Внеклассное мероприятие по английскому языку "Halloween"
методическая разработка по английскому языку (7 класс) на тему

Лихолетова Татьяна Николаевна

Мероприятие организовано в форме соревнования

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл halloween.docx32.4 КБ

Предварительный просмотр:

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку в 7 классе на тему “Halloween”


Целями данного мероприятия являются:

- обобщение изученного материала по теме «Хэллоуин»;

- актуализация лексических и грамматических навыков;

- поддержание интереса к изучению английского языка.

Оборудование: тыква, тематические плакаты, раздаточный материал.

Teacher: Good morning boys and girls. Today you are going to have a quest on topic “Halloween”. I want you to divide into two teams and name yourselves.

Класс делится на две команды. Каждая команда придумывает себе название в соответствии с тематикой.

Teacher: Now we are ready to start. The 1st task is to read the text and match the phrases from it. Учащиеся получают одинаковый текст. Прочитав текст, они должны соединить части фраз из текста. Фразы у обеих команд разные.

Read the text

Halloween is celebrated on October the 31st every year. It originated from a pagan (языческий) holiday and the Christian holiday of All Saints’ Day. The name Halloween is a shortened (сокращенная) version of All Hallows’ Eve. Today, it is more of a fun day for children and has largely lost its religious roots (корни). Halloween is probably (возможно) most famous in the U.S.A. Irish immigrants took it to America in the mid-1600s and it slowly spread (распространился) across the country. Halloween is not celebrated in many countries around the world although many people know about it. Some Christians are not so happy that people celebrate Halloween. They believe the holiday is un-Christian because of its origin (происхождение) as a pagan "festival of the dead."

Halloween has many easily identifiable (узнаваемые) symbols. The colours orange and black are widely used. In particular, orange pumpkins and fires and black witches, cats and costumes are common features of this day. One of the biggest Halloween activities is trick-or-treating. This is when children knock on doors and ask for a small gift. If they don’t get anything, they’ll play a trick on the person who opens the door. Food also plays a big part of Halloween. Toffee (ириска) apples are very popular and so is anything made from pumpkin. Halloween is also a popular topic for Hollywood. Many horror movies have been made about it. Because of this, Halloween is now known in many countries that never actually celebrate it.

Match the following phrases from the article.

Paragraph 1

1.

It originated from a

a.

of All Hallows’ Eve

2

a shortened version

b.

happy

3.

Irish immigrants took

c.

dead

4.

it slowly spread

d.

pagan holiday

5.

not so

e.

it to America

6.

festival of the

f.

across the country

Paragraph 2

1.

The colours orange and black

a.

trick

2

cats and costumes are common

b.

activities

3.

Halloween

c.

from pumpkin

4.

play a

d.

are widely used

5.

anything made

e.

movies

6.

horror

f.

features

Teacher: Well done. You are very attentive. The next task for you is to choose the correct words in each sentence. Ученики получают два разных абзаца из текста. В предложениях  они должны выбрать одно из двух данных слов, выделенных курсивом.

Choose the correct word

Halloween is celebrated on October the 31st every / all year. It originated from a pagan holiday and the Christian holiday of All Saints’ Day. The name Halloween is a shortened vision / version of All Hallows’ Eve. Today, it is more of a fan / fun day for children and has largely lost its religious roots. Halloween is probably most famous in the U.S.A. Irish immigration / immigrants took it to America in the mid-1600s and it slowly spread / spreads across the country. Halloween is not celebrated in many countries around the world although many people known / know about it. Some Christians are not so happy that people celebrate Halloween. They belief / believe the holiday is un-Christian because of its origin / original as a pagan "festival of the dead."

Choose the correct word

Halloween has many easy / easily identifiable symbols. The colours orange and black are widely used. In peculiar / particular, orange pumpkins and fires and black witches, cats and costumes are common features / futures of this day. One of the biggest Halloween activities is trick-or-treating. This is when children knocking / knock on doors and ask for a small gift. If they don’t get anything, they’ll play a trick on the person / people who opens the door. Food also plays a big part of Halloween. Toffee apples are very popularity / popular and so is anything made from pumpkin. Halloween is also a popular topic / topical for Hollywood. Many horror movies have been made about it. Because of this, Halloween is now known in many countries that never actually / actual celebrate it.


Teacher: Very good. And the next task for you will be to put the correct words from the table into the article. Учащиеся получают два разных абзаца, взятых из оригинального текста и подставляют в пропуски один из четырех предложенных вариантов слов.

Put the correct words from this table into the article.

Halloween is celebrated on October the 31st (1) ____ year. It originated from a pagan holiday and the Christian holiday of All Saints’ Day. The name Halloween is a (2) ____ version of All Hallows’ Eve. Today, it is more of a fun day for children and has (3) ____ lost its religious roots. Halloween is probably most famous in the U.S.A. Irish immigrants took it to America in the mid-1600s and it (4) ____ spread across the country. Halloween is not celebrated in many countries around the world (5) ____ many people know about it. Some Christians are not so happy that people celebrate Halloween. They believe the holiday is un-Christian because of its (6) ____ as a pagan "festival of the dead."

1.

(a)

every

(b)

all

(c)

whole

(d)

entire

2.

(a)

shorts

(b)

shortlist

(c)

shorten

(d)

shortened

3.

(a)

large

(b)

largely

(c)

larger

(d)

largest

4.

(a)

slowly

(b)

slowed

(c)

slows

(d)

slowish

5.

(a)

so

(b)

therefore

(c)

and

(d)

although

6.

(a)

original

(b)

origins

(c)

origin

(d)

originality

Put the correct words from this table into the article.

Halloween has many (1) ____ identifiable symbols. The colours orange and black are widely used. In particular, orange pumpkins and fires and black witches, cats and costumes are common (2) ____ of this day. One of the biggest Halloween activities is trick-or-treating. This is when children knock on doors and ask for a small gift. If they don’t get (3) ____, they’ll play a trick on the person who opens the door. Food also plays a big part of Halloween. Toffee apples are very popular and (4) ____ is anything made from pumpkin. Halloween is also a popular (5) ____ for Hollywood. Many horror movies have been made about it. Because of this, Halloween is now known in many countries that never actually (6) ____ it.

1.

(a)

easy

(b)

ease

(c)

eased

(d)

easily

2.

(a)

features

(b)

futures

(c)

futuristic

(d)

featured

3.

(a)

nothing

(b)

anything

(c)

thingamajig

(d)

thing

4.

(a)

as

(b)

at

(c)

so

(d)

to

5.

(a)

topics

(b)

topical

(c)

topic

(d)

topically

6.

(a)

actual

(b)

actually

(c)

acts

(d)

actuality


Teacher: Excellent! But do you know how to write and some words from the text correctly? Учащиеся получают словосочетания из текста. В каждом из словосочетаний одно из слов написано неправильно (буквы перепутаны). Учащиеся должны правильно записать слова, поменяв буквы местами, а затем правильно произнести вслух получившиеся слова. В данном задании учащиеся могут пользоваться оригиналом текста.

Spell (произнеси!) the jumbled words (from the text) correctly.

Paragraph 1

1.

Halloween is dbteacrlee (celebrated) on October the 31st

2.

a shortened erovisn (version)

3.

its religious rtsoo (roots)

4.

it slowly epsadr (spread)

5.

because of its ironig (origin)

6.

latiesfv (festival)of the dead

 

Spell (произнеси!) the jumbled words (from the text) correctly.

Paragraph 2

1.

easily identifiable mlysosb (symbols)

2.

orange nmpsuikp (pumpkins)

3.

Halloween ticevsiita (activities)

4.

play a krcit (trick)

5.

apples are very apprlou (popular)

6.

rhrroo (horror) movies

Teacher: Well done. I see you can write and spell the words correctly. But do you know the word order in English sentences? Let’s check it. Учащиеся получают отрывки предложений из текста. Но порядок слов в них нарушен. Нужно поменять слова местами, чтобы отрывки имели логический смысл. В каждо предложении первое слово написано с заглавной буквы.

Put the words into the correct order.

1.

year     every     31st     the     October     on     Celebrated.    

2.

for     It     of     day     more     fun     children     is     a.    

3.

in     celebrated     not     is     Halloween     countries     many.    

4.

happy     Christians     that     are     people     not     celebrate     so.    

5.

Christian    its    holiday    -    of    The    un    because    origin    is

  1. Celebrated on October the 31st every year
  2. It is more of a fun day for children.
  3. Halloween is not celebrated in many countries.
  4. Christians are not so happy that people celebrate.
  5. The holiday is un-Christian because of its origin.

Put the words into the correct order.

1.

symbols     Halloween     many     identifiable     has     easily.    

2.

black     The     are     colours     widely     orange     used     and.    

3.

gift    Children    knock    on    doors    and    ask    for    a    small.   

4.

plays     Halloween     a     big     Food     part     also     of.    

5.

Many     made     horror     about     movies     it     have     been.    

  1. Halloween has many easily identifiable  symbols.
  2. The colours orange and black are widely used.
  3. Children knock on doors and ask for a small gift.
  4. Food also plays a big part of Halloween.
  5. Many horror movies have been made about it.

Teacher: Good job! I see you know how to make sentences in English. And now I want to know if you understood the text. So, answer my questions, please. Учитель задает вопросы по тексту. Команды отвечают на них по очереди. Если команда, которой был задан вопрос, не может на него ответить, то право ответа переходит команде соперников.

Answer the questions:

  1. When is Halloween celebrated?
  2. In what country is it most famous?
  3. Is it a Christian or an un-Christian holiday?
  4. What colours are widely used at Halloween?
  5. What activity is most popular with children?
  6. Why is Halloween known in many countries?

Teacher: You worked hard during our competition. But I have one more task for you. Make up as many words as you can from the word “Halloween”. Ученики составляют слова из букв слова "Halloween". Можно писать любые части речи в любой форме (кроме имён собственных), например, "on", "all", и т.д. (Задание является дополнительным и выполняется в зависимости от оставшегося времени).

В конце мероприятия подводятся итоги, команды получают грамоты за 1 и 2 место соответственно (Приложение 1).

Примечание: за каждое правильно выполненное задание команды получают по одному баллу. Также можно добавлять по одному баллу, если задание выполнено раньше установленного времени. В начале мероприятия каждая команда получает оригинальный текст из двух абзацев, на которых основаны все задания. По ходу мероприятия учитель может давать командам либо задания из одного и того же абзаца, либо менять абзацы командам, чтобы усложнить задачу. Также при наличии времени можно дать учащимся задание «Do the puzzle». Нужно собрать картинку из разрезанных фрагментов (Приложение 2).


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку в 8 классе «В мире английской грамматики»

1)Обобщение изученного грамматического материала2)Закрепление навыков пепревода3)Развитие внимания  и мышления4)Закрепление лексики по изученным темам...

Вечер английского юмора. Внеклассное мероприятие на английском языке.

     Внеклассное мероприятие на английском языке "Вечер английского юмора" было проведено в рамках недели иностранного языка в школе. В нем участвовали ученики разных классов.Цели:Активизировать речем...

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку по теме "Чаепитие в английских традициях"

Цель: развивать интерес к изучению английского языка.Задачи:совершенствовать лексические навыки, применяя их в заданной ситуации;развивать произносительные навыки;ознакомить учащихся со странове...

Конспект внеклассного мероприятия по английскому языку “Забавный английский”, для учащихся 5 классов.

       Предлагаемые виды конкурсов помогают проверить знания , умения и навыки учащихся.в игровой форме.  Конкурсы составлены так , чтобы дать учащимся возмо...

Внеклассное мероприятие по английскому языку для учащихся 8 класса по теме: "Travelling: Who Knows More?" КВН по английскому языку “STAR HOUR”

Цели:1. Расширение лингвострановедческой компетенции учащихся.2. Воспитание интереса к культуре стран изучаемого языка.Задачи:1. Образовательные:Обобщение страноведческих знаний учащихся, полученных в...

Внеклассное мероприятие по английскому языку "Праздник английского языка"

Внеклассное мероприятие по английскому языку"Праздник английского языка" – "Travelling around the country of English"...

Внеклассное мероприятие по английскому языку по теме:"Английский детский фольклор в переводах С.Я.Маршака"

Краткая биография С.Я. Маршака. Подборка стихов для детей на английском языке и их переводы....