Итоговая контрольная работа по английскому языку для 8 класса (углубленное изучение предмета)
тест по английскому языку (8 класс) на тему
ИКР по английскому языку для 8 класса (углубленное изучение предмета)
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
ikr_8_klass_2015-1_variant.doc | 36 КБ |
ikr_8_klass_2015-2_variant.doc | 37.5 КБ |
Предварительный просмотр:
8 form
Final test
Variant I
- Insert the right preposition:
1. Certain customs are handed_________ from generation to generation.
2. Will you come________ tonight?
3. We all came to the station to see Helen_______.
4. Unfortunately my new car has broken_________.
5. The King handed_________ his authority to parliament.
6. What came_________ you? Why are you so angry?
II. Translate:
1.Жаль, что я не прочитал эту книгу.
________________________________________________________________________
2. Если бы ты мне позвонила вчера вечером, я бы тебе обо всем рассказала.
________________________________________________________________________
3. Если бы он был поэтом, он бы написал для тебя стихотворение.
________________________________________________________________________
4. На вашем месте я бы выбрала это шелковое платье.
________________________________________________________________________
5. Если бы у нас было много денег, мы бы купили дом в Париже.
________________________________________________________________________
6. Слепые могут читать с помощью пальцев.
________________________________________________________________________
7. Можно мне остаться?
________________________________________________________________________
8. Какие новости?- Они сегодня очень хорошие!
________________________________________________________________________
9. Вы ужасно выглядите. Что случилось?
________________________________________________________________________
10. Она холодно поздоровалась с нами и вышла из комнаты.
_________________________________________________________________________
III. Open the brackets:
- Yesterday by 8 o’clock he (to finish) ______________all his work, and when I
(to come)____________ to his place at 9 (to read) _______________.
2. What you (to do)____________ here?- I ( to prepare)_______________for my report.
How long you (to prepare) _____________________ for it?- Oh, I (to work)____________ since morning and I already ( to write)________________ 10 pages.
3. We (to walk)______________ in silence. He already (to tell) ___________me all that (to be)_________interesting about himself, and I (to have)___________nothing to tell him.
IV. Choose the right item:
A.
1. You (needn’t/ shouldn’t) take a taxi, we have plenty of time.
2. You could (tell/ have told) me about it. I have missed such an interesting lecture.
3. The president (must/ to be to) visit our country in June.
4. You (have to/ should) walk to and from school if you want to get more exercise.
5. It (must/ has to) be a terrific book if you have read it three times.
B.
1. We think very high/ highly of his new book.
2. This word is wide/ widely used nowadays.
3. Most/ mostly of my friends are my classmates.
4. I have late/ lately received a letter from him.
5. Try to say the word right/ rightly.
C.
1. He promised to bring three new computer games but brought neither/ none.
2. Take either/ any of the two topics and make a report.
3. I bought a pair/ couple of new shoes to go with my suit.
4. I think you had better/ would rather look the word up again. You don’t know its meaning.
5. The British/ British live mostly on the British Isles.
V. Make up sentences:
1. at the meeting/ she/last Monday/spoke/firmly.
_________________________________________________________________________
2. Slowly/Jack/downstairs/went.
_________________________________________________________________________
3. Mary/playing the piano/every day/there/practices.
_________________________________________________________________________
4. Seldom/give/I/advice/my friends.
_________________________________________________________________________
5. The children/us/warmly/greeted.
_________________________________________________________________________
Предварительный просмотр:
8 form
Final test
Variant II
- Insert the right preposition:
1. The teacher told the pupils to hand_________ their tests.
2. We looked at his funny dress and broke_________ laughter.
3. The girl came________ her bicycle.
4. My parents can see__________ my tricks.
5. A fire broke__________ in the hotel.
6. I could come_________ if you like.
II. Translate:
1.Жаль, что вы не побывали на этом спектакле.
________________________________________________________________________
2. На твоем месте я бы поехал в Рим.
________________________________________________________________________
3. Если бы Лиза не была больна, она бы помогла нам сейчас.
________________________________________________________________________
4. Если бы Джеймс пришел ко мне вчера, я бы передал ему эти книги.
________________________________________________________________________
5. Если бы ты говорил по-английски каждый день, ты бы знал его лучше.
________________________________________________________________________
6. Мы должны заботиться о престарелых.
________________________________________________________________________
7. Он может прийти вовремя, но я думаю, что он опоздает.
________________________________________________________________________
8. Где деньги? -Они в моей сумочке.
________________________________________________________________________
9. Джейн посмотрела на меня печально и заплакала.
________________________________________________________________________
10. Музыка звучит громко.
_________________________________________________________________________
III. Open the brackets:
1. When I (to come) _____________to Peter’s house last Sunday, he (to read)____________ a new book. He (to say)________ he (to give)_________it to me soon. Today I (to take) _______________it from him. Now I (to read)_____________ it. If you like, I (to give)_____________ it to you on Saturday when you ( to come)_________ to see me.
2. When will he come? We (to wait)_______________for him for half an hour.
3. When we (to come)___________to the station, the train already (to arrive)___________.
The passengers (to hurry)_______________to occupy their seats.
IV. Choose the right item:
A.
1. Jill (has to/ must) keep to a diet. It’s her doctor’s recommendation.
2. Alice, you (should cook/ should have cooked) supper because your Mom is ill.
3. The conference (must/ to be to) begin at ten exactly.
4. Children (needn’t/ shouldn’t) spend so much time playing computer games.
5. As he doesn’t have enough money for the ticket he (must/has to) walk.
B.
1. Listen! He’s singing the tune quite wrong/wrongly.
2. I am afraid, I hard/hardly know him.
3. Have you been abroad late/lately?
4. He spent near/nearly all his money.
5. Open the gates wide/widely.
C.
1. Neither/None of my parents is a scientist.
2. The cat has kittens and they say I can take either/any of the four.
3. He has many friends but I know only a couple/pair of them.
4. My sister had better/would rather eat fruit and vegetables than meat.
5. Rich/ the rich have their own problems.
V. Make up sentences:
1. Yesterday/Mike/excitedly/spoke/at the rehearsal.
_________________________________________________________________________
2. Upstairs/they/quickly/ran.
_________________________________________________________________________
3. Is/room/this/clean and tidy/often.
_________________________________________________________________________
4. Never/am/late/for my classes/I.
_________________________________________________________________________
5. They/played/hardly ever/last summer/volleyball.
_________________________________________________________________________
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Итоговая контрольная работа по английскому языку - 5 класс
Итоговая контрольная работа по английскому языку - 5 класс по УМК Биболетова Составитель: учитель ГБОУ СОШ 648Водина Наталья Александровна...
Итоговая контрольная работа по английскому языку - 6 класс
Итоговая контрольная работа по английскому языку - 6 класс по УМК Биболетова Составитель: учитель ГБОУ СОШ 648Водина Наталья Александровна...
Итоговая контрольная работа по английскому языку, 7 класс (углубленное изучение)
Итоговая контрольная работа по английскому языку за курс 7 класса по УМК О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой. Задания распределены по компетенциям. Есть ответы и шкала перевода баллов в оценку....
Итоговая контрольная работа по английскому языку, 10 класс, УМК Millennium
Итоговая контрольная работа по английскому языку за 10 класс по УМК О. Л. Грозы и др. (New Millennium English). Формат заданий - ЕГЭ....
Итоговая контрольная работа по английскому языку 6 класс
Контрольная работа на основе дополнительных упражнений к учебнику Spotlight 6...
Итоговая контрольная работа по английскому языку 7 класс ( Кауфман "Happy English")
CONTROL WORK ( form 7) I. Use the, a, - (no article). (11 баллов)1. Olga lives i...
Итоговая работа по английскому языку 6 класс углубленное изучение
итоговая работа 6 класс углубленное изучение...