holiday customs and traditions
план-конспект урока по английскому языку по теме

Балтыкова Светлана Очировна

УМК: Enjoy English 3, учебник английского языка для 5–6 классов общеобразовательных учреждений. М. З. Биболетова, Н. В. Добрынина, Н. Н. Трубанева.

Тема” Holiday  customs and traditions “

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл holiday_customs_and_traditions.docx25.56 КБ

Предварительный просмотр:

УМК: Enjoy English 3, учебник английского языка для 5–6 классов общеобразовательных учреждений. М. З. Биболетова, Н. В. Добрынина, Н. Н. Трубанева.

Тема” Holiday  customs and traditions “

Цель темы:

1. Образовательная:

  • формирование навыков использования изученной лексики по теме "Holidays" в речи;
  • способствовать формированию грамматических навыков употребления времени The present simple в речи
  • совершенствование умения задавать специальные вопросы.
  • развитие навыков письменной речи

2. Развивающая:

  • развивать способности к репродуктивным и продуктивным речевым действиям;
  • развивать память и мышление,
  • развивать умения систематизировать полученные знания

3. Воспитательная:

  • воспитывать толерантное отношение к обычаям и традициям других стран.
  • рививать любовь и интерес к культурному наследию своего народа, к особенностям национальной культуры

Задачи:

  1. Систематизировать навыки практического применения грамматического времени в ситуациях общения.
  2. Развивать умения работать в паре и в группе.
  3. Развивать произносительные и лексические навыки.
  4. Развивать мотивацию к дальнейшему овладению иноязычной культурой.

Предметные умения

УУД

Повторить и обобщить грамматический и лексический материал. 
Вести диалог-расспрос. 
Совершенствование связанных высказываний с использованием основных коммуникативных типов речи: описание, рассказ. 
Развитие навыков
письменной речи с опорой на образец.

Личностные: формирование ответственного отношения к учению, готовности к саморазвитию и самообразованию, формирование коммуникативной компетенции в общении и сотрудничестве со сверстниками, формирование и развитие интереса к иностранному языку.
Регулятивные: осуществление регулятивных действий самонаблюдения, самоконтроля, самооценки в процессе коммуникативной деятельности на иностранном языке.
Познавательные :  построение логических рассуждений, включающее установление причинно-следственных связей; освоение ознакомительного, поискового чтения
Коммуникативные: формулировка собственного мнения и позиции, способность аргументировать и координировать ее с позициями партнеров в сотрудничестве при выработке общего решения в совместной деятельности; умение задавать вопросы и отвечать на них; адекватно использовать речевые средства для решения различных коммуникативных задач.

Организация пространства.

Межпредметные связи

Формы работы

Ресурсы

Риторика
География
Музыка

Индивидуальная
Групповая
Работа в парах

- учебник,
- рабочая тетрадь,
- звуковое приложение (CD)
- компьютерная презентация грамматического и лексического материала ,
- интерактивная доска

План урока:

  1. Организационный момент.
  1. Приветствие, разговор с дежурным. Сообщение темы и цели урока
  2. Фонетическая разминка
  3. Речевая зарядка
  1. Основной этап урока.
  1. Проверка домашнего задания.
  2. Физминутка
  3. Развитие навыков чтения с извлечением и обменом необходимой информацией.
  4. Развитие навыков письма
  1. Заключительный этап урока

 8.    Подведение итогов, выставление оценок

Ход урока


Деятельность учителя

Деятельность ученика

                                              1. Организационный момент.

Good morning, dear boys and girls. I'm glad to see you today.
Take your sits.
How a  re you today?

Who is absent today?

What is the date today? What is the day

-So we are/ We are glad to see you too.
-I am fine thank you.



-We spoke about how people greet each other in different countries.
– About rules of behavior at home and if you are a guest.
– We learnt how to arrange a party..

Do you remember what we spoke about at the previous lessons?





– Well-done. Look at the photos and name the holidays.

Did you guess the topic? 

Right you are! Of course traditions of every country are connected with holidays.
Lots of people all over the world look forward to a number of holidays each year.

While having holidays we enjoy various things: singing, dancing, eating, visiting friends and relatives, playing, walking.

We are going to speak about holidays.

                                        2. Фонетическая разминка.

Now we’ll do the phonetic exercise. Look at the blackboard.
Read the words and match the words with the transcription.

     

3. Речевая разминка. Совершенствование лексических навыков.

Read and circle the word with the general meaning.





On the blackboard you can see pictures of some holidays. Match holidays and traditions which are connected with them.


Now we have a list of the traditional holidays. This list of holidays is too big for one lesson. Let's choose the top one or two.
These questions will help you to make a choice.



What is the most favorite holiday in Russia?
What is the most favorite holiday in Great Britain?

What is the most favorite holiday in Kalmykia?
Our lesson is connected with the most popular holidays in Great Britain, in Russia and in Kalmykia. This holiday is the favorite holiday of all children and grown-ups. I hope you’ll enjoy our lesson and be friendly to each other. I wish you good luck! Let’s start! I'll divide you into two teams: the first-British people, the second-

balloons, invitations, cards, birthday
pumpkin, witch,Halloween, trick- or- treat, ghost,
painted eggs, bunny, March, holly, 
Easter
sleigh, fir tree, chimney ,wreath ,eve, 
Christmas
chocolate, heart, love, dove, 
St. Valentine's Day

People dye eggs at Easter.
People write and send beautiful postcards on St Valentine's Day.
People decorate the fir tree at Christmas.
People give gifts and send invitations on birthday.
People make fancy costumes and trick or treat each other at Halloween.
Easter
St Valentine's Day
Christmas
Halloween
New Year
Zul

Tsagan Sar


New Year
Christmas

Zul

4. Проверка домашнего задания. Совершенствование навыка монологической речи.                                                                              

Now we will check your          home task. What was your home task for today?

-Your task is to listen attentively and to answer the questions

     Are Russian, British and Kalmyk traditions different?

     What is different and what is similar?

























-Thank you very much. Let’s answer the questions and discuss the project.

–Our home task for today was to make a project about our customs and traditions.
 

-The Kalmyk have many customs and traditions which were introduced in the ancient times of their Mongol history. The Kalmyk were nomadic people, known as the Oyrat or Western Mongol, who used to live in Central Asia, which they left for the Caspian lowlands, steppes at the beginning of the 17-th century.

- Most of these customs and traditions are still alive today. There are no unwelcome guests for the Kalmyk. They are always glad to meet a stranger offering him a drink and food without asking any questions. One of the most popular sayings of the Kalmyk is: “First offer the drink, then ask him to  tell about business.”                                ---_Another saying is:” The best food for your guests, the best dress for yourself.”   -These sayings describe Kalmyk hospitality in the best way.  A guest never left without a present. A dress or a piece of fabric is put on the guest’s right shoulder with a wish oh happiness to him and his family.                                          –Of course nowadays it is not always possible to follow  all these manners of the past.

                                                 

5. Физкультминутка.

good. I see you’re tired a little. Now let’s have a rest.

During the holidays Kalmyk people follow national traditions and customs. One of them is a game “Altchiki”.

6. Развитие навыков чтения с извлечением и обменом необходимой информацией.

Each team has different texts. The first is about  holiday celebrations in Britain. The second is about holiday celebration in Russia.
Ask and answer the questions .

Santa Claus uses reindeer to pull his sleigh.
Father Frost uses three horses (a troika).
Santa Claus puts presents in children's stockings.
Father Frost wears traditional Russian felt boots. Father Frost wears very special mittens.
Father Frost puts presents under the fir tree.
Father Frost has a magic stick in his hands.

 Santa Claus wears glasses and gloves.

Let’s speak about holiday celebrations in Kalmykia. 

Zul is  celebrated in a family circle as the main ritual - life extension. On the eve of a holiday people bake bortsoks, they are made of flour. Two oblong icon lamps in the form of boats are made of  dough, in which prepared matches are put  according  to a number of years of each member of the family. Then it is covered with  butter. When the first stars are lit in the sky, matches set fire. Then the whole family takes seats and has  supper.

7. Развитие навыков письма.

 Write letters to Santa Claus and to Father Frost has been a Christmas tradition for children for many years and in many countries.
Put your letters on  the fir tree

When people celebrate holidays they are

fond of singing songs. Please listen to the song «We wish you a Merry Christmas and Happy New Year» and sing.

8. Конец урока. Домашнее задание.

Our lesson is going to the end. You’ve worked hard and learnt a lot of useful things. At home write about your family  favorite holiday. Everybody deserves excellent marks. Traditionally on holidays people address each other with iorals(good wishes). I also want to finish our lesson with ioral.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Customs and Traditions in England

В данном материале представлены основные особенности обычий и  традиций в Англии ( на английском языке)...

Разработка внеклассного мероприятия с презентацией в формате PowerPoint "Customs and Traditions of Great Britain. Hallowe\'en"

Данная презентация может быть использована в 7-9х классах как дополнительный материал по темам «Праздники Великобритании», «Традиции и обычаи Великобритании». Цель ресурса - расширить кругозор учащихс...

внеклассное мероприятие Hallowe’en customs and traditions

Внеклассное мероприятие на английском языке для детей 7-11 классов , рассказывающее об основных традициях празднования Дня всех святых. Прекрасное дополнение- яркая презентация, отображающая традицион...

“Comparison of British and Russian Holidays, Customs and Traditions”

Every country and every nation has its own traditions and customs. It\'s very important to know traditions and customs of different people. It will help us to know more about the history and life...

«Holidays, Customs and Traditions in Russia and Great Britain»

      Tradition and custom are usually passed on from generation to generation. To know customs and traditions means to understand the people, their art and culture better....

презентация для внеклассного мероприятия по теме "Holidays" 3 класс ("Christmas customs and traditions")

мультимедийная презентация для внекласссного мероприятия по теме "Holidays" в 3 классе ("Christmas customs and traditions")...