контрольные работы к учебнику Афанасьевой "English 9" для школ с углубленным изучением английского языка
тест по английскому языку (9 класс) на тему

4 контрольные работы по каждому unit к учебнику Афанасьевой, Михеевой "English 9" для школ с углубленным изучением английского языка

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл k.r.9_kl.docx29.13 КБ

Предварительный просмотр:

Контрольная работа к учебнику Афанасьевой

по английскому языку 9 класс Unit 1“Pages of History: Linking Past and Present”.

  1. Revise the use of function words expressing time.
  1. for or during?
  1. Мне предстоит выполнить всю эту работу в течение недели.
  2. Часть этого старинного города была разрушена во время войны.
  3. Я не осознавал этой простой истины в течение долгого времени.
  4. Во время урока у меня несколько раз была возможность высказать свое мнение.
  5. За эти годы город стремительно вырос и стал значительно красивее.
  6. Во время фестиваля в гостиницах города не было свободных номеров.
  7. Почему этот певец не достиг успеха в течение этого времени?
  8. Сначала никто не замечал работ этого художника, но вот уже в течение нескольких лет ситуация постепенно меняется.
  9. Мой папа журналист и уже много лет работает в местной газете.
  10. В течение зимы семья живет в городе, а лето проводит на природе.

b) On time or in time?

  1. Тим вечно опаздывает, но на этот раз он появился вовремя.
  2. Вы как раз успели к ужину, садитесь за стол, пожалуйста.
  3. Ты пришел вовремя: я как раз собираюсь уходить. Тремя минутами позже ты бы не застал меня дома.
  4. Это будет очень важная встреча. Прошу вас всех прийти вовремя.
  5. Постарайтесь сдавать свои работы вовремя.
  6. Мне пришлось бежать всю дорогу, чтобы успеть к началу спектакля.
  7. Мы начинаем ровно в 11. Смотри не опоздай.
  8. Я так рад, что я пришел вовремя, чтобы помочь больному. Спустя полчаса все было бы кончено.
  9. Церемония начинается в 6. Я никогда не прощу тебя, если ты опоздаешь.
  10. Смотри же, не опоздай к началу шоу.

c)At the end or in the end?

  1. Мы долго спорили, но в конце концов пришли к общему решению.
  2. В конце представления на арене появились дрессированные львы и тигры.
  3. Наконец все коллеги заметили его достижения и поверили в него.
  4. Читатель узнает правду только в конце книги.
  5. Прошло несколько лет, и в конце концов они встретились вновь.
  6. В конце прошлого тысячелетия человечество столкнулось с новыми проблемами.
  7. В конце парка есть небольшое озеро, в котором плавают лебеди.
  8. Роман нравился мне все больше и больше и наконец  полностью захватил мое воображение.
  9. В конце архивных записей (chronicle) была упомянута Первая мировая война и все последующие события.
  10. Этот политик долго хранил молчание, но наконец обнародовал (to make sth public) свою точку зрения.
  1. in or on?
  1. Вечером вся семья собралась в гостиной.
  2. В то дождливое утро было особенно трудно подниматься с постели.
  3. Днем обычно гораздо теплее, чем рано утром.
  4. Эти события начались хмурым холодным утром в начале зимы.
  5. В то ясное солнечное утро было обидно (a shame) сидеть дома.
  6. Не могли бы вы перезвонить мне вечером?
  7. Вечером в субботу кто-то позвонил в дверь.
  8. Мы позвонили днем в гостиницу, чтобы узнать, есть ли там свободные номера.
  9. Мы не можем забыть события, которые начались в то теплое и солнечное июльское утро.
  10. В дождливый вечер не хочется выходить из дому.

e)After or afterwards?

  1. Впоследствии он никогда не вспоминал об этом ужасном дне.
  2. Я пойду гулять после того, как сделаю уроки.
  3. Я сейчас занят. Но обещаю вымыть посуду потом.
  4. Сначала Мэри делала массу ошибок, но впоследствии стала высокопрофессиональным секретарем.
  5. Я поговорю с ним потом. Сейчас я не готов к этому разговору.
  6. Я позвоню тебе после того, как закончится фильм, и мы обменяемся впечатлениями.
  7. Возможно, впоследствии человечество пожалеет о многих новых изобретениях.
  8. Давай встретимся после уроков.
  9. Мы часто делаем что-то, а потом сожалеем об этом.
  10.  Он рано начал сотрудничать в газете, а в последствии стал профессиональным журналистом.
  1. Use the right forms of the verbs in Present Simple or Present Progressive to complete the sentences.
  1. Julia (think) of moving to London next summer.
  2. Are you sure it’s chocolate? It (taste) very bitter.
  3. Well, Paul, you always (lose) your keys. You’ve lost at least three keys recently!
  4. Can’t you hear what I (say)? I (ask) you to help me.
  5. Have you got any idea when our exams (begin)?
  6. May I ask you to dance with me? – Sorry, I (not, dance).
  7. I’m afraid I (forget) when the film (start): at 5.30 or 6.30.
  8. Well, James, there’s one thing I know for sure: you constantly (lie) to me!
  9. The airplane (arrive) at seven. We won’t be late, don’t worry.
  10. I (hear) you (get) married. Take my congratulations.
  1. Use the articles where necessary to complete the text.

Thanksgiving.

     Every year on ___ fourth Thursday in ___ November ___ Americans celebrate___ so-called Thanksgiving. ___ first people to celebrate this day were ___ Pilgrims. In November, 1621, they sat down to eat together and to give thanks to ___ God for enabling them to survive ___ hardships of their first year in America.

     ___ Pilgrims were joined at their feast by ___ Amerindians. ___ people of ___ near forests had shared ___ corn with ____ Pilgrims and shown them ___ best places to catch ___ fish. Later the Amerindians had given ___ seed corn to ___ English settlers and shown them how to plant ___ crops that would grow well in ___ American soil. Without them there would have been no Thanksgiving.

  1. Write these nouns in the plural. In some cases two forms are possible.

Basis                                                                            curriculum

Phenomenon                                                                datum

Criterion                                                                       stratum

Analysis                                                                        cactus

Formula                                                                         index

Medium                                                                         memorandum

Antenna                                                                         genius

  1. Write these numbers using words.

391,047

2,793

504,833

Контрольная работа по английскому языку 9 класс Unit 2 “People and Society”.

  1. Use the right article where necessary. (Articles with names of persons)

  1. “_____ Uncle Tom’s Cabin” used to be one of my favorite books.
  2. As _____ real McKenzie, Ian would never admit defeat.
  3. This is a gift from _____ certain Mr Evans. Do you know him?
  4. The name of ____  Mother Teresa is famous all over the world.
  5. She drove up to the house in _____ Lincoln.
  6. _____ huge white Rolls-Royce inevitably attracted everybody’s attention.
  7. _____ old Samuel was the patriarch of _____ Reeds Family.
  8. Just look at him. Isn’t he _____ true Rembo?
  9. I’d like to go to the picture gallery as I want to see _____ new Raphael with my own eyes.
  10. There’s some bad news: _____ poor Kate is in hospital after a road accident.

  1. Use as or like to complete these sentences. (Function words : “as” or “like”).

  1. ________ everyone knows, smoking is extremely dangerous for our health.
  2. I admire Colin’s dancing. I don’t think I’ll ever be able to dance _______ him.
  3. His words sound _______ the truth but in fact he is lying.
  4. I love this portrait of my mom _______ a child.
  5. Properly washed, the car looked _______ new.
  6. I was surprised to see that Becky was crying ________ a baby.
  7. Prepare for the exams _______ you should and don’t be afraid. You’ll cope.
  8. _______ your friend I feel responsible for what is happening to you.
  9. Please don’t argue, just do _______ you’re told.
  10. The poor man was gasping for air _______ fish out of water.
  11. I make this dish exactly _______ my mother.
  12. You see, Alex is going to be late again, just _______ I thought.

  1. Match the words in columns A and B.

                            A                                                                  B

  1. To take                                                  1) the truth
  2. To emerge                                             2) with historical facts
  3. To reveal                                               3) their victory
  4. To deal                                                  4) aim
  5. To foresee                                              5) the property
  6. To change                                              6) from behind the clouds
  7. To signify                                               7) twelve chapters
  8. To identify                                              8) the significance
  9. To comprise                                            9) dramatically
  10. To accept                                                10) the body
  11. To inherit                                                11) this proposal
  12. To understand                                         12) the future

  1. Choose  one of the two words to complete the sentences. (“Join” or “unite”, “policy” or “politics”, “economic” or “economical”)

  1. The newspaper article deals with the current (economic/ economical) situation in the country.
  2. We’re learning to play a new game. Would you like to (join in/unite)?
  3. Nowadays more and more young people are getting interested in (policy/politics).
  4. (Joined/ United) by the noble aim of defending their country they became more powerful than ever.
  5. The new generation of washing machines is supposed to be extremely (economic/economical).
  6. His (policy/politics) is/are rather liberal, especially on the problem of divorce.
  7. By the end of the summer the two banks of the river were (joined/united) by a new bridge.
  8. Time has come for us to develop (a) new (policy/politics) for our company.
  9. At hard times people need to (join/unite) behind a real leader.
  10. During the crisis a lot of people (joined/united) the army of the unemployed.

  1. Choose  one of the two words to complete the sentences.

  1. Do you like (lots/much) sugar in your coffee?
  2. He always has (plenty/a great number) to say.
  3. He is making (many/lots of) money.
  4. Does Barbara have (many/a great deal of) friends in New York?
  5. Have another piece of cake – there’s (lots/a great number of) more.
  6. Are there (much/many) more questions to answer?
  7. There’s (lots/a good number) to eat in the kitchen.
  8. Nick doesn’t know (a lot/much) about it.
  9. I don’t see (lots/much) similarity between the two industries.
  10. She gets sad when she thinks about him, which happens (a lot/lots).

Контрольная работа по английскому языку 9 класс

Unit 3 “ You are only a teenager once”. Учебник Афанасьевой.

  1. Use the verbs in brackets in the required form – Present Perfect or Past Perfect. (Tenses: Present Perfect and Past Perfect).

1.It was the beginning of a new year. Both young women were full of good spirits and happier than they (to be) ____________ for years.  2. “I’m a little tired. All these people in the Market. I never (to see) _____________ it so busy”.  3. Betty said she (to have) ___________ enough of crowds for one day.  4. After Maggie (to wash) ____________ and (to dry) _____________ her hands, she went to the child’s bed.  5. It’s lovely to see you, Gven. I (to miss) ___________ you a lot.  6. As soon as John (to finish) _________ his painting he went for a stroll.  7. The light (to change) __________ in the last few hours and High Street looked different.  8. It didn’t seem possible that Jane (to leave) ___________ for New York the day before.  9. When Jill (to do) ______________ the ironing she felt she was exhausted.  10. The storm (to stop) ____________ and a light breeze was blowing.

  1. Use the indefinite article where necessary. (Articles with countable and uncountable nouns).

  1. A)We use the extra bedroom as _____ study.

b)Many hours of _______ study are needed to learn French well.

  1. A) George delivered ________ wonderful speech on computers.

b)Animals do not have the power of ________ speech.

3. a)That is ______  very expensive medicine.

    b)I don’t think Henry plans to have a career in ____ medicine.

4. a)_____ wood is cut and prepared for use as building material or fuel.

    b)_____ wood is a large area of trees growing near each other.

5. a)The new player has ____ youth but lacks experience.

    b)The car was driven by _____ youth of about eighteen years of age.

  1. Use the words from the box and complete the sentences.

Volunteer, provide, notorious, dedicated, adults, obedient, spread, tramped, rebel, cast-off

1.The epidemic __________ to neighboring countries.  2. Alice now helps in a local school as _________ three days a week.  3. Mrs Thomas Bell said Robin had been a ___________ at school. On the contrary, he was well-behaved and quiet.  4. The book was ____________  to her mother.  5. The government will _________ temporary accommodation for these people.  6. I don’t think I can allow you to watch the film. It’s for ___________ only.  7. I’m sick of wearing my sisters’ __________ clothes.  8. Gerald was a(n) ___________ patient and always followed the doctors’ advice.  9. Alex ___________ the streets looking for a job.  10. Florence is a(n) _____________ gossip. She easily spreads rumours about people.

  1. Match the words in columns A and B.

A

B

  1. Adult
  1. Criminal
  1. Devoted
  1. Basis
  1. Notorious
  1. Speeches
  1. Obedient
  1. Life
  1. Rebellious
  1. Servant
  1. Voluntary
  1. Mother

  1. Use the function words from the box and complete the sentences.

                    For                             out                        to                               up

1.I’ll speak _________ the director about a pay rise for you.  2. Uncle Philip never argued, never spoke _____   _____ himself.  3. I’m quite deaf, you’ll have to speak _____.   4. This fact spoke _____ itself.  5. You must choose one person to speak _________ the whole group.  6. Don’t you dare speak ______ her like that again!  7. Nothing can be done till they speak _______. It is their opinion that his majesty is waiting for.  8. As the tempers rose, he spoke _____ strongly against the strike.

           


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Контрольная работа по чтению по английскому языку для 3-4 классов ( для школ с углубленным изучением английскому языка)

Контрольная работа по чтению для учащихся начальной школы( 3-4 классы) с углубленным изучением  английского языка. Работа предназначена для проверки навыков чтения учащихся. В работе дано 6 задан...

Рабочая программа по английскому языку к УМК О.В. Афанасьевой, И.В.Михеевой. Английский язык. Учебник для IХ класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий

Рабочая программа по английскому языку разработана  в соответствии с федеральным государственным образовательным стандартом основного общего образования на основе Примерной программы основного об...

Урок по теме American Presidents к учебнику Английский язык для 6 класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий. К учебнику Афанасьевой О.В. и Михеевой И.В.

Урок по теме American Presidents к учебнику Английский язык для 6 класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий....

Лексико-грамматическая контрольная работа для учащихся 7 классов школ с углубленным изучением английского языка

Данная контрольная работа состоит из трех заданий и проверяет навыки и умения работы с лексико-грамматическим материалом. Первое задание связано с умением поставить глаголом в необходимое грамматическ...

Контрольная работа по английскому языку для 3 класса школ с углубленным изучением английского языка (И. Н. Верещагина, К.А Бондаренко, Т.А Притыкина «English III » )

Контрольная работа по английскому языку для 3 класса школ с углубленным изучением английского языка, разработанная для подведения итогов II четверти, включает в себя 4 аспекта (аудирование, чтение, ле...

Kонспект урока по английскому языку в 6 классе для школ с углубленным изучением английского языка. К УМК О.В. Афанасьева, И.В. Михеева 6 года обучения для школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий.

Тема урока: "Scotland the Beautiful" Задачи урока:1 Развивающие: развитие языковых, познавательных способностей учащихся, развитие готовности к коммуникации на основе предложенного мате...

Методическая разработка "Методы работы с литературными произведениями для школ с углубленным изучением английского языка"

Методическая разработка "Методы работы с литературными произведениями для школ с углубленным изучением английского языка"...