Контрольные работы по английскому языку
тест по английскому языку (5 класс) по теме
Уважаемые коллеги! Здесь Вы найдите образцы контрольных работ для 2-11 классов.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
7_klass_kontrolnye.docx | 14.7 КБ |
kontrolnaya_rabot1.docx_9_klass.docx | 57.72 КБ |
kontrolnye_po_angl_5_kl.docx | 17.25 КБ |
Предварительный просмотр:
Итоговая контрольная работа по английскому языку в 7 классе
- Образуйте новые слова:
Enjoy - …, forget - …, create - …, talk - …, use - …, - …, -…, love - …,- …, stop - …, history -…, - …, develop - …, curios - …, meet - …, careful - …, week - …, day - …
- Напишите словами:
156 -…, 345 -…, 2,000 - …, 2,568 - …
1945 - …, 2008 - …
Предварительный просмотр:
Контрольная работа (9 класс).
Вариант 1.
- Передайте следующие предложения в косвенной речи.
- He says, “I am thirsty”.
- The teacher says to the students, “Do all the homework in time”.
- The instructor says, “Do not turn on this road”.
- He asks us,” Do you believe me?”
- She asks, “When will the bank open tomorrow?”
К каждому вопросу даны несколько вариантов ответа. Выберите тот, который считаете правильным. Если Вы затрудняетесь с ответом, просто пропустите вопрос.
1. We celebrate New Year on ..... of December. | |
31st | |
a 31st | |
the 31st | |
| |
2. ..... Earth is millions of kilometres from ..... Sun. | |
--- | |
a | |
the | |
| |
3. She always said that when she grew up she wanted to be ...... | |
doctor | |
a doctor | |
the doctor | |
| |
4. Could you close ....., please? | |
door | |
a door | |
the door | |
| |
5. Is there ..... for me? | |
letter | |
a letter | |
the letter |
Прочитайте информацию для студентов, только что приехавших в летнюю школу. Установите соответствие между заголовками A-F и пронумерованными абзацами текста 1-5. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую букву только один раз. В задании есть один лишний заголовок.
В2
A. Safe solutions are still needed
B. International efforts to stop pollution
C. Science for nature protection
D. Set to protect nature.
E. Air pollution in the chain of global destruction.
F. We are all elements of global ecosystem.
- People have lived on our planet for many years. We may live on different continents and in different countries, but we all depend on our planet, on the sun, on animals and plants around us. We must take care of Earth but not destruct wildlife. Many species of animals and birds are disappearing nowadays. We cut down trees to make furniture, but we forget that people can’t live without trees and plants. Every little creature or thing oh Earth plays its own part and makes our home unique.
- One of the biggest eco problems is pollution. The main reason of pollution is rubbish Most of our rubbish goes to big holes in the ground, called ’dumps’. But dumps are very dangerous for our life, because they are full of rats, which can carry infections away from dumps. Another way to get rid of rubbish is to burn it. But the fires make poisons, which go into the air and pollute it. This is the propel scientists should get interested in. Such researchers are worth spending money on.
- The Royal Society for the prevention of cruelty to animals (the RSPCA) tries to protect animals from bad use. It operates big nation campaigns aimed at lost pets and circus animals. The World Wildlife Fund (The WWF) rescued several species of animals mammals as well as birds. These organizations also helped to create more than 25C National parks. Greenpeace began its work 20 years ago from saving whales. And now Greenpeace is a world-famous organization, which saves plants, animals and people.
- Every year world industry pollutes the atmosphere with about 1000 million tons ol dust and harmful substances. Many cities suffer from smog. Vast forests are cut down and burn in fire. Their disappearance upsets the oxygen balance. As a result some rare species of animals, birds, fish and plants disappear forever, a number of lakes and rivers dry up. The pollution of air and the world destruction of the ozone layer is the result of man’s careless interaction with nature, a sign of ecological crises.
- Numerous conferences have been held to discuss questions of ecologically pool regions including the Aral Sea, the South Urals, Kuzbass, Donbass, Seiriipalatsinsfc and Chernobyl. An international environmental research center has been set up on Lake Baikal. Scientists are also doing much to preserve the environment. But these are only the initial steps that must be carried forward to protect not only for the sake of the present but for the future generations.
Контрольная работа (9 класс).
Вариант 2.
- Передайте следующие предложения в косвенной речи.
- He asks me: "Does your sister study at school?"
- "We are going to have dinner", my mother says to me.
- "Don't worry about me. I feel fine", she says to her mother.
- "Don't eat for several days", my doctor tells me.
- Jane says: "What are you doing"?
К каждому вопросу даны несколько вариантов ответа. Выберите тот, который считаете правильным. Если Вы затрудняетесь с ответом, просто пропустите вопрос.
1. ..... is the main modern art museum in London. | |
Tate Gallery | |
A Tate Gallery | |
The Tate Gallery | |
| |
2. The acting was poor, but we enjoyed ...... | |
music | |
a music | |
the music | |
| |
3. Russian people like ...... | |
tea | |
a tea | |
the tea | |
| |
4. Tell him ...... | |
truth | |
а truth | |
the truth | |
| |
5. Could you close ....., please? | |
door | |
the door Прочитайте тексты и установите соответствие между текстами A-E и заголовками 1-7. Запишите свои ответы в таблицу. Используйте каждую цифру только один раз. В задании есть один лишний заголовок.
1. The history of the name 2. Pumpkin: brief facts 3. Cooking with pumpkin 4. The autumn celebrity fruit 5. Pumpkin recipes 6. Growing a pumpkin
B.It's believed that pumpkins come from North America. Native American Indians ate pumpkins for centuries before the Europeans discovered the fruit. In European languages the word "pumpkin" originated from the Greek word for "large melon" which is "pepon." "Pepon" was changed by the French into "pompon." The English changed "pompon" to "pumpion." C.In the United States, pumpkins go hand in hand with the autumn holidays of Thanksgiving and Halloween. On almost every Thanksgiving table there is the customary Pumpkin Pie. Pumpkins are carved into decorated lanterns for Halloween. The pumpkin is also one of the important symbols of the harvest festivals and has been an American favourite for over 400 years now. D.In the USA, the pumpkin is a very popular Thanksgiving dish. We don't know for sure whether the pumpkin was at the very first Thanksgiving dinner but it was used in all traditional meals long before the arrival of the Europeans. Most parts of the pumpkin are suitable for eating, including the shell, the seeds, the leaves, and even the flowers. When ripe, the pumpkin can be boiled, baked, steamed or roasted. E. The pumpkin is a warm-season fruit. If you want to have a nice pumpkin for Halloween, plant the seeds from late May in northern regions to early July in southern regions. Pumpkins can be harvested whenever they are a deep, solid colour (orange for most varieties) and the coat is hard. Cut off pumpkins carefully and leave 3 to 4 inches of stem attached.
| |
Предварительный просмотр:
- Поставьте следующие глаголы в Past Simple
Ask - ________, listen - _______, be -_________, go - __________, like - ___________,
See -________, ski - ___________, write - ___________, talk - __________, do -_________
- Выбери правильный глагол
- There …. a lot of cats in the room
- Is B) are C) was D) were
- The weather … sunny last summer
A) Is B) are C) was D) were
c) My sister …. in the city two years ago
- Is B) are C) was D) were
d) My book … more interesting than you
- Is B) are C) was D) were
- Выбери нужное слово
- I …. my homework after school.
- make B) do C) have
- He …. photos of his friends
- makes B) takes C) does
- We … lunch at 2 p.m
- do B) have C) clean
- My mum likes to …. book
- watch B) read C) draw
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 6 класса суглубленным изучением английского языка
Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 6 класса школ с углубленным изучением английского языка...
Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 6 класса суглубленным изучением английского языка
Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 6 класса школ с углубленным изучением английского языка...
Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 6 класса суглубленным изучением английского языка
Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 6 класса школ с углубленным изучением английского языка...
Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 5 класса суглубленным изучением английского языка
Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 5 класса школ с углубленным изучением английского языка...
Контрольная работа по английскому языку в формате ГИА для 5 класса суглубленным изучением английского языка
Контрольная работа в формате ГИА предназначена для учащихся 5 класса школ с углубленным изучением английского языка...
Тест (английский язык 5 класс) на тему "Контрольная работа по английскому языку за 1 четверть в 5 классе"
Контрольная работа по английскому языку за 1 четверть в 5 классе к учебнику И.Н. Верещагиной "English V" включает в себя контроль чтения, контроль сформированности лексико-грамматических умений и навы...
Итоговая контрольная работа по английскому языку в 7 классе, УМК Новый курс английского языка для российских школ, 3 год обучения, О.В. Афанасьева, И.В. Михеева
Элементы содержания проверяемых заданий:Аудирование на установление соответствий между монологическими высказываниями и утверждениями;Чтение на соответствие между частями текста и их заголовками;Употр...