Реализация педагогических технологий в методике преподавания иностранных языков
методическая разработка по английскому языку на тему

Щелокова (Евсеева) Наталья Николаевна

Применение трех педагогических технологий (игровые технологии, педагогика сотрудничества, проблемное обучение) на примере заданий разной степени сложности на уроке английского языка

Скачать:


Предварительный просмотр:

«Реализация педагогических технологий в методике преподавания иностранных языков» 

( на примере 3-х педагогических технологий и 3 заданий различной степени сложности для предъявления материала в классе)

Педагогическая технология

Практическая реализация

на уроках иностранного языка

Игровые технологии

  1. The rules of the game are very simple. We have 6 groups of holidays. They are Saint Valentine’s Day, Halloween, Easter, Christmas, Saint Patrick’s Day and “A pig in a Poke”. The team has to choose the holiday and the price of the question. For each question you can score from 10 to 40 points. The easiest question costs 10 points and the most difficult costs 40 points. So, try your chance and good luck.
  2. Guess a puzzle.

sea animals

Down:
1. the largest bird native to Australia
2. a short-legged, muscular marsupial
3. a marsupial similar in appearance to bears that feeds on eucalyptus leaves
4. a bird whose tail resembles a musical instrument
6. a spiny egg-laying mammal
8. a wild dog
9. a large parrot with a crest of feathers on its head
10. the Tasmanian … is a fierce marsupial that hunts other animals

Across:
3. a bird that makes a sound like laughter
5. a marsupial similar to kangaroo but smaller in size
7. a dangerous spider with a red stripe on its body
11. the sugar … is a small marsupial which looks like a flying squirrel
12. the marsupial with powerful hind legs that can jump very well
13. a large water bird which is black in Australia but white in other parts of the world
14. a duck-billed mammal.

  1. Read  the  secret  messages.    

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

A

B

D

E

H

J

M

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

P

T

U

V

X

Z

  •    

23

8

5

18

5

20

8

5

18

5

9

19

1

19

5

1

20

8

5

18

5

1

18

5

16

9

18

1

20

5

19

20

8

5

19

5

1

8

1

19

14

5

22

5

18

2

5

5

14

6

18

9

5

14

4

12

25

20

15

13

1

14

Педагогика сотрудничества

  1. Let’s watch a video about zoo. Then you should ask your classmate what animals he or she has seen and what they are like.
  2. Look at the screen. Zoological Society of London has prepared new action to help endangered animals. Look at the poster. Now you will work in groups. Imagine that you want to join this action. Write a letter to London Zoological Society.
  3. You have sheets of paper on your desks. You will work in pairs. Look through the statements and say true or false.

Проблемное обучение

  1. If you are at the travel agent`s, what will you do first? Read an advertisement of some tours. - Look at the screen. Here you can see one. Read it and then use the notes to ask polite questions. (Which two meals does the price include? Do the local guides speak English? How much does the excursion cost?)
  2. I know that some of you want to be journalists. Now you have a chance! Interview your classmates about their clothes.

Answer P1’s questions using the phrases: I think/ In my opinion/As for me…..

  • What do you usually wear at home?
  • What do you usually wear at school?
  • What’s your favourite colour?
  • Do you wear a school uniform?
  • What clothes are popular among teenagers?
  • Do you like jeans?
  • Why do you like jeans?
  1. One person reminds his own teen’s years and his problems and gives some advice. Do you agree with this opinion? You have some cards. Choose the most important problems in teen’s life and match your cards to them.

img1


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Применение интерактивных педагогических технологий в процессе преподавания иностранных языков

Современное общество требует от выпускника профессиональной образовательной организации конкурентоспособности и всесторонней развитости личности. Для того, чтобы достичь этой цели, современные педагог...

Преимущества и недостатки компаративного подхода в методике преподавания иностранных языков при изучении второго иностранного языка с ориентацией на первый.

Статья на тему: Преимущества и недостатки компаративного подхода в методике преподавания иностранных языков при изучении второго иностранного языка с ориентацией на первый....

Организационно-педагогические условия преемственности в преподавании иностранных языков в начальной, средней и старшей школах в условиях реализации ФГОС второго поколения.

Основной целью образования в современном обществе является: Обеспечение самоопределения личности, создание условий для ее самореализации....

Зачетная работа слушателя курсов повышения квалификации по дополнительной профессиональной образовательной программе «Теория и методика преподавания иностранного языка в контексте реализации ФГОС ООО и СОО» (Срок обучения: 19.11.2018 – 04.12.2018)

Условие профессиональной задачи. Перечень шагов-заданий, выполнение которых должно продемонстрировать эксперту процесс и результат решения задачи учителем. Фрагмент технологической карты урока....

Совершенствование методики преподавания иностранных языков за счёт внедрения инновационных технологий. Перспективный план работы на 2021 – 2026 гг

Реализуемая цель (и):Совершенствование педагогического и методического мастерства через знакомство с современными образовательными технологиями с целью   повышения качества образования.Внедр...