Good morning, children! I’m glad to see you! How are you?.. Take your seats please. On your desks you can see Manage Mats. Look at them. As you see you have face partners and shoulder partners. Greet your shoulder partner, please and say “Good morning. I’m glad to see you”. Greet your face partner, please and say “Good morning. I’m glad to see you”
Smile to me, Smile to the guests, Raise your hands up If you are ready to start.
Let’s begin our lesson. Look at the screen. Here you can see some words.
flying jumping reading dancing singing swimming reading visiting standing feeding playing sitting
What can you say about these words?
(Слайд №1)
(“Numbered Heads Together”)
Now you must think, write your opinion on the paper, then stand up and share your opinion with other students in your group. When you’ll come to an agreement, please let me know.
Table No 1 student No 2. Your answer please. (“Это глаголы. У всех глаголов есть окончание –ing, которое указывает на Present Continious )
(Jot Thoughts)
Take 4 pieces of papers and write your own verbs. One verb on one paper. Put your papers to the middle of the table. Thank you very much. Well done.
What are we going to speak about? (We are going to speak about Present Continious)
Can we make sentences in Present Continuous without the verb with –ing. (No, we can’t) How can you prove it?
You are right. Ok.
Today we will revise Present Continuous. We will sing a song, play and do different exercises using Present Continuous.
| Доброе утро, дети! Я рада вас видеть. Как у вас дела?
У вас на партах есть Менедж Мэты. Как вы видите, у вас есть партнёры по плечу и партнёры по лицу.
Поприветствуйте партнёра по плечу и скажите ему «Привет! Я рад тебя видеть» Поприветствуйте партнёра по лицу и скажите ему «Привет! Я очень рад тебя видеть»
Начнём наш урок. Посмотрите на экран. Там вы видите слова.
Что вы можете сказать об этих словах?
- Подумайте
- Напишите ваше мнение на листочках.
- Встаньте
- Обсудите в группе
- Когда придёте к единому мнению, дайте мне знать и садитесь.
(Джот Тотс)
Возьмите 4 листочка и на каждый напишите по одному глаголу и положите в центр стола.
О чём мы будем говорить?
Можем ли мы составлять предложения в настоящем длительном времени без глагола с окончанием –ing?
Сегодня мы будем повторять настоящее длительное время. Споём песню, поиграем и выполним упражнения используя настоящее длительное время. |
II. Фонетическая зарядка. 1. Now repeat these verbs after me please. 2. Read them in chain. (Table No1 student 2 begins.) 3. Look at the blackboard, read the poem after me. 4. Find the examples of the Present Continuous. 5. Aliya read the poem please. She is looking at the star. He is playing the guitar. He is singing, “Dear Lily, How beautiful you are!
- She is looking at the star. - Не is playing the guitar. - Не is singing
To improve your mood let’s sing a song where you can find the examples of the Present Continuous. (Песня I’m going up to London) |
Повторите слова за учителем.
Прочитайте по цепочке. (Начинает читать ученик №2 стол№1) Прочитайте стих за учителем.
Найдите примеры настоящего длительного времени. Ученик читает текст. |
III. Речевая зарядка. - Now answer my questions please.
- What is your name?
- My name is Kate.
- Have you got a sister?
- Yes, I have got a sister.
- What foreign languages do you speak?
- I speak English.
- What are your hobbies?
- I like reading and dancing.
- Do you play musical instrument?
- No, I don’t.
- To know each other better let’s use the structure «Take Off Touch Down»
- Whose hobby is dancing stand up please.
- Whose hobby is playing basketball stand up please.
- Whose hobby is singing stand up please.
- Whose hobby is reading books stand up please.
- Who likes to draw pictures stand up please.
Thank you very much. I’m very glad that you have different hobbies. |
Ответьте на мои вопросы.
- Как тебя зовут?
- У тебя есть сестра?
- На каких иностранных языках ты говоришь?
- Какое твоё хобби?
- Ты играешь на каком-либо музыкальном инструменте?
Чтобы узнать друг друга лучше используем структуру «Тейк оф тач даун»
Встаньте те , чьё хобби танцы.
Встаньте те , чьё хобби играть в баскетбол. Встаньте те , чьё хобби пение.
Встаньте те , чьё хобби чтение книг.
Встаньте те , кто любит рисовать..
|
1.Look at the screen. Put the words in the correct place. 2.Agree or disagree with me. - Let's play the game "Agree and disagree". Look at the screen, please. Agree or disagree with the statements: - - They are swimming - They are riding a bike - The boy is running - She is singing | Работа с интерактивной доской. Поставьте слова в правильном порядке. Согласись или не согласись со мной.
|
V. Физкультминутка
Mix-Pair-Share
I’ll switch on the music. You must go around the class. When the music stops make a pair with the closest student and answer my question using Round Robin You will have 5 seconds to think What is Karlson doing? (You have 5 seconds to think. The time is over. Now every student has 10 seconds to share his opinion. The taller student begins.) What is the girl doing? (You have 5 seconds to think. The time is over. Now every student has 10 seconds to share his opinion. The student whose hair is darker begins.) What is the bear doing? (You have 5 seconds to think. The time is over. Now every student has 10 seconds to share his opinion. The student who has more buttons begins.) |
«Мих Пэа Шэа»
Я включу музыку. Вы должны передвигаться по классу. Когда музыка остановится, создайте пару с ближайшим партнёром и обменяйтесь мнениями используя «Раунд Робин». На обдымывание ответа у вас будет 5 секунд. Начинает ученик выше ростом.
Начинает тот, у кого темнее волосы.
Начинает тот, у кого больше пуговиц. |
- Now take your clocks and meet with your partner at 6 o’clock to make up the dialogue. Look at the screen. Let’s read the example. Now make similar dialogues from the following words and act them. You'll have 4 minutes to do this task. Then we shall check it up all together.
Example: you / busy / studying English John: Are you busy? Ann: Yes I am. I’m studying. John: What are you studying? Ann: I’m studying English.
Kate / busy/ reading/ a book Mike/ busy/ writing/ letters.
Say “Thank you” to your partner. | Возьмите часы и встретьтесь с другом в 6 часов, для составления диалога. Посмотрите на экран и прочитайте пример. На основе этого диалога составьте свой диалог. У вас 4 минуты.
Света, прочитай слова.
Никита и Лена, прочитайте диалог.
Теперь составьте диалог. У вас 4 минуты. |
X. Conclusion.
Thanks for the lesson. What tense did we revise? Your marks are…. Let’s finish our lesson with the poem! (слайд 22) But you need to guess some words! I am counting to ten You are giving them a pen She is looking at the door He is sitting on the floor. All of us are working well, Waiting, waiting for the bell!
At your desks you have papers. You must put signs on each line. And leave them at parking. “+”- I know “-”- I don’t know “0”- I can’t do it very well
1 | What is Present Continuous Tense? |
| 2 | How is Present Continuous Tense formed? |
| 3 | How are the questions in Present Continuous Tense formed? |
| 4 | How are the negative sentences Present Continuous Tense formed? |
|
| Итог.
Спасибо за урок. Какое время мы сегодня повторили? Ваши оценки… Завершим урок стихотворением. Вы должны отгадать пропущенные слова.
Уходя с урока, не забудьте поставить значки в каждую строчку таблицы: «+» - получается хорошо, «0» - получается не очень хорошо, «- » - пока не получается. 1 | Что такое настоящее длительное время. |
| 2 | Как образуется настоящее длительное время. | | 3 | Как задавать вопросы в настоящем длительном времени. |
| 4 | Как образуется отрицательная форма в настоящем длительном времени. |
|
|