КОС по дисциплине "Английский язык" для студентов колледжа
тест по английскому языку (11 класс) на тему

Шварцберг Надежда Борисовна

КОС по дисциплине "Английский язык" для студентов колледжа для групп СПО

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл testirovanie.docx35.06 КБ

Предварительный просмотр:

Тестирование как способ контроля при обучении английскому языку

        Совершенствование форм контроля – одна из самых важных задач современной методики. Основное внимание в последние годы было удалено разработке вопросов тестирования. Тест считается одним из самых эффективных средств контроля в обучении иностранного языка.                                                  

Тест (от англ. test – испытание, исследование) – это система заданий, выполнение которых позволяет охарактеризовать уровень владения языком с помощью специальной шкалы результатов. Тесты также широко применяются для определения умственного развития, способностей, и других характеристик личности.                                                                                                                Тесты являются составной частью тестирования – метода исследования, предусматривающего выполнение испытуемым специальных заданий. Такие задания носят название тестовые. Они предлагаются либо в открытой форме (испытуемый должен дополнить основной текст, чтобы получить истинное высказывание), либо в закрытой форме (испытуемый должен выбрать нужный ответ из нескольких вариантов, причем один из них правильный, а остальные – нет).                                                                       Основное различие между традиционными контрольными заданиями и тестовыми заданиями заключается в том, что последние всегда предполагают измерение с использованием специальной шкалы. Поэтому оценка, выставляемая по итогам тестирования, отличается большей объективностью и независимостью.                                                                                               Стандартная форма заданий при этом обеспечивает оперативность в работе и легкость подсчета результатов.                                                                             Среди многочисленных типов задания, которые используются для составления тестов и контрольных работ, чаще всего встречаются следующие:

  • -перекрестный выбор (matching),
  • -альтернативный выбор (true-false, ets. ),
  • -множественный выбор (multiple choice),
  • -упорядочение (rearrangement),
  • -завершение / окончание (completion),
  • -замена / подстановка (substitution),
  • -трансформация,
  • -ответ на вопрос,
  • -внутриязыковое перефразирование (перевод),
  • -клоуз-процедура (cloze procedure) и т. д.

Использование тестов при обучении иностранному языку рассматривали многие зарубежные исследователи. Как известно, А. Дейвис разработал первую типологию тестов. Он различает следующие типы тестов:

  • Диагностические тесты (diagnostic tests),
  • Тесты владения языком (proficiency tests),
  • Тесты достижений (achieve rent tests),
  • Тесты склонности к языку (aptitude tests)

Диагностические тесты показывают пробелы в обучении. На основании их результатов можно выработать профилактические меры, как для отдельных учащихся, так и для групп в целом.                                    Тесты склонности к языку используются для определения уровня знаний учащихся в целях дифференциации обучения.                                 Тесты достижений используются для проверки усвоения пройденного материала и помогают выявить степень обученности учащихся.                                                                                                Тесты владения языком могут быть составлены без учета содержания определенного языкового курса, но при этом имеется в виду то, что учащийся имеет возможность овладения иностранным языком и вне аудитории.                                                                        Как показывает практика, именно данный метод контроля (метод

        тестирования) является наиболее эффективным и результативным при

        обучении студентов неязыковых специальностей иностранному языку.

 

Choose the correct answer.

1. … you finished doing your homework?

(a) did       (b) do

(c) have     (d) can

2. When Mother entered the room he … TV.

(a) watch                 (b) watches

(c) was watching     (d) watched

3. They … Britain in 2013.

(a) were visiting     (b) visits

(c) had visited        (d) visited

4. He fell ill and … to stay at home.

(a) had       (b) was

(c) must     (d) should

5. … I use your telephone, please?

(a) shall     (b) may

(c) will      (d) do

6. Today I … John in the library.

(a) meet           (b) met

(c) was met     (d) have met

7. He … come back from Paris next week.

(a) had     (b) will

(c) did      (d) has

8.I have never … to New York

(a) been     (b) being

(c) be       (d) will be

9. When he … us everything, we’ll know what to do

(a) will tell     (b) should tell                                                                                                                                                                

(c) tells          (d) told

10. Why … you absent from classes yesterday?

(a) did     (b) were

(c) had     (d) was

11. Who … help me to take the suitcases upstairs?

(a) is          (b) was

(c) does     (d) can

12. Next time … more careful when crossing the road, Tom.

(a) do         (b) should be

(c) must     (d) be

13. He … by his mother to come home before 11 o’ clock.

(a) told            (b) was told

(c) has told     (d) will tell

14. As soon as I … cooking, we’ll have dinner.

(a) finish        (b) finished

(c) finishes     (d) will finish

15. We don’t like … at home on weekends.

(a) staying         (b) stay

(c) be stayed     (d) stayed

16. Today I … a most busy day, so I’m terribly tired.

(a) have            (b) had

(c) have had     (d) had had

17. Unfortunately, I … not afford a holiday abroad.

(a) may      (b) can

(c) must     (d) have

18. He … too much lately. He needs a good rest.

(a) works            (b) has worked

(c) is working     (d) worked

19. We arranged to meet at Apollo café. At 6 p.m. I …to be there.

(a) am        (b) will

(c) must     (d) should

20. He’ll ruin his health if he doesn’t give up … .

(a) to smoke     (b) smoke

(c) smoking      (d) smokes

Match the names of the holidays and their dates:

a) 1 January

1 Russian Day

b) 7 January

2 Christmas

c) February\March

3 Pancake week

d) 23 February

4 New Year Holiday

e) 8 March

5 Victory day

f) March\April

6 Day of people’s Unity

g) 1 May

7 Easter

h) 9 May

8 International Women’s Day

i) 12 June

9 day of Spring and Labour

J) 4 November

10 The Motherland Defender’s day

Match the names of the holidays and their dates:

a)Boxing day

1.June,1

b)New Year’s Day

2.April or may

c)Halloween

3.December,25

d)Christmas Day

4.the last night of October

e)Easter

5.January,1

f)St. Valentine’s Day        

6.November,5

g)Guy Fawkes Night

7. November,11

h)Remembrance Day

8. April,1

i) April Fool’s Day

9.February,14

j)Father’s Day

10.December,26

Match the first column with the second:

  1. Power plant
  1. Сцепление
  1. Chassis
  1. Силовая передача
  1. Body
  1. Главная передача
  1. Power train
  1. Колёса
  1. Running gear
  1. Система рулевого управления
  1. Steering system
  1. Капот
  1. Brakes
  1. Полуоси
  1. Clutch
  1. Ходовая часть
  1. Gearbox
  1. Топливная система
  1. Propeller shaft
  1. Стеклоочистители
  1. Final drive
  1. Коробка передач
  1. Rear axle
  1. Система смазки
  1. Axle shafts
  1. Силовая установка
  1. Frame
  1. Рама
  1. Wheels
  1. Тормоза
  1. Springs
  1. Рессоры
  1. Hood
  1. Шасси
  1. Fenders
  1. Карданный вал
  1. Windshield wipers
  1. Задний мост
  1. Fuel system
  1. Источник энергии

Match the first column with the second:

  1. Automobile construction college
  1. Долгий срок службы
  1. To graduate from the college
  1. Простое техобслуживание
  1. Low fuel consumption
  1. Запустить в массовое производство
  1. To deal with
  1. Подвергать испытаниям
  1. Designing cars
  1. Плавное сцепление
  1. Mass production
  1. Отвечать современным требованиям
  1. Long service life
  1. Иметь дело
  1. Driving safety
  1. Надежные тормоза
  1. To work out
  1. Учебная программа
  1. Ease of maintenance
  1. Разрабатывать
  1. The technology of manufacturing processes
  1. Система зажигания
  1. To put into mass production
  1. Безопасность вождения
  1. To subject to tests
  1. Приёмистость
  1. A rigid quality control
  1. Автомобилестроительный колледж
  1. To meet up-to-date demands (requirements)
  1. Жесткий контроль качества
  1. Rapid acceleration
  1. Бесшумная коробка передач
  1. Smooth-acting clutch
  1. Конструирование автомобилей
  1. Silent gearbox
  1. Окончить колледж
  1. Dependable brakes
  1. Технология производственных процессов
  1. Steering system
  1. Специалисты
  1. An academic program
  1. Массовое производство
  1. Experts
  1. Система рулевого управления
  1. Ignition system
  1. Малый расход топлива

Match the first column with the second:

  1. Parallelogram
  1. Ромб
  1. Hexagon
  1. Сегмент
  1. Rhomb
  1. Параллелограмм
  1. Pentagon
  1. Вершина
  1. Vertex
  1. Шестиугольник
  1. Altitude
  1. Медиана
  1. Bisector
  1. Пятиугольник
  1. Median
  1. Высота
  1. Circumference
  1. Сектор
  1. Chord
  1. Радиус
  1. Segment
  1. Биссектриса
  1. Sector
  1. Окружность круга
  1. Radius
  1. Дуга
  1. Arc
  1. Хорда
  1. Diameter
  1. Круг, окружность
  1. Circle
  1. Диаметр

Match the first column with the second:

  1. Acute angle
  1. Смежный угол
  1. Obtuse angle
  1. Перпендикуляр
  1. Right angle
  1. Квадрат (четырехугольник)
  1. Adjacent angle
  1. Острый угол
  1. Mutually perpendicular
  1. Трапеция
  1. Isosceles triangle
  1. Прямой угол
  1. Perpendicular
  1. Тупой угол
  1. Scalene triangle
  1. Разносторонний треугольник
  1. Quadrate (quadrilateral)
  1. Равнобедренный (равносторонний) треугольник
  1. Trapezium
  1. Основание
  1. Hypotenuse
  1. Прямой треугольник
  1. Side
  1. Прямоугольник
  1. Right triangle
  1. Гипотенуза
  1. Base
  1. Взаимно перпендикулярный
  1. Rectangle
  1. Диагональ
  1. Diagonal
  1. Сторона

Answer the questions

Holidays in Great Britain

  1. What public holidays in Great Britain do you know? What are they?
  2. Why are some holidays called Bank Holidays?
  3. What is the most popular holiday in Britain?
  4. When and how do the British Christmas? Where do they spend time on this day? What do they usually have for Christmas dinner? Do the British decorate Christmas trees?
  5. What is the service on Christmas Eve called? When does it start?
  6. Why is the day after Christmas called Boxing Day?
  7. Is New Year’s Day popular in Britain?
  8. When is St. Valentine’s Day celebrated? What do people usually do on this day?
  9. What important Christian holiday do the British celebrate in March or April? Whom do Christians remember on this day? What is the most popular emblem of Easter?
  10. When do the British girls usually do on this day? How is the most beautiful girl crowned?
  11. Why don’t most British go to work on the last Monday in May? Where do they go on this day?
  12. When is the time for big sports meetings all over the Great Britain? What holiday do the British celebrate on this day?
  13. What do you know about Guy Fawkes Day? When is this holiday celebrated? What happened on this day in 1605? What do the British usually do on this day? What do the children say going about the streets.

Answer the question

Holidays in the USA

  1. What holidays do Americans celebrate as the English do?
  2. What is the most important American holiday? When is this holiday celebrated?
  3. Why do Americans celebrate Independence Day? What do they usually do on this day?
  4. What was Martin Luther King?
  5. What movement did he organize? When was he assassinated?
  6. Why do Americans celebrate Presidents’ Day in February? What were George Washington and Abraham Lincoln?
  7. When is Washingto’s birthday celebrated?
  8. Who do Americans honour  on Memorial day?
  9. When do Americans celebrate Labour Day?
  10. What was Columbus? Why do Americans honour Columbus?
  11. Why do people in America dress in fancy costumes on the 31th of October? What do they usually do on this day?
  12. When was Thanksgiving Day first celebrated? Why?
  13. What do they usually have for Thanksgiving dinner?

                            A SKILLED WRITER AS AN INVESTIGATOR

The word detect comes 1_____________ the old Latin term tegere, 2________________ means to cover. Combine the term with the negative prefix de-and you have a word meaning  3_____________ .

To de-tect, 4________________  is to un-cover . Good detectives have a lot in  5___________________ with good writers .It s been said that  6________________ novels, down at the bone , are mysteries.

7________________ plot and characterization writers try to explore elemental aspects of the human condition . Holden Caulfield,Little Lord Fauntleroy,Sam Spade-8_______________ of these characters is trying to make 9_______________ of an often confusing world, trying to find some common connecting link between the seemingly disparate patterns of life around him .

That s what good detectives do as well-try to create a logical and plausible narrative out of seemingly

disparate facts.It s not an easv  thing to do. In fact, it can be damned hard work.

10_______________ a writer of detective fiction, you 11_______________ to make your  12_______________, and especially protagonist , convincing .They have to bear 13_____________ some semblance to reality .14______________it doesn t matter whether your  protagonist is good or evil, male or female ,white or black,upper class ,lower    class or working class. It does matter that your

protagonist  has at least some of  the qualities of a good investigator
In the following we’ll look at the gualities  and skils of a good detective. Later we’ll discuss how those gualities and skills 15_______ attained and how they are used.

Good detective are just 16_________everybody else. Fictional detectiveves are often depicted as somehow different , apart  from ordinary folks. People 17__________willingly poke their noses 18______ the most intimate and private aspects of the lives and affairs of other people are probably gualitatively different from normal folks. But good detectives are rarely otherworldly. To be a good detective – that is, to look 19__________ the hearts and minds and of others, to understand and not shy 20__________-you have to be very, very human.

1.A.from

B.back

C.after

D.across

2.A. who

B.that

C.whose

D.which

3. A.recover

B.uncover

C.discover

D.cover

4.A. therefore

B.thus

C.so

D.then

5.A.ordinary

B.common

C.freguent

D.general

6.A.every

B.each

C.all

D.both

7.A.among

B.Through

C.over

D.within

8.A.every

B.all

C.both

D.each

9.A.meaning

B.significance

C.sense

D.importanse

10.A.like

B.As

C.likely

D.similar to

11.A.must

B.need

C.should

D.have

12.A.character

B.heroes

C.heroines

D.figures

13.A.at least

B.at last

C.excessively

D.in moderation

14.A.in a way

B.in every way

C.in many ways

D.in a bad way

15.A.is

B.have been

C.were

D.are

16.A.as

B.like

C.likely

D.the same

17..A.who

B.that

C.which

D.whose

18.A.into

B.away

C.in

D.off

19.A.after

B.through

C.into

D.at

20.A.away

B.at

C.from

D.of

TEST1

THE LAND

I. True or False? Underline the correct answer

  1. Britain has several active volcanoes                                  (True/False)
  2. London gets much more rain in a year than other                                   European cities                                                                   (True/False)
  3. Britain and Ireland have more grassland than any other European       country                                                                               (True/False)
  4. The word “smog” is made of  “smoke” and “fog”            (True/False)
  5. Much of the land in Britain is used for human habitation (True/False)

TEST2

HISTORY

I. True or False? Underline the correct answer

  1. The Romans brought the skills of reading and                                       writing to Britain                                                           (True/False)
  2. The Anglo-Saxon migrations gave the larger part                                           of Britain its name, England                                          (True/False)
  3. Richard the Lionheart, one of England’s most popular                                       kings, had spent no more than four or five years in the                                    country of which he was king                                        (True/False)      
  4. By the end of the 19th century Britain controlled the                                      oceans and much of the land areas of the world            (True/False)    
  5. Britain got the 1st prize in the first Eurovision Song                                      Contest held in Switzerland in 1956                              (True/False)      

TEST 3

PEOPLE AND LIFESTYLES

I. True or False? Underline the correct answer

  1. Many English people see themselves as either                                       “northerners” or “southerners”                                        (True/False)
  2. Geordies come from Manchester                                     (True/False)
  3. A true Cockney is anybody born in the East End                                                   of London                                                                         (True/False)
  4. Non-white British population comes mostly from                                                  the Caribbean and South Asia                                          (True/False)
  5. Conventional church services in Britain are                                                          typically quiet                                                                    (True/False)

TEST 4

LONDON

I. True or False? Underline the correct answer

  1. London is situated on the banks of the river  Avon            (True/False)
  2. London was the first city in the world to have an                                       underground  railway, known as the “Tube”                      (True/False)  
  3. London is the seat of central government in Britain           (True/False)    
  4. Big Ben is the clock tower of the Houses of Parliament                                         in  Westminster                                                                   (True/False)
  5. The Tower of London was once the residence of the king                                     and queen of England                                                          (True/False)


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Интерактивные формы и методы работы как средство повышения профессиональной компетенции студентов колледжа

Рассматривается понятие интеактивного обучения, его такие формы как дискуссия, деловые игры....

Методическая разработка по теме: "Кейс-технологии, как условие активизации самостоятельной работы студентов колледжа"

Методическая разработка по теме: "Кейс-технологии, как условие активизации самостоятельной работы студентов колледжа"...

Статья "Возможности возрождения нравственных поступков студентов колледжа в процессе воспитательной деятельности"

Статья "Возможности возрождения нравственных поступков студентов колледжа в процессе воспитательной деятельности"...

ВЛИЯНИЕ ТЕХНИЧЕСКИХ СПОСОБНОСТЕЙ СТУДЕНТОВ КОЛЛЕДЖА НА СОЗДАНИЕ ХУДОЖЕСТВЕННОГО ОБРАЗА МУЗЫКАЛЬНОГО ПРОИЗВЕДЕНИЯ

ВЛИЯНИЕ ТехническиХ способностЕЙ студентов колледжа НА созданиЕ художественного образа музыкального произведенияг.о. Самара, ГБОУ СПО Самарский социально-педагогический колледж, Емельянов Владимир Вас...

О некоторых типичных ошибках при выполнении исследовательских работ студентами колледжа.

О типичных ошибках, встречающихся в исследовательских работах студентов....

Приобщение студентов колледжа к ценностям физической культуры

В статье открываются некоторые пути к мотивации студентов к приобщению ценностям физической культуры.Ключевые слова и фразы: физическая культура, мотивация, здоровый образ жизни, ценностные ориентации...