Внеклассное мероприятие по английскому языку "Занимательный английский"
методическая разработка по английскому языку (5 класс) на тему

Ребрикова Ольга Владимировна

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Занимательный английский" . Викторина для учащихся 5 класса, к учебнику "Английский в фокусе"

Скачать:


Предварительный просмотр:

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся

5 классов

Викторина "Занимательный английский"

Цели:

  1. Реализовывать межпредметные связи.
  2. Активизировать познавательную деятельность учащихся.
  3. Обогащать знания учащихся новыми сведениями.
  4. Проявлять индивидуальность каждого ученика.

Оборудование:

  1. Презентация Microsoft Power Point.

Участники:

  1. 2 ведущих;
  2. 2 команды.

 Правила проведения:

 Учащиеся заранее делятся на 2 команды.  

 Викторина состоит из 6 станций.  

Учитель.    Hello dear guests and jury.
                  We are glad to see you here.
                  We hope you are all well.
                  Today we will make an unusual journey on the fastest train.
                  Along the way we will make   stops.
                  Our passengers will do different tasks on each stop.

            Our conductors Irina and Marina will accompany us on the trip

I wish you luck.

 (ведущие здороваются и начинают вести урок)

Hello, let’s start our travelling.


 Let's introduce each  passenger of  our train.

(обращаетесь к командам )

You are welcome!
(капитаны представляют  свои команды)

Thanks a lot .

So, we can start.

CТАНЦИЯ «Страноведческая»

Task 1

Marina, what do you see in the distance.
Irina these are  flags of  the English-speaking countries.
That's incredible. And what country do  the flags belong.
And   we now know.

Make the first stop.
And the first task for our passengers to match flags to the countries.

(раздать первые задания)

You have 3 minutes to do this task.

The time began.

 

(команды выполнять задания, спустя 3 минут , ведущие собирают задания и отдают членам жюри)

Time is up.

Get ready to hand over .

(задания отдать жюри)

Thanks, we can go our trip.

Task 2

But our train does not go further
What happened???


And we have one more task to match countries to   the nationalities

One more ? Let’s do it faster.

(раздать листы с заданиями)

Have 2 minutes.

Thanks !

Станциия «Лексическая»

Marina, what are these words mean  ROOM, HOUSE, ANIMAL, APPERANCE
It's very interesting.
Let's find out our passengers.

Task 1 
Our stop is "lexical"
The next task is to distribute the words on topics

(команды получают задание)

You have 3 minutes to do it.

The time began.

But that's not all
Our passengers have to do another task at this stop

What task?

Task 2

They need to guess crossword.

Attention  please!

Each passenger need to come up to the blackboard and write  the word.

Are you ready?

(обращаетесь к командам)

So, let’s begin

(каждый участник команды выходит и угадывает слово, записывая его на доске)

 

 

Task 3

And the last task at this station to find the odd word.

(раздать листы с задания)

I wish you good luck.

Let’ s start.

You have 1 minutes to do it.

Ok! Thanks for your work.

You have worked well.

And we can  go travelling.

(отдать листы  с заданиями жюри)

Станция «Грамматическая»

Marina   I see the sentences  with gaps and some words.
Irina ,what could it be.
Let’s ask our teams to help us.

(обращаетесь к командам)

The station is «Grammar»

You should do 2 tasks.

The 1-st is  to complete gaps.

The 2-nd is to make sentence

(раздать командам листы с 2 заданиями)

Have 5 minutes to do the tasks.

Time began.

(команды выполняют задания, время 5 -7 минут)

Thanks a lot.

We can go  our trip.

Станция «Почтовая»

Irina in a minute we'll be at the post station
and our team will write a letter to their  friends
then we can continue our travelling.

Ok!Marina   I'll take our guests to the post office  give them sheets of paper.

(Ведущие раздают письма с пропусками для выполнения задания)

You have 3 minutes to write the letter.

(команды заполняют пропуски в письме)

Time is up.

Get ready to hand over them.

(задания отдать жюри)

Станция «Музыкальная»

Marina , can you hear the sound of music
Yes.
We are going to  the music station  , our passengers prepared songs for us .
Let's hear them.
It'll be fun.

(команды выходят, по очереди и исполняют песню)

It was exciting.

It was fabulous.

Thanks a lot.

We are going our trip.

Станция «Говорилкино»

Irina,can  you hear some voices , who can it be ?

Task 1
We go to the  speaking station.Our teams need to do 2 task.

 And the 1-st is to read  the patter.

(раздать листы со скороговорками , команды тренируются , выходит отвечает один из команды)

You’ll  have 1 minute.

Are you ready?

Let’ begin.

The team

The team

( участники команд выходят и читают скороговорки вслух)

Task 2

Ok! The next task is to describe the picture.

Thanks a lot.

 

Остановка.

We arrived.
Our trip was  very fun ,entertaining ,musical .
Our active passengers helped us to get to the final station
And here we are in the capital of Great Britian, London
Let's look at the streets of this amazing city.

(участники смотрят фильм О Лондоне, а жюри подводят итог)

The jury summed up our trip
The team          scored      points
So the team            take  the first and second  team    take the second
My congratulations
Thank you for your active work

See you  later.

                                      Маршрутный лист №1

Название станций

Баллы

Страноведческая

Лексическая

Грамматическая

Почтовая

Песенная

Говорилкино

Общее кол-во баллов

Станция «Лексическая»

1.Распределите слова по темам.

(UPSTAIRS, EYES, COALA, BED, KITCHEN, HAIR, KANGAROO,WINDOW,

LIVING ROOM, NOSE, SNAKE, CARPET, BATHROOM, EARS, SOFA, ELEPHANT, BEDROOM, LEGS, ZEBRA, TABLE)

ROOM

HOUSE

ANIMAL

APPERANCE

Станция «Грамматическая»

1.Выполните грамматический тест

(Заполните пропуски  am/is/are)

  1. My name  … Tom
  2. …  you from American?
  3. My dad   …  painting the house today.
  4. Sue and Sara  …  playing football now.
  5. …  his sister a pupil?
  6. Children  … not  swimming.
  7. Their digital camera  …  new.
  8. How old  …  Mr. Brown?
  9. There   …   a sofa and an armchair here.

   10)What   …  Tom and Nick doing?

2.Составьте предложения.

1) speak/my/English/sister/can

2)is/tiger/dangerous/the/a/animal

3)is/there/in/bedroom/a/sofa/the

4)usually/go/we/at/weekend/shopping/the

5)likes/Tom/in/jogging/go/the/park

1)______________________________________________________

2)______________________________________________________

3)_____________________________________________________

4)______________________________________________________

5)______________________________________________________

                                      Cтанция «Почтовая»

1.Напиши   письмо-ответ своему другу, вставив пропущенные слова.

(games, Russian, you, am , school, go, subject , basketball)

  Dear John,

                 Thank 1)…  for your letter. I  would like to make friends with you. I 2) …  a  pupil . I 3)… to school every day. I study Maths, History, English, 4) and Literature. I like to play football and 5) ….    I like my  6)

              And  do you like your school? What school   7)… do you study? What sports  8)…  can  you play?

 Best  wishes,

 Ann

Станция « Фонетическая»

 

                         2. Прочитайте скороговорку.

If  you,  Sandy,  have  two  candies,

Give  one  candy  to  Andy,  Sandy.

If  you,  Andy,  have  two  candies,

Give  one  candy  to  Sandy, Andy.

                            Станция «Говорилкино»

Посмотри на картинку и опиши животное.

Используй  (have got/has got/ears/eyes/legs/fur/tail…)

      2.Найди лишнее слово .

1. tiger, snake, koala, trunk

2.bed, sofa, bedroom, kitchen

3.painter,taxi driver, bake, waiter

4.Russian,Japan, the UK, Australia

5.ruler,atlas, break, notepad

Станция «Страноведческая»

                   Подберите страны и национальности.

1)The UK                                  a)Japanese

2)the USA                                 b) French

3)Canada                                  c)Canadian

4)Australia                               d)New Zealander

5)New Zealand                       e)British

6)France                                   f)Australian

7)Japan                                     g)American             

1.__  2.__ 3.__  4.__  5.__  6.___  7.___        

Подберите страны и флаги.

1.The UK                                                   a)   http://tonail.com/America-England-Canada-Australia/images/Canada/Canada-flag.png

2.The USA                                              b)     http://elviraz.ucoz.ru/american_flag.gif

3.Australia                                               c)    http://www.cdc-msk.ru/netcat_files/Image/Australia.gif

4.Canada                                                   d)  http://states-world.ru/flags/338.png

5.New Zealand                                    e) http://4flaga.ru/picterra/UK1.gif     


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Внеклассное мероприятие по теме "Праздник английского алфавита"

Внеклассная работа по английскому языку является составной частью всего воспитательного процесса. Она способствует более глубокому овладению языком и творческому развитию учащихся....

Внеклассное мероприятие в рамках Недели английского языка

Интеллектуально-развлекательная программа для среднего возраста...

Внеклассное мероприятие "Своя игра" по английскому языку

«При­рода», «Спорт», «Здоровый образ жизни»...

МЕТОДИЧЕСКАЯ РАЗРАБОТКА ПО ПРОВЕДЕНИЮ ВНЕКЛАССНОГО МЕРОПРИЯТИЯ ИНСЦЕНИРОВАНИЕ СКАЗКИ НА АНГЛИЙСКОМ ЯЗЫКЕ «ЦАРЕВНА – НЕСМЕЯНА» для 5 классов

Данная разработка может стать хорошим заключительным мероприятием во время проведения  Неделя иностранных языков. Веселая старая сказка поможет даже не совсем хорошо успевающему ученику принять у...

Конспект открытого внеклассного мероприятия по иностранному языку (английский) на тему: "Английский язык - язык международного общения", 2 класс

КОНСПЕКТ  ВНЕКЛАССНОГО МЕРОПРИЯТИЯк УМК В. П. Кузовлев, Э. Ш. Перегудова, С. А. Постухова, О. В. Стрельникова«Английский язык. 2 класс»Разработала: Златьева Дарья Игоревна, учитель английского яз...