Организация внеурочной деятельности, английский язык. Театральная студия.
методическая разработка по английскому языку (5 класс) по теме
Материал публикации "Организация внеурочной деятельности, английский язык. Театральная студия." может быть использован учителями английского языка для внеклассной работы с учениками 4- 6 классов. Надеюсь, что сценки будут полезны для работы тетрального кружка или театральной студии.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
organizatsiya_vneurochnoy_deyatelnosti_po_angliyskomu_yazyku.docx | 17.14 КБ |
Предварительный просмотр:
Организация внеурочной деятельности по английскому языку.
Театральная студия.
Организация внеклассной деятельности по английскому языку позволяет учителю реализовать личностно-ориентированный, деятельностный, коммуникативно-когнитивный подход к обучению английскому языку согласно ФГОС нового поколения.
Проведение внеклассных мероприятий в оригинальной, нетрадиционной форме направлено не только на развитие основных видов речевой деятельности, но и на формирование ассоциативного мышления, памяти, навыков общения в коллективе, творческой инициативы школьников.
Творческий характер заданий способствует лучшему запоминанию и усвоению различных грамматических явлений, расширению лексического запаса, развитию универсальных умений монологической и диалогической речи, а также открывает широкие возможности для индивидуальной работы школьника.
Одним из наиболее эффективных и интересных видов внеурочной деятельности по английскому языку является создание театральной студии. Занятия в театральной студии вызывают большой интерес среди учеников от младшей до старшей ступени обучения и позволяют повысить их интерес к изучению английского языка.
Предлагаю Вашему вниманию пьесы «Лиса и журавль» и «Возьмите обратно дар Мидаса», которые могут быть поставлены учащимися 4-5 классов.
THE FOX AND THE CRANE
Characters:
Fox
Crane
Scene 1
The Fox and the crane appear before the curtain on the opposite sides of the stage
and meet in the centre.
FOX: Good morning, my dear friend.
CRANE: Good morning, Foxy.
FOX: Haw are you? I haven’t seen you for ages.
CRANE: Thank you. I am all right.
FOX: I am so glad to see you. Come and have dinner with me, my dear.
CRANE: Oh, thank you!
They go away together
Scene 2
The Fox’s house. A table and two chairs stand in the middle of the room.
The Fox and the Crane enter the room.
FOX: Here is my home. Sit down, dear Crane. Dinner will be ready in a minute.
The Crane sits at the table. The Fox puts a plate with porridge on the table.
FOX: Help yourself, dear. The porridge is very good.
The Crane pecks at the porridge with her sharp bill, but she cannot get a bit.
FOX: I hope you like the porridge, my dear, I have cooked it myself.
The crane continues to peck from the plate. At the same time the fox begins to lap up the porridge and soon there is nothing left.
FOX: Sorry, my dear Crane, but I have nothing else to give you.
CRANE: Thank you all the same, I’ve had enough. Come and have dinner with me. Good- bye.
Scene 3
The crane’s room with a table and two chairs in the middle. The crane is busy preparing dinner. There is a knock at the door.
CRANE: Come in.
FOX: Good afternoon, Crane.
CRANE: Oh, Foxy, glad to see you. You are just in time for dinner.
The Fox sits at the table and the Crane gives him some soup in a jug with a narrow neck.
CRANE: Help yourself to the soup, my friend.
The Fox licks the jug, but he cannot get at the soup. The crane laughs and pecks all the soup away.
CRANE: Sorry, my friend, but I have nothing else to give you.
FOX: I am very hungry.
CRANE: I was hungry after your dinner, too. Good- bye, dear friend.
FOX: We are no longer friends with you.
TAKE BACK THE GOLDEN TOUCH
Characters:
KING MIDAS
HIS DAUGHTER
MAGICIAN
King Midas is sitting at the table and looking at the gold things on the table in front of him.
A Magician comes in stands behind him.
KING MIDAS: Oh, I like gold very much!
MAGICIAN: You have very much gold, King Midas.
KING MIDAS: Yes, I have much gold. But I want more. I want everything I touch to turn to
gold.
MAGICIAN: Do you want to have the Golden Touch?
KING MIDAS: Oh, yes. Then I’ll make as much gold as I like.
MAGICIAN: You are greedy, King Midas. You like gold most of all in the world. All right.
Have the Golden Touch! Everything you touch will turn to gold.
The Magician goes out. King Midas’s daughter comes in.
DAUGHTER: Farther, look at this beautiful flowers! I have brought them for you from the
garden. Take them, please.
KING MIDAS: (taking the flowers) Thank you, dear daughter! (When he looks at the flowers
they turn to the gold). Look at them. They are gold flowers now.
DAUGHTER: Oh, what has happened to my beautiful flowers? Oh, oh, I don’t like them any
more. (She begins to cry.)
KING MIDAS: (touching her hair) Why are you so sorry, my daughter? The flowers are gold
now.
Suddenly he stops and looks at his daughter in surprise. She stands like a statue.
KING MIDAS: Oh, what have I done! My dear daughter has become a gold statue. Oh, oh.
(He begins to cry).
MAGICIAN: (coming into the room) King Midas! You wanted to have the Golden Touch, and
And you have it now. You can turn everything to gold. Are you not happy?
KING MIDAS: Oh, no I am not happy. My dear daughter has become a statue. She was good
and beautiful, and she loved me. Now she is cold, she has died. I am the
unhappiest man in the world! Please take back the Golden Touch from me!
MAGICIAN: But you like gold best of all in the world.
KING MIDAS: No, no! I love my daughter best of all. I can’t live any more without her!
MAGICIAN: All right. Be it so! You have had a good lesson. Flowers and your daughter are
Better than gold. Take this water and sprinkle your daughter and the flowers.
King Midas does so, and the daughter and the flowers become real again.
The Magician goes out.
DAUGHTER: (looking at her father and at her dress with surprise) Father, why are you
Sprinkling water on my new dress?
KING MIDAS: Oh, my dear daughter! I liked gold best of all, but now I don’t like it. Take
your flowers and put them into the water, please.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
программа по внеурочной деятельности (английский язык 1 класс)
программа внеурочной деятельности по английскому языку...
Внеурочная деятельность. английский язык 3 кл
Тематическое планирование по внеурочной деятельность (английский язык) . данное планирование создано на основе програмы "Полиглотик", расчитанная для учащихся 2-4 классов...
Рабочая программа по внеурочной деятельности (английский язык) «Занимательный английский».
Рабочая программа по английскому языку для учащихся пятых классов составлена на основе «Внеурочная деятельность школьников. Методический конструктор: пособие ...
Разработка занятия по внеурочной деятельности. Английский язык. Тема «Профессии». 2 класс.
Занятие расчитано для учащихся школ с углубленным изучением английского языка (2-ой год обучения)....
Авторская программа курса внеурочной деятельности "Английский язык и традиции. Театр на английском языке".
Данная программа может быть использована учителями английского языка, ведущими внеурочную деятельность по предмету. Срок реализации программы 3 года. Возраст детей 5 - 7 классы. Программа рассчитана н...
Рабочая программа внеурочной деятельности (английский язык) «Занимательный английский»
Программа «Занимательный английский » имеет научно-познавательную (общеинтеллектуальную) направленность и представляет собой вариант программы организации внеурочной деятельности младших ш...
Методическая разработка. Программа внеурочной деятельности по курсу «Театральная студия с элементами пантомимы «Этюд»»
Программа внеурочной деятельности курса «Театральная студия с элементами пантомимы «Этюд» » для 4-(5) «Б» составлена в соответствии с ФГОС НОО ОВЗ, утверждённым при...