Карточки для самостоятельной работы к учебнику "Enjoy English-8" (по всем разделам).
материал по английскому языку (8 класс) по теме

Денисенко Евгения Борисовна

Объем информации в учебнике достаточно большой, и чтобы учащиеся четко представляли, что им нужно знать, необходимо выборочное повторение, но, к сожалению, на уроке на это не всегда есть время. Небольшие карточки-пятиминутки помогали мне и выявлять трудности, и оценивать знания, а ученикам - закреплять пройденный материал и тренировать процессы саморегуляции. 

Скачать:

ВложениеРазмер
Файл kartochki_8.docx53.7 КБ

Предварительный просмотр:

Put the letters in the right order to make words and translate them:

  1. duocly;  2. nysun;  3. cyi;  4. wonys;  5. yrd; 6. oth; 7. mytors;  8.  oloc; 9. idumh; 10. diwny;  11. ewt; 12.  mraw; 13. niary; 14. aheetwr; 15. Rsusai.

Put the letters in the right order to make words and translate them:

  1. duocly;  2. nysun;  3. cyi;  4. wonys;  5. yrd; 6. oth; 7. mytors;  8.  oloc; 9. idumh; 10. diwny;  11. ewt; 12.  mraw; 13. niary; 14. aheetwr; 15. Rsusai.

Put the letters in the right order to make words and translate them:

  1. duocly;  2. nysun;  3. cyi;  4. wonys;  5. yrd; 6. oth; 7. mytors;  8.  oloc; 9. idumh; 10. diwny;  11. ewt; 12.  mraw; 13. niary; 14. aheetwr; 15. Rsusai.

Put the letters in the right order to make words and translate them:

1. duocly;  2. nysun;  3. cyi;  4. wonys;  5. yrd; 6. oth; 7. mytors;  8.  oloc; 9. idumh; 10. diwny;  11. ewt; 12.  mraw; 13. niary; 14. aheetwr; 15. Rsusai.

Put the letters in the right order to make words and translate them:

1. duocly;  2. nysun;  3. cyi;  4. wonys;  5. yrd; 6. oth; 7. mytors;  8.  oloc; 9. idumh; 10. diwny;  11. ewt; 12.  mraw; 13. niary; 14. aheetwr; 15. Rsusai.

Put the letters in the right order to make words and translate them:

1. duocly;  2. nysun;  3. cyi;  4. wonys;  5. yrd; 6. oth; 7. mytors;  8.  oloc; 9. idumh; 10. diwny;  11. ewt; 12.  mraw; 13. niary; 14. aheetwr; 15. Rsusai.

Put the letters in the right order to make words and translate them:

1. duocly;  2. nysun;  3. cyi;  4. wonys;  5. yrd; 6. oth; 7. mytors;  8.  oloc; 9. idumh; 10. diwny;  11. ewt; 12.  mraw; 13. niary; 14. aheetwr; 15. Rsusai.

Put the letters in the right order to make words and translate them:

1. duocly;  2. nysun;  3. cyi;  4. wonys;  5. yrd; 6. oth; 7. mytors;  8.  oloc; 9. idumh; 10. diwny;  11. ewt; 12.  mraw; 13. niary; 14. aheetwr; 15. Rsusai.

Put the words in the correct order, translate the sentences:

  1. is / it / summer/ .                         5.  weather/ like / Tokyo / is / the / in / what / ?
  2. awful / it / is /.                                6. is /  below / it / zero / 1°C / .
  3. the/ lovely/ is / weather/ .                7. like / the / in / weather / what / was / Washington / ?
  4. it / wonderful / is / a / day/.         8. was / it / dry / hot / and / .

Put the words in the correct order, translate the sentences:

  1. is / it / summer/ .                         5.  weather/ like / Tokyo / is / the / in / what / ?
  2. awful / it / is /.                                6. is /  below / it / zero / 1°C / .
  3. the/ lovely/ is / weather/ .                7. like / the / in / weather / what / was / Washington / ?
  4. it / wonderful / is / a / day/.         8. was / it / dry / hot / and / .

Put the words in the correct order, translate the sentences:

  1. is / it / summer/ .                         5.  weather/ like / Tokyo / is / the / in / what / ?
  2. awful / it / is /.                                6. is /  below / it / zero / 1°C / .
  3. the/ lovely/ is / weather/ .                7. like / the / in / weather / what / was / Washington / ?
  4. it / wonderful / is / a / day/.         8. was / it / dry / hot / and / .

Put the words in the correct order, translate the sentences:

  1. is / it / summer/ .                         5.  weather/ like / Tokyo / is / the / in / what / ?
  2. awful / it / is /.                                6. is /  below / it / zero / 1°C / .
  3. the/ lovely/ is / weather/ .                7. like / the / in / weather / what / was / Washington / ?
  4. it / wonderful / is / a / day/.         8. was / it / dry / hot / and / .

Put the words in the correct order, translate the sentences:

  1. is / it / summer/ .                         5.  weather/ like / Tokyo / is / the / in / what / ?
  2. awful / it / is /.                                6. is /  below / it / zero / 1°C / .
  3. the/ lovely/ is / weather/ .                7. like / the / in / weather / what / was / Washington / ?
  4. it / wonderful / is / a / day/.         8. was / it / dry / hot / and / .

Put the words in the correct order, translate the sentences:

  1. is / it / summer/ .                         5.  weather / like / Tokyo / is / the / in / what / ?
  2. awful / it / is /.                                6. is /  below / it / zero / 1°C / .
  3. the/ lovely/ is / weather/ .                7. like / the / in / weather / what / was / Washington / ?
  4. it / wonderful / is / a / day/.         8. was / it / dry / hot / and / .

Put the letters in the words and make phrases:

  1. Nast_                                                raincoats
  2. Fro_ty                                                cold
  3. To sh_ne                                        weather
  4. To ra_n                        ?                        day
  5. To g_t                                                heavily
  6. To w_ar                                                brightly
  7. To ha_e                                                wind
  8. Chang_able                                         umbrellas

Put the letters in the words and make phrases:

  1. Nast_                                                raincoats
  2. Fro_ty                                                cold
  3. To sh_ne                                        weather
  4. To ra_n                        ?                        day
  5. To g_t                                                heavily
  6. To w_ar                                                brightly
  7. To ha_e                                                wind
  8. Chang_able                                         umbrellas

Put the letters in the words and make phrases:

  1. Nast_                                                raincoats
  2. Fro_ty                                                cold
  3. To sh_ne                                        weather
  4. To ra_n                        ?                        day
  5. To g_t                                                heavily
  6. To w_ar                                                brightly
  7. To ha_e                                                wind
  8. Chang_able                                         umbrellas

Put the letters in the words and make phrases:

  1. Nast_                                                raincoats
  2. Fro_ty                                                cold
  3. To sh_ne                                        weather
  4. To ra_n                        ?                        day
  5. To g_t                                                heavily
  6. To w_ar                                                brightly
  7. To ha_e                                                wind
  8. Chang_able                                         umbrellas

Put in the letters and find the right translation:

 the galax_, planet, the Moon, ocean, star, space travel, telescope, the Solar S_stem, the Milk_ Wa_, satellite, the Sun, the pole, atmosphere, ton, intergalactic, spaceship, astronaut, the universe, distance, the Earth.

Вселенная, планета, галактика, космическое путешествие, спутник, дистанция, полюс, космонавт, Солнце, Земля, Луна, атмосфера, Млечный путь, звезда, океан, космический корабль, тонна, межгалактический, телескоп, Солнечная система.

Put in the letters and find the right translation:

 the galax_, planet, the Moon, ocean, star, space travel, telescope, the Solar S_stem, the Milk_ Wa_, satellite, the Sun, the pole, atmosphere, ton, intergalactic, spaceship, astronaut, the universe, distance, the Earth.

Вселенная, планета, галактика, космическое путешествие, спутник, дистанция, полюс, космонавт, Солнце, Земля, Луна, атмосфера, Млечный путь, звезда, океан, космический корабль, тонна, межгалактический, телескоп, Солнечная система.

Put in the letters and find the right translation:

 the galax_, planet, the Moon, ocean, star, space travel, telescope, the Solar S_stem, the Milk_ Wa_, satellite, the Sun, the pole, atmosphere, ton, intergalactic, spaceship, astronaut, the universe, distance, the Earth.

Вселенная, планета, галактика, космическое путешествие, спутник, дистанция, полюс, космонавт, Солнце, Земля, Луна, атмосфера, Млечный путь, звезда, океан, космический корабль, тонна, межгалактический, телескоп, Солнечная система.

Put in the letters and find the right translation:

 the galax_, planet, the Moon, ocean, star, space travel, telescope, the Solar S_stem, the Milk_ Wa_, satellite, the Sun, the pole, atmosphere, ton, intergalactic, spaceship, astronaut, the universe, distance, the Earth.

Вселенная, планета, галактика, космическое путешествие, спутник, дистанция, полюс, космонавт, Солнце, Земля, Луна, атмосфера, Млечный путь, звезда, океан, космический корабль, тонна, межгалактический, телескоп, Солнечная система.

Put in the letters and find the right translation:

 the galax_, planet, the Moon, ocean, star, space travel, telescope, the Solar S_stem, the Milk_ Wa_, satellite, the Sun, the pole, atmosphere, ton, intergalactic, spaceship, astronaut, the universe, distance, the Earth.

Вселенная, планета, галактика, космическое путешествие, спутник, дистанция, полюс, космонавт, Солнце, Земля, Луна, атмосфера, Млечный путь, звезда, океан, космический корабль, тонна, межгалактический, телескоп, Солнечная система.

___Earth, ___Galaxy, ___Milky Way, ___sky, ___country, ___sea, in ___space, in ___spaces,

___Moon, ___universe, ___star, ___planet, ___spaceship, ___spacesuit.

___Earth, ___Galaxy, ___Milky Way, ___sky, ___country, ___sea, in ___space, in ___spaces,

___Moon, ___universe, ___star, ___planet, ___spaceship, ___spacesuit.

___Earth, ___Galaxy, ___Milky Way, ___sky, ___country, ___sea, in ___space, in ___spaces,

___Moon, ___universe, ___star, ___planet, ___spaceship, ___spacesuit.

___Earth, ___Galaxy, ___Milky Way, ___sky, ___country, ___sea, in ___space, in ___spaces,

___Moon, ___universe, ___star, ___planet, ___spaceship, ___spacesuit.

___Earth, ___Galaxy, ___Milky Way, ___sky, ___country, ___sea, in ___space, in ___spaces,

___Moon, ___universe, ___star, ___planet, ___spaceship, ___spacesuit.

___Earth, ___Galaxy, ___Milky Way, ___sky, ___country, ___sea, in ___space, in ___spaces,

___Moon, ___universe, ___star, ___planet, ___spaceship, ___spacesuit.

___Earth, ___Galaxy, ___Milky Way, ___sky, ___country, ___sea, in ___space, in ___spaces,

___Moon, ___universe, ___star, ___planet, ___spaceship, ___spacesuit.

___Earth, ___Galaxy, ___Milky Way, ___sky, ___country, ___sea, in ___space, in ___spaces,

___Moon, ___universe, ___star, ___planet, ___spaceship, ___spacesuit.

___Earth, ___Galaxy, ___Milky Way, ___sky, ___country, ___sea, in ___space, in ___spaces,

___Moon, ___universe, ___star, ___planet, ___spaceship, ___spacesuit.

___Earth, ___Galaxy, ___Milky Way, ___sky, ___country, ___sea, in ___space, in ___spaces,

___Moon, ___universe, ___star, ___planet, ___spaceship, ___spacesuit.

___Earth, ___Galaxy, ___Milky Way, ___sky, ___country, ___sea, in ___space, in ___spaces,

___Moon, ___universe, ___star, ___planet, ___spaceship, ___spacesuit.

___Earth, ___Galaxy, ___Milky Way, ___sky, ___country, ___sea, in ___space, in ___spaces,

___Moon, ___universe, ___star, ___planet, ___spaceship, ___spacesuit.

___Earth, ___Galaxy, ___Milky Way, ___sky, ___country, ___sea, in ___space, in ___spaces,

___Moon, ___universe, ___star, ___planet, ___spaceship, ___spacesuit.

___Earth, ___Galaxy, ___Milky Way, ___sky, ___country, ___sea, in ___space, in ___spaces,

___Moon, ___universe, ___star, ___planet, ___spaceship, ___spacesuit.

Translate:

  1. Мы видим в ночном небе; 2. Такое собрание называется галактикой; 3. Галактика похожа на огромный диск; 4. Люди могут видеть; 5. Изучат нашу солнечную систему; 6. Они будут путешествовать; 7. Люди останутся там и начнут новую жизнь.

Translate:

  1. Мы видим в ночном небе; 2. Такое собрание называется галактикой; 3. Галактика похожа на огромный диск; 4. Люди могут видеть; 5. Изучат нашу солнечную систему; 6. Они будут путешествовать; 7. Люди останутся там и начнут новую жизнь.

Translate:

  1. Мы видим в ночном небе; 2. Такое собрание называется галактикой; 3. Галактика похожа на огромный диск; 4. Люди могут видеть; 5. Изучат нашу солнечную систему; 6. Они будут путешествовать; 7. Люди останутся там и начнут новую жизнь.

Translate:

  1. Мы видим в ночном небе; 2. Такое собрание называется галактикой; 3. Галактика похожа на огромный диск; 4. Люди могут видеть; 5. Изучат нашу солнечную систему; 6. Они будут путешествовать; 7. Люди останутся там и начнут новую жизнь.

Translate:

  1. Мы видим в ночном небе; 2. Такое собрание называется галактикой; 3. Галактика похожа на огромный диск; 4. Люди могут видеть; 5. Изучат нашу солнечную систему; 6. Они будут путешествовать; 7. Люди останутся там и начнут новую жизнь.

Translate:

  1. Мы видим в ночном небе; 2. Такое собрание называется галактикой; 3. Галактика похожа на огромный диск; 4. Люди могут видеть; 5. Изучат нашу солнечную систему; 6. Они будут путешествовать; 7. Люди останутся там и начнут новую жизнь.

Translate:

  1. Мы видим в ночном небе; 2. Такое собрание называется галактикой; 3. Галактика похожа на огромный диск; 4. Люди могут видеть; 5. Изучат нашу солнечную систему; 6. Они будут путешествовать; 7. Люди останутся там и начнут новую жизнь.

Translate:

  1. Мы видим в ночном небе; 2. Такое собрание называется галактикой; 3. Галактика похожа на огромный диск; 4. Люди могут видеть; 5. Изучат нашу солнечную систему; 6. Они будут путешествовать; 7. Люди останутся там и начнут новую жизнь.

I

Kate

The boy

We

You

His parents

was

were

getting up

eating cakes

speaking English

using a computer

playing chess

cleaning the room

at 2 p.m. yesterday

when she rang

when I came in

at 7 a.m. yesterday

an hour ago

the whole evening

I

Kate

The boy

We

You

His parents

was

were

getting up

eating cakes

speaking English

using a computer

playing chess

cleaning the room

at 2 p.m. yesterday

when she rang

when I came in

at 7 a.m. yesterday

an hour ago

the whole evening

I

Kate

The boy

We

You

His parents

was

were

getting up

eating cakes

speaking English

using a computer

playing chess

cleaning the room

at 2 p.m. yesterday

when she rang

when I came in

at 7 a.m. yesterday

an hour ago

the whole evening

I

Kate

The boy

We

You

His parents

was

were

getting up

eating cakes

speaking English

using a computer

playing chess

cleaning the room

at 2 p.m. yesterday

when she rang

when I came in

at 7 a.m. yesterday

an hour ago

the whole evening

I

Kate

The boy

We

You

His parents

was

were

getting up

eating cakes

speaking English

using a computer

playing chess

cleaning the room

at 2 p.m. yesterday

when she rang

when I came in

at 7 a.m. yesterday

an hour ago

the whole evening

I

Kate

The boy

We

You

His parents

was

were

getting up

eating cakes

speaking English

using a computer

playing chess

cleaning the room

at 2 p.m. yesterday

when she rang

when I came in

at 7 a.m. yesterday

an hour ago

the whole evening

Работать на космической станции; Любить свою работу; скучать внутри космической станции; отложить бумаги; застыл от страха; включил радио; закричал; я в опасности; побледнел.

Работать на космической станции; Любить свою работу; скучать внутри космической станции; отложить бумаги; застыл от страха; включил радио; закричал; я в опасности; побледнел.

Работать на космической станции; Любить свою работу; скучать внутри космической станции; отложить бумаги; застыл от страха; включил радио; закричал; я в опасности; побледнел.

Работать на космической станции; Любить свою работу; скучать внутри космической станции; отложить бумаги; застыл от страха; включил радио; закричал; я в опасности; побледнел.

Работать на космической станции; Любить свою работу; скучать внутри космической станции; отложить бумаги; застыл от страха; включил радио; закричал; я в опасности; побледнел.

Работать на космической станции; Любить свою работу; скучать внутри космической станции; отложить бумаги; застыл от страха; включил радио; закричал; я в опасности; побледнел.

Работать на космической станции; Любить свою работу; скучать внутри космической станции; отложить бумаги; застыл от страха; включил радио; закричал; я в опасности; побледнел.

Работать на космической станции; Любить свою работу; скучать внутри космической станции; отложить бумаги; застыл от страха; включил радио; закричал; я в опасности; побледнел.

Работать на космической станции; Любить свою работу; скучать внутри космической станции; отложить бумаги; застыл от страха; включил радио; закричал; я в опасности; побледнел.

Работать на космической станции; Любить свою работу; скучать внутри космической станции; отложить бумаги; застыл от страха; включил радио; закричал; я в опасности; побледнел.

Работать на космической станции; Любить свою работу; скучать внутри космической станции; отложить бумаги; застыл от страха; включил радио; закричал; я в опасности; побледнел.

Работать на космической станции; Любить свою работу; скучать внутри космической станции; отложить бумаги; застыл от страха; включил радио; закричал; я в опасности; побледнел.

Работать на космической станции; Любить свою работу; скучать внутри космической станции; отложить бумаги; застыл от страха; включил радио; закричал; я в опасности; побледнел.

E__plore, explora__ion, rese__rch, resear__her, la__nch, pro__lem, pos__ibilities, s__ientific, sol__e, ke__, pro__ect, medi__al, spa__e.

E__plore, explora__ion, rese__rch, resear__her, la__nch, pro__lem, pos__ibilities, s__ientific, sol__e, ke__, pro__ect, medi__al, spa__e.

E__plore, explora__ion, rese__rch, resear__her, la__nch, pro__lem, pos__ibilities, s__ientific, sol__e, ke__, pro__ect, medi__al, spa__e.

E__plore, explora__ion, rese__rch, resear__her, la__nch, pro__lem, pos__ibilities, s__ientific, sol__e, ke__, pro__ect, medi__al, spa__e.

E__plore, explora__ion, rese__rch, resear__her, la__nch, pro__lem, pos__ibilities, s__ientific, sol__e, ke__, pro__ect, medi__al, spa__e.

E__plore, explora__ion, rese__rch, resear__her, la__nch, pro__lem, pos__ibilities, s__ientific, sol__e, ke__, pro__ect, medi__al, spa__e.

E__plore, explora__ion, rese__rch, resear__her, la__nch, pro__lem, pos__ibilities, s__ientific, sol__e, ke__, pro__ect, medi__al, spa__e.

E__plore, explora__ion, rese__rch, resear__her, la__nch, pro__lem, pos__ibilities, s__ientific, sol__e, ke__, pro__ect, medi__al, spa__e.

E__plore, explora__ion, rese__rch, resear__her, la__nch, pro__lem, pos__ibilities, s__ientific, sol__e, ke__, pro__ect, medi__al, spa__e.

E__plore, explora__ion, rese__rch, resear__her, la__nch, pro__lem, pos__ibilities, s__ientific, sol__e, ke__, pro__ect, medi__al, spa__e.

E__plore, explora__ion, rese__rch, resear__her, la__nch, pro__lem, pos__ibilities, s__ientific, sol__e, ke__, pro__ect, medi__al, spa__e.

  1. We have known each other for a long time.

She has been playing tennis for six years.

I have been dreaming of going to Australia since I was a child.

Rachel has been in the country since Monday.

  1. Verbs that are not normally used in the continuous: believe, etc.
  2. It (to rain) since 11 o’clock.

I (not to watch) TV since Monday.

You (to need) to take medicine for 3 months.

He (not to realize) his trouble since the beginning.

  1. Я не слушаю музыку давно.

Я не ссорился с сестрой с понедельника.

Я послушал твой диск, он неплохой.

Я поссорился с сестрой, она была неправа.

  1. We have known each other for a long time.

She has been playing tennis for six years.

I have been dreaming of going to Australia since I was a child.

Rachel has been in the country since Monday.

  1. Verbs that are not normally used in the continuous: believe, etc.
  2. It (to rain) since 11 o’clock.

I (not to watch) TV since Monday.

You (to need) to take medicine for 3 months.

He (not to realize) his trouble since the beginning.

  1. Я не слушаю музыку давно.

Я не ссорился с сестрой с понедельника.

Я послушал твой диск, он неплохой.

Я поссорился с сестрой, она была неправа.

  1. We have known each other for a long time.

She has been playing tennis for six years.

I have been dreaming of going to Australia since I was a child.

Rachel has been in the country since Monday.

  1. Verbs that are not normally used in the continuous: believe, etc.
  2. It (to rain) since 11 o’clock.

I (not to watch) TV since Monday.

You (to need) to take medicine for 3 months.

He (not to realize) his trouble since the beginning.

  1. Я не слушаю музыку давно.

Я не ссорился с сестрой с понедельника.

Я послушал твой диск, он неплохой.

Я поссорился с сестрой, она была неправа.

Find the translation:

1.Люди начали мечтать о космосе; 2. Галилео создал первый телескоп; 3. знаменитая повесть Жюля Верна; 4. Это произошло в ноябре 1957; 5. Он облетел вокруг Земли; 6. Россия лидирует; 7. как красива наша планета.

Find the translation:

1.Люди начали мечтать о космосе; 2. Галилео создал первый телескоп; 3. знаменитая повесть Жюля Верна; 4. Это произошло в ноябре 1957; 5. Он облетел вокруг Земли; 6. Россия лидирует; 7. как красива наша планета.

Find the translation:

1.Люди начали мечтать о космосе; 2. Галилео создал первый телескоп; 3. знаменитая повесть Жюля Верна; 4. Это произошло в ноябре 1957; 5. Он облетел вокруг Земли; 6. Россия лидирует; 7. как красива наша планета.

Find the translation:

1.Люди начали мечтать о космосе; 2. Галилео создал первый телескоп; 3. знаменитая повесть Жюля Верна; 4. Это произошло в ноябре 1957; 5. Он облетел вокруг Земли; 6. Россия лидирует; 7. как красива наша планета.

Find the translation:

1.Люди начали мечтать о космосе; 2. Галилео создал первый телескоп; 3. знаменитая повесть Жюля Верна; 4. Это произошло в ноябре 1957; 5. Он облетел вокруг Земли; 6. Россия лидирует; 7. как красива наша планета.

Find the translation:

1.Люди начали мечтать о космосе; 2. Галилео создал первый телескоп; 3. знаменитая повесть Жюля Верна; 4. Это произошло в ноябре 1957; 5. Он облетел вокруг Земли; 6. Россия лидирует; 7. как красива наша планета.

Find the translation:

1.Люди начали мечтать о космосе; 2. Галилео создал первый телескоп; 3. знаменитая повесть Жюля Верна; 4. Это произошло в ноябре 1957; 5. Он облетел вокруг Земли; 6. Россия лидирует; 7. как красива наша планета.

Find the translation:

1.Люди начали мечтать о космосе; 2. Галилео создал первый телескоп; 3. знаменитая повесть Жюля Верна; 4. Это произошло в ноябре 1957; 5. Он облетел вокруг Земли; 6. Россия лидирует; 7. как красива наша планета.

Put the letters in the right order and translate:

  1. Tereqhuaak; 2. Ogtdurh; 3. Lodof; 4. Nacolov; 5. Anirurhce; 6. Detornao; 7. Osdagneru;

 8.  isdasret; 9. Mgeaad; 10. Kehas; 11. Rhut.

Put the letters in the right order and translate:

  1. Tereqhuaak; 2. Ogtdurh; 3. Lodof; 4. Nacolov; 5. Anirurhce; 6. Detornao; 7. Osdagneru;

 8.  isdasret; 9. Mgeaad; 10. Kehas; 11. Rhut.

Put the letters in the right order and translate:

  1. Tereqhuaak; 2. Ogtdurh; 3. Lodof; 4. Nacolov; 5. Anirurhce; 6. Detornao; 7. Osdagneru;

 8.  isdasret; 9. Mgeaad; 10. Kehas; 11. Rhut.

Put the letters in the right order and translate:

  1. Tereqhuaak; 2. Ogtdurh; 3. Lodof; 4. Nacolov; 5. Anirurhce; 6. Detornao; 7. Osdagneru;

 8.  isdasret; 9. Mgeaad; 10. Kehas; 11. Rhut.

Put the letters in the right order and translate:

  1. Tereqhuaak; 2. Ogtdurh; 3. Lodof; 4. Nacolov; 5. Anirurhce; 6. Detornao; 7. Osdagneru;

 8.  isdasret; 9. Mgeaad; 10. Kehas; 11. Rhut.

Put the letters in the right order and translate:

  1. Tereqhuaak; 2. Ogtdurh; 3. Lodof; 4. Nacolov; 5. Anirurhce; 6. Detornao; 7. Osdagneru;

 8.  isdasret; 9. Mgeaad; 10. Kehas; 11. Rhut.

Put the letters in the right order and translate:

  1. Tereqhuaak; 2. Ogtdurh; 3. Lodof; 4. Nacolov; 5. Anirurhce; 6. Detornao; 7. Osdagneru;

 8.  isdasret; 9. Mgeaad; 10. Kehas; 11. Rhut.

Put the letters in the right order and translate:

  1. Tereqhuaak; 2. Ogtdurh; 3. Lodof; 4. Nacolov; 5. Anirurhce; 6. Detornao; 7. Osdagneru;

 8.  isdasret; 9. Mgeaad; 10. Kehas; 11. Rhut.

Put the verbs into the correct form:

  1. She __________(play not) computer games at 5 o’clock yesterday. 2. Last spring the flood______________ (destroy) half of the town. 3. We _____________(walk) in the park when it _____________(start) raining. 4. What ___Linda ___ (do) when I (come) in? 5. Where ___they________ (work) at 5 p.m. yesterday?

Put the verbs into the correct form:

  1. She __________(play not) computer games at 5 o’clock yesterday. 2. Last spring the flood______________ (destroy) half of the town. 3. We _____________(walk) in the park when it _____________(start) raining. 4. What ___Linda ___ (do) when I (come) in? 5. Where ___they________ (work) at 5 p.m. yesterday?

Put the verbs into the correct form:

  1. She __________(play not) computer games at 5 o’clock yesterday. 2. Last spring the flood______________ (destroy) half of the town. 3. We _____________(walk) in the park when it _____________(start) raining. 4. What ___Linda ___ (do) when I (come) in? 5. Where ___they________ (work) at 5 p.m. yesterday?

Put the verbs into the correct form:

  1. She __________(play not) computer games at 5 o’clock yesterday. 2. Last spring the flood______________ (destroy) half of the town. 3. We _____________(walk) in the park when it _____________(start) raining. 4. What ___Linda ___ (do) when I (come) in? 5. Where ___they________ (work) at 5 p.m. yesterday?

Put the verbs into the correct form:

  1. She __________(play not) computer games at 5 o’clock yesterday. 2. Last spring the flood______________ (destroy) half of the town. 3. We _____________(walk) in the park when it _____________(start) raining. 4. What ___Linda ___ (do) when I (come) in? 5. Where ___they________ (work) at 5 p.m. yesterday?

Put the verbs into the correct form:

  1. She __________(play not) computer games at 5 o’clock yesterday. 2. Last spring the flood______________ (destroy) half of the town. 3. We _____________(walk) in the park when it _____________(start) raining. 4. What ___Linda ___ (do) when I (come) in? 5. Where ___they________ (work) at 5 p.m. yesterday?

Translate:

1.Никто не может предсказать; 2. Торнадо разрушает дома; 3. Они так опасны; 4. Люди увидели деньги, падающие с неба; 5. В большинстве в США; 6. Торнадо бывают весной; 7. К счастью, торнадо можно предсказать.

Translate:

1.Никто не может предсказать; 2. Торнадо разрушает дома; 3. Они так опасны; 4. Люди увидели деньги, падающие с неба; 5. В большинстве в США; 6. Торнадо бывают весной; 7. К счастью, торнадо можно предсказать.

Translate:

1.Никто не может предсказать; 2. Торнадо разрушает дома; 3. Они так опасны; 4. Люди увидели деньги, падающие с неба; 5. В большинстве в США; 6. Торнадо бывают весной; 7. К счастью, торнадо можно предсказать.

Translate:

1.Никто не может предсказать; 2. Торнадо разрушает дома; 3. Они так опасны; 4. Люди увидели деньги, падающие с неба; 5. В большинстве в США; 6. Торнадо бывают весной; 7. К счастью, торнадо можно предсказать.

Translate:

1.Никто не может предсказать; 2. Торнадо разрушает дома; 3. Они так опасны; 4. Люди увидели деньги, падающие с неба; 5. В большинстве в США; 6. Торнадо бывают весной; 7. К счастью, торнадо можно предсказать.

Translate:

1.Никто не может предсказать; 2. Торнадо разрушает дома; 3. Они так опасны; 4. Люди увидели деньги, падающие с неба; 5. В большинстве в США; 6. Торнадо бывают весной; 7. К счастью, торнадо можно предсказать.

Translate:

1.Никто не может предсказать; 2. Торнадо разрушает дома; 3. Они так опасны; 4. Люди увидели деньги, падающие с неба; 5. В большинстве в США; 6. Торнадо бывают весной; 7. К счастью, торнадо можно предсказать.

Translate:

1.Никто не может предсказать; 2. Торнадо разрушает дома; 3. Они так опасны; 4. Люди увидели деньги, падающие с неба; 5. В большинстве в США; 6. Торнадо бывают весной; 7. К счастью, торнадо можно предсказать.

Put the verbs in the past perfect:

  1. She (go) home by 4 p.m. yesterday. 2. The boy (change)his T-shirt by that time. 3. Whe they came, the party ___already___ (begin). 4. ___you ___ (receive) the fax message before you left the office? 5. What ____ Martin ___ (buy) before he took the bus?

Put the verbs in the past perfect:

  1. She (go) home by 4 p.m. yesterday. 2. The boy (change)his T-shirt by that time. 3. Whe they came, the party ___already___ (begin). 4. ___you ___ (receive) the fax message before you left the office? 5. What ____ Martin ___ (buy) before he took the bus?

Put the verbs in the past perfect:

  1. She (go) home by 4 p.m. yesterday. 2. The boy (change)his T-shirt by that time. 3. Whe they came, the party ___already___ (begin). 4. ___you ___ (receive) the fax message before you left the office? 5. What ____ Martin ___ (buy) before he took the bus?

Put the verbs in the past perfect:

  1. She (go) home by 4 p.m. yesterday. 2. The boy (change)his T-shirt by that time. 3. Whe they came, the party ___already___ (begin). 4. ___you ___ (receive) the fax message before you left the office? 5. What ____ Martin ___ (buy) before he took the bus?

Put the verbs in the past perfect:

  1. She (go) home by 4 p.m. yesterday. 2. The boy (change)his T-shirt by that time. 3. Whe they came, the party ___already___ (begin). 4. ___you ___ (receive) the fax message before you left the office? 5. What ____ Martin ___ (buy) before he took the bus?

Put the verbs in the past perfect:

  1. She (go) home by 4 p.m. yesterday. 2. The boy (change)his T-shirt by that time. 3. Whe they came, the party ___already___ (begin). 4. ___you ___ (receive) the fax message before you left the office? 5. What ____ Martin ___ (buy) before he took the bus?

Put the verbs in the past perfect:

  1. She (go) home by 4 p.m. yesterday. 2. The boy (change)his T-shirt by that time. 3. Whe they came, the party ___already___ (begin). 4. ___you ___ (receive) the fax message before you left the office? 5. What ____ Martin ___ (buy) before he took the bus?

Put the verbs in the past perfect:

  1. She (go) home by 4 p.m. yesterday. 2. The boy (change)his T-shirt by that time. 3. Whe they came, the party ___already___ (begin). 4. ___you ___ (receive) the fax message before you left the office? 5. What ____ Martin ___ (buy) before he took the bus?

Translate:

  1. Никто не жил на острове; 2. Все знают; 3. Они кричали и подпрыгивали; 4. Их было шестеро; 5. Они пошли на рыбалку; 6. Море унесло их; 7. Они организовали свой быт хорошо; 8. Они были рады спасению.

Translate:

  1. Никто не жил на острове; 2. Все знают; 3. Они кричали и подпрыгивали; 4. Их было шестеро; 5. Они пошли на рыбалку; 6. Море унесло их; 7. Они организовали свой быт хорошо; 8. Они были рады спасению.

Translate:

  1. Никто не жил на острове; 2. Все знают; 3. Они кричали и подпрыгивали; 4. Их было шестеро; 5. Они пошли на рыбалку; 6. Море унесло их; 7. Они организовали свой быт хорошо; 8. Они были рады спасению.

Translate:

  1. Никто не жил на острове; 2. Все знают; 3. Они кричали и подпрыгивали; 4. Их было шестеро; 5. Они пошли на рыбалку; 6. Море унесло их; 7. Они организовали свой быт хорошо; 8. Они были рады спасению.

Translate:

  1. Никто не жил на острове; 2. Все знают; 3. Они кричали и подпрыгивали; 4. Их было шестеро; 5. Они пошли на рыбалку; 6. Море унесло их; 7. Они организовали свой быт хорошо; 8. Они были рады спасению.

Translate:

  1. Никто не жил на острове; 2. Все знают; 3. Они кричали и подпрыгивали; 4. Их было шестеро; 5. Они пошли на рыбалку; 6. Море унесло их; 7. Они организовали свой быт хорошо; 8. Они были рады спасению.

Make word combinations:

The highest

The lowest

The deepest

The hottest

The coldest

The largest

  The longest

river

point

lake

place

place

country

point

Mount Everest

Lake Baikal

Challenger Deep

The Sahara Desert

Russia

The Nile

Vostok Base

Make word combinations:

The highest

The lowest

The deepest

The hottest

The coldest

The largest

  The longest

river

point

lake

place

place

country

point

Mount Everest

Lake Baikal

Challenger Deep

The Sahara Desert

Russia

The Nile

Vostok Base

 Make word combinations:

The highest

The lowest

The deepest

The hottest

The coldest

The largest

  The longest

river

point

lake

place

place

country

point

Mount Everest

Lake Baikal

Challenger Deep

The Sahara Desert

Russia

The Nile

Vostok Base

Make word combinations:

The highest

The lowest

The deepest

The hottest

The coldest

The largest

  The longest

river

point

lake

place

place

country

point

Mount Everest

Lake Baikal

Challenger Deep

The Sahara Desert

Russia

The Nile

Vostok Base

Make word combinations:

The highest

The lowest

The deepest

The hottest

The coldest

The largest

  The longest

river

point

lake

place

place

country

point

Mount Everest

Lake Baikal

Challenger Deep

The Sahara Desert

Russia

The Nile

Vostok Base

Write what tense is used ( Past Simple, Past Continuous, Past Perfect):

  1. He was tired. 2. It was raining when he got up yesterday morning. 3. I saw that Nancy was writing a letter. 4. Tim had already done his work when his mother phoned him. 5. The girl had done her homework before she went to the park.

Write what tense is used ( Past Simple, Past Continuous, Past Perfect):

  1. He was tired. 2. It was raining when he got up yesterday morning. 3. I saw that Nancy was writing a letter. 4. Tim had already done his work when his mother phoned him. 5. The girl had done her homework before she went to the park.

Write what tense is used ( Past Simple, Past Continuous, Past Perfect):

  1. He was tired. 2. It was raining when he got up yesterday morning. 3. I saw that Nancy was writing a letter. 4. Tim had already done his work when his mother phoned him. 5. The girl had done her homework before she went to the park.

Write what tense is used ( Past Simple, Past Continuous, Past Perfect):

  1. He was tired. 2. It was raining when he got up yesterday morning. 3. I saw that Nancy was writing a letter. 4. Tim had already done his work when his mother phoned him. 5. The girl had done her homework before she went to the park.

Write what tense is used ( Past Simple, Past Continuous, Past Perfect):

  1. He was tired. 2. It was raining when he got up yesterday morning. 3. I saw that Nancy was writing a letter. 4. Tim had already done his work when his mother phoned him. 5. The girl had done her homework before she went to the park.

Write what tense is used ( Past Simple, Past Continuous, Past Perfect):

  1. He was tired. 2. It was raining when he got up yesterday morning. 3. I saw that Nancy was writing a letter. 4. Tim had already done his work when his mother phoned him. 5. The girl had done her homework before she went to the park.

Write what tense is used ( Past Simple, Past Continuous, Past Perfect):

  1. He was tired. 2. It was raining when he got up yesterday morning. 3. I saw that Nancy was writing a letter. 4. Tim had already done his work when his mother phoned him. 5. The girl had done her homework before she went to the park.

Write what tense is used ( Past Simple, Past Continuous, Past Perfect):

  1. He was tired. 2. It was raining when he got up yesterday morning. 3. I saw that Nancy was writing a letter. 4. Tim had already done his work when his mother phoned him. 5. The girl had done her homework before she went to the park.

Put in the missing letters and translate:

1.___uman                          4. am___ze                        7. attract___ion

2.  hu___anit___                  5. a____ract                8. attra___tive

3.  human b___ing                 6. ama___ingl___         9.si____t.

Put in the missing letters and translate:

1.___uman                          4. am___ze                        7. attract___ion

2.  hu___anit___                  5. a____ract                8. attra___tive

3.  human b___ing                 6. ama___ingl___         9.si____t.

Put in the missing letters and translate:

1.___uman                          4. am___ze                        7. attract___ion

2.  hu___anit___                  5. a____ract                8. attra___tive

3.  human b___ing                 6. ama___ingl___         9.si____t.

Put in the missing letters and translate:

1.___uman                          4. am___ze                        7. attract___ion

2.  hu___anit___                  5. a____ract                8. attra___tive

3.  human b___ing                 6. ama___ingl___         9.si____t.

Put in the missing letters and translate:

1.___uman                          4. am___ze                        7. attract___ion

2.  hu___anit___                  5. a____ract                8. attra___tive

3.  human b___ing                 6. ama___ingl___         9.si____t.

Put in the missing letters and translate:

1.___uman                          4. am___ze                        7. attract___ion

2.  hu___anit___                  5. a____ract                8. attra___tive

3.  human b___ing                 6. ama___ingl___         9.si____t.

Put in the missing letters and translate:

1.___uman                          4. am___ze                        7. attract___ion

2.  hu___anit___                  5. a____ract                8. attra___tive

3.  human b___ing                 6. ama___ingl___         9.si____t.

Put in the missing letters and translate:

1.___uman                          4. am___ze                        7. attract___ion

2.  hu___anit___                  5. a____ract                8. attra___tive

3.  human b___ing                 6. ama___ingl___         9.si____t.

Project   «Homeland nature»

What?(1)+ Where? (1)+Which? (8)= 10 sentences.

  1. I want to tell you about __________.
  2. It is situated in__________.
  3. This area is rich in __________.
  4. It has an amazing set of wildlife and environment.
  5. There are such animals and plants as_______.
  6. It is one of the most unspoiled areas in______.
  7. There are many amazing sights like ________.
  8. The population keeps old traditions and customs.
  9. It attracts many visitors from different countries.
  10.  It is an important part of the local economy.

Baikal; Ural; Buriat holly places; geyser valley (Kamchatka),

Project   «Homeland nature»

What?(1)+ Where? (1)+Which? (8)= 10 sentences.

  1. I want to tell you about __________.
  2. It is situated in__________.
  3. This area is rich in __________.
  4. It has an amazing set of wildlife and environment.
  5. There are such animals and plants as_______.
  6. It is one of the most unspoiled areas in______.
  7. There are many amazing sights like ________.
  8. The population keeps old traditions and customs.
  9. It attracts many visitors from different countries.
  10.  It is an important part of the local economy.

Baikal; Ural; Buriat holly places; geyser valley (Kamchatka),

Project   «Homeland nature»

What?(1)+ Where? (1)+Which? (8)= 10 sentences.

  1. I want to tell you about __________.
  2. It is situated in__________.
  3. This area is rich in __________.
  4. It has an amazing set of wildlife and environment.
  5. There are such animals and plants as_______.
  6. It is one of the most unspoiled areas in______.
  7. There are many amazing sights like ________.
  8. The population keeps old traditions and customs.
  9. It attracts many visitors from different countries.
  10.  It is an important part of the local economy.

Baikal; Ural; Buriat holly places; geyser valley (Kamchatka),

Project   «Homeland nature»

What?(1)+ Where? (1)+Which? (8)= 10 sentences.

  1. I want to tell you about __________.
  2. It is situated in__________.
  3. This area is rich in __________.
  4. It has an amazing set of wildlife and environment.
  5. There are such animals and plants as_______.
  6. It is one of the most unspoiled areas in______.
  7. There are many amazing sights like ________.
  8. The population keeps old traditions and customs.
  9. It attracts many visitors from different countries.
  10.  It is an important part of the local economy.

Baikal; Ural; Buriat holly places; geyser valley (Kamchatka),

Project   «Homeland nature»

What?(1)+ Where? (1)+Which? (8)= 10 sentences.

  1. I want to tell you about __________.
  2. It is situated in__________.
  3. This area is rich in __________.
  4. It has an amazing set of wildlife and environment.
  5. There are such animals and plants as_______.
  6. It is one of the most unspoiled areas in______.
  7. There are many amazing sights like ________.
  8. The population keeps old traditions and customs.
  9. It attracts many visitors from different countries.
  10.  It is an important part of the local economy.

Baikal; Ural; Buriat holly places; geyser valley (Kamchatka),

Project   «Homeland nature»

What?(1)+ Where? (1)+Which? (8)= 10 sentences.

  1. I want to tell you about __________.
  2. It is situated in__________.
  3. This area is rich in __________.
  4. It has an amazing set of wildlife and environment.
  5. There are such animals and plants as_______.
  6. It is one of the most unspoiled areas in______.
  7. There are many amazing sights like ________.
  8. The population keeps old traditions and customs.
  9. It attracts many visitors from different countries.
  10.  It is an important part of the local economy.

Baikal; Ural; Buriat holly places; geyser valley (Kamchatka),

Sunny

Cloudy

Windy

Stormy

Snowy

Cold

hot

Warm

Cool

Humid

Wet

dry

to explore

exploration

research

to launch

a key problem

telescope

Sunny

Cloudy

Windy

Stormy

Snowy

Cold

hot

Warm

Cool

Humid

Wet

dry

to explore

exploration

research

to launch

a key problem

telescope

Sunny

Cloudy

Windy

Stormy

Snowy

Cold

hot

Warm

Cool

Humid

Wet

dry

to explore

exploration

research

to launch

a key problem

telescope

the solar system

the Galaxy

the Universe

the Milky Way

planet

satellite

distance

the Sun

the Earth

the Moon

the pole

atmosphere

ocean

ton

star

intergalactic

spaceship

astronaut

the solar system

the Galaxy

the Universe

the Milky Way

planet

satellite

distance

the Sun

the Earth

the Moon

the pole

atmosphere

ocean

ton

star

intergalactic

spaceship

astronaut

the solar system

the Galaxy

the Universe

the Milky Way

planet

satellite

distance

the Sun

the Earth

the Moon

the pole

atmosphere

ocean

ton

star

intergalactic

spaceship

astronaut

earthquake

volcano

flood

drought

tornado

hurricane

disaster

damage

to shake

to hurt

to break

to destroy

human

human being

humanity

to amaze

to attract

attention

earthquake

volcano

flood

drought

tornado

hurricane

disaster

damage

to shake

to hurt

to break

to destroy

human

human being

humanity

to amaze

to attract

attention

earthquake

volcano

flood

drought

tornado

hurricane

disaster

damage

to shake

to hurt

to break

to destroy

human

human being

humanity

to amaze

to attract

attention

Sunny

Cloudy

Windy

Stormy

Snowy

Cold

hot

Warm

Cool

Humid

Wet

dry

to explore

exploration

research

to launch

a key problem

telescope

Sunny

Cloudy

Windy

Stormy

Snowy

Cold

hot

Warm

Cool

Humid

Wet

dry

to explore

exploration

research

to launch

a key problem

telescope

Sunny

Cloudy

Windy

Stormy

Snowy

Cold

hot

Warm

Cool

Humid

Wet

dry

to explore

exploration

research

to launch

a key problem

telescope

the solar system

the Galaxy

the Universe

the Milky Way

planet

satellite

distance

the Sun

the Earth

the Moon

the pole

atmosphere

ocean

ton

star

intergalactic

spaceship

astronaut

the solar system

the Galaxy

the Universe

the Milky Way

planet

satellite

distance

the Sun

the Earth

the Moon

the pole

atmosphere

ocean

ton

star

intergalactic

spaceship

astronaut

the solar system

the Galaxy

the Universe

the Milky Way

planet

satellite

distance

the Sun

the Earth

the Moon

the pole

atmosphere

ocean

ton

star

intergalactic

spaceship

astronaut

earthquake

volcano

flood

drought

tornado

hurricane

disaster

damage

to shake

to hurt

to break

to destroy

human

human being

humanity

to amaze

to attract

attention

earthquake

volcano

flood

drought

tornado

hurricane

disaster

damage

to shake

to hurt

to break

to destroy

human

human being

humanity

to amaze

to attract

attention

earthquake

volcano

flood

drought

tornado

hurricane

disaster

damage

to shake

to hurt

to break

to destroy

human

human being

humanity

to amaze

to attract

attention

Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

to damage-

to attract-

nation-

Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

environment-

to communicate-

to research-

Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

to support-

nature-

to explore-

Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

to waste-

to predict-

culture-

Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

ecology-

to hurt-

 to pollute-

Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

to protect-

chemistry-

to award-

Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

to communicate-

nation-

 to support-

Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

environment-

to research-

to attract-

Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

nature-

to explore-

to damage-

Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

to pollute-

culture-

to hurt-

Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

ecology-

to protect-

to waste-

Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

 to predict-

chemistry-

to award-

Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

to waste-

to predict-

culture-

Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

ecology-

to hurt-

 to pollute-

Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

to protect-

chemistry-

to award-

Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

to communicate-

nation-

 to support-

Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

environment-

to research-

to attract-

Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

to waste-

to predict-

culture-

Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

ecology-

to hurt-

 to pollute-

 Образовать другую часть речи от каждого слова при помощи 3 разных способов, записать перевод всех слов и пописать части речи:

to waste-

to predict-

culture-

Translate (Перевести ):

Factories

Lakes

Air

Translate (Перевести ):

Weather

Wildlife

Insect

Translate (Перевести ):

seas

human

railways

Translate (Перевести ):

Island

Fishes

Channel

Translate (Перевести ):

Natural

Land

Water

Translate (Перевести ):

Farms

Mountain

Waste

Translate (Перевести ):

Ocean

Animals

Pollution

Translate (Перевести ):

Insect

Environment

Nature

Translate (Перевести ):

Climate

Railways

Sea

Translate (Перевести ):

Wild

Rivers

Human

  1. This text is about ecological problems.
  2. Now people are killing our planet.
  3. Millions of animals die every year because man has polluted their natural homes.
  4. Air is polluted by power stations, factories and fumes of cars.
  5. Some of our rivers are empty of fish.
  6. Forests are disappearing: people cut the trees down.
  7. There is a lot of litter on the beaches.
  8. Pollution is very dangerous for people, wildlife and the environment.
  9. People pollute themselves with cigarettes, alcohol and junk food.
  10. Scientists have made alarming predictions: environmental problems are getting worse.

  1. This text is about ecological problems.
  2. Now people are killing our planet.
  3. Millions of animals die every year because man has polluted their natural homes.
  4. Air is polluted by power stations, factories and fumes of cars.
  5. Some of our rivers are empty of fish.
  6. Forests are disappearing: people cut the trees down.
  7. There is a lot of litter on the beaches.
  8. Pollution is very dangerous for people, wildlife and the environment.
  9. People pollute themselves with cigarettes, alcohol and junk food.
  10. Scientists have made alarming predictions: environmental problems are getting worse.

  1. This text is about ecological problems.
  2. Now people are killing our planet.
  3. Millions of animals die every year because man has polluted their natural homes.
  4. Air is polluted by power stations, factories and fumes of cars.
  5. Some of our rivers are empty of fish.
  6. Forests are disappearing: people cut the trees down.
  7. There is a lot of litter on the beaches.
  8. Pollution is very dangerous for people, wildlife and the environment.
  9. People pollute themselves with cigarettes, alcohol and junk food.
  10. Scientists have made alarming predictions: environmental problems are getting worse.

  1. This text is about ecological problems.
  2. Now people are killing our planet.
  3. Millions of animals die every year because man has polluted their natural homes.
  4. Air is polluted by power stations, factories and fumes of cars.
  5. Some of our rivers are empty of fish.
  6. Forests are disappearing: people cut the trees down.
  7. There is a lot of litter on the beaches.
  8. Pollution is very dangerous for people, wildlife and the environment.
  9. People pollute themselves with cigarettes, alcohol and junk food.
  10. Scientists have made alarming predictions: environmental problems are getting worse.


По теме: методические разработки, презентации и конспекты

Учебные карточки для самостоятельной работы по роману Ф.М. Достоевского "Преступление и наказание"

Учебные карточки предназначены для самостоятельной работы по роману Ф.М. Достоевского "Преступление и наказание". Учащимся предлагается составить словеный портрет одного из персонажей романа, использу...

Карточки для самостоятельной работы по теме "Обмен веществ"

разработка для контроля учащихся по теме "Обмен веществ"...

Карточки для самостоятельной работы по генетике для 9 класса

Карточки для самостоятельной работы по генетике 1 и 2 вариант. Задания самостоятельной работы помогут проверить знания учащихся о законах Г.Менделя и проверить умения учащихся решать задачи....

Карточки для самостоятельной работы учащихся по темам "Местоимение", "Наречие"

Карточки для самостоятельной работы по темам "Наречие", "Местоимение" на основе текстов вредных советов Г.Остера....

Карточки для самостоятельной работы по теме "Буквы Е-И в безударных окончаниях имен существительных"

Карточки составлены по материалам "Сборника диктантов по русскому языку 5-9 классы" Г.А. Богдановой и "500 правмил и упражнений по русскому языку: 5 класс" Е.А. Нефедовой и О.В. Узоровой...

6 класс, карточки для самостоятельной работы «Белки и жиры»

6 класс,карточки к уроку , карточки для самостоятельной работы    «Белки и жиры»...

карточки для самостоятельной работы

карточки для самостоятельной работы...