Проверочная работа по грамматике 5 класс
тест по английскому языку (5 класс) на тему

Нестеренко Лариса Валерьевна

Проверочная работа по грамматике 5 класс

 

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon proverochnaya_rabota_po_grammatike_5_klass.doc42 КБ

Предварительный просмотр:

Проверочная работа по грамматике 5 класс

I.      Выберите правильную форму глагола to be.

1.  Am\Is Matt washing the car?

2. Jane and Philip is\are talking to grandma.

3. I am\are having coffee, what am\are  you having?

4. Dad’s car is\are in the garage.

5. There is\are four chairs in the living room.

II.  Поставьте глагол, данный в скобках, в Present Simple.

1.This (be) an African lion.

2. Lions (eat) meat and they (sleep) during the day.

3. These animals (be) big with light brown fur.

4. African lions (live) south of the Sahara Desert.

5. A mother lion (stay) with her cubs for three years.

III.  Поставьте глагол, данный в скобках, в Present Continuous.

1.Pam (read) a book now and I (wash) the dishes.

2. Lora (not water) the flowers, she (watch) TV at the moment.

3. My little brother Jack (play) in the garden.

4.We (do) homework now.

5.  My father (repair) his car at the moment.

V.    Прочитайте текст и выполните задания.

Happy Feet.

Happy Feet is a great animation film and you can see it at the Odeon in Leicester Square.

In cold Antarctica, all the penguins can sing a special song that comes from their heart. Two of these penguins have a baby. His name is Mumble. He can dance very well but he cannot sing. Mumble is sad about it, so he goes away from home. Mumble has many adventures away from home and meets other penguins who like his dancing.

This is a great film for the whole family. Don’t miss it!

А.   Определите правильные T (True) и неправильные F (False) предложения.

  1. The story takes place in Antarctica.
  2. All penguins can dance.
  3. Mumble cannot dance very well.
  4. Other penguins like Mumble’s dancing.
  5. Happy Feet is a film only for teens.

VI.    Поставьте глагол, данный в скобках, в Present Simple или в Present Continuous.

  1. My granny is in the kitchen. She (make) a cake.
  2. Helen (cook) well.
  3. Dan (play) two musical instruments.
  4. Mike is in his room. He (play) the piano.
  5. Now we (watch) an interesting film on DVD.

     VII. Напишите отрицательные предложения.

     1. The rocks in the Grand Canyon are very colorful.

     2. Tim bought the computer game yesterday.

     3. The most famous lake in Scotland is Loch Ness.

     4. The birds are flying in the sky.

     5. I like adventure stories.

     6. One country produces 900 films every year.

VIII. Поставьте соответствующие притяжательные местоимения    

my/ your/ his/ her/ its/ our/ their.  

  1.  Olga has got a new digital camera. This is _____ digital camera.  
  2. You and Peter have got the same key rings. These are ________ key rings.
  3. My English teacher Viktor Ivanovich has got a tartan scarf. This is _______ tartan scarf.
  4.  Girls have got many dolls. These are ________ dolls.
  5. My friends and I have got stamp collections. These are ________ stamp collections
  6. You have got a great skateboard. This is ______ skateboard.
  7. My cat has got five toy mice. These are _____ toy mice.

IX. Напишите вопросы.

  1.  ________________________________?  My favourite cartoon character is SpiderMan.
  2.  ________________________________?  His name is Peter Parker.
  3.  ________________________________?  He’s 16 years old.
  4.  ________________________________?  He’s from the USA.  
  5. ________________________________?  No, he hasn’t. He hasn’t got many friends.
  6. ________________________________?  His best friend is Mary

X. Напишите множественное число имен существительных.

  1. A fox has got a mouse.  
  2.  A child has got a new toy.
  3.  That man is a teacher.
  4. This lady has got a pink scarf.
  5.  It is a tooth.
  6. A boy has got an atlas, a science book and a blue pen.

XI. Составьте по 2 вопроса к каждому предложению:

  1. We usually have lunch at 12 o’clock.
  2. Jane and Jess went shopping yesterday.
  3. I will go to the swimming pool tomorrow.

XII. Образуйте отрицательные предложения:

  1. I like playing the piano.
  2. We wrote a test last week.
  3. Mike will ride a bike.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Проверочная работа по грамматике для учащихся 6-х классов.

Данная проверочная работа по грамматике составлена по УМК под редакцией О.В.Афанасьевой, И.В.Михеевой для учащихся 6-х классов. Цель работы - проверить сформированность грамматических навыков по теме ...

Проверочные работы по грамматике.

Проверочные работы позволяют определить степень усвоения грамматического материала обучающимися....

Проверочная работа по грамматике для 4 класса.

В работе проверяется степень усвоения употребления:конструкции there is/are;неопределенных местоимений;количественных прилагательных;письмо - рассказ-описание своего класса....

Проверочная работа по грамматике для 7 класса (по материалу учебника Spotlight).

В работе проверяется степень усвоения грамматической темы: времена глаголов группы Present....

Проверочная работа по грамматике в 5 классе. Прошедшие времена. We\'ve had a nice trip to England.

Цель данной проверочной работы проверить усвоение прошедших времен английского глагола. Работа составлена по УМК Кузовлева В.П. для 5 класса по теме "We\'ve had a nice trip to England. Состоит из двух ...

Проверочные работы по грамматике английского языка для 5- 6 класса

Задания на проверку знаний по темам: неопределенный артикль. единственное и множественное число существительных,личные и притяжательные местоимения, глаголы to be,to have, видовременные формы глаголов...