seats, please. Look at the screen and follow the instructions. Be attentive!
And now I want children to tell some poems about English language. ( участники игры рассказывают небольшие стихи об английском языке)
Я желаю вам удачи, всем вам успехов и пусть победит действительно знаток английского языка. Итак, мы начинаем нашу игру:
1. I think you have forgotten English alphabet. My first task is writing letters in alphabetical order.
.
Aa [di׃]
Ff [waI]
Mm [ju׃]
Qq [eI]
Gg [bi׃]
Dd [em]
Yy [ef]
Jj [dзi׃]
Bb [kju׃]
Uu [dзeI]
2. We can’t manage without verbs. My next task is finding verbs.
Мы не можем обходиться без глаголов и следующее задание найти глаголы.
2 задание – найти глаголы и выписать.
RUN WASH SING SONG SIT GO WRITE DOG POST EAT DO PIG READ BOY PLAY
Ответ: wash, run, sing, write, eat, go, sit, do, read, play.
3. The next contest is “Who is quicker?” Your task is to guess the word quicker than others.
“Who is quicker?”
TReady, steady, go!!!
1. The first day of the week…
2. The colour of the sun…
3. You drink this when you are thirsty…
4. Move quickly…
5.The month that follows October…
6. A bright colour…
7. A domestic animal…
8. You grow flowers in a…
9. Eight plus one is…
10. A very big animal…
11. A spring red flower…
12. Boys and girls at school are…
(Answers: Sunday, yellow, water, run, November, red, dog, garden, nine, elephant, tulip, pupils.)
-Let us do the forth task. Now we will give you some cards with 5 sentences. But be careful! The words in the cards are put into wrong positions. You are to correct the mistakes. Start doing the task. You are given 2 minutes.
(Нужно записать предложения, расставляя слова в правильном порядке).
-reading, is, she, now ___________________________________________
-tennis, Peter, is, at the moment, playing ____________________________________
-My, is, brother, TV, watching ____________________________________
-Alice, homework, doing, is, her ___________________________________
-Are, what, doing, you? __________________________________________
Dear friends, I was very glad to meet you. I like this game. I think you know English language. We will meet soon. Good buy my friends.
5. I want to know how well you can guess riddles
И напоследок, Я хочу проверить, как хорошо вы умеете отгадать загадки.
5 задание – отгадка загадок
В кабинете нужно искать маленькие самолетики разного цвета, тот кто найдет должен сказать:This is a plаne. The plane is red. Затем разворачивает самолет и читает загадку вслух и говорит ответ. Каждому участнику по одной загадке.
I`m little and green.
I can hop and swim, and sing.
I live in the lake.
I`m brown and big.
I like honey.
I`m little and grey.
I like cheese very much.
I live under the house.
I am big and I am strong,
And my trunk is very long!
My paws are big and strong,
My tail is very long,
My mane is fine and thick,
And I am very big.
It is blue
And green, and red,
It bounces higher
Than my head,
It does not want
To stop at all.
What is it?
It is my…
5. I want to know how well you can guess rebuses.
И напоследок, Я хочу проверить, как хорошо вы умеете отгадать ребусы..
Dear friends, I was very glad to meet you. I
Thank you for the game. In some minutes our judges will say which girl is the best one.
Today the winner is …
Thanks to our judge for her work. Good bye!
Предварительный просмотр:
Игра «English is fun!»
Цель игры:
1) Образовательная: расширить кругозор учащихся. Закрепить пройденные темы.
2) Воспитательная: воспитывать культуру взаимоотношений при работе в группе, паре, коллективе.
3) Развивающая: развивать интеллектуальные и познавательные способности учащихся, готовности помочь друг – другу, культуру общения в разных видах коллективного взаимодействия, развивать навыки чтения, говорения, письма.
Оснащение урока: проектор, самолетики разного цвета, плакат «English is fun!”, листочки с заданиями.
Ход игры.
Hello, girls! I am glad to see you. How are you? I see your mood is fine. Today we will have a game. Can you speak English? Do you think you know English very well? We’ll see! Are you ready to start? All right! Good luck!
Three girls will take part in our competition, so we’ll choose the leader. Let me introduce you with the judge of our game. She is Natalia Borisovna.
Now it’s time to start! Take your seats, please. Look at the screen and follow the instructions. Be attentive!
And now I want children to tell some poems about English language. ( участники игры рассказывают небольшие стихи об английском языке)
Я желаю вам удачи, всем вам успехов и пусть победит действительно знаток английского языка. Итак, мы начинаем нашу игру:
1. I think you have forgotten English alphabet. My first task is writing letters in alphabetical order.
.
Aa [di׃]
Ff [waI]
Mm [ju׃]
Qq [eI]
Gg [bi׃]
Dd [em]
Yy [ef]
Jj [dзi׃]
Bb [kju׃]
Uu [dзeI]
2. We can’t manage without verbs. My next task is finding verbs.
Мы не можем обходиться без глаголов и следующее задание найти глаголы.
2 задание – найти глаголы и выписать.
RUN WASH SING SONG SIT GO WRITE DOG POST EAT DO PIG READ BOY PLAY
Ответ: wash, run, sing, write, eat, go, sit, do, read, play.
3. The next contest is “Who is quicker?” Your task is to guess the word quicker than others.
“Who is quicker?”
TReady, steady, go!!!
1. The first day of the week…
2. The colour of the sun…
3. You drink this when you are thirsty…
4. Move quickly…
5.The month that follows October…
6. A bright colour…
7. A domestic animal…
8. You grow flowers in a…
9. Eight plus one is…
10. A very big animal…
11. A spring red flower…
12. Boys and girls at school are…
(Answers: Sunday, yellow, water, run, November, red, dog, garden, nine, elephant, tulip, pupils.)
-Let us do the forth task. Now we will give you some cards with 5 sentences. But be careful! The words in the cards are put into wrong positions. You are to correct the mistakes. Start doing the task. You are given 2 minutes.
(Нужно записать предложения, расставляя слова в правильном порядке).
-reading, is, she, now ___________________________________________
-tennis, Peter, is, at the moment, playing ____________________________________
-My, is, brother, TV, watching ____________________________________
-Alice, homework, doing, is, her ___________________________________
-Are, what, doing, you? __________________________________________
Dear friends, I was very glad to meet you. I like this game. I think you know English language. We will meet soon. Good buy my friends.
5. I want to know how well you can guess riddles
И напоследок, Я хочу проверить, как хорошо вы умеете отгадать загадки.
5 задание – отгадка загадок
В кабинете нужно искать маленькие самолетики разного цвета, тот кто найдет должен сказать:This is a plаne. The plane is red. Затем разворачивает самолет и читает загадку вслух и говорит ответ. Каждому участнику по одной загадке.
I`m little and green.
I can hop and swim, and sing.
I live in the lake.
I`m brown and big.
I like honey.
I`m little and grey.
I like cheese very much.
I live under the house.
I am big and I am strong,
And my trunk is very long!
My paws are big and strong,
My tail is very long,
My mane is fine and thick,
And I am very big.
It is blue
And green, and red,
It bounces higher
Than my head,
It does not want
To stop at all.
What is it?
It is my…
5. I want to know how well you can guess rebuses.
И напоследок, Я хочу проверить, как хорошо вы умеете отгадать ребусы..
Dear friends, I was very glad to meet you. I
Thank you for the game. In some minutes our judges will say which girl is the best one.
Today the winner is …
Thanks to our judge for her work. Good bye!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку в 8 классе «В мире английской грамматики»
1)Обобщение изученного грамматического материала2)Закрепление навыков пепревода3)Развитие внимания и мышления4)Закрепление лексики по изученным темам...
Вечер английского юмора. Внеклассное мероприятие на английском языке.
Внеклассное мероприятие на английском языке "Вечер английского юмора" было проведено в рамках недели иностранного языка в школе. В нем участвовали ученики разных классов.Цели:Активизировать речем...
Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку по теме "Чаепитие в английских традициях"
Цель: развивать интерес к изучению английского языка.Задачи:совершенствовать лексические навыки, применяя их в заданной ситуации;развивать произносительные навыки;ознакомить учащихся со странове...
Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку “Забавный английский”, для учащихся 5 классов.
Предлагаемые виды конкурсов помогают проверить знания , умения и навыки учащихся.в игровой форме. Конкурсы составлены так , чтобы дать учащимся возмо...
Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся 8 класса по теме: "Travelling: Who Knows More?" КВН по английскому языку “STAR HOUR”
Цели:1. Расширение лингвострановедческой компетенции учащихся.2. Воспитание интереса к культуре стран изучаемого языка.Задачи:1. Образовательные:Обобщение страноведческих знаний учащихся, полученных в...
Внеклассное мероприятие по английскому языку "Праздник английского языка"
Внеклассное мероприятие по английскому языку"Праздник английского языка" – "Travelling around the country of English"...
Внеклассное мероприятие по английскому языку по теме:"Английский детский фольклор в переводах С.Я.Маршака"
Краткая биография С.Я. Маршака. Подборка стихов для детей на английском языке и их переводы....