КОС по дисциплине "Английский язык" для студентов колледжа
тест по английскому языку (11 класс) на тему
КОС по дисциплине "Английский язык" для студентов колледжа для групп СПО
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
testirovanie.docx | 35.06 КБ |
Предварительный просмотр:
Тестирование как способ контроля при обучении английскому языку
Совершенствование форм контроля – одна из самых важных задач современной методики. Основное внимание в последние годы было удалено разработке вопросов тестирования. Тест считается одним из самых эффективных средств контроля в обучении иностранного языка.
Тест (от англ. test – испытание, исследование) – это система заданий, выполнение которых позволяет охарактеризовать уровень владения языком с помощью специальной шкалы результатов. Тесты также широко применяются для определения умственного развития, способностей, и других характеристик личности. Тесты являются составной частью тестирования – метода исследования, предусматривающего выполнение испытуемым специальных заданий. Такие задания носят название тестовые. Они предлагаются либо в открытой форме (испытуемый должен дополнить основной текст, чтобы получить истинное высказывание), либо в закрытой форме (испытуемый должен выбрать нужный ответ из нескольких вариантов, причем один из них правильный, а остальные – нет). Основное различие между традиционными контрольными заданиями и тестовыми заданиями заключается в том, что последние всегда предполагают измерение с использованием специальной шкалы. Поэтому оценка, выставляемая по итогам тестирования, отличается большей объективностью и независимостью. Стандартная форма заданий при этом обеспечивает оперативность в работе и легкость подсчета результатов. Среди многочисленных типов задания, которые используются для составления тестов и контрольных работ, чаще всего встречаются следующие:
- -перекрестный выбор (matching),
- -альтернативный выбор (true-false, ets. ),
- -множественный выбор (multiple choice),
- -упорядочение (rearrangement),
- -завершение / окончание (completion),
- -замена / подстановка (substitution),
- -трансформация,
- -ответ на вопрос,
- -внутриязыковое перефразирование (перевод),
- -клоуз-процедура (cloze procedure) и т. д.
Использование тестов при обучении иностранному языку рассматривали многие зарубежные исследователи. Как известно, А. Дейвис разработал первую типологию тестов. Он различает следующие типы тестов:
- Диагностические тесты (diagnostic tests),
- Тесты владения языком (proficiency tests),
- Тесты достижений (achieve rent tests),
- Тесты склонности к языку (aptitude tests)
Диагностические тесты показывают пробелы в обучении. На основании их результатов можно выработать профилактические меры, как для отдельных учащихся, так и для групп в целом. Тесты склонности к языку используются для определения уровня знаний учащихся в целях дифференциации обучения. Тесты достижений используются для проверки усвоения пройденного материала и помогают выявить степень обученности учащихся. Тесты владения языком могут быть составлены без учета содержания определенного языкового курса, но при этом имеется в виду то, что учащийся имеет возможность овладения иностранным языком и вне аудитории. Как показывает практика, именно данный метод контроля (метод
тестирования) является наиболее эффективным и результативным при
обучении студентов неязыковых специальностей иностранному языку.
Choose the correct answer.
1. … you finished doing your homework?
(a) did (b) do
(c) have (d) can
2. When Mother entered the room he … TV.
(a) watch (b) watches
(c) was watching (d) watched
3. They … Britain in 2013.
(a) were visiting (b) visits
(c) had visited (d) visited
4. He fell ill and … to stay at home.
(a) had (b) was
(c) must (d) should
5. … I use your telephone, please?
(a) shall (b) may
(c) will (d) do
6. Today I … John in the library.
(a) meet (b) met
(c) was met (d) have met
7. He … come back from Paris next week.
(a) had (b) will
(c) did (d) has
8.I have never … to New York
(a) been (b) being
(c) be (d) will be
9. When he … us everything, we’ll know what to do
(a) will tell (b) should tell
(c) tells (d) told
10. Why … you absent from classes yesterday?
(a) did (b) were
(c) had (d) was
11. Who … help me to take the suitcases upstairs?
(a) is (b) was
(c) does (d) can
12. Next time … more careful when crossing the road, Tom.
(a) do (b) should be
(c) must (d) be
13. He … by his mother to come home before 11 o’ clock.
(a) told (b) was told
(c) has told (d) will tell
14. As soon as I … cooking, we’ll have dinner.
(a) finish (b) finished
(c) finishes (d) will finish
15. We don’t like … at home on weekends.
(a) staying (b) stay
(c) be stayed (d) stayed
16. Today I … a most busy day, so I’m terribly tired.
(a) have (b) had
(c) have had (d) had had
17. Unfortunately, I … not afford a holiday abroad.
(a) may (b) can
(c) must (d) have
18. He … too much lately. He needs a good rest.
(a) works (b) has worked
(c) is working (d) worked
19. We arranged to meet at Apollo café. At 6 p.m. I …to be there.
(a) am (b) will
(c) must (d) should
20. He’ll ruin his health if he doesn’t give up … .
(a) to smoke (b) smoke
(c) smoking (d) smokes
Match the names of the holidays and their dates:
a) 1 January | 1 Russian Day |
b) 7 January | 2 Christmas |
c) February\March | 3 Pancake week |
d) 23 February | 4 New Year Holiday |
e) 8 March | 5 Victory day |
f) March\April | 6 Day of people’s Unity |
g) 1 May | 7 Easter |
h) 9 May | 8 International Women’s Day |
i) 12 June | 9 day of Spring and Labour |
J) 4 November | 10 The Motherland Defender’s day |
Match the names of the holidays and their dates:
a)Boxing day | 1.June,1 |
b)New Year’s Day | 2.April or may |
c)Halloween | 3.December,25 |
d)Christmas Day | 4.the last night of October |
e)Easter | 5.January,1 |
f)St. Valentine’s Day | 6.November,5 |
g)Guy Fawkes Night | 7. November,11 |
h)Remembrance Day | 8. April,1 |
i) April Fool’s Day | 9.February,14 |
j)Father’s Day | 10.December,26 |
Match the first column with the second:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Match the first column with the second:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Match the first column with the second:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Match the first column with the second:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Answer the questions
Holidays in Great Britain
- What public holidays in Great Britain do you know? What are they?
- Why are some holidays called Bank Holidays?
- What is the most popular holiday in Britain?
- When and how do the British Christmas? Where do they spend time on this day? What do they usually have for Christmas dinner? Do the British decorate Christmas trees?
- What is the service on Christmas Eve called? When does it start?
- Why is the day after Christmas called Boxing Day?
- Is New Year’s Day popular in Britain?
- When is St. Valentine’s Day celebrated? What do people usually do on this day?
- What important Christian holiday do the British celebrate in March or April? Whom do Christians remember on this day? What is the most popular emblem of Easter?
- When do the British girls usually do on this day? How is the most beautiful girl crowned?
- Why don’t most British go to work on the last Monday in May? Where do they go on this day?
- When is the time for big sports meetings all over the Great Britain? What holiday do the British celebrate on this day?
- What do you know about Guy Fawkes Day? When is this holiday celebrated? What happened on this day in 1605? What do the British usually do on this day? What do the children say going about the streets.
Answer the question
Holidays in the USA
- What holidays do Americans celebrate as the English do?
- What is the most important American holiday? When is this holiday celebrated?
- Why do Americans celebrate Independence Day? What do they usually do on this day?
- What was Martin Luther King?
- What movement did he organize? When was he assassinated?
- Why do Americans celebrate Presidents’ Day in February? What were George Washington and Abraham Lincoln?
- When is Washingto’s birthday celebrated?
- Who do Americans honour on Memorial day?
- When do Americans celebrate Labour Day?
- What was Columbus? Why do Americans honour Columbus?
- Why do people in America dress in fancy costumes on the 31th of October? What do they usually do on this day?
- When was Thanksgiving Day first celebrated? Why?
- What do they usually have for Thanksgiving dinner?
A SKILLED WRITER AS AN INVESTIGATOR
The word detect comes 1_____________ the old Latin term tegere, 2________________ means to cover. Combine the term with the negative prefix de-and you have a word meaning 3_____________ .
To de-tect, 4________________ is to un-cover . Good detectives have a lot in 5___________________ with good writers .It s been said that 6________________ novels, down at the bone , are mysteries.
7________________ plot and characterization writers try to explore elemental aspects of the human condition . Holden Caulfield,Little Lord Fauntleroy,Sam Spade-8_______________ of these characters is trying to make 9_______________ of an often confusing world, trying to find some common connecting link between the seemingly disparate patterns of life around him .
That s what good detectives do as well-try to create a logical and plausible narrative out of seemingly
disparate facts.It s not an easv thing to do. In fact, it can be damned hard work.
10_______________ a writer of detective fiction, you 11_______________ to make your 12_______________, and especially protagonist , convincing .They have to bear 13_____________ some semblance to reality .14______________it doesn t matter whether your protagonist is good or evil, male or female ,white or black,upper class ,lower class or working class. It does matter that your
protagonist has at least some of the qualities of a good investigator
In the following we’ll look at the gualities and skils of a good detective. Later we’ll discuss how those gualities and skills 15_______ attained and how they are used.
Good detective are just 16_________everybody else. Fictional detectiveves are often depicted as somehow different , apart from ordinary folks. People 17__________willingly poke their noses 18______ the most intimate and private aspects of the lives and affairs of other people are probably gualitatively different from normal folks. But good detectives are rarely otherworldly. To be a good detective – that is, to look 19__________ the hearts and minds and of others, to understand and not shy 20__________-you have to be very, very human.
1.A.from | B.back | C.after | D.across |
2.A. who | B.that | C.whose | D.which |
3. A.recover | B.uncover | C.discover | D.cover |
4.A. therefore | B.thus | C.so | D.then |
5.A.ordinary | B.common | C.freguent | D.general |
6.A.every | B.each | C.all | D.both |
7.A.among | B.Through | C.over | D.within |
8.A.every | B.all | C.both | D.each |
9.A.meaning | B.significance | C.sense | D.importanse |
10.A.like | B.As | C.likely | D.similar to |
11.A.must | B.need | C.should | D.have |
12.A.character | B.heroes | C.heroines | D.figures |
13.A.at least | B.at last | C.excessively | D.in moderation |
14.A.in a way | B.in every way | C.in many ways | D.in a bad way |
15.A.is | B.have been | C.were | D.are |
16.A.as | B.like | C.likely | D.the same |
17..A.who | B.that | C.which | D.whose |
18.A.into | B.away | C.in | D.off |
19.A.after | B.through | C.into | D.at |
20.A.away | B.at | C.from | D.of |
THE LAND
I. True or False? Underline the correct answer
- Britain has several active volcanoes (True/False)
- London gets much more rain in a year than other European cities (True/False)
- Britain and Ireland have more grassland than any other European country (True/False)
- The word “smog” is made of “smoke” and “fog” (True/False)
- Much of the land in Britain is used for human habitation (True/False)
TEST2
HISTORY
I. True or False? Underline the correct answer
- The Romans brought the skills of reading and writing to Britain (True/False)
- The Anglo-Saxon migrations gave the larger part of Britain its name, England (True/False)
- Richard the Lionheart, one of England’s most popular kings, had spent no more than four or five years in the country of which he was king (True/False)
- By the end of the 19th century Britain controlled the oceans and much of the land areas of the world (True/False)
- Britain got the 1st prize in the first Eurovision Song Contest held in Switzerland in 1956 (True/False)
TEST 3
PEOPLE AND LIFESTYLES
I. True or False? Underline the correct answer
- Many English people see themselves as either “northerners” or “southerners” (True/False)
- Geordies come from Manchester (True/False)
- A true Cockney is anybody born in the East End of London (True/False)
- Non-white British population comes mostly from the Caribbean and South Asia (True/False)
- Conventional church services in Britain are typically quiet (True/False)
TEST 4
LONDON
I. True or False? Underline the correct answer
- London is situated on the banks of the river Avon (True/False)
- London was the first city in the world to have an underground railway, known as the “Tube” (True/False)
- London is the seat of central government in Britain (True/False)
- Big Ben is the clock tower of the Houses of Parliament in Westminster (True/False)
- The Tower of London was once the residence of the king and queen of England (True/False)
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Интерактивные формы и методы работы как средство повышения профессиональной компетенции студентов колледжа
Рассматривается понятие интеактивного обучения, его такие формы как дискуссия, деловые игры....
Методическая разработка по теме: "Кейс-технологии, как условие активизации самостоятельной работы студентов колледжа"
Методическая разработка по теме: "Кейс-технологии, как условие активизации самостоятельной работы студентов колледжа"...
Статья "Возможности возрождения нравственных поступков студентов колледжа в процессе воспитательной деятельности"
Статья "Возможности возрождения нравственных поступков студентов колледжа в процессе воспитательной деятельности"...
ВЛИЯНИЕ ТЕХНИЧЕСКИХ СПОСОБНОСТЕЙ СТУДЕНТОВ КОЛЛЕДЖА НА СОЗДАНИЕ ХУДОЖЕСТВЕННОГО ОБРАЗА МУЗЫКАЛЬНОГО ПРОИЗВЕДЕНИЯ
ВЛИЯНИЕ ТехническиХ способностЕЙ студентов колледжа НА созданиЕ художественного образа музыкального произведенияг.о. Самара, ГБОУ СПО Самарский социально-педагогический колледж, Емельянов Владимир Вас...
О некоторых типичных ошибках при выполнении исследовательских работ студентами колледжа.
О типичных ошибках, встречающихся в исследовательских работах студентов....
Профессиональное самоопределение студентов колледжа как условие формирования компетентного специалиста.
Статья адресована для педагогических работников СПО....
Приобщение студентов колледжа к ценностям физической культуры
В статье открываются некоторые пути к мотивации студентов к приобщению ценностям физической культуры.Ключевые слова и фразы: физическая культура, мотивация, здоровый образ жизни, ценностные ориентации...