Грамматическое упражнение в формате ОГЭ по английскому языку
учебно-методический материал по английскому языку (9 класс) по теме

Черепанова Светлана Викторовна

Тренировочное упражнение на совершенствование грамматических навыков в формате ОГЭ по английскому языку

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл grammatika_v_formate_oge.odt59.9 КБ

Предварительный просмотр:

Прочитайте приведённые ниже предложения. Преобразуйте глаголы, напечатанные заглавными буквами в конце строк так, чтобы они грамматически соответствовали содержанию текста. Особое внимание обратите на видовременные формы глагола, косвенную речь, прямую речь и сослагательное наклонение.

When Tracey got to school and looked at the big building, she thought, “I wish I __________________ run away,” but she knew it was impossi ble.

CAN

“When your classes __________________ over, I’ll pick you up, ok?”

BE

“What’s wrong, Jason?”

“I __________________ my key and I can’t get into my house.”

LOSE

“Come in. Today’s not a day for long walks, or long waits,” I looked out the window. It __________________ hard and it was windy.

SNOW

I can’t call them because of this,” he pulled his phone out of his pocket and showed it to me –– the screen __________________ and the phone was obviously dead.

BREAK

Most of my friends wish they __________________ smartphones because they are cool and trendy.

HAVE

That’s right, smartphones have many more functions than a simple phone, however, not all of them are needed. In everyday life, smartphones __________________ mainly for checking social networking sites, replying to emails, and playing games.

USE

I thought that __________________ the end of it and I would have to buy a new one. But nothing of the kind –– it still works properly!

BE

I checked the window –– it __________________.

CLOSE

I explained that someone __________________ the book.

“Oh, no!” Jim sounded unhappy. “Have you any idea how valuable it is?”

TAKE

Linda enjoyed it very much when they went somewhere all together as a family. They __________________ it very often since her parents were very busy people.

NOT/DO

“I __________________ special sunglasses for skiing,” Linda boasted to her father. “Have a look! Nice, aren’t they?”

BUY

I looked around –– there __________________ nobody in my room and everything was in its usual place.

BE

“They are,” he gave Linda a quick look and turned back to his computer. He __________________ a presentation or something else very important.

PREPARE

“What __________________?” Jim sounded sleepy.

HAPPEN

Linda could see diagrams on the screen. They __________________ in different colours which made them look complicated.

DRAW

I wish we __________________ talk about our school days for ages, but we have some other business to discuss with your mother. It’s going to be interesting for you, too.”

CAN

Tim sat at the table. Emma had some papers in her hands but Tim couldn’t read what __________________ there –– the letters were too small.

PRINT

When he came into the room, his mum and two other women __________________ happily and didn’t notice him.

CHAT

“We ________________ Maths problems, can’t you see?” Linda didn’t even look up.

SOLVE

“Look, it’s my birthday this Saturday and I ________________ you yet. Will you come?” she said quietly.

NOT/INVITE

He put on a sweater, jacket, gloves, boots and a hat, and opened his front door. Everything __________________ with snow. A cold wind blew inside.

COVER

When Dr. James __________________ slowly to work, he saw an accident.

DRIVE

“Is everyone okay?” Dr. James asked.

“Yes, yes, we are fine,” answered the man. “I __________________ 911 already.

CALL

Alison took her jewellery box from the table. The box __________________ of wood and had colourful stones on the top. “You know you must never touch it, right?” Alison said.

MAKE

Liz __________________ sandwiches when Carlos came into the kitchen.

MAKE

“Look, darling,” he said, “I know it’s my birthday tomorrow but I don’t want to do anything special for it.”

Liz thought, “I wish I __________________ cancel the party but I can’t –– it’s too late.

CAN

The guests enjoyed the dinner and then Liz brought in a cake. The cake __________________ with chocolates and jellies, and it had as many candles as the number of years Carlos had reached that day.

DECORATE

“Wow,” Dr. James said. “The weatherman was right! I wish I __________________ a reindeer instead of my old car.”

HAVE

“If the box was mine, I __________________ you to touch it whenever you wanted,” I answered. Alison said nothing to that.

ALLOW

Several benches __________________. We cannot have a rest here.

BREAK


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

«Обучение технологии написания личного письма в формате ГИА по английскому языку»

Целью данного урока является обучение написанию личного письма через коммуникативно обусловленные ситуации по теме «Мир вокруг нас». В ходе урока учитель решает обучающие и развивающие задачи:·...

Обучение письму в формате ЕГЭ. Эссе. Английский язык

в данной презентации указываются основные моменты, на которые следует обратить внимание при обучении написаню эссе с элементами рассуждения, указываются основные ошибки, которые допускают учащиеся, а ...

Статья "Английские пословицы, поговорки, идиомы в качестве грамматического иллюстративного тренировочного материала на уроке английского языка".

В данной статье рассматривается использование пословиц, поговорок и идиоматических выражений в качестве дополнительного материала для изучения грамматики на уроках английского языка, а также материала...

Тренировочные упражнения в формате ОГЭ по английскому языку

Тренировочные упражения для практики и  подготовке к экзамену ОГЭ по английскому языку (раздел Письмо)...

Формирование стратегий выполнения тестовых заданий в формате ЕГЭ по английскому языку (на примере раздела «Аудирование»)

В работе представлены стратегии выполнения тестовых заданий в формате ЕГЭ, тренировочные варианты....

Статья: Позволяет ли формат ЕГЭ по английскому языку учащимся раскрыть свой внутренний потенциал и проявить творческие способности

Статья посвящена вопросам выявления возможностей ЕГЭ  по английскому языку как средства отражения творческих способностей учащихся. Особое внимание уделяется разделу «Письмо». На мате...