Итоговая контрольная работа по английскому языку для 8 класса (углубленное изучение предмета)
тест по английскому языку (8 класс) на тему

Афонина Ирина Александровна

ИКР по английскому языку для 8 класса (углубленное изучение предмета)

Скачать:

ВложениеРазмер
Microsoft Office document icon ikr_8_klass_2015-1_variant.doc36 КБ
Microsoft Office document icon ikr_8_klass_2015-2_variant.doc37.5 КБ

Предварительный просмотр:

8 form

 Final test

Variant I

  1. Insert the right preposition:

      1. Certain customs are handed_________ from generation to generation.

      2. Will you come________ tonight?

      3. We all came to the station to see Helen_______.

      4. Unfortunately my new car has broken_________.

      5. The King handed_________ his authority to parliament.

      6. What came_________ you? Why are you so angry?

II. Translate:

    1.Жаль, что я не прочитал эту книгу.

     ________________________________________________________________________

    2. Если бы ты мне позвонила вчера вечером, я бы тебе обо всем рассказала.

    ________________________________________________________________________

    3. Если бы он был поэтом, он бы написал для тебя стихотворение.

    ________________________________________________________________________

    4. На вашем месте я бы выбрала это шелковое платье.

    ________________________________________________________________________

    5. Если бы у нас было много денег, мы бы купили дом в Париже.

    ________________________________________________________________________

    6. Слепые могут читать с помощью пальцев.

          ________________________________________________________________________

    7. Можно мне остаться?

    ________________________________________________________________________

    8. Какие новости?- Они сегодня очень хорошие!

    ________________________________________________________________________

    9. Вы ужасно выглядите. Что случилось?

    ________________________________________________________________________

    10. Она холодно поздоровалась с нами и вышла из комнаты.

   _________________________________________________________________________

III. Open the brackets:

  1. Yesterday by 8 o’clock he (to finish) ______________all his work, and when I

(to come)____________ to his place at 9 (to read) _______________.

2. What you (to do)____________ here?- I ( to prepare)_______________for my report.

How long you (to prepare) _____________________ for it?- Oh, I (to work)____________ since morning and I already ( to write)________________ 10 pages.

3. We (to walk)______________ in silence. He already (to tell) ___________me all that (to be)_________interesting about himself, and I (to have)___________nothing to tell him.

IV. Choose the right item:

A.

1. You (needn’t/ shouldn’t) take a taxi, we have plenty of time.

2. You could (tell/ have told) me about it. I have missed such an interesting lecture.

3. The president (must/ to be to) visit our country in June.

4. You (have to/ should) walk to and from school if you want to get more exercise.

5. It (must/ has to) be a terrific book if you have read it three times.

B.

1. We think very high/ highly of his new book.

2. This word is wide/ widely used nowadays.

3. Most/ mostly of my friends are my classmates.

4. I have late/ lately received a letter from him.

5. Try to say the word right/ rightly.

C.

1. He promised to bring three new computer games but brought neither/ none.

2. Take either/ any of the two topics and make a report.

3. I bought a pair/ couple of new shoes to go with my suit.

4. I think you had better/ would rather look the word up again. You don’t know its meaning.

5. The British/ British live mostly on the British Isles.

V. Make up sentences:

1. at the meeting/ she/last Monday/spoke/firmly.

_________________________________________________________________________

2. Slowly/Jack/downstairs/went.

_________________________________________________________________________

3. Mary/playing the piano/every day/there/practices.

_________________________________________________________________________

4. Seldom/give/I/advice/my friends.

_________________________________________________________________________

5. The children/us/warmly/greeted.

_________________________________________________________________________



Предварительный просмотр:

8 form

 Final test

Variant II

  1. Insert the right preposition:

      1. The teacher told the pupils to hand_________ their tests.

      2. We looked at his funny dress and broke_________ laughter.

      3. The girl came________ her bicycle.

      4. My parents can see__________ my tricks.

      5. A fire broke__________ in the hotel.

      6. I could come_________ if you like.

II. Translate:

    1.Жаль, что вы не побывали на этом спектакле.

     ________________________________________________________________________

    2. На твоем месте я бы поехал в Рим.

    ________________________________________________________________________

    3. Если бы Лиза не была больна, она бы помогла нам сейчас.

    ________________________________________________________________________

    4. Если бы Джеймс пришел ко мне вчера, я бы передал ему эти книги.

    ________________________________________________________________________

    5. Если бы ты говорил по-английски каждый день, ты бы знал его лучше.

    ________________________________________________________________________

    6. Мы должны заботиться о престарелых.

          ________________________________________________________________________

    7. Он может прийти вовремя, но я думаю, что он опоздает.

    ________________________________________________________________________

    8. Где деньги? -Они в моей сумочке.

    ________________________________________________________________________

    9. Джейн посмотрела на меня печально и заплакала.

    ________________________________________________________________________

    10. Музыка звучит громко.

   _________________________________________________________________________

III. Open the brackets:

1. When I (to come) _____________to Peter’s house last Sunday, he (to   read)____________ a new book. He (to say)________ he (to give)_________it to me soon. Today I (to take) _______________it from him. Now I (to read)_____________ it. If you like, I (to give)_____________ it to you on Saturday when you ( to come)_________ to see me.

2. When will he come? We (to wait)_______________for him for half an hour.

3. When we (to come)___________to the station, the train already (to arrive)___________.

The passengers (to hurry)_______________to occupy their seats.

IV. Choose the right item:

A.

1. Jill (has to/ must) keep to a diet. It’s her doctor’s recommendation.

2. Alice, you (should cook/ should have cooked) supper because your Mom is ill.

3. The conference (must/ to be to) begin at ten exactly.

4. Children (needn’t/ shouldn’t) spend so much time playing computer games.

5. As he doesn’t have enough money for the ticket he (must/has to) walk.

B.

1. Listen! He’s singing the tune quite wrong/wrongly.

2. I am afraid, I hard/hardly know him.

3. Have you been abroad late/lately?

4. He spent near/nearly all his money.

5. Open the gates wide/widely.

C.

1. Neither/None of my parents is a scientist.

2. The cat has kittens and they say I can take either/any of the four.

3. He has many friends but I know only a couple/pair of them.

4. My sister had better/would rather eat fruit and vegetables than meat.

5. Rich/ the rich have their own problems.

V. Make up sentences:

1. Yesterday/Mike/excitedly/spoke/at the rehearsal.

_________________________________________________________________________

2. Upstairs/they/quickly/ran.

_________________________________________________________________________

3. Is/room/this/clean and tidy/often.

_________________________________________________________________________

4. Never/am/late/for my classes/I.

_________________________________________________________________________

5. They/played/hardly ever/last summer/volleyball.

_________________________________________________________________________


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Итоговая контрольная работа по английскому языку - 5 класс

Итоговая контрольная работа по английскому языку - 5 класс  по УМК Биболетова  Составитель: учитель ГБОУ СОШ 648Водина Наталья Александровна...

Итоговая контрольная работа по английскому языку - 6 класс

Итоговая контрольная работа по английскому языку - 6 класс  по УМК Биболетова Составитель: учитель ГБОУ СОШ 648Водина Наталья Александровна...

Итоговая контрольная работа по английскому языку, 7 класс (углубленное изучение)

Итоговая контрольная работа по английскому языку за курс 7 класса по УМК О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой. Задания распределены по компетенциям. Есть ответы и шкала перевода баллов в оценку....

Итоговая контрольная работа по английскому языку, 10 класс, УМК Millennium

Итоговая контрольная работа по английскому языку за 10 класс по УМК О. Л. Грозы и др. (New Millennium English). Формат заданий - ЕГЭ....

Итоговая контрольная работа по английскому языку 6 класс

Контрольная работа  на основе дополнительных упражнений к учебнику Spotlight 6...

Итоговая контрольная работа по английскому языку 7 класс ( Кауфман "Happy English")

                        CONTROL  WORK  ( form 7)  I. Use the, a, - (no article). (11 баллов)1. Olga lives i...

Итоговая работа по английскому языку 6 класс углубленное изучение

итоговая работа 6 класс углубленное изучение...