Кубань. Краснодарский край
план-конспект урока по английскому языку (7 класс) на тему
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
основная общеобразовательная школа № 15
с. Коноково
муниципального образования Успенский район
Урок английского языка 7 кл.
ТЕМА: «Кубань. Краснодарский край»
Учитель: Шматко Татьяна Ивановна
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
urok.docx | 27.84 КБ |
Предварительный просмотр:
Муниципальное бюджетное общеобразовательное учреждение
основная общеобразовательная школа № 15
с. Коноково
муниципального образования Успенский район
Урок английского языка 7 кл.
ТЕМА: «Кубань. Краснодарский край»
Учитель: Шматко Татьяна Ивановна
2012г.
Тема урока: « Кубань. Краснодарский край»
Цели: обобщение изученного материала по теме «Мой родной край»;
актуализация страноведческого материала.
Задачи урока:
Развивающие:
-развивать способность к догадке, логическому изложению ранее изученного
материала;
-развивать сообразительность и быстроту реакции, способности работать самостоятельно.
-Учебные:
-тренировать навыки аудирования по теме «Город»
-совершенствовать лексические навыки говорения;
-совершенствовать умение логического построения предложения
- развивать навыки поискового чтения
-Воспитательные задачи:
-воспитывать любовь к своему родному краю
Оснащение урока: мультимедийная установка, карточки- задания,
фотографии
План урока
I. Начало урока. Введение в атмосферу иноязычного
общения.
1. Организационный момент
2.Фонотическая зарядка
II. Речевая зарядка. Блиц - вопросы
III. Основная часть урока
1. Развитие навыков аудирования
2.Активизация страноведческого материала по теме
«Краснодарский край»
IV. Динамическая пауза.
V. Работа с текстом
1. Чтение текста
2.Выполнение задания True or False.
3. Ответы на вопросы по тексту.
4.Мини-высказывания по теме урока.
VI. Заключительный этап урока.
1. Домашнее задание
2.создание мотивации ожидания следующего урока
3.Оценивание.
4. Подведение итогов.
Ход урока
I. Начало урока:
1. Организационный момент
T – Good morning, children! How are you?
P s- We are fine. Thanks, and you?
T- I m fine, thank you.
T – Today we’ll have an unusual lesson we’ll make and complete sentences, answer the questions and describe the pictures on the topic “my native Krasnodar Territory.
2. Фон. зарядка:
ch с k d
church capital develop
achievements cathedral differ
change continent development
district
II. Речевая зарядка (Блиц-вопросы)
T- Now answer my questions , please.
1 What is our district called ?
2.Is our district large or small ?
3 What is the centre of our district?
4 Is it a town or a large village ?
5 What places of interest are in our district?
T Great !
III.1.Развитие навыков аудирования
T Let s train our mind. Listen to me and try to guess what city I’ ll describe.
(Читаю текст о городе Армавире.)
It is situated in the Krasnodar Territory. It s an important industrial .economic
and transport centre of the region. It was founded more than 150 years ago .
It’s situated on the left bank of the Kuban. In the centre of the town there is
the Drama Theatre, the oldest in the North Caucasus. Some years ago
a Holy Cross was erected on the highland Fortstadt. It commemorates the first
Cossaks who came to live in Staraya Stanitsa two hundred years ago. The
huge Cross can be seen in the distance.
P It’s Armavir.
T You are right. Well and now tell me please what our Territory is called?
P It’ s called the Krasnodar Territory.
T Yes,all right. Another name of our Territory is Kuban. So let’s do some
exercises and quizzes on the topic. First look at the screen and choose the
right answer.( использую мультимедийную установку. На экране вопросы и варианты ответов).
1).The Krasnodar Territory is situated in….(Europe)
a).Asia; b).Europe; c). both in Europe and Asia
2).The longest river of our region is ….(the Kuban).
a).the Urup; b). the Chelbas ; c). the Kuban .
3).The highest mountain of the Krasnodar territory is …( Tsahvoa)
a) Tsahvoa; b) Fisht; c)Chugush
4. The capital of our region is … (Krasnodar)
a) Sochi; b) Krasnodar ; c).Moscow.
5).The head of the Krasnodar Territory is….(Tkachev A.N.).
a).Putin V.V; b).Beketov V.A.; c).Tkachev A.N.
T Well done. Now look at the blackboard ,please. I’ ve prepared for you some
photos and their posts and professions.(На доске вывешиваю фотографии
известных людей края, их профессии).
|
A.N.Tkachev a cosmonaut
V.A. Beketov a poet
G. Zolotov The head of the Krasnodar Territory
V. Gorbatko The chair men of the legislative branch of the Krasnodar
Territory
A.Lyapidevsky the first man to be awarded the title
of Hero of the Soviet Union
T. Well. I see you know the famous people of our region. Now look at the screen again. There are some pictures of main cities of our Territory. I’ ll read you my stories. You will listen to my stories, guess and name the city.
Примерные рассказы:
1.It is situated on the right bank of the Kuban.
It was founded in 1793. It is famous for its universities; institutes and colleges. There is there one of the most famous scientific – research institutes (Krasnodar)
2. It is one of the most famous resorts. It contains the largest children ‘s health centres (Anapa)
It is named the maritime gate way to Kuban.
3. It is named the navy gate way to Kuban. It is a city of glorious feats both in
war and on the labour front. The residents of the city hold in sacred the memory
of the war heroes who stopped the fascists here. (Novorossiisk).
4.It is situated on the sea cost of the Black sea. It has the arboretum, one of the
most famous parks of the Krasnodar Territory. There will take place the nearest
Olimpic Games. (Sochi).
5.It was founded as a village in 1839.In 1914 it was transformed in the city.
It’s situated on the left bank of the river Kuban. There is there the main line
to Sochi and Baku. It was founded in honor of Armenian kingdom.(Armavir)
IV Динамическая пауза
T- Stand up! Hands up! Hands on sides! Hands on hips! Bend left! Bend right!
Hands down! Touch your nose! Touch your ears! Smile! Sit down!
Let’s go on. I’ve got some words, make sentences, please.
(Мультимедийная установка. На экране слова. Учащиеся составляют
предложения.)
1.inhabitans; the ;of; were; Kuban; the Adygheis;native. (The native inhabitants
of Kuban were the Adygheis).
2.Kuban;the towns; and; are; villages; of; changing;unrecognizably. (The towns and
villages of Kuban are changing unrecognizably).
3.bigger and better; the; all the time; the local; are; resorts; getting. (The local resorts
are getting bigger and better all the time).
4.city;of;parks;Krasnodar;a;green;is;plants;factories;and;institutes;technical;and;
colleges. (Krasnodar is a city of green parks ,plants and factories, institutes and technical colleges).
5.The Black Sea; the resorts; of; and; the Sea of Azov; by; visited; are; many; tourists; annually.(The resorts of the Black Sea and the Sea of Azov are visited by many tourists annually).
T- Excellent! And now let’s play another game “The Bridge”(На доске вывешиваю
Карточки отдельных частей слов в форме мостика .Учащиеся составляют слова).Make up the words ,please!
Popu; out; gre; sight; lar; inter; standing; at; national; re; seeing; cathe; master;
dral; piece;sorts.
T- Well done!
V.(Работа с текстом ).
W Look! I’ve prepared an interesting text for you. Read the text and
say True or False.(На экране текст “The land of Krasnodar”).
The Krasnodar Territory is divided into 38 districts. It has 26 towns and many
Villages.The Krasnodar Territory is washed by the Black Sea and by the Sea
Of Azov. It consists of highland and lowlands. In the lowland the climate is dry
and in the mountains it is wet and cool. The mountains are covered with forests.
The main river is the Kuban,which flows into the Sea of Azov. There are a lot of
Small lakes in the highland. The population consists of many nationalities. The
largest towns are Krasnodar, Sochi, Armavir, Novorossiisk and Anapa ,Gelendzhik and Adler. The Krasnodar Territory has highly developed industry and agriculture which produce a lot of products. The holiday centres on the coast, especially Sochi, are visited by millions of people both from our country and from other countries. Many people come to Novorossiisk to see the place where the Soviet Army fought against the fascists during the Great Patriotic War.
1.The Krasnodar Territory is divided into 50 districts.(False).
2.The Krasnodar Territory is washed by the Sea of Azov and the Black Sea.(True).
3. The main river is the Sochi.(false).
4.The holiday centre on the cost is Novorossiisk.( False).
5.The Krasnodar Territory has highly developed industry and agriculture.( True).
T- Fine! Now answer my questions, please!
1).What nationalities does our Territory consist of?(the Russians, the Adygheis,the Ukrainians, the Byelorussians, the Armenians, the Greeks…).
2).What lakes are there in the Krasnodar Territory.(the Hanskoe; the Chemburka; the Abrau; the Kardyvachy.).
3)What are the main cities of our region ?(Sochi, Krasnodar, Armavir, Adler, Anapa, Gelendzhik, Novorossiisk)
4).When was founded the Krasnodar Territory?(1937).
5).What is the Krasnodar Territory famous for?(industry; agriculture; resorts ).
Now look at the blackboard. There are there some words. Make a short story on our topic.(Дети готовят мини высказывания по теме используя данные слова ).
(Kuban; rivers; main cities; resorts; sights; nationalities; mountains; famous people; capital; was founded; Olimpic Games.).
VI.Заключительный этап урока .
T-Thank you for your work. It’s time to finish our lesson. I hope it was interesting to answer the questions and make sentences and you could find a lot of interesting information.
Your home work will be to write your own stories about the Krasnodar Territory. Next lesson we’ll work on your projects.
T- Well. Your marks today….
T- Do you agree with me that our Krasnodar Territory is the most beautiful land in the world?’’East or West- Home is Best’’.
T- Now .
Stand up!
Raise your head!
Jump up higher!
Wave your hand and say Good-bye!
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Урок гражданственности и патриотизма «Кубань моя – степная дочь России», посвященный 70-летию со дня образования Краснодарского края и 215-летию со дня освоения казаками кубанских земель
Цели урока:дать подробную информацию по проблеме освоения кубанских земель черноморскими казаками, оценить роль отдельных личностей в истории заселения Кубани, закрепить и углубить знания об обр...
История Кубани.Символы Краснодарского края
История Кубани...
Терскова С.А. Знаете ли вы символику России и Краснодарского края? Методическая разработка викторины // Педагогический вестник Кубани. – 2012. – № 1. – С. 23-25.
Методическая разработка викторины....
Обзорная экскурсия по монастырям Краснодарского края "Золотое кольцо Кубани" (Методическая разработка по ОПК)
Обзорная экскурсия по монастырям Краснодарского края "Золотое кольцо Кубани" (Методическая разработка по ОПК)...
Тема: Река Кубань – главная водная артерия Краснодарского края
Цель. Расширить и углубить знания о водах суши - реках. Сформировать у учащихся представление о Кубани, познакомить с её особенностями и значением для нашего края.Задачи. Обучающая: обобщить знания уч...
Святые места Кубани(Виртуальная экскурсия по монастырям Краснодарского края)
«Страницы истории земли Кубанской – это особые страницы. Мы прикасаемся к ним и как бы раздвигаем занавесу времен, отделяющих нас от истоков христианства, времен апостольских, и слышим первый призыв, ...
Беседа «7 чудес Кубани» посвященная 80-летию образования Краснодарского края
В 2017 году исполняется 80 лет со дня образования Краснодарского края. В материале представлена информация не только об образовании края, но и о чудесных явлениях, которые присутствуют на Кубани....