УМК М. З. Биболетова урок английского языка в 8 классе по теме "Проблемы окружающей среды"
методическая разработка по английскому языку (8 класс) на тему
Цель урока:
научить школьников использовать английский язык как инструмент общения в диалоге культур современного мира
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok_angliyskogo_yazyka_v_8_klasse_problemy_okruzhayushchey_sredy.zip | 842.82 КБ |
Предварительный просмотр:
Тема урока: The environmental problems. Проблемы, связанные с окружающей средой.
Цель урока:
научить школьников использовать английский язык как инструмент общения в диалоге культур современного мира.
Для достижения цели урока необходимо решить следующие задачи:
- Образовательные:
- совершенствовать умения и навыки чтения и говорения;
- обобщить единичные знания в систему.
- Продолжать отрабатывать умения по составлению предложений, содержащих условия второго и третьего типа.
- Развивающие:
- обеспечить общий кругозор и связь изучаемого с явлениями и процессами реального мира.
- Воспитательные:
- сформировать активную экологическую позицию учащихся по охране окружающей среды;
- способствовать формированию и развитию экологических, экономических, эстетических качеств личности учащихся;
- развивать навыки группового взаимодействия.
Методы и формы учебной деятельности: вводная часть объясняется учителем, чтение сообщений учащимися,
Оборудование: компьютер, мультимедийная установка, тексты для учеников.
1. Организационный момент.
ИГРАSnowball
Environment protect pollution
Litter planet tree
Water chemical waste world
Dangerous wildlife nature
2. проверка домашнего задания
Let’s check your homework
What would you do if your friend gave you a snake or a crocodile as a birthday present?
What would you do if you were the head of our country?
What would you do for environment:
-If you were the president of our country?
- If you were a talented scientist?
3. Речевая разминка
The environment (be) much cleaner if people (not use) so much chemicals.
If people (not drop) so much litter, our streets (be) much cleaner.
If we (recycle) the litter the environment (be) cleaner.
4. Постановка цели урока
The main question we are going to discuss today is the environmental problems. Today we must pay attention to the main problems our planet suffers from and find the way out. We will decide what can save the Earth. We will listen to and discuss several reports.
Our topics today
The most serious environmental problems.
The crucial problems in order of their importance.
The ways of the world improvement.
The ways to save the Earth (recycling, organizing a "clean-up day").
What are we doing?
Just look!
5. Чтение текстов-сообщений
1) It's a wonderful world we live in. But now human beings are killing our planet. Millions of animals die every year because man has polluted their natural homes. Besides, every year people cut down more trees, build more roads, and use more land for farming.
The country air, once clean and fresh, now may be polluted by power stations and factories.
People cut the trees down because they need wood and paper or new places for farms and houses. Even if new trees are planted, it takes many years for them to grow.
Water is also polluted very much. There is a lot of litter on the beaches, and you can even see thick foam caused by chemical waste.
Pollution is very dangerous for people, wildlife and the environment. People don't just pollute the environment. They pollute themselves with cigarettes, alcohol and junk food. These are some of the world's most serious environmental problems. And it is no good pretending they don't exist – they do. What's more, they are getting worse all the time!
2) It is well known that people make all the problems themselves. But they seldom think what will happen then. Unfortunately people nowadays often tell lies, they argue and fight. Luckily, there are always ways out. We could improve our world, make it closer to the perfect one. In a perfect world people never argue, so they have no need to fight or make wars. All people work and get a lot of money so there are no crimes. They don't tell lies to each other. People in the perfect world always protect nature. They travel on foot or by cars without petrol. So, you can often see people riding bicycles. People are healthy because they don't smoke, drink alcohol or take drags. They always eat healthy food: fruit and vegetables, dairy products. If I could improve our world the first thing I would do is stop people fighting. Secondly, I would, punish strictly those ones who make crimes. Finally, I would also make a law to protect our nature. And you?
Вопрос к рассказчикам:
What are the most serious environmental problems now?
People are in danger, aren’t they?
7. Физминутка Look how beautiful can be our planet!!! (музыка)
8. Самостоятельное задание: письмо
Textbook p.47 ex.27
All of the problems are very important, but you should list them in order of their importance:
Drugs
Dangerous technologies
Crimes
Dangerous diseases
Pollution
Endangered animals
New local wars
Lack of recycling
People and their interrelations
Breaking human rights
Star wars.
Which one do you have on the first place?
9. Чтение и перевод советов.
Here are some ways in which you, your friends and your family can begin trying to save the Earth right now.
1. Keep yourself informed about environmental problems.
2. Before you throw anything away, stop and think. Might someone else have a use for it? Charities are often pleased to have old books, clothes and toys.
3. If you have a choice avoid buying packaged goods.
4. Don't waste paper. When you are writing, use both sides of the paper.
5. Before you buy anything, ask yourself if you really need it. You don't need everything that adverts say you do.
6. Walk or cycle whenever possible.
7. Never drop litter.
8. Help to clean up your local environment.
9. Put out food for wild animals in winter.
10. Чтение стихотворения и подбор названия.
Today you are going camping
With your family, friends or class.
Please help us, don’t drop any litter!
‘Cos’ your litter lives longer than us.
– Who is speaking in the first verse?
(Forests and fields)
Today you cut down your forests
But the planet needs our leaves.
Please stop it because tomorrow
You'll have no air to breathe!
– Who is speaking in the second verse?
(Trees)
'Cos nothing is forever
And nature is getting tired.
If we don't stop and think today
Tomorrow the Earth could die.
Г. Регина: You can have a bath or a shower
But today is the time to think.
Save the rivers because without them
You'll have no water to drink.
– Who is speaking in the third verse?
(Rivers)
Today we are still in your forests,
In the sky, in the rivers, but look:
Don't kill us! Because your children
Will see us in picture books.
– Who is speaking in the fourth verse?
(Animals and birds)
Will you give the poem a name?
Choose the best one:
“TOMORROW AND TODAY!”
“SAVE THE ENVIRONMENT!”
“OCEANS, FORESTS AND ANIMALS”
“PLEASE, STOP!”
11. Оценивание. Дом зад. Р.т. с.29 №3
12. Рефлексия
Я узнал….
Я вспомнил…
Легче всего мне было…
Для меня было особенно трудно…..
Мне стоит повторить….
Полученные знания пригодятся мне….
Самым интересным на уроке было….
That is all for today.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
разработка урока английского языкав 5 классе "Встреча с корреспондентами журнала"по УМК М.З.Биболетовой "Enjoy English"
Разработка урока в 5 классе «Встреча с корреспондентами журнала» может быть использована коллегами при изучении темы «Семья», «Черты характера» в разделе «Узнаем больше друг о друге»...
урок английского языка 2 класс Биболетова 2 урок
данная презентация предназначена для учителей иностранного языка, работающих по УМК "Enjoy english". представляет собой презентацию для 2 урока 1 четверти 2 класса....
Презентация к уроку английского языка 2 класс М.З.Биболетова 51 урок
Презентация поможет учащимся научиться самостоятельно сотавлять раззказ о животном. В работе содержатся загадки с английскими ответами....
План -конспект урока английского языка в3 классе. Тема: "Счастливые уроки в лесной школе". УМК "Enjoy English", автор М.З. Биболетова
Данный урок разработан с учетом требований ФГОС....
урок английского языка 4 класс к УМК "Английский с удовольствием" М.З.Биболетовой
конспект урока" Неправильные глаголы" Unit 2 , презентация, дидактический материал...
Экологический проект по английскому языку "Как мы можем защитить окружающую среду?" "How can we protect our environment?"
Характеристика проекта (по классификации Е.С.Полат)1. Практико-ориентированный;2. Монопроект (межпредметные связи: биология, география,...
Методическая разработка урока английского языка по теме: «Экология. Защита окружающей среды» “Are you a Friend of the Planet?”
Данный материал будет полезен при проведении уроков иностранного языка в старших классах...