Контрольная работа по английскому языку 8 класс
учебно-методический материал по английскому языку (8 класс) на тему
Данная контрольная работа проводится в после изучения модуля 1 учебника английского языка "Английский в фокусе. 8 класс". Её результаты можно использовать как материал для мониторинга (входной контроль) знаний обучающихся.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
spetsifikatsiya_test_klyuchi_k_testu_8_klass_angl.yaz_.docx | 40.33 КБ |
Предварительный просмотр:
муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
средняя общеобразовательная школа № 1имени Виктора Носова городского округа Тольятти
Утверждаю Директор _____ /А.Е.Алёшкин/ «__»_____________2015 г. М.П. | Согласовано «___»________2015г. Зам. директора по УВР ________/Афанасьева Л.М./ | Контрольно-измерительные материалы утверждены на заседании МО учителей иностранных языков Протокол № 1 от 04. 09. 2015 г. Руководитель МО ____________/Инкина З.М./ |
Входная контрольная работа по английскому языку
для 8 класса
Работа составлена на основе Федерального Компонента государственного образовательного стандарта основного общего образования, примерной программы основного общего образования по иностранным языкам (Москва, «Просвещение», 2010 г.), «Английский язык. Рабочие программы. Предметная линия учебников «Английский в фокусе» 5-9 классы, автора В.Г.Апалькова (Москва, «Просвещение», 2012 г.)
Разработчик: учитель английского языка
высшей квалификационной категории
Инкина Зоя Михайловна
Тольятти, 2015 год
Спецификация
Данные контрольно-измерительные материалы по английскому языку для 8 класса разработаны на основе Федерального Компонента государственного образовательного стандарта основного общего образования, примерной программы основного общего образования по иностранным языкам (Москва, «Просвещение», 2010 г.), «Английский язык. Рабочие программы. Предметная линия учебников «Английский в фокусе» 5-9 классы, автора В.Г.Апалькова (Москва, «Просвещение», 2012 г.), пособия для учащихся ОУ «Английский язык. Контрольные задания. 8 класс», авторы Е.Ю.Ваулина, Д.Дули, О.Е.Подоляко, В.Эванс, (Москва, «Просвещение», 2011г.). Материалы входной контрольной работы по английскому носят авторский и частично модифицированный характер, утверждены на заседании методического объединения учителей иностранных языков, протокол № 1 от 4.09.2015 г.
Целью контрольно-измерительных материалов является определение уровня обученности, качества знаний обучающихся по теме «Поведение в обществе», умения понимать рассказы подростков о друзьях, общаться согласно правилам этикета англоговорящих стран и России, распознавания и употребления в речи настоящих времён, способов выражения действий в будущем, степени сравнения прилагательных и наречий, способов образования прилагательных и наречий, значение и употребление фразового глагола (get), знание идиоматических выражений по теме «Межличностные отношения».
Данные контрольно-измерительные материалы по английскому языку включают:
- тест;
- спецификацию (таблица кодификатор тем входной контрольной работы) с инструкцией перевода полученных результатов диагностической работы в отметки;
- правильные ответы (ключи).
Входная контрольная работа состоит из двух вариантов. Каждый вариант включает в себя 38 заданий различной сложности. Контрольная работа позволяет выявить качество знаний и уровень обученности учащихся по итогам освоения первого модуля учебного пособия «Английский в фокусе. 8 класс» в соответствии с требованиями освоения программного содержания.
Инструкция перевода полученных результатов диагностической работы в оценки:
1-8 баллов - отметка «1»
9-14 баллов – отметка «2»
15-25 баллов – отметка «3»
26-36 баллов – отметка «4»
37-38 балл – отметка «5»
Кодификатор тем входной контрольной работы.
№ задания | Проверяемые предметные умения | Максимальный балл |
1 | Умение переводить с русского языка на английский лексику по теме «Поведение в обществе», «Внешность и характер человека», «Взаимоотношения в семье и со сверстниками», «Преодоление конфликтов», словообразование. | 5 |
2 | Умение использовать идиоматические выражения по теме «Межличностные отношения». | 4 |
3 | Умение употреблять фразовый глагол “get”. | 4 |
4 | Умение употреблять слова с зависимыми предлогами. | 5 |
5 | Умение различать и употреблять в речи Present Simple, Present Continuous, Present Perfect, Present Perfect Continuous. | 5 |
6 | Умение употреблять в речи степеней сравнения прилагательных и наречий. | 5 |
7 | Умение использовать речевой этикет. | 5 |
8 | Умение слушать с выборочным пониманием прослушанного. | 5 |
Всего баллов: 38 |
Date:
Name:
Spotlight-8 TEST-1 (Module-1) Variant-1
I. VOCABULARY PRACTICE. Translate the following phrases into English:
1. терпеливый к людям
2. жить рядом
3. трудолюбивый человек
4. полезный совет
5. спор, аргумент
II. IDIOMS. Complete the sentences with the appropriate idiom: to be a pain in the neck, to break the ice, to speak one` mind, to get on someone`s nerves.
1. I’m honest but unreliable. I_______ my best friend _______ because I’m never on time.
2. I’m sensitive and shy. I can never find the right thing to say to _______ ________.
3. I’m optimistic and easy-going and never afraid to ________ my _________.
4. I`m stubborn and impatient and I can be a _______in ________ at times.
III. PHRASAL VERB “GET”. Complete the phrasal verb with the correct prepositions: across, along with, over with, over.
1. The sooner we start writing an essay, the sooner we _____ it ________.
2. I have difficulty to _______my ideas about summer holidays _______to you.
3. It’s easy to _________ with Anna as she always looks on the bright side of the life.
4. It took me much time to _________ this strange disease.
IV. DEPENDENT PREPOSITIONS. Fill in the gaps with the correct preposition: with, of, on, about, to.
1. I’m very fond ________ sports.
2. Don’t be nervous ______ taking exams.
3. She isn’t patient _______ stubborn people.
4. He’s keen _________ foreign languages/
5. We’re close _______ our parents.
V. PRESENT TENSES. Fill in the correct form of the verb in brackets:
1. The concert _______ (start) at 9 o’clock.
2. We ___________ (go) to the cinema tonight. Why don’t you join us?
3. Jane________ (work) at her dad’s restaurant every Friday night.
4. I never________ (be) in England.
5. How long _________ (you/live) in this place?
VI. COMPERATINES AND SUPERLATIVES. Put the adjectives in brackets into the correct form:
- Mr Adams is ………. (patient) teacher I have ever had.
- Adam is twice ….. (funny) as Sean!
- Don`t you think that Nathan needs to be a bit …….. (sensitive) to other people`s feelings.
- Harry is …… (popular) boy in the school.
- My younger sister is …… (sociable) person in our family.
VII. EVERYDAY ENGLISH. Choose the correct response.
1. | Thank you very much. | A | No, please sit down. |
2. | Can I offer you something? | B | Don`t mention it. |
3. | Is that seat taken? | C | No, thanks I`m fine. |
4. | Excuse me! | D | Well, thank you for coming. |
5. | I`m afraid I have to go. | E | Yes, can I help you? |
VIII. LISTENING. Listen to some teenagers talking on radio programme about their friends. Then, match the speakers (1-5) to the statements (A-F). There is one extra statement.
- The speaker sees his/her friend every day.
- The speaker and his/her friends share the same pastimes.
- The speaker spends all his/ her free time with his/her friend.
- The speaker thinks of his/her friend as part of the family.
- The speaker moved close to his/her friend`s house.
- The speaker thinks he/she is lucky to have such good friends.
- Speaker 1 ……
- Speaker 2 ……
- Speaker 3 ……
- Speaker 4 ……
- Speaker 5 ……
Date:
Name:
Spotlight-8 TEST-1 (Module-1) Variant-2
I. VOCABULARY PRACTICE. Translate the following phrases into English:
1. упрямый человек
2. скучный фильм
3.открытка
4. приемлемые темы
5. гнев
II. IDIOMS. Complete the sentences with the appropriate idiom: to hold one`s tongue, to drive someone`s crazy, to speak one` mind, to get on someone`s nerves
1. If you’re disagree with something, don’t be afraid to ________ your ________.
2. I want you to turn off that music. It ______ me _______.
3. She wanted to tell me Mike’s secret but then decided to ______ her _______.
4. She’s so annoying. She _______ on my ________.
III. PHRASAL VERB “GET”. Complete the phrasal verb with the correct prepositions: across, along with, down, over.
1. Do you __________ with your brother?
2. This grammar material is so difficult. The teacher fails to _________ it _______ to the students.
3. This rainy weather _______ me _________.
4. She couldn’t ___________ the fact that her son had failed the exam.
IV. DEPENDENT PREPOSITIONS. Fill in the gaps with the correct preposition: of, to, at, with, of.
1. My friend is popular ___________ all our classmates and teachers.
2. She is a brilliant student and very good ________ sports.
3. Her parents are very proud ______ her success.
4. Jane is very close _______ her mum. She always shares secrets with her.
5. You shouldn’t be jealous ______ other people’ success.
V. PRESENT TENSES. Fill in the correct form of the verb in brackets:
1. Why are your clothes dirty? Because I_________ (work) in the garden all morning.
2. ______ you______(ever / meet) a pop star?
3. What time________ (train / leave)?
4. ________ (your mum / cook) well?
5. I_______ (see) the dentist today.
VI. COMPERATINES AND SUPERLATIVES. Put the adjectives in brackets into the correct form:
- According to an English saying, the ……… (old) we grow, the wiser we become.
- Actually 7.30 is …… (early) I can meet you.
- Ron was very rude to Mary. I think that ….. (little) he could do is apologise to her.
- The ….. ( much) he said, the ….. (angry) I felt!
- John isn`t …… (good-looking) as his brother.
VII. EVERYDAY ENGLISH. Choose the correct response.
1. | Talk to you later. | A | That`s very kind of you. |
2. | Make yourself at home. | B | Take care. |
3. | I`m glad you come. | C | Indeed it is. |
4. | What a nice day! | D | Fine, thanks. |
5. | How`s going? | E | So am I. |
VIII. LISTENING. Listen to some teenagers talking on radio programme about their friends. Then, match the speakers (1-5) to the statements (A-F). There is one extra statement.
A. The speaker sees his/her friend every day.
- The speaker and his/her friends share the same pastimes.
- The speaker spends all his/ her free time with his/her friend.
- The speaker thinks of his/her friend as part of the family.
- The speaker moved close to his/her friend`s house.
- The speaker thinks he/she is lucky to have such good friends.
1.Speaker 1 ……
2.Speaker 2 ……
3.Speaker 3 ……
4.Speaker 4 ……
5.Speaker 5 ……
Spotlight-8. Keys to the test TEST-1 (Module-1)Variant-1
I. VOCABULARY PRACTICE. Translate the following phrases into English:
1. терпеливый к людям | 1.patient to people |
2. жить рядом | 2.live next door |
3. трудолюбивый человек | 4. hard-working man |
4. полезный совет | 6. useful advice |
5. спор, аргумент | 8. argument |
II. IDIOMS. Complete the sentences with the appropriate idiom: to be a pain in the neck, to break the ice, to speak one` mind, to get on someone`s nerves.
1. I’m honest but unreliable. I get on my best friend`s nerves because I’m never on time.
2. I’m sensitive and shy. I can never find the right thing to say to get across.
3. I’m optimistic and easy-going and never afraid to speak my mind.
4. I`m stubborn and impatient and I can be a pain in the neck at times.
III. PHRASAL VERB “GET”. Complete the phrasal verb with the correct prepositions: across, along with, down, over.
1. The sooner we start writing an essay, the sooner we get it over with.
2. I have difficulty to get my ideas about summer holidays across to you.
3. It’s easy to get along with Anna as she always looks on the bright side of the life.
4. It took me much time to get over this strange disease.
IV. DEPENDENT PREPOSITIONS. Fill in the gaps with the correct preposition: with, of, on, about, to.
1. I’m very fond of sports.
2. Don’t be nervous about taking exams.
3. She isn’t patient with stubborn people.
4. He’s keen on foreign languages/
5. We’re close to our parents.
V. PRESENT TENSES. Fill in the correct form of the verb in brackets:
1. The concert starts at 9 o’clock.
2. We are going to the cinema tonight. Why don’t you join us?
3. Jane works at her dad’s restaurant every Friday night.
4. I have never been in England.
5. How long have you been living in this place?
VI. COMPERATINES AND SUPERLATIVES. Put the adjectives in brackets into the correct form:
- Mr Adams is the most patient teacher I have ever had.
- Adam is twice funnier as Sean!
- Don`t you think that Nathan needs to be a bit more sensitive to other people`s feelings.
- Harry is the most popular boy in the school.
- My younger sister is the most sociable person in our family.
VII. EVERYDAY ENGLISH. Choose the correct response.
1. | Thank you very much. | B | Don`t mention it. |
2. | Can I offer you something? | C | No, thanks I`m fine. |
3. | Is that seat taken? | A | No, please sit down. |
4. | Excuse me! | E | Yes, can I help you? |
5. | I`m afraid I have to go. | D | Well, thank you for coming. |
XI. LISTENING. Listen to some teenagers talking on radio programme about their friends. Then, match the speakers (1-5) to the statements (A-F). There is one extra statement.
- The speaker sees his/her friend every day.
- The speaker and his/her friends share the same pastimes.
- The speaker spends all his/ her free time with his/her friend.
- The speaker thinks of his/her friend as part of the family.
- The speaker moved close to his/her friend`s house.
- The speaker thinks he/she is lucky to have such good friends.
- Speaker 1 F
- Speaker 2 C
- Speaker 3 D
- Speaker 4 B
- Speaker 5 A
Spotlight-8. Keys to the test . Spotlight-8 TEST-1 (Module-1) Variant-2
I. VOCABULARY PRACTICE. Translate the following phrases into English:
1. упрямый человек | 1. stubborn person |
2. скучный фильм | 4. boring film |
3.открытка | 5. greeting card |
4. приемлемые темы | 7. acceptable topics |
5. гнев | 8. anger |
II. IDIOMS. Complete the sentences with the appropriate idiom: to hold one`s tongue, to drive someone`s crazy, to speak one` mind, to get on someone`s nerves
1. If you’re disagree with something, don’t be afraid to speak your mind.
2. I want you to turn off that music. It drives me crazy.
3. She wanted to tell me Mike’s secret but then decided to hold her tongue.
4. She’s so annoying. She gets on my nerves.
III. PHRASAL VERB “GET”. Complete the phrasal verb with the correct prepositions: across, along with, down, over.
1. Do you get along with your brother?
2. This grammar material is so difficult. The teacher fails to get it across to the students.
3. This rainy weather gets me down.
4. She couldn’t get over the fact that her son had failed the exam.
IV. DEPENDENT PREPOSITIONS. Fill in the gaps with the correct preposition: of, to, at, with, of.
1. My friend is popular with all our classmates and teachers.
2. She is a brilliant student and very good at sports.
3. Her parents are very proud of her success.
4. Jane is very close to her mum. She always shares secrets with her.
5. You shouldn’t be jealous of other people’ success.
V. PRESENT TENSES. Fill in the correct form of the verb in brackets:
1. Why are your clothes dirty? Because I have been working in the garden all morning.
2. Have you ever met a pop star?
3. What time does the train leave?
4. Does your mum cook well?
5. I am seeing the dentist today.
VI. COMPERATINES AND SUPERLATIVES. Put the adjectives in brackets into the correct form:
- According to an English saying, the older we grow, the wiser we become.
- Actually 7.30 is the earliest I can meet you.
- Ron was very rude to Mary. I think that the least he could do is apologise to her.
- The more he said, the angrier I felt!
- John isn`t as good-looking as his brother.
VII. EVERYDAY ENGLISH. Choose the correct response.
1. | Talk to you later. | B | Take care. |
2. | Make yourself at home. | A | That`s very kind of you. |
3. | I`m glad you come. | E | So am I. |
4. | What a nice day! | C | Indeed it is. |
5. | How`s going? | D | Fine, thanks. |
XI. LISTENING. Listen to some teenagers talking on radio programme about their friends. Then, match the speakers (1-5) to the statements (A-F). There is one extra statement.
- The speaker sees his/her friend every day.
- The speaker and his/her friends share the same pastimes.
- The speaker spends all his/ her free time with his/her friend.
- The speaker thinks of his/her friend as part of the family.
- The speaker moved close to his/her friend`s house.
- The speaker thinks he/she is lucky to have such good friends.
- Speaker 1 F
- Speaker 2 C
- Speaker 3 D
- Speaker 4 B
- Speaker 5 A
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 6 класса суглубленным изучением английского языка
Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 6 класса школ с углубленным изучением английского языка...
Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 6 класса суглубленным изучением английского языка
Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 6 класса школ с углубленным изучением английского языка...
Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 6 класса суглубленным изучением английского языка
Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 6 класса школ с углубленным изучением английского языка...
Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 5 класса суглубленным изучением английского языка
Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 5 класса школ с углубленным изучением английского языка...
Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 5 класса суглубленным изучением английского языка
Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 5 класса школ с углубленным изучением английского языка...
Тест (английский язык 5 класс) на тему "Контрольная работа по английскому языку за 1 четверть в 5 классе"
Контрольная работа по английскому языку за 1 четверть в 5 классе к учебнику И.Н. Верещагиной "English V" включает в себя контроль чтения, контроль сформированности лексико-грамматических умений и навы...
Итоговая контрольная работа по английскому языку в 7 классе, УМК Новый курс английского языка для российских школ, 3 год обучения, О.В. Афанасьева, И.В. Михеева
Элементы содержания проверяемых заданий:Аудирование на установление соответствий между монологическими высказываниями и утверждениями;Чтение на соответствие между частями текста и их заголовками;Употр...