Контрольная работа для 5 класса (углубленное изучение)
тест по английскому языку (5 класс) по теме
Контрольная работа за 1 четверть к УМК Верещагина И.Н., Афанасьева О.В.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
5form.doc | 38.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Контрольная работа по английскому языку за 1 четверть для обучающихся 5 класса к УМК: Английский язык. V класс: учеб.для общеобразоват. учреждений и шк. с углубл. изучением англ. яз. с прил. на электрон. носителе в 2 ч./ И.Н. Верещагина, О.В. Афанасьева. – М.: Просвещение, 2012.
Работу подготовила учитель английского языка первой квалификационной категории МБОУ СОШ № 7 Мишенкова Наталья Сергеевна
Test
The 5th form
Part I. Reading
Read the text and do the tasks.
Molly lived in a big city. She wanted a bike very much. But she didn’t have the money to get one. The Bike Shop was in the street where Molly lived. Every day Molly went to the Bike Shop. She helped the owner of the shop whose name was Mr Lucky. She cleaned the floors, dusted the things there. Mr Lucky and Molly became good friends. One morning Mr Lucky gave Molly a present. It was a red bike with her name on it!
I. True or false.
1. Molly lived in the country.
2. The owner’s name was Mr Goodman.
3. She cleaned the floors, dusted the things there.
4. Mr Lucky was angry with Molly.
II. Choose the correct item according to the text.
- Molly lived .
a) in the country b) in a town c) in a big city
- She wanted ____________ .
a) a doll b) a pet c) a bike
- She helped .
a) her mother about the house b) her granny in the garden c) the owner of the shop
- Every day Molly went .
a) to the park to play with her friends b) to the Bike Shop c) shopping
III. Read and put the events in the right order.
a) One morning Mr Lucky gave Molly a present. ______
b) She helped the owner of the shop. ______
c) Molly lived in a big city. _1____
d) She wanted a bike very much. ______
e) She didn’t have the money to get a bike. ______
IV. Ask questions for more information:
Mr Lucky gave Molly a red bike.
Part II. Grammar
I. Open the brackets to complete the sentences.
1. That (happen) every day.
2. Look! Peter (work) in the study.
3. We (go) to the theatre the other day.
4. While Ann (draw) a picture, Fred (write) a letter.
5. I’m 12 now. I (be) thirteen next year.
6. We (get) on well with Ann.
7. They (leave) for London at the moment.
8. They (miss) their flight this morning.
9. I (travel) to Rome tomorrow. It’s my plan.
10. Ted (speak) over the phone when the door bell (ring).
11. I (read) a book now.
12. She just (fly) to New York.
13. I (hear) someone calling me now.
14. He never (be) to China.
15. You (write) a long poem yesterday.
II. Make up negative sentences.
1. I used to see the stars shining in the night.
2. The children were running in the park at 2 o’clock yesterday.
3. Visitors saw lots of wonderful buildings.
4. Peter looks after his dog every day.
5. My mother and father usually have a nice trip in the summer.
6. My sister is going to be a doctor.
7. The girls are playing the piano now.
8. He has given me the books lately.
Part III. Word Formation.
Form the correct word and put it in the gap.
- We felt the … of the sun on our faces and hands. WARM
- Alice’s skirt is too …. WIDTH
- Have you ever been to the … Gallery in London? NATION
- What is the … of the street? LONG
- It is … today. FOG
- There is no any … in the sky. CLOUDLY
- We can’t go out because of the … weather. RAIN
Keys:
Part I. Reading
I. True or false.
1. false
2. false
3. true
4. false
II. Choose the correct item according to the text.
1 – c
2 – c
3 – c
4 – b
III. Read and put the events in the right order.
a) 5
b) 4
c) 1
d) 2
e) 3
Part II. Grammar
I. Open the brackets to complete the sentences.
1. happens
2. is working
3. went
4. was drawing, was writing
5. will/ shall be
6. get
7. are leaving
8. have missed
9. am travelling
10. was speaking, rang
11. am reading
12. has just flown
13. hear
14. has never been
15. wrote
II. Make up negative sentences.
1. didn’t use
2. were not running 3. Visitors saw lots of wonderful buildings.
4. doesn’t look
5. don’t have
6. isn’t going
7. aren’t playing
8. hasn’t given
Part III. Word Formation.
1. warmth
2. wide
3. National
4. length
5. foggy
6. cloud
7. rainy
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
«Чье это дело – война?» (Урок-размышление на основе на основе обзора литературных произведений о войне разных периодов истории русской литературы. В рамках районного семинара по обмену опытом работы в классах углубленным изучением отдельных предметов).
Доверительный и строгий, спокойный и взволнованный – разный по своей эмоциональной напряженности этот разговор с подростком о войне, за которую были когда-то в ответе такие же, как и он, д...
Контрольная работа для 10 класса (углубленное изучение)
Контрольная работа к 3 разделу, УМК И.Н.Верещагина, О.В. Афанасьева....
Итоговая контрольная работа по английскому языку, 7 класс (углубленное изучение)
Итоговая контрольная работа по английскому языку за курс 7 класса по УМК О. В. Афанасьевой, И. В. Михеевой. Задания распределены по компетенциям. Есть ответы и шкала перевода баллов в оценку....
Итоговые контрольные работы 8 класс углубленное изучение английского
Итоговые работы по английскому языку для 8 класса с углубленным изучением языка- Афанасьева...
Итоговая контрольная работа. 8 класс – Углубление
Итоговая контрольная работа. 8 класс – Углубление...
Система работы в классах углубленного изучения математики
Описывает опыт работы учителя в классах углубленного изучения математики....
Комментарии
Спасибо! Очень интересный
Спасибо! Очень интересный материал.