контрольные работы к учебнику Афанасьевой "English 9" для школ с углубленным изучением английского языка
тест по английскому языку (9 класс) на тему
4 контрольные работы по каждому unit к учебнику Афанасьевой, Михеевой "English 9" для школ с углубленным изучением английского языка
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
k.r.9_kl.docx | 29.13 КБ |
Предварительный просмотр:
Контрольная работа к учебнику Афанасьевой
по английскому языку 9 класс Unit 1“Pages of History: Linking Past and Present”.
- Revise the use of function words expressing time.
- for or during?
- Мне предстоит выполнить всю эту работу в течение недели.
- Часть этого старинного города была разрушена во время войны.
- Я не осознавал этой простой истины в течение долгого времени.
- Во время урока у меня несколько раз была возможность высказать свое мнение.
- За эти годы город стремительно вырос и стал значительно красивее.
- Во время фестиваля в гостиницах города не было свободных номеров.
- Почему этот певец не достиг успеха в течение этого времени?
- Сначала никто не замечал работ этого художника, но вот уже в течение нескольких лет ситуация постепенно меняется.
- Мой папа журналист и уже много лет работает в местной газете.
- В течение зимы семья живет в городе, а лето проводит на природе.
b) On time or in time?
- Тим вечно опаздывает, но на этот раз он появился вовремя.
- Вы как раз успели к ужину, садитесь за стол, пожалуйста.
- Ты пришел вовремя: я как раз собираюсь уходить. Тремя минутами позже ты бы не застал меня дома.
- Это будет очень важная встреча. Прошу вас всех прийти вовремя.
- Постарайтесь сдавать свои работы вовремя.
- Мне пришлось бежать всю дорогу, чтобы успеть к началу спектакля.
- Мы начинаем ровно в 11. Смотри не опоздай.
- Я так рад, что я пришел вовремя, чтобы помочь больному. Спустя полчаса все было бы кончено.
- Церемония начинается в 6. Я никогда не прощу тебя, если ты опоздаешь.
- Смотри же, не опоздай к началу шоу.
c)At the end or in the end?
- Мы долго спорили, но в конце концов пришли к общему решению.
- В конце представления на арене появились дрессированные львы и тигры.
- Наконец все коллеги заметили его достижения и поверили в него.
- Читатель узнает правду только в конце книги.
- Прошло несколько лет, и в конце концов они встретились вновь.
- В конце прошлого тысячелетия человечество столкнулось с новыми проблемами.
- В конце парка есть небольшое озеро, в котором плавают лебеди.
- Роман нравился мне все больше и больше и наконец полностью захватил мое воображение.
- В конце архивных записей (chronicle) была упомянута Первая мировая война и все последующие события.
- Этот политик долго хранил молчание, но наконец обнародовал (to make sth public) свою точку зрения.
- in or on?
- Вечером вся семья собралась в гостиной.
- В то дождливое утро было особенно трудно подниматься с постели.
- Днем обычно гораздо теплее, чем рано утром.
- Эти события начались хмурым холодным утром в начале зимы.
- В то ясное солнечное утро было обидно (a shame) сидеть дома.
- Не могли бы вы перезвонить мне вечером?
- Вечером в субботу кто-то позвонил в дверь.
- Мы позвонили днем в гостиницу, чтобы узнать, есть ли там свободные номера.
- Мы не можем забыть события, которые начались в то теплое и солнечное июльское утро.
- В дождливый вечер не хочется выходить из дому.
e)After or afterwards?
- Впоследствии он никогда не вспоминал об этом ужасном дне.
- Я пойду гулять после того, как сделаю уроки.
- Я сейчас занят. Но обещаю вымыть посуду потом.
- Сначала Мэри делала массу ошибок, но впоследствии стала высокопрофессиональным секретарем.
- Я поговорю с ним потом. Сейчас я не готов к этому разговору.
- Я позвоню тебе после того, как закончится фильм, и мы обменяемся впечатлениями.
- Возможно, впоследствии человечество пожалеет о многих новых изобретениях.
- Давай встретимся после уроков.
- Мы часто делаем что-то, а потом сожалеем об этом.
- Он рано начал сотрудничать в газете, а в последствии стал профессиональным журналистом.
- Use the right forms of the verbs in Present Simple or Present Progressive to complete the sentences.
- Julia (think) of moving to London next summer.
- Are you sure it’s chocolate? It (taste) very bitter.
- Well, Paul, you always (lose) your keys. You’ve lost at least three keys recently!
- Can’t you hear what I (say)? I (ask) you to help me.
- Have you got any idea when our exams (begin)?
- May I ask you to dance with me? – Sorry, I (not, dance).
- I’m afraid I (forget) when the film (start): at 5.30 or 6.30.
- Well, James, there’s one thing I know for sure: you constantly (lie) to me!
- The airplane (arrive) at seven. We won’t be late, don’t worry.
- I (hear) you (get) married. Take my congratulations.
- Use the articles where necessary to complete the text.
Thanksgiving.
Every year on ___ fourth Thursday in ___ November ___ Americans celebrate___ so-called Thanksgiving. ___ first people to celebrate this day were ___ Pilgrims. In November, 1621, they sat down to eat together and to give thanks to ___ God for enabling them to survive ___ hardships of their first year in America.
___ Pilgrims were joined at their feast by ___ Amerindians. ___ people of ___ near forests had shared ___ corn with ____ Pilgrims and shown them ___ best places to catch ___ fish. Later the Amerindians had given ___ seed corn to ___ English settlers and shown them how to plant ___ crops that would grow well in ___ American soil. Without them there would have been no Thanksgiving.
- Write these nouns in the plural. In some cases two forms are possible.
Basis curriculum
Phenomenon datum
Criterion stratum
Analysis cactus
Formula index
Medium memorandum
Antenna genius
- Write these numbers using words.
391,047
2,793
504,833
Контрольная работа по английскому языку 9 класс Unit 2 “People and Society”.
- Use the right article where necessary. (Articles with names of persons)
- “_____ Uncle Tom’s Cabin” used to be one of my favorite books.
- As _____ real McKenzie, Ian would never admit defeat.
- This is a gift from _____ certain Mr Evans. Do you know him?
- The name of ____ Mother Teresa is famous all over the world.
- She drove up to the house in _____ Lincoln.
- _____ huge white Rolls-Royce inevitably attracted everybody’s attention.
- _____ old Samuel was the patriarch of _____ Reeds Family.
- Just look at him. Isn’t he _____ true Rembo?
- I’d like to go to the picture gallery as I want to see _____ new Raphael with my own eyes.
- There’s some bad news: _____ poor Kate is in hospital after a road accident.
- Use as or like to complete these sentences. (Function words : “as” or “like”).
- ________ everyone knows, smoking is extremely dangerous for our health.
- I admire Colin’s dancing. I don’t think I’ll ever be able to dance _______ him.
- His words sound _______ the truth but in fact he is lying.
- I love this portrait of my mom _______ a child.
- Properly washed, the car looked _______ new.
- I was surprised to see that Becky was crying ________ a baby.
- Prepare for the exams _______ you should and don’t be afraid. You’ll cope.
- _______ your friend I feel responsible for what is happening to you.
- Please don’t argue, just do _______ you’re told.
- The poor man was gasping for air _______ fish out of water.
- I make this dish exactly _______ my mother.
- You see, Alex is going to be late again, just _______ I thought.
- Match the words in columns A and B.
A B
- To take 1) the truth
- To emerge 2) with historical facts
- To reveal 3) their victory
- To deal 4) aim
- To foresee 5) the property
- To change 6) from behind the clouds
- To signify 7) twelve chapters
- To identify 8) the significance
- To comprise 9) dramatically
- To accept 10) the body
- To inherit 11) this proposal
- To understand 12) the future
- Choose one of the two words to complete the sentences. (“Join” or “unite”, “policy” or “politics”, “economic” or “economical”)
- The newspaper article deals with the current (economic/ economical) situation in the country.
- We’re learning to play a new game. Would you like to (join in/unite)?
- Nowadays more and more young people are getting interested in (policy/politics).
- (Joined/ United) by the noble aim of defending their country they became more powerful than ever.
- The new generation of washing machines is supposed to be extremely (economic/economical).
- His (policy/politics) is/are rather liberal, especially on the problem of divorce.
- By the end of the summer the two banks of the river were (joined/united) by a new bridge.
- Time has come for us to develop (a) new (policy/politics) for our company.
- At hard times people need to (join/unite) behind a real leader.
- During the crisis a lot of people (joined/united) the army of the unemployed.
- Choose one of the two words to complete the sentences.
- Do you like (lots/much) sugar in your coffee?
- He always has (plenty/a great number) to say.
- He is making (many/lots of) money.
- Does Barbara have (many/a great deal of) friends in New York?
- Have another piece of cake – there’s (lots/a great number of) more.
- Are there (much/many) more questions to answer?
- There’s (lots/a good number) to eat in the kitchen.
- Nick doesn’t know (a lot/much) about it.
- I don’t see (lots/much) similarity between the two industries.
- She gets sad when she thinks about him, which happens (a lot/lots).
Контрольная работа по английскому языку 9 класс
Unit 3 “ You are only a teenager once”. Учебник Афанасьевой.
- Use the verbs in brackets in the required form – Present Perfect or Past Perfect. (Tenses: Present Perfect and Past Perfect).
1.It was the beginning of a new year. Both young women were full of good spirits and happier than they (to be) ____________ for years. 2. “I’m a little tired. All these people in the Market. I never (to see) _____________ it so busy”. 3. Betty said she (to have) ___________ enough of crowds for one day. 4. After Maggie (to wash) ____________ and (to dry) _____________ her hands, she went to the child’s bed. 5. It’s lovely to see you, Gven. I (to miss) ___________ you a lot. 6. As soon as John (to finish) _________ his painting he went for a stroll. 7. The light (to change) __________ in the last few hours and High Street looked different. 8. It didn’t seem possible that Jane (to leave) ___________ for New York the day before. 9. When Jill (to do) ______________ the ironing she felt she was exhausted. 10. The storm (to stop) ____________ and a light breeze was blowing.
- Use the indefinite article where necessary. (Articles with countable and uncountable nouns).
- A)We use the extra bedroom as _____ study.
b)Many hours of _______ study are needed to learn French well.
- A) George delivered ________ wonderful speech on computers.
b)Animals do not have the power of ________ speech.
3. a)That is ______ very expensive medicine.
b)I don’t think Henry plans to have a career in ____ medicine.
4. a)_____ wood is cut and prepared for use as building material or fuel.
b)_____ wood is a large area of trees growing near each other.
5. a)The new player has ____ youth but lacks experience.
b)The car was driven by _____ youth of about eighteen years of age.
- Use the words from the box and complete the sentences.
Volunteer, provide, notorious, dedicated, adults, obedient, spread, tramped, rebel, cast-off |
1.The epidemic __________ to neighboring countries. 2. Alice now helps in a local school as _________ three days a week. 3. Mrs Thomas Bell said Robin had been a ___________ at school. On the contrary, he was well-behaved and quiet. 4. The book was ____________ to her mother. 5. The government will _________ temporary accommodation for these people. 6. I don’t think I can allow you to watch the film. It’s for ___________ only. 7. I’m sick of wearing my sisters’ __________ clothes. 8. Gerald was a(n) ___________ patient and always followed the doctors’ advice. 9. Alex ___________ the streets looking for a job. 10. Florence is a(n) _____________ gossip. She easily spreads rumours about people.
- Match the words in columns A and B.
A | B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Use the function words from the box and complete the sentences.
For out to up |
1.I’ll speak _________ the director about a pay rise for you. 2. Uncle Philip never argued, never spoke _____ _____ himself. 3. I’m quite deaf, you’ll have to speak _____. 4. This fact spoke _____ itself. 5. You must choose one person to speak _________ the whole group. 6. Don’t you dare speak ______ her like that again! 7. Nothing can be done till they speak _______. It is their opinion that his majesty is waiting for. 8. As the tempers rose, he spoke _____ strongly against the strike.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Контрольная работа по чтению по английскому языку для 3-4 классов ( для школ с углубленным изучением английскому языка)
Контрольная работа по чтению для учащихся начальной школы( 3-4 классы) с углубленным изучением английского языка. Работа предназначена для проверки навыков чтения учащихся. В работе дано 6 задан...
Рабочая программа по английскому языку к УМК О.В. Афанасьевой, И.В.Михеевой. Английский язык. Учебник для IХ класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий
Рабочая программа по английскому языку разработана в соответствии с федеральным государственным образовательным стандартом основного общего образования на основе Примерной программы основного об...
Урок по теме American Presidents к учебнику Английский язык для 6 класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий. К учебнику Афанасьевой О.В. и Михеевой И.В.
Урок по теме American Presidents к учебнику Английский язык для 6 класса школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий....
Лексико-грамматическая контрольная работа для учащихся 7 классов школ с углубленным изучением английского языка
Данная контрольная работа состоит из трех заданий и проверяет навыки и умения работы с лексико-грамматическим материалом. Первое задание связано с умением поставить глаголом в необходимое грамматическ...
Контрольная работа по английскому языку для 3 класса школ с углубленным изучением английского языка (И. Н. Верещагина, К.А Бондаренко, Т.А Притыкина «English III » )
Контрольная работа по английскому языку для 3 класса школ с углубленным изучением английского языка, разработанная для подведения итогов II четверти, включает в себя 4 аспекта (аудирование, чтение, ле...
Kонспект урока по английскому языку в 6 классе для школ с углубленным изучением английского языка. К УМК О.В. Афанасьева, И.В. Михеева 6 года обучения для школ с углубленным изучением английского языка, лицеев и гимназий.
Тема урока: "Scotland the Beautiful" Задачи урока:1 Развивающие: развитие языковых, познавательных способностей учащихся, развитие готовности к коммуникации на основе предложенного мате...
Методическая разработка "Методы работы с литературными произведениями для школ с углубленным изучением английского языка"
Методическая разработка "Методы работы с литературными произведениями для школ с углубленным изучением английского языка"...