Контрольно-измерительные материалы для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 7 класса, обучающихся по УМК "Enjoy English" 7 класс, автор М. З. Биболетова. 1 четверть, Unit "The World Teenagers' Competition".
тест по английскому языку (7 класс) по теме
Пояснительная записка к контрольно-измерительным материалам для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 7 класса, обучающихся по УМК “Enjoy English”, издательство «Титул» - 2011 г., автор Биболетова М. З.
Данная контрольная работа предлагается учащимся 6-х классов, обучающихся по учебнику “Enjoy English” (автор Биболетова М. З.). Задания контрольной работы составлены по материалам раздела 1 по теме «Международные соревнования подростков» (Unit 1 – “The World Teenagers’ Competition”). Контрольная работа составлена в 4 вариантах и включает в себя по 4 задания.
Задание №1. – Прочитай текст, заполни пропуски данными в задании словами. С помощью этого задания проверяется знание лексического материала по данному разделу.
Задание №2. – Составь предложения из предлагаемых слов и словосочетаний, соблюдая видовременные формы глагола. С помощью этого задания проверяется знание грамматического материала по данному разделу.
Задание №3. – Заполни пропуски в предложении, изменив слова, написанные заглавными буквами в нужную часть речи. Проверяется знание грамматического материала «Словообразование» и уровень сформированности умений и навыков применять их на практике.
Задание №4. – Выбери правильный ответ. С помощью данного задания проверяются знания грамматического материала «Герундий» и умения и навыки применять их на практике.
Инструкция по проверке контрольной работы.
За каждый правильный ответ учащийся получает 1 балл. Разбалловка по каждому заданию дана в каждом варианте контрольной работы. Максимальное количество баллов – 30 при наличии всех правильных ответов. При наличии ошибок в контрольной работе у учащихся предлагается следующая шкала оценивания:
(90%) 27 баллов – 30 баллов – «5»
(75%) 23 балла – 26 баллов – «4»
(60%) 18 баллов – 22 балла – «3»
17 баллов и меньше - «2»
Инструктаж для учащихся по выполнению данной контрольной работы.
1. Задания не нужно переписывать.
2. Ответы к заданиям оформляются в виде теста.
3. Ответы записываются разборчиво и чётко, исправления не допускаются.
Внимание! Не забудьте перед началом работы указать Ваше имя, фамилию и класс.
Желаем успеха!!!
Материал подготовила учитель английского языка:
Абольянина Анна Петровна.
Скачать:
Вложение | Размер |
---|---|
test_7_cl.doc | 72.5 КБ |
Предварительный просмотр:
Контрольная работа, 7 класс, 1 четверть.
Progress Check “The World Teenagers’ Competition”, Unit 1.
1 вариант.
Test №1. Fill in the blanks with the following words. Use only one word in each space.
part, world, chance, luck, have, in luck, win, million, lucky, round, worth, prize, competition, miss.
Hello Den,
I am in Canada. It’s wonderful. There is a lot of sunshine and lakes with warm water. You are surprised to get my message, aren’t you?
As you know last summer I tried my … and took … in the World Teenagers’ Competition. It was a chance in a … . But it was … trying to … something for nothing. I was … luck and won the … .
Now I and 47 other … winners will travel … the world. I enjoy visiting new places and finding new friends all over the … . I will send you postcards from the countries which we are going to visit.
But you also … a chance to visit them. Take part in the same … next year. Don’t … your chance.
Good … .
Best wishes, Mike.
(14 баллов)
Test №2. Make all the changes and additions necessary to create sentences from the following sets of words combinations. Be careful with grammar tenses.
1. Next summer / I / go to the sports camp.
2. John / get up / very early / yesterday.
3. Her elder sister is 13. But / she / not / believe in / superstitions.
4. Liza is nervous and upset. She / lose / her camera and / she / look for / it everywhere / now.
5. I am afraid / he / already / miss / his chance.
(5 баллов)
Test №3. The words in capitals above each of the following sentences can be used to form a word that fits suitably in the blank space. Fill each blank in this way.
Example: FRIEND
Her family is close and … . – Her family is close and friendly.
1. CREATE: A person who produces new and original ideas is … .
2. HELP: A person who can help is … .
3. MUSIC: Julia has a good voice, she loves and understands music. She is very … .
4. AUSTRALIA: People who live in Australia are … .
5. TALK: A person who likes to talk a lot is … .
(5 баллов)
Test №4.Choose the correct answer.
1. Would you mind … the window?
a) to close b) close c) closing
2. Her daughters enjoy … .
a) to dance b) dancing c) danced
3. My brother likes … friends.
a) making b) to make c) make
4. Could you please stop … ?
a) laugh b) laughing c) to laugh
5. My teachers hate … a party.
a) arranging b) to arrange c) arrange
6. I‘ll have a cup of tea when I’ve finish … the letter.
a) write b) writing c) to write
(6 баллов)
Итого: 30 баллов.
Контрольная работа, 7 класс, 1 четверть.
Progress Check “The World Teenagers’ Competition”, Unit 1.
2 вариант.
Test №1. Fill in the blanks with the following words. Use only one word in each space.
part, world, chance, luck, have, out of luck, win, million, lucky, round, worth, prize, competition, miss.
Hello Nancy!
I am in the USA! It’s great. It stretches from the Atlantic Ocean in the east to the Pacific Ocean in the west and from Canada in the north to Mexico in the south. I hope everything is going well with you and your family. Everything is fine here.
As you know last spring I tried my … and took … in the Karate Competition. It was a chance in a … . But it was … trying to … . I was … luck and lost the … .
At the moment 57 … winners will travel … the world. I would like to visit new places and find new friends all over the … .
But I expect … a chance to visit them. Take part with me in the same … next season. Don’t … your chance! Good … .
Love, Alison Atkins. (14 баллов)
Test №2. Make all the changes and additions necessary to create sentences from the following sets of words and words combinations. Be careful with grammar tenses.
1. They / be going to / not / take part in the competition.
2. I / often / write / letters / to my friends.
3. Our students / take part / in the competition / the day after tomorrow.
4. It / be / my grandmother’s birthday yesterday.
5. The girl / already / phone / the hospital.
(5 баллов)
Test №3. The word in capitals above each of the following sentences can be used to form a word that fits suitably in the blank space. Fill each blank in this way.
Example: FRIEND: Her family is close and … . – Her family is close and friendly.
1. SCIENCE: They have already discussed this important … problem.
2. SOCIAL: A person who likes to be with others is … .
3. DEPEND: Mike never follows anybody’s advice and never listens to anybody’s opinion. He is very … .
4. DANGER: It was a … tour.
5. LAZINESS: A person who doesn’t like to work is … .
(5 баллов)
Test №4. Choose the correct answer.
1. My brother hates … the dishes.
a) to wash b) wash c) washing
2. Is she going to give up … tennis?
a) play b) playing c) to play
3. Stop … !
a) talking b) to talk c) talk
4. Children enjoy … computer.
a) use b) to use c) using
5. I love … in the garden.
a) sitting b) sit c) to sit
6. This film is worth … .
a) see b) seeing c) to see
(6 баллов)
Итого: 30 баллов.
Контрольная работа, 7 класс, 1 четверть.
Progress Check “The World Teenagers’ Competition”, Unit 1.
3 вариант.
Test №1. Fill in the blanks with the following words. Use only one word in each space.
part, world, chance, luck, have, out of luck, win, million, lucky, round, worth, prize, competition, miss.
Dear Cheryl,
I am really very sorry I haven’t answered your letter sooner. Please, forgive me. At the moment I am in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.
As you know last month I took my … and took ... in the Foreign Language Competition. It was a chance in a … . But it was … trying to … something for nothing. Unfortunately I was … luck and didn’t win the … .
Frankly speaking 55 … winners will travel … the world. I would like to visit new places and find new friends all over the … .
I want to …. a chance to visit many countries. Would you like to take part with me in the same … next year? Don’t … your chance.
Good … .
With love, Pete. (14 баллов)
Test №2. Make all the changes and additions necessary to create sentences from the following sets of words and word combinations. Be careful with grammar tenses.
1. We / be out of luck / yesterday and / lose the game.
2. Paul / take part / in the swimming competition / next Saturday. 3. Where is Steve? – He is in his room. He / sleep.
4. You / take part / in the competition / recently?
5. He / always / help / his niece / with her homework.
(5 баллов)
Test №3. The word in capitals above each of the following sentences can be used to form a word that fits suitably in the blank space. Fill each blank in this way.
Example: FRIEND: Her family is close and … . – Her family is close and friendly.
1. CARE: Be …! Don’t break the mirror!
2. INDUSTRY: A person who works hard is … .
3. AMERICA: A person who lives in the USA is … .
4. CREATE: She is a … actress. Her ideas are interesting and original.
5. CUNNING: I don’t want to be friends with Jack any longer. He tells lots of lies. He is very … .
(5 баллов)
Test №4. Choose the correct answer.
1. I would like … my chance.
a) to try b) try c) trying
2. I’m sure they can … the competition.
a) winning b) to win c) win
3. My nephew hates … by heart.
a) learn b) learning c) to learn
4. Would you mind … the window?
a) opening b) to open c)open
5. Diana gave up … French.
a) study b) studying c) to study
6. Pupils love … jokes.
a) to play b) play c) playing
(6 баллов)
Итого: 30 баллов.
Контрольная работа, 7 класс, 1 четверть.
Progress Check “The World Teenagers’ Competition”, Unit 1.
4 вариант. Test №1. Fill in the blanks with the following words. Use only one word in each space.
part, world, chance, luck, have, in luck, win, million, lucky, round, worth, prize, competition, miss.
Hello Philip!
I am in New Zealand. It’s fantastic. A lot of sunshine and fresh air, parrots and other beautiful birds, warm water and clean beaches. You don’t believe me, do you?
Last summer I tried my … and took … in the Computer Programmer’s Competition. It was a chance in a … . But it was … trying to … something for nothing. I was … luck and won the … .
Nowadays I and 99 other … winners will travel … the world. I enjoy visiting new places and finding new friends all over the … . I will send you nice postcards from the countries which we are going to visit.
But you also … a chance to visit them. Take part in the same … next time. Don’t … your chance.
Good … .
Sincerely, David.
(14 баллов)
Test №2. Make all the changes and additions necessary to create sentences from the following sets of words and word combinations. Be careful with grammar tenses.
1. Next year / she / try her chance?
2. Martin never takes part in competitions. He / hate / competitions.
3. Yesterday / the boys / lose / the game.
4. Can I speak to Paul, please? – I’m afraid he is not here. He / go / to the swimming pool.
5. Laura /already / watch / political programmers on TV.
(5 баллов)
Test №3. The word in capitals above each of the following sentences can be used to form a word that fits suitably in the blank space. Fill each blank in this way.
Example: FRIEND: Her family is close and … . – Her family is close and friendly.
1. RUSSIA: They study … and French at school.
2. HUMOR: A person who likes to play jokes is … .
3. ENERGY: People who do many things are … .
4. COMFORT: At present computers make our life much more … .
5. LOVE: It’s a … day, isn’t it? – Yes, sure.
(5 баллов)
Test №4. Choose the correct answer.
1. Could you, please, stop … to the walkman?
a) to listen b) listen c) listening
2. The great painter enjoyed … in this park.
a) walking b) to walk c) walk
3. I’ll have a cup of tea when I’ve finished … the letter.
a) write b) writing c) to write
4. My little brother hates … hot milk.
a) to drink b) drink c) drinking
5. She doesn’t like … .
a) to travel b) travel c) traveling
6. I don’t mind … a picnic.
a) have b) having c) to have
(6 баллов)
Итого: 30 баллов.
Контрольная работа, 7 класс, 1 четверть.
Progress Check “The World Teenagers’ Competition”, Unit 1.
Keys.
1 вариант.
Test №1: chance, part, million, worth, win, in luck, prize, lucky, round, world, have, competition, miss, luck.
Test №2: 1. Next summer I will go to the sports camp.
2. John got up very early yesterday.
3. Her elder sister is 13. But she doesn’t believe in superstitions.
4. Liza is nervous and upset. She has lost her camera and she is looking for it everywhere now.
5. I am afraid he has already missed his chance.
Test №3: 1. creative 2. helpful 3. musical 4. Australian 5. talkative
Test №4: 1 – c, 2 – b, 3 – a, 4 – b, 5 – a, 6 – b.
2 вариант.
Test №1: смотри 1 вариант.
Test №2: 1. They aren’t going to take part in the competition.
2. I often write letters to my friends.
3. Our students will take part in the competition the day before tomorrow.
4. It was my grandmother’s birthday yesterday.
5. The girl has already phoned the hospital.
Test №3: 1. scientific 2. sociable 3. independent 4. dangerous 5. lazy
Test №4: 1 – c, 2 – b, 3 – a, 4 – c, 5 – a, 6 – b.
3 вариант.
Test №1: смотри 1 вариант.
Test №2: 1. We were out of luck yesterday and lost the game.
2. Paul will take part in the swimming competition next Saturday.
3. Where is Steve? – He is in his room He is sleeping.
4. Have you taken part in the competition recently?
5. He always helps his niece with her homework.
Test №3: 1. careful 2. industrious 3. American 4. creative 5. cunning
Test№4: 1 – a, 2 –c, 3 –b, 4 – a, 5 – b, 6 – c.
4 вариант.
Test №1: смотри 1 вариант.
Test №2: 1. Next year she will try her chance.
2. Martin never takes part in competitions. He hates competition.
3. Yesterday the boys lost the game.
4. Can I speak to Paul, please? – I’m afraid he is not here. He has gone to the swimming pool.
5. Laura has already watched political programmers on TV.
Test №3: 1. Russian 2. humorous 3. energetic 4. comfortable 5. lovely
Test №4: 1 –c, 2 – a, 3 – b, 4 – c, 5 – c, 6 –b.
Пояснительная записка к контрольно-измерительным материалам для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 7 класса, обучающихся по УМК “Enjoy English”, издательство «Титул» - 2011 г., автор Биболетова М. З.
Данная контрольная работа предлагается учащимся 6-х классов, обучающихся по учебнику “Enjoy English” (автор Биболетова М. З.). Задания контрольной работы составлены по материалам раздела 1 по теме «Международные соревнования подростков» (Unit 1 – “The World Teenagers’ Competition”). Контрольная работа составлена в 4 вариантах и включает в себя по 4 задания.
Задание №1. – Прочитай текст, заполни пропуски данными в задании словами. С помощью этого задания проверяется знание лексического материала по данному разделу.
Задание №2. – Составь предложения из предлагаемых слов и словосочетаний, соблюдая видовременные формы глагола. С помощью этого задания проверяется знание грамматического материала по данному разделу.
Задание №3. – Заполни пропуски в предложении, изменив слова, написанные заглавными буквами в нужную часть речи. Проверяется знание грамматического материала «Словообразование» и уровень сформированности умений и навыков применять их на практике.
Задание №4. – Выбери правильный ответ. С помощью данного задания проверяются знания грамматического материала «Герундий» и умения и навыки применять их на практике.
Инструкция по проверке контрольной работы.
За каждый правильный ответ учащийся получает 1 балл. Разбалловка по каждому заданию дана в каждом варианте контрольной работы. Максимальное количество баллов – 30 при наличии всех правильных ответов. При наличии ошибок в контрольной работе у учащихся предлагается следующая шкала оценивания:
(90%) 27 баллов – 30 баллов – «5»
(75%) 23 балла – 26 баллов – «4»
(60%) 18 баллов – 22 балла – «3»
17 баллов и меньше - «2»
Инструктаж для учащихся по выполнению данной контрольной работы.
- Задания не нужно переписывать.
- Ответы к заданиям оформляются в виде теста.
- Ответы записываются разборчиво и чётко, исправления не допускаются.
Внимание! Не забудьте перед началом работы указать Ваше имя, фамилию и класс.
Желаем успеха!!!
Материал подготовила учитель английского языка:
Абольянина Анна Петровна.
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Контрольно-измерительные материалы для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 6 класса, обучающихся по УМК "Enjoy English". издательство "Титул" - 2011 г., автор М. З. Биболетова. Unit 5 - "Faces of London".
Пояснительная записка к контрольно-измерительным материалам для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 6 класса, обучающихся по УМК “Enjoy English”, издательство «Титул» - 20...
Контрольно-измерительный материал (КИМ) для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 5 класса, обучающихся по УМК "Forward", издательство "Вентана-Граф" - 2012 год, автор М. В. Вербицкая. 1 четверть.
Пояснительная записка к контрольно-измерительным материалам для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 5 класса, обучающихся по УМК “Forward”, издательство «Вентана-Граф» - 2...
Контрольно-измерительный материал (КИМ) для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 5 класса, обучающихся по УМК "Forward", издательство "Вентана-Граф" - 2012 год, автор М. В. Вербицкая. 2 четверть.
Пояснительная записка к контрольно-измерительным материалам для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 5 класса, обучающихся по УМК “Forward”, издательство «Вентана-Граф» - 2...
Контрольно-измерительный материал (КИМ) для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 5 класса, обучающихся по УМК "Forward", издательство "Вентана-граф" - 2012 год, автор М. В. Вербицкая. 3 четверть.
Пояснительная записка к контрольно-измерительным материалам для проверки качества знаний по английскому языку для учащихся 5 класса, обучающихся по УМК “Forward”, издательство «Вентана-Граф» - 2...
КИМ для проверки качества знаний по английскому языку в 9 классе по теме " Конфликты"
Тест по английскому языку предназначены для проверки уровня знаний учащихся 9 классов общеобразовательных школ разного типа. ...
Методическая разработка по теме "Контрольно-измерительный материал для проверки усвоения знаний по предмету "Мир истории" учащимися с интеллектуальными нарушениями в 6 классе"
Методическая разработка по теме "Контрольно-измерительный материал для проверки усвоения знаний по предмету "Мир истории" учащимися с интеллектуальными нарушениями в 6 классе"...
Методическая разработка по теме "Контрольно-измерительный материал для проверки усвоения знаний по предмету "История Отечества" учащимися с интеллектуальными нарушениями в 7 классе"
Методическая разработка по теме "Контрольно-измерительный материал для проверки усвоения знаний по предмету "История Отечества" учащимися с интеллектуальными нарушениями в 7 классе"...